Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het onderhoudsboekje is duidelijk: 20000 km of jaarlijks, wat eerst komt. Al de rest is zakkenvullerij van de (jullie-) dealer. Zelf heb ik bijna 60000 km met mijn CX 5 2.0 benzine. Binnen kort derde service. Draait perfect, nooit problemen gehad. Ook niet met mijn twee voorgaande Mazda's, 6 I (diesel) en 6 II (1.8 benzine).

verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
      Wat is je verbruik ?
      6,4 verbruik

Comment

• cx5 2.0 active , juni 2012, onderhoud jaarlijks of ca. 12.000km
        verbruik: 6.0 l

Comment

• Ben benieuwt wat ze gaan doen met de navigatie .
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Hmm, de huidige grille vind ik mooier, maar over smaken valt niet te discussiëren natuurlijk.

Heeft iemand al de nieuwe USB module intussen ?
            De onze gaat komende dinsdag binnen, ben benieuwd...
            CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
            Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Ik heb van de week te horen gekregen dat de oplossing in September er aan komt, dus nog effe geduld ik vind dit ook heel storend.

Comment

• Ik had hem vrij snel, besteld eind december 2013, geleverd 2de week van feb. zelfs 2 weken vroeger dan voorzien. Maar bij een andere dealer moest ik wel wachten tot Juni of zelfs Juli

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fille0409 Bekijk Berichten
                  Ik heb van de week te horen gekregen dat de oplossing in September er aan komt, dus nog effe geduld ik vind dit ook heel storend.
                  Heb jij het over de bluethoot/USB problemen, betreffende het niet hervatten van de laatste song ?
                  De module is bij ons dinsdag reeds vervangen, echter mijn dealer kon niet inloggen bij Mazda voor de update.
                  dus morgen nog eens langsgaan, en daarmee zou de kous af moeten zijn, niks september dus...

ik zal nog laten weten of het effectief opgelost is na mijn bezoek aan de garage.

Comment

• Zoals beloofd, de update na de update

dus, bluetooth module is vervangen, nadien heb ik dus vastgesteld dat er effectief iets veranderd is, namelijk (voor de duidelijkheid ik gebruik een Ipod Touch via de usb kabel):
                    wanneer je een song van een bepaalde artiest van het betreffende album van die artiest aan het afspelen bent en je verlaat de wagen, dan speelt deze song nadien bij terug vertrekken terug af vanaf het moment dat het gestopt is, ECHTER de resterende tijd dat deze song afspeelt, is de Ipod op de achtergrond nog aan het inlezen, je ziet dus effectief linksonder op het scherm 1/1 staan (song 1 van 1, rest is nog niet bekend of ingelezen dus, in mijn geval staan er 1220 liedjes op de ipod).
                    Na enkele minuten is het inlezen voltooid, terwijl je laatst gespeelde song bijna zijn einde nadert dus, je zou dus verwachten dat hij verder gaat met de volgende song op het album van de betreffende artiest waarnaar je aan het luisteren was, niet dus, de volgende songs is het eerstvolgende volgens alfabet...

Dus eigenlijk maar een halve oplossing, ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat een automerk dit niet grondiger test, of nog erger, met deze update zelf tevreden is ???

de énige verandering is dus dat wanneer je dus naar een Ipod via USB aan het luisteren was, en je terug vertrekt, niet minutenlang in stilte vertoeft terwijl hij de Ipod aan het inlezen was.
                    Nu heb je dus effectief vrij snel de voortzetting van je laatst gespeelde song, maar dan gaat het dus de mist in...

Comment

• Daarom wacht ik op de facelift en hopelijk is het dat systeem van de nieuwe 3 .
                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• veel sukses met wachten alleszins,eerst totdat de (licht)gefacelifte cx5 in de showroom staat,en dan de levertijd nog, ik moest bijna 7mnd wachten,misschien omdat het een diesel automaat is ofzo.....ivm de facelift, heb eens heel goed alle fotos bekeken ,maar vorm vh dashboard blijft hetzelfde,tenzij ze er de inhoud van de 3 gaan "instoppen" natuurlijk

Comment

• pfffttt, en daar zitten we dan zolang op te wachten. Mijn module wordt volgende week vervangen, zal het resultaat laten weten. Ik hoop écht dat het werkt!!

Ben net terug van een reis van 3500 km, met een stop om de 2 uur kan je wel raden hoe vaak ik dat 1ste nummer van mijn iPod heb gehoord, en hoe vaak ik (manueel) in de albumlijst heb moeten gaan zoeken naar het nummer dat ik laatst aan het spelen was. En hoe vaak mijn vrouw heeft moeten horen "van die iPod word ik echt knettergek!" (waarmee ik bedoelde: "van die CX5-audio").
                          Voor de rest: fantastische reiswagen, een waar plezier !! En de Tom-tom navigatie, nu ik ze eindelijk onder de knie heb, vind ik echt wel goed en betrouwbaar.
                          Wat ik wel gemist hebt, in vergelijking met mijn vorige auto, was een armsteun aan de voorzetel. Dat rijdt nog wel wat relaxter. Nu kan je je elleboog wel laten rusten op de middenconsole, maar dan heb je je stuur wel nog maar met 1 hand vast. Mag niet van de rijschool ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                          Zoals beloofd, de update na de update

dus, bluetooth module is vervangen, nadien heb ik dus vastgesteld dat er effectief iets veranderd is, namelijk (voor de duidelijkheid ik gebruik een Ipod Touch via de usb kabel):
                          wanneer je een song van een bepaalde artiest van het betreffende album van die artiest aan het afspelen bent en je verlaat de wagen, dan speelt deze song nadien bij terug vertrekken terug af vanaf het moment dat het gestopt is, ECHTER de resterende tijd dat deze song afspeelt, is de Ipod op de achtergrond nog aan het inlezen, je ziet dus effectief linksonder op het scherm 1/1 staan (song 1 van 1, rest is nog niet bekend of ingelezen dus, in mijn geval staan er 1220 liedjes op de ipod).
                          Na enkele minuten is het inlezen voltooid, terwijl je laatst gespeelde song bijna zijn einde nadert dus, je zou dus verwachten dat hij verder gaat met de volgende song op het album van de betreffende artiest waarnaar je aan het luisteren was, niet dus, de volgende songs is het eerstvolgende volgens alfabet...

Dus eigenlijk maar een halve oplossing, ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat een automerk dit niet grondiger test, of nog erger, met deze update zelf tevreden is ???

de énige verandering is dus dat wanneer je dus naar een Ipod via USB aan het luisteren was, en je terug vertrekt, niet minutenlang in stilte vertoeft terwijl hij de Ipod aan het inlezen was.
                          Nu heb je dus effectief vrij snel de voortzetting van je laatst gespeelde song, maar dan gaat het dus de mist in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                            Zoals beloofd, de update na de update
                            Kom hier toch nog eens op terug: op andere fora lees ik wel tevreden reacties van mensen die zeggen dat het perfect werkt. Bij sommigen is het dan weer een achteruitgang. Afwachten dus.
                            Vond ook de technische nota van Mazda, maar die is niet echt duidelijk over wat er gebeurt, nadat hij met het laatste nummer klaar is: verdergaan met het vervolg van de playlist of weer naar het begin van heel de zwik.

Page 1 of 3
                            Publication Date: 29.07.2014
                            Change Date: ----
                            Replaces Reference Number: ----
                            Affected Models: Mazda6 (GJ), CX-5 (KE)
                            Affected Countries and Specifications: Europe
                            Pre-authorization needed: NO

Title:
                            Changed functions in combination with USB-connection
                            (only to be used when specifically asked by customer)

Description:
                            With the introduction of speech enabling the audio functions, some functions of the USB-connection have changed. After turning on the ignition:

BEFORE the modification:
                            1. The system reads the content of the USB device in order to activate the speech control, during this time playback is disabled (depending on the amount of audio files, this could take several minutes).
                            2. Playback of the connected device always starts at the first title (independent of where playback was at the time of turning off the ignition).

AFTER the modification:
                            1. Playback will start after approx. 30 seconds, reading of the remaining titles continues in the background
                            2. Playback will resume at the location it was stopped when the ignition was turned off

Reason
                            By introducing the speechcontrol the functions of the Bluetooth/Handsfree module changed, and the USB-connection is controlled by this module.
                            Changes in the serial(normal) production:
                            JMZGJ ****** *****
                            JMZKE ****** *****

Affected FIN Range & Date of Change:
                            from JMZGJ ***** 100001 - JMZGJ ****** *****
                            from JMZKE ***** 100001 - JMZKE ****** *****

Replacement part Information

Replacement part-Nr.
                            GHP9-66-DH0Z

Description
                            Bluetooth/Handsfreemodule

Number of parts
                            1

This order must be entered directly through EBK
                            Last edited by PaulDB; 27/08/2014, 17:15.

Comment

• Ja, al wat hij zegt klopt, en gebeurt exact zo bij mij, maar hij zegt er de rest niet meer bij (puntje 3, 4 ,5...)

Ik ben benieuwd Paul of uw bevindingen na uw update dezelfde zij, het kan altijd dat ik iets verkeerd doe, maar ik betwijfel het.
                              Heb alleszins mijn bevindingen al naar Mazda doorgespeeld.

Comment

• Er is een nieuwe kaart Europa beschikbaar via tomtom home.

Comment

• Gisteren eens bij mijn dealer geweest.
                                  De wagen staat gepland om op 20 Okt geleverd te worden.
                                  Enkele dagen erna zou ik hem dan mogen gaan halen.
                                  Dat is toch iets sneller dan gedacht want hij stond gepland voor eind Nov.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                                    Er is een nieuwe kaart Europa beschikbaar via tomtom home.

Als je betaalt waarschijnlijk?
                                    Jm
                                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Inderdaad voor wie een abonnement heeft of in de eerste drie maand via garantie recentste kaart.

Comment

• weet er hier iemand hoe je dat schuifje waar het kaartje van de gps inzit kan open krijgen voor het kaartje te updaten?

Comment

• Gewoon naar rechts schuiven.

Comment

Working...
                                          X