ok delegee bedankt voor de info.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk BerichtenNa enkele minuten is het inlezen voltooid, terwijl je laatst gespeelde song bijna zijn einde nadert dus, je zou dus verwachten dat hij verder gaat met de volgende song op het album van de betreffende artiest waarnaar je aan het luisteren was, niet dus, de volgende songs is het eerstvolgende volgens alfabet...
Wat er volgens mij gebeurt is het volgende:
- ik kies een playlist, hij begint te spelen.
- stop en start auto
- na 30s start hij met het liedje waar hij mee bezig was (op de juiste plaats in het liedje ook), hij zegt nog liedje 1/1.
- als het liedje afloopt EN hij heeft de stick nog niet volledig ingescand, dan neemt hij inderdaad een volgend liedje volgens alfabet (of willekeurig, kan ik nu even niet goed inschatten)
- als het liedjes afloopt EN hij heeft de stick wel volledig ingescand, dan neemt hij het volgende liedje uit de playlist die hij aan afspelen was. Ondertussen heeft hij dan ook bij dat liedje reeds 1/14 getoond bvb.
Misschien is er nog een ander gedrag of je een playlist selecteert of artiest, album, genre, ...
Sommigen zeggen ook dat hij naar radio overspringt, dat heb ik nog niet meegemaakt.
Comment
-
Mijn ervaring is met een Ipod via USB en dus met albums en geen playlists, misschien ligt hier het verschil ?
Het verloopt zoals ik het beschreven heb, met een USB stick heb ik het nog niet getest, zal dit eens proberen...CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20
Comment
-
Quote van op Mazdas247 :
Originally Posted by Alister
I've just had my new USB unit fitted by my dealer, but it's a bit of a mixed bag.
I had a USB disk in with only a small amount of songs (around 500 I think), and when I turned the car off for a while and turned it back on it started where it had stopped (after around 30 seconds). In my enthusiasm, I thought things were fixed, so copied all the rest of my music onto the USB (around 6000 tracks). Next time I got back into the car it did start from the same track it stopped at previously but the screen wasn't fully updated, when it got to the end of that track, rather than playing the next in sequence from that album / folder, it reverted to the first track on the USB?
I think it seems to be an issue with the disk still being indexed again so whilst it's remembered what the last track was to be played, it hasn't yet created a full index so doesn't know what the next track should be so reverts to the usual nonsense of just playing the first one on the disk. If I try and go into the artist / album lists during this time they are blank so that's what's leading me to this conclusion, but if I leave it longer they do all appear.
I've tried thinning out the amount of tracks and give the car a longer drive to see if can successfully index the whole disk and then play consistently, but the new unit is a bit less than I was hoping for. I can only imagine that if it resumes at the end of the track you were last listening to it will revert to the very beginning of the disk no matter how few tracks are on the disk.
I'm not sure if a USB 3.0 disk would work any better as I know they are faster, but for what it's worth I'm testing this with a 32Gb USB2 drive.
A quick update to my notes above. I've now changed my USB drive to a Sandisk compact 64Gb USB 3.0 drive as per ebaylink below;
http://www.ebay.co.uk/itm/1114331132...84.m1423.l2649
My playback starts consistently now every time from the USB, I'm not too sure why they older smaller USB 2.0's didn't and the garage didn't know what type of port was in the car but for what it's worth this is working better for me.
What still doesn't work is the second track to play. The first track that resumes always shows 1/1 on the display until the disk has been fully read (about 4 minutes for me with my 6000 tracks). The odd thing is when it finishes reading the disk it's 50/50 over whether it changes to 1/10 for where it is on that album or 2345/6000 i.e. the alphabetic position of that track on the disk. Depending on what it changes to I either get the next track on the album/folder or I get the next track alphabetically from the whole 6000 track list.
I've fed back to the garage and they are feeding back to Mazda, but would be interested to hear if anyone else has got the new USB hardware fitted and is getting on any better?CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Comment
-
Recent is bij mij de USB module vervangen. Ik heb nog niet alles kunnen uitproberen, enkel de iPod. En jammer genoeg is het niet in orde.
Wat wel in orde lijkt:
- wanneer je iPod speelt kan je nu even overschakelen naar een andere invoerbron (FM-radio, CD) en daarna weer naar je iPod, die gaat dan gewoon verder waar hij was gebleven. Vroeger was je de iPod-connectie volledig kwijt en moest je hem weer uit- en inpluggen. Dit wil ook zeggen dat je nu ook weer TA verkeersinformatie kan inschakelen. Dus als je naar iPod luistert, komt de verkeersinformatie binnen (via FM dus) zonder dat je daarna je iPod connectie kwijt bent.
- wanneer je de motor kort afzet, herneemt de iPod waar hij gebleven was. Ook als je een album was aan het afspelen. Hoe "kort" dat kort mag zijn, moet ik nog uittesten. Niet erg lang, vrees ik. Zolang de condensators van de radio hun spanning niet kwijt zijn, of zoiets...
- wanneer je in "nummerlijst" mode zit (dwz je speelt gewoon alle nummers op je iPod, in alfabetische volgorde) dan onthoudt hij nu waar hij gebleven was, ook als je de motor lang hebt afgezet.
- dus je zal niet meer telkens weer opnieuw dat allereerste nummer horen dat op je iPod staat.
MAAR...
- wanneer je afspeelt "per artiest" of "per album" (wat - denk ik - toch wel bij velen de meest gebruikte opties zullen zijn) dan loopt het dus mis. Dan speelt hij het nummer wel af waar je gebleven was, maar je valt wel terug op "nummerlijst" mode en dus het daaropvolgende nummer is er weer gewoon een van de vele op je iPod, en dus niet meer van de artiest of album die je gekozen had. Die keuze is hij gewoon kwijt.
Of dit ook zo is wanneer je vanaf een USB-stick speelt heb ik nog niet kunnen testen, maar ik denk eigenlijk van wel.
Ik heb ook de "Shuffle" functie nog niet getest, of die nu inderdaad een echt willekeurige volgorde is. Want voordien was die shuffle gewoon een andere volgorde maar die was wel onveranderlijk, en die kende je ook binnen de kortste keren van buiten...
Dus, voorlopig is het hoogstens een verbetering te noemen. Tamelijk onbegrijpelijk, daar heeft Mazda een jaar op zitten broeden en het overal vervangen van die modules moet hen flink wat geld kosten.... dus had ik toch verwacht dat het nu wel in orde zou zijn. Misschien binnen een half jaar weer een upgrade?
Oh ja: bluetooth problemen lijken evenmin opgelost. Mijn simpel Nokiaatje krijg ik nog altijd niet geconnecteerd. Nochtans gaat dat in andere auto's wel.
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk BerichtenMijn ervaring is met een Ipod via USB en dus met albums en geen playlists, misschien ligt hier het verschil ?
Het verloopt zoals ik het beschreven heb, met een USB stick heb ik het nog niet getest, zal dit eens proberen...Last edited by PaulDB; 09/09/2014, 16:49.
Comment
-
Lijkt erop dat jij mijn bevindingen bevestigd Paul...
Ik vind dit eigenlijk beschamend voor een automerk dat ze dit een update durven noemen, toegegeven, het is beter, maar dan hadden ze het toch mogen afwerken ook hé...CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk BerichtenLijkt erop dat jij mijn bevindingen bevestigd Paul...
Ik vind dit eigenlijk beschamend voor een automerk dat ze dit een update durven noemen, toegegeven, het is beter, maar dan hadden ze het toch mogen afwerken ook hé...
Ook heb ik al gezien dat er nu gewoon bugs inzitten (wat ik in sommige fora ook bevestigd zie):
a) op een bepaald moment druk ik op "nummerlijst" en na een paar minuten zandlopertje heb ik de zaak maar onderbroken want er kwam toch niks op het scherm (er staan +/- 1600 liedjes op mijn iPod).
b) In albumweergave: was een album aan het spelen van Rod Stewart. Uit nieuwsgierigheid druk ik eens op het Shuffle knopje om te zien of dan het album zou geshuffled worden. Maar ik bedacht me terug en zetten het dadelijk weer af. Echter: het daaropvolgende nummer dat speelde, was er helemaal geen meer van Rod Stewart, wel iets anders op mijn iPod. maar de clou was dat het ding wel halsstarrig bleef volhouden dat hij een nummer van Rod Stewart aan het spelen was, ook als je "Huidig nummer" weergaf. Geen enkele mogelijkheid om uit te vinden welke plaat hij nu aan het spelen was! Na dat nummer ging hij wel gewoon door met Rod Stewart , oef!!
Kortom, het is beter, maar verre van in orde. Aan de andere kant (informaticus zijnde), kan ik me voorstellen dat het niet zo eenvoudig is. Zoals het nu is opgelost, wel: ze schrijven ergens weg welk nummer je aan het afspelen was toen je de audio uitschakelde en dan gaan ze daar gewoon mee verder (en dan vervolgens met de liedjes die er alfabetisch op volgen, nadat de iPod of USB-stick weer ingelezen en geindexeerd is).
Maar, om met een playlist of album of artiest verder te gaan, da's een ander verhaal. Dan moet men die informatie ook al ergens gaan onthouden wanneer de audio wordt uitgeschakeld (welk album, welk nummer binnen dat album) en wanneer je de audio weer start, zouden ze daarmee kunnen verdergaan. MAAR: er is geen enkele garantie dat intussen de informatie op die iPod of stick niet veranderd is; dat die liedjes, albums of playlist er nog wel op staan zelfs, of dat het zelfs dezelfde iPod of stick is! Dus, zijn ze wel verplicht om de zaak opnieuw in te lezen.
Om even in het voordeel van Mazda te pleiten: ik heb thuis een Onkyo versterker die ook iPod compatibel is. Een beetje als de Mazda, je kan albums of artiesten of playlists kiezen.
Maar daar evengoed: als je die iPod uitplugt, of de versterker uitschakelt, dan moet je ook niet verwachten dat hij verdergaat waar hij gestopt was hoor. Ik denk dat we ermee moeten leven. Ik ben al wel blij dat ik niet telkens ik in mijn auto stap, datzelfde liedje moet horen.
Comment
-
Iemand ook last van een GPS signaal dat geregeld wegvalt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenIk denk dat we ermee moeten leven. Ik ben al wel blij dat ik niet telkens ik in mijn auto stap, datzelfde liedje moet horen.CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenIemand ook last van een GPS signaal dat geregeld wegvalt?truth is in the eye of the beholder
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenOm even in het voordeel van Mazda te pleiten: ik heb thuis een Onkyo versterker die ook iPod compatibel is. Een beetje als de Mazda, je kan albums of artiesten of playlists kiezen.
Maar daar evengoed: als je die iPod uitplugt, of de versterker uitschakelt, dan moet je ook niet verwachten dat hij verdergaat waar hij gestopt was hoor. Ik denk dat we ermee moeten leven. Ik ben al wel blij dat ik niet telkens ik in mijn auto stap, datzelfde liedje moet horen.
Een VW-radio RNS-315 heeft al deze genoemde problemen met een iPod als usb-stick totaal niet, nummer wordt gewoon in schuffle hervat of dit nu onder genre, artiest, album, enz... is.
Ik kan me hier dan ook mateloos aan ergeren, dat dit niet naar behoren werkt
Hier lees ik net dat er blijkbaar via de dealer een nieuwe update is: http://www.mazdas247.com/forum/showt...r-install-only
Wat betreft de navigatie, update je de kaart vanaf dat je de wagen in het bezit hebt of is het beter om deze update zolang mogelijk uit te stellen?
Moet je bij een update je sd-kaart via de website bij TomTom aanmelden?
Gaat de automatische deurvergrendeling bij jullie ook niet aan, wanneer de wagen uit stilstand vertrekt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk BerichtenMijn mening is dat zoiets eenvoudig gewoon anno 2014 hoort te werken, het zijn immers geen speciale verwachtingen.
Een VW-radio RNS-315 heeft al deze genoemde problemen met een iPod als usb-stick totaal niet, nummer wordt gewoon in schuffle hervat of dit nu onder genre, artiest, album, enz... is.
Ik kan me hier dan ook mateloos aan ergeren, dat dit niet naar behoren werkt
Hier lees ik net dat er blijkbaar via de dealer een nieuwe update is: http://www.mazdas247.com/forum/showt...r-install-onlyCX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk BerichtenDie post is van juli, dat is de update die nu wordt gedaan dus, denk ik...
Ik veronderstel dat mijn wagen de laatste update heeft, dus zal deze recente update wel niks geholpen hebben?
Ook is het probleem van trillende spiegels op de autostrade nog steeds niet geheel verdwenen?
Wat betreft de navigatie, update je de kaart vanaf dat je de wagen in het bezit hebt of is het beter om deze update zolang mogelijk uit te stellen?
Moet je bij een update je sd-kaart via de website bij TomTom aanmelden?
Gaat de automatische deurvergrendeling bij jullie ook niet aan, wanneer de wagen uit stilstand vertrekt ?
Comment
-
Er is net een nieuwe kaart uit. Dat gebeurt om de drie maanden. De kans dat er binnen drie maanden een nieuwere verschijnt is nipt. Je kunt dus of wachten tot aan het einde van je drie maand recht op nieuwste kaart of nu reeds updaten.
Updaten gebeurt via het programma tomtom home wat je eerst op je pc moet installeren (staat ook op de sd kaart). Dan moet je registreren en kun je van start. Als je je kaart verbindt met de pc herkend tomtom home je navigatiesysteem.
Voor zover ik weet heeft geen enkele versie van de CX-5 automatische vergrendeling bij vertrek.
verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk
Comment
-
Bedankt voor de update info TomTom
Vreemd waarom men de automatische vergrendeling niet standaard in de menu heeft geplaatst, op Youtube zie je deze optie wel regelmatig verschijnen?
IK hoop toch echt dat men het probleem rondom de iPod en usb snel opgelost krijgt.
Zijn er hier CX-5 gebruikers die de standaard 17” velg en band hebben veranderd naar een 19” of 20” en me kunnen zeggen dat de wagen bij het nemen van bochten veel minder overhelt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten@Digiboy : De automatische vergrendeling zit er in Amerika wel op.
Het is me een raadsel waarom ze dat er hier niet hebben mee ingestoken :s
Comment
Comment