Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door thehawk Bekijk Berichten
    Dag iedereen

Van de daglichten hebben er hier ervaringen met het vervangen van die standaard daglichten naar led lichten. Dit omdat het mooier is en zuiniger en langer mee gaat. Of zijn er die die optie van leddagrijlichten van Mazda genomen hebben. Die ze dan onderaan er in steken.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
    Als je nu een CX-5 koopt, is er geen plaats meer voorzien onderaan voor leddagrijlichten .
    Ik denk dat ze nu in de koplamp zitten maar als het led is dat weer ik niet . Zag toch geen leds in de koplamp zitten van ver .
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
      Enkel de Bluetooth module wordt vervangen, en dit is onder garantie, de dealers hebben daar 20min tijd voor, maar t'is echt niet veel werk, handschoenkastje eruit, daar zit de module, uitvijzen en afkoppelen en vice versa...
      Intussen is de Bluetooth module vervangen om het usb probleem op te lossen.

Wat werkt er bij een USB-Stick 6GB:
      • Nummer wordt opnieuw hervat, waar het bij het verlaten van de wagen was gebleven.
      • Usb-stick wordt vlot herkent en zeer snel ingelezen.
      • Zoeken op Genre, Artiest, Album en shuffle werkt, snel en probleemloos.

Wat werkt er bij een USB-Stick 32GB:

• Nummer wordt opnieuw hervat, waar het bij het verlaten van de wagen was gebleven.
      • Usb-stick wordt eindelijk herkent en wordt wel trager ingelezen.
      • Zoeken op Genre, Artiest, Album en shuffle werkt trager maar ook probleemloos.

Wat werkt er maar half of helemaal niet!

• iPod Classic: inlezen duurt zeeer lang, zoeken op Genre, Artiest, Album en shuffle werkt niet!
      • Usb-stick 64GB: werkt totaal niet!

Berichten downloaden (Android LG G2), wil nog niet werken of ik moet iets verkeerd doen?

Comment

• Er is nog nooit plaats "voorzien" geweest voor led dagrijlichten. Steeds moesten er gaten voor uit de bumper gezaagd worden.

verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk

Comment

• je kan dat wel instellen dacht ik als je in de instellingen van de wagen gaat kijken ik bedoel dit voor de deurvergrendeling
          Last edited by ; 10/10/2014, 23:23. Reden: iets te vlug verzonden bericht was niet af

Comment

• rij sinds kort met volle tevredenheid met een cx5 diesel automaat, geleverd juli 2014, maar een minpuntje, bij de mijne trilt de linkerspiegel vanaf 100 per uur, dacht dat dit euvel verholpen zou zijn, hoop het bij de eerste beurt onder garantie verholpen te krijgen....nog iemand met een 2014 model die er last van heeft?normaal is me gezegd dat de 2014 modellen hier geen last meer van zouden hebben

Comment

• Sinds kort een nieuwe iPhone 6+ ontvangen, ik krijg deze telefoon helaas niet gekoppeld met mijn CX5!! Mijn vorige iPhone 5 werkte perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thehawk Bekijk Berichten
                Dag iedereen

Kan er mij ook iemand de maat bezorgen van de reserve wiel die je als optie er bij kunt kopen. Want die prijs van 400€ is er echt over. Bij VW is dit maar 250€ wat ook behoorlijk veel is. Dus dit zou ik zelf wel bij een centrale of zo kopen.
                Ik heb mijn reservewiel zelf gemaakt. Zie deze post op het forum.
                Nu, als je het voor 400 kan kopen, dan is dat al een pak minder dan een jaar geleden (was toen +600 ) en dan wordt zo'n zelfbouw al wat minder zinvol.
                Want niet onderschatten: de band kan je hier en daar kopen, de velg is onvindbaar en dus moet je een bredere stalen velg versmallen. En dan nog alle schuimplastiek van de koffer hersnijden...

Nadat ik mijn reservewiel had gemaakt, zag ik wel ergens op een NL site een gast die thuiskomers voor gelijk welke auto kan leveren en blijkbaar hebben mensen daar ook al ene voor een CX5 gekocht. Weet niet meer waar...

Comment

• Rij er nu al 5000 km mee. Heb mijn ervaringen al gedeeld, het werkt half zijn gat (het herneemt inderdaad het nummer waar je gebleven was, maar niet een album, playlist of artiest. Je herneemt dus steeds in alfabetische volgorde alles wat op je iPod of stick staat).
                  Behalve de eerder gesignaleerde problemen, heb ik nu:

- regelmatig dat je stopt, effe een boodschap doet, terugkomt en dan blijkt de stick of iPod helemaal niet meer te werken. Audio blijft eeuwig hangen op "inlezen". Stick in en uitpluggen brengt slechts zelden oplossing, de enige remedie is aan de kant gaan, motor stilleggen, 30 sec wachten en weer starten.

- er tussen de nummers een zeer korte storing is, alsof er enkele milliseconden van een liedje worden gespeeld. Irritant.

Geen van beide problemen had ik voor de update. Dus ik zou zeggen: voor wie het echt geen must is, laat het ding niet vervangen.
                  Paul

Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                  Intussen is de Bluetooth module vervangen om het usb probleem op te lossen.

Wat werkt er bij een USB-Stick 6GB:
                  • Usb-stick wordt vlot herkent en zeer snel ingelezen.
                  • Zoeken op Genre, Artiest, Album en shuffle werkt, snel en probleemloos.

Wat werkt er bij een USB-Stick 32GB:

• Usb-stick wordt eindelijk herkent en wordt wel trager ingelezen.
                  • Zoeken op Genre, Artiest, Album en shuffle werkt trager maar ook probleemloos.

Wat werkt er maar half of helemaal niet!

• iPod Classic: inlezen duurt zeeer lang, zoeken op Genre, Artiest, Album en shuffle werkt niet!
                  • Usb-stick 64GB: werkt totaal niet!

Berichten downloaden (Android LG G2), wil nog niet werken of ik moet iets verkeerd doen?

Comment

• zeer spijtig dat ze die levendige kleuren alweer afgevoerd hebben. De mijne, Sky Blue, waarmee de wagen op de CX5 folder en website stond of staat, is ook al gesneuveld. Het autopark van vandaag is echt een begrafenisstoet geworden.
                    Eén kleine voordeel heeft dat wel: als je nu nog een auto koopt met een echte kleur (gesteld dat je hem nog kàn kopen), dan vind je hem op een grote parking heel gemakkelijk terug in de zee van grijs en zwart.

Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                    Soul Red en Zeal Red heb je, Soul Red is lichter van tint.
                    Volgens mijn garage wel een wreed spel als ze van een auto met Soul Red een carrosserie -deel moeten spuiten.
                    Ik heb Zeal Red en blij dat ik geen Soul Red heb, maar das persoonlijk.

Comment

• Voor de verandering weer eens de zekering uitgetrokken om terug gps signaal te hebben. Ik heb er al geregeld aan gedacht een andere radio te plaatsen...
                      Jm
                      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                        Rij er nu al 5000 km mee. Heb mijn ervaringen al gedeeld, het werkt half zijn gat (het herneemt inderdaad het nummer waar je gebleven was, maar niet een album, playlist of artiest.
                        Paul
                        Mijn ervaring was voor de update slechter dan bij jou het geval was.
                        Hoe dan ook, is het gehele systeem gewoon te traag alsof er een groot gebrek is aan geheugen om alles vlot te laten verlopen.
                        Ik ben echt wel anders gewend en heb het afspelen via een iPod Classic (120GB) dan ook maar gewoon opgegeven, waar ik nu met een USB-stick werk.
                        Deze stick mag dan ook weer niet te groot zijn, anders heb je weeral het bekende probleem dat het systeem het gewoon niet trekt en weer gaat moeten indexeren.

Pffff, echt triest om hier als muziekliefhebber maar enigszins van te kunnen genieten
                        Gelukkig is de wagen op zich wel zeer dik, oké
                        Dus komaan jongens breng dit probleem toch eindelijk eens professioneel in orde, wat het doet echt wel afbreuk aan het mooie merk op zich.

Comment

• Ik overweeg aanschaf van een Nissan X-trail 2014 of een Mazda CX-5 met DIESELMOTOR.
                          Wie kan mij een zinvol advies geven?
                          Auto wordt ook gebruikt voor de caravan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                            Voor de verandering weer eens de zekering uitgetrokken om terug gps signaal te hebben. Ik heb er al geregeld aan gedacht een andere radio te plaatsen...
                            Ik denk dat dit geen effect zal hebben op je navigatie, de GPS en de audio zijn 2 verschillende systemen (ook al gebruikt de GPS hetzelfde scherm).

Heb je dat gps-probleem al vaak gehad? Ik nog maar 1 keer, gelukkig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door job38 Bekijk Berichten
                              Ik overweeg aanschaf van een Nissan X-trail 2014 of een Mazda CX-5 met DIESELMOTOR.
                              Wie kan mij een zinvol advies geven?
                              Auto wordt ook gebruikt voor de caravan.
                              Ga met allebei eens rijden!

Wat de Mazda betreft: ik heb enkel ervaring met het rijden met een lichte aanhanger.
                              Sterke dieselmotor met zeer veel souplesse, koppel en PK. Voor een caravan zou ik wel voor de 175 pk versie gaan (zelfde als de basis 150 pk overigens, alleen hebben ze die iets anders getuned). Wees wel voorbereid op een stevig verbruik als die caravan erachter hangt.
                              Ik heb wat reserves bij de koppeling van de Mazda, ik hoop dat je met die caravan niet teveel achteruit een helling op moet manoeuvreren :-)

PS: topgear heeft de Mazda CX5 getest met een caravan erachter. Maar dat was niet echt een serieuze test te noemen.
                              Klein fragment hier (de uitzending was veel langer, finaal bleef er van die caravans echt niks meer over)
                              Subscribe and 🔔 to the BBC 👉 https://bit.ly/BBCYouTubeSubWatch the BBC first on iPlayer 👉 https://bbc.in/iPlayer-Home http://www.bbc.co.uk/topgear Jeremy ...

Comment

• Heb gisteren de onze mogen afhalen!
                                Rijdt super! Wat een verschil met mijn vorige wagen. (Opel zafira 17 dti)
                                ook de kleur valt super mee: soul red. Vrouwtje had die gekozen...

Comment

• Heb ik ook eenmaal voor gehad helemaal in het begin, toen hebben ze de motorkap geopend en de zekering even verwijderd en terug geplaatst, sindsdien geen problemen meer, alhoewel ik regelmatig een update doe van de geheugenkaart (TOMTOM)

Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat dit geen effect zal hebben op je navigatie, de GPS en de audio zijn 2 verschillende systemen (ook al gebruikt de GPS hetzelfde scherm).

Heb je dat gps-probleem al vaak gehad? Ik nog maar 1 keer, gelukkig.

Comment

• Voorlopig is alles terug in orde. Gelukkig maar.

Ik was wel mijn TomTom settings kwijt en weet nu niet meer hoe ik de flitspaal notificatie kan activeren. Weet iemand in welk menu dit juist staat? Bij veiligheidsinstellingen vind ik het niet direct terug.
                                    Jm
                                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Heb in september 2012 mijn reservewiel laten plaatsen bij mijn mazdadealer voor 300 euro.heb dit toen ook reeds op deze side vermeld met foto's.

Comment

• Rijbmet een cx5 dport sinds september 2012 en heb dagledverlichting.Deze brandt niet als je je handrem aantrekt en als bij donker je kruislichten aangaan.Ben er wel tevreden van.

Comment

• Mazda is zijn populairste modellen op subtiele wijze aan het bijpunten. Maak kennis met de gefacelifte CX-5, nog voor zijn onthulling.

Nog geen week nadat we het eerste beeld van de Mazda6 facelift voorbij zagen komen, gaat er een folder rond waarop de vernieuwde CX-5 staat afgebeeld. Zo te zien wordt Mazda’s SUV, die in de zomer van 2011 werd geïntroduceerd, volgens dezelfde designregels als de 6 geüpgraded: een grille met horizontale spijlen, chromen details bij de vernieuwde mistpitten, koplampen met een nieuwe binnenwerk en LED-dagrijverlichting, evenals een scherper getekende voorbumper. Helemaal in lijn met de 6.

De binnenkant van de achterlichten werden ook opgewaardeerd, en komen daardoor meer overeen met de koplampen. Eén designtaal, je weet wel. Op de Japanse brochure (iemand die het kan lezen?) zijn ook nieuwe 19-inch jetsers te zien.

- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Working...
                                          X