Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zowat alle andere merken hebben het wel? ?

Comment

• Omdat ik stilaan wil uitkijken naar een setje winterbanden, wil ik graag weten of er hier CX-5 gebruikers die de standaard 17” velg en band hebben veranderd naar een 19” of 20” en me kunnen zeggen dat de wagen bij het nemen van bochten veel minder overhelt?

Comment

• Omdat ik stilaan wil uitkijken naar een setje winterbanden, wil ik graag weten of er hier CX-5 gebruikers zijn die de standaard 17” velg en band hebben veranderd naar een 19” of 20” en me kunnen zeggen dat de wagen bij het nemen van bochten veel minder overhelt?

Comment

• Waarom zou de wagen minder overhellen met grotere wielen?

Comment

• Door de hoogte van de band geeft die een beetje meer mee in een bocht. Denk dat het verschil klein gaat zijn.

Comment

• Vreemd dat het nauwelijks verschil zou opleveren, het gaat hier toch om een wielmaat van meer dan 2" ?

Comment

• Gisteren op onderhoud geweest, waarbij ook de module vervangen werd ivm de usb.
                Buiten het feit dat hij nu verder gaat met het liedje waar hij gestopt was zie ik ook nog een ander pluspunt.
                De sms berichten die ik op mn iphone binnenkrijg worden nu wel getoond op het scherm. En ze worden ook voorgelezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                  Omdat ik stilaan wil uitkijken naar een setje winterbanden, wil ik graag weten of er hier CX-5 gebruikers zijn die de standaard 17” velg en band hebben veranderd naar een 19” of 20” en me kunnen zeggen dat de wagen bij het nemen van bochten veel minder overhelt?
                  Ik heb 20", ik kan u wel niet zeggen wat het verschil is met 17" vermits het bij mij 19" was standaard, en ik ook daarmee nog geen cm heb gereden.
                  Mijn ervaring met de 20" wielen die ik heb is goed.

Ik heb mijn 19" originele nog, geïnteresseerd ?
                  CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                  Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                    Vreemd dat het nauwelijks verschil zou opleveren, het gaat hier toch om een wielmaat van meer dan 2" ?
                    Het is meer de ophanging die verantwoordelijk is voor het doorhangen in de bochten. Bij een 17' band zijn de wangen hoger en zal de band meer zijdelingse beweging hebben maar qua overhellen zal dat volgens mij weinig verschil maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Het is meer de ophanging die verantwoordelijk is voor het doorhangen in de bochten
                      Dat is precies wat ik ook dacht. Een lage (en wellicht brede) band op een grotere velg wordt echter vaak geassocieerd met een hard (sport-) onderstel en daarbij zal de koets wel wat minder overhellen. Misschien dat een hogere band wat meer inveert onder druk dan een lage, maar dat merk je m.i. niet of nauwelijks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                        Ik heb 20", ik kan u wel niet zeggen wat het verschil is met 17" vermits het bij mij 19" was standaard, en ik ook daarmee nog geen cm heb gereden.
                        Mijn ervaring met de 20" wielen die ik heb is goed.

Ik heb mijn 19" originele nog, geïnteresseerd ?
                        Je hebt PM

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                        Gisteren op onderhoud geweest, waarbij ook de module vervangen werd ivm de usb.
                        Buiten het feit dat hij nu verder gaat met het liedje waar hij gestopt was zie ik ook nog een ander pluspunt.
                        De sms berichten die ik op mn iphone binnenkrijg worden nu wel getoond op het scherm. En ze worden ook voorgelezen.
                        Dat is goed nieuws
                        Intussen staat er naar aanleiding van mijn gelijkaardige klacht, een usb-module in bestelling te wachten om in de garage te vervangen.
                        Ben dus uitermate zeer benieuwd of dit usb-probleem van de kaart kan geveegd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Het is meer de ophanging die verantwoordelijk is voor het doorhangen in de bochten. Bij een 17' band zijn de wangen hoger en zal de band meer zijdelingse beweging hebben maar qua overhellen zal dat volgens mij weinig verschil maken.
                          Ik heb als test eens een aantal mensen zijdelings tegen de rechterzijde van de wagen laten leunen.
                          Ik merk hierbij 2 zaken, de koets helt naar de linkerzijde over maar ook de banden worden wat platter of hoe omschrijf je zoiets

Comment

• Mijne gast heeft zich ook een Mazda CX-5 besteld, rood exterieur. Vraagje daarover: zijn er meer dan 1 tint rood te krijgen, want hij sprak van vuurrood, en heb vandaag 1 tegen gekomen in een eerder bordeaux rood.
                            Wel een knappe auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Mijne gast heeft zich ook een Mazda CX-5 besteld, rood exterieur. Vraagje daarover: zijn er meer dan 1 tint rood te krijgen, want hij sprak van vuurrood, en heb vandaag 1 tegen gekomen in een eerder bordeaux rood.
                              Wel een knappe auto.
                              Er is na een jaar of zo een kleine update van de cx 5 geweest.
                              daarbij werden ook enkele kleuren vervangen, waaronder de rode en de donker grijze kleur.
                              die Bordeaux kleur is denk ik van de eerste reeks. Daarna is dat vervangen geweest door het "vuurrood".
                              heb het altijd vreemd gevonden dat die update er zo snel gekomen is na de lancering...

Comment

• Beste P.

wordt deze module vervangen onder garantie, en zijn er verschillende modules ?
                                bvb bluetooth module (vr lezen sms berichten), USB module voor aansluiting Ipod....?

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                  Kom hier toch nog eens op terug: op andere fora lees ik wel tevreden reacties van mensen die zeggen dat het perfect werkt. Bij sommigen is het dan weer een achteruitgang. Afwachten dus.
                                  Vond ook de technische nota van Mazda, maar die is niet echt duidelijk over wat er gebeurt, nadat hij met het laatste nummer klaar is: verdergaan met het vervolg van de playlist of weer naar het begin van heel de zwik.

Page 1 of 3
                                  Publication Date: 29.07.2014
                                  Change Date: ----
                                  Replaces Reference Number: ----
                                  Affected Models: Mazda6 (GJ), CX-5 (KE)
                                  Affected Countries and Specifications: Europe
                                  Pre-authorization needed: NO

Title:
                                  Changed functions in combination with USB-connection
                                  (only to be used when specifically asked by customer)

Description:
                                  With the introduction of speech enabling the audio functions, some functions of the USB-connection have changed. After turning on the ignition:

BEFORE the modification:
                                  1. The system reads the content of the USB device in order to activate the speech control, during this time playback is disabled (depending on the amount of audio files, this could take several minutes).
                                  2. Playback of the connected device always starts at the first title (independent of where playback was at the time of turning off the ignition).

AFTER the modification:
                                  1. Playback will start after approx. 30 seconds, reading of the remaining titles continues in the background
                                  2. Playback will resume at the location it was stopped when the ignition was turned off

Reason
                                  By introducing the speechcontrol the functions of the Bluetooth/Handsfree module changed, and the USB-connection is controlled by this module.
                                  Changes in the serial(normal) production:
                                  JMZGJ ****** *****
                                  JMZKE ****** *****

Affected FIN Range & Date of Change:
                                  from JMZGJ ***** 100001 - JMZGJ ****** *****
                                  from JMZKE ***** 100001 - JMZKE ****** *****

Replacement part Information

Replacement part-Nr.
                                  GHP9-66-DH0Z

Description
                                  Bluetooth/Handsfreemodule

Number of parts
                                  1

This order must be entered directly through EBK
                                  Beste P.

bvb bluetooth module (vr lezen sms berichten), USB module voor aansluiting Ipod....?

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartwit Bekijk Berichten
                                    Beste P.

groetjes
                                    Dit wil ik ook graag eens weten

Comment

• Dag iedereen

Gisteren eens gaan test rijden met zo'n cx5. En ik moet zeggen hij rijdt toch zeer sportief voor een suv. Het waren de 19" velgen wel. Want nu rij ik met een Mitsubishi Outlander en die helt veel meer over dan de cx5 ook het schakelen vind ik een grote verbetering.

Wat wel wat minder is zijn die zijspiegels die trillen echt behoorlijk op de snelweg. Heb dit ook al bij de veel voorkomende problemen gezien bij deze wagen.
                                      Je zou denken als dit zo frequent voorkomt dat ze dit al in de productie opgelost hadden. Maar blijkbaar toch niet.
                                      Heb dit direct gemeld en ze zei mij dat ze inderdaad al een klant gehadt hebben waar ze de kappen hiervoor vervangen hebben met zwaardere.

Zijn er nog die dit probleem hebben? En ik ben nu aan het twijfelen of ik niet de 17" velgen zou nemen om het comfort. Want heb gehoord dat je met die 19" toch nogal hard zit. De lederen zetels zitten toch nog goed voorraan toch.

Kan er mij ook iemand de maat bezorgen van de reserve wiel die je als optie er bij kunt kopen. Want die prijs van 400€ is er echt over. Bij VW is dit maar 250€ wat ook behoorlijk veel is. Dus dit zou ik zelf wel bij een centrale of zo kopen.

Van de daglichten hebben er hier ervaringen met het vervangen van die standaard daglichten naar led lichten. Dit omdat het mooier is en zuiniger en langer mee gaat. Of zijn er die die optie van leddagrijlichten van Mazda genomen hebben. Die ze dan onderaan er in steken.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
                                      Last edited by ; 28/09/2014, 16:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                        Mijne gast heeft zich ook een Mazda CX-5 besteld, rood exterieur. Vraagje daarover: zijn er meer dan 1 tint rood te krijgen, want hij sprak van vuurrood, en heb vandaag 1 tegen gekomen in een eerder bordeaux rood.
                                        Wel een knappe auto.
                                        Soul Red en Zeal Red heb je, Soul Red is lichter van tint.
                                        Volgens mijn garage wel een wreed spel als ze van een auto met Soul Red een carrosserie -deel moeten spuiten.
                                        Ik heb Zeal Red en blij dat ik geen Soul Red heb, maar das persoonlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartwit Bekijk Berichten
                                          Beste P.

groetjes
                                          Enkel de Bluetooth module wordt vervangen, en dit is onder garantie, de dealers hebben daar 20min tijd voor, maar t'is echt niet veel werk, handschoenkastje eruit, daar zit de module, uitvijzen en afkoppelen en vice versa...

Comment

Working...
                                          X