Oorspronkelijk geplaatst door Dane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenPre faceliftLast edited by Dane; 27/11/2014, 18:51.- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
11% is redelijk goed naar Mazda normen
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenMijn ouders staan op het punt een cx 5 te kopen.
Ze zijn langs geweest voor een offerte.
Ze krijgen een korting v 11% en voor hun huidige auto krijgen ze 11000 euro.
Het is een mercedes c220 diesel avantgarde van 2009 met 140000 kms.
Zijn dat goeie voorwaarden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jojo2 Bekijk Berichten11% is redelijk goed naar Mazda normen
Zelfde prijs voor de Merc, maar minder korting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenMijn ouders staan op het punt een cx 5 te kopen.
Ze zijn langs geweest voor een offerte.
Ze krijgen een korting v 11% en voor hun huidige auto krijgen ze 11000 euro.
Het is een mercedes c220 diesel avantgarde van 2009 met 140000 kms.
Zijn dat goeie voorwaarden?
aangezien de lange levertijd van 7 maanden is het nu voor mij wel balen dat ik na 4 maanden al meteen met een "oud model" zit, al vallen de uiterlijke aanpassingen gelukkig nog al mee.
tot nu toe helemaal geen spijt van overstap bmw naar Mazda, de reacties waren vooraf nog al sceptisch,nadat de meesten er eens mee gereden hadden was zelfs een bmw x1eigenaar vol lof!
zeer geruisloze koppelrijke en soepele krachtbron, goede afwerking (al zijn het natuurlijk geen BMW "plastics binnen in), geen rammels of kraakjes onderweg, wegligging voor hoge wagen is sportief en toch nog comfortabel,enige smet zijn de nog steeds trillende linkerbuitenspiegel en usb probleempje , beiden worden onder garantie opgelost tijdens eerste beurt.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenIk vind het wel speciaal dat bmw rijders en mercedesrijders overstappen nr mazda.
Zowel mijn ouders als mijn schoonouders reden mercedes en gaan nu bmw rijden.
Premium is dus blijkbaar nt zo fantastisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenEuhm gaan mazda rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenVandaag heeft mijn vader een cx5 sense gekocht. De 2.0 benzine v 163pk int donkerblauw.
Hopelijk is het een goeie keuze.
Comment
-
ik vergelijk gewoon het budget, voor de prijs van een een naakte handgescakelde lawaaierige bmwx1 18d met minder pk en koppel rijd ik nu met een superuitgeruste mazda cx5 diel automaat die ook nog eens ruimer is ,soepeler rijd en meer koppel en dus meer rijplezier bied, ok het voelt misschien vanbinnen misschien allemaal niet zo "premium" aan, maar is wel goed afgewerkt, na 8 jaar(zeker niet probleemloos bmw) nog steeds geen spijt van mijn overstap!!
Comment
-
goh, ik heb net het omgekeerde gedaan, een 1. 8 X3 diesel gekocht, met basic opties (gps, metaal, airco, sportzetels, gedeeltelijk leder, alu velgen) maar alles wat ik nodig heb, voor dezelfde prijs als een weliswaar beter uitgeruste mazda, die dan helaas met een pak opties die ik niet wil zou gekocht moeten worden
da's altijd het probleem bij Jappen, als je één bepaalde optie persé wil, dan moet je plots het allerhoogste uitrustingsniveau nemen, of in 't geval van de mazda de dikste motor, met een hoop toeters en bellen en pk's die me geen fluit interesseren, tegen natuurlijk ook de allerhoogste prijs.
Ik wil nog wel eens zien waar je na 3 jaar 't meeste geld voor krijgt, voor een Mazda top uitgerust van 38.000 euro of een X3 met genoemde opties van dezelfde prijs.
In elk geval, hoe dan ook, in de mazda zat ik sowieso toch niet lekker, nothing beats de sportzetels van BMW...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk denk dat ze eens iets anders willen. Mazda heeft nu een aanschafprijs die overeenkomt met een Duits van 10 jaar geleden. En dat doet ook veel. De Duitse prijzen zijn gigantisch gestegen. Bij een BMW x3 kom ik op 60000 uit en een cx5 stel ik samen voor 37000.
Ik heb hier een offerte liggen van een X5 25d dus niet een X3 en die kost niet eens 60 000 euro.
standaard 218 PK / automaat / electronische dubbele airco/ xenon / parkdist control / USB en bluetooth en als enige nuttige optie (voor mij) leder en metaal kleur/ alleen de optie navi 2900 zit er niet bij, maar daar gebruik ik een tomtom of smartphone voor.
Kwa verbruik is een BMW niet te kloppen mijn X3 heb ik onder de 6 liter. Als ik hoor was problemen er zijn om wat liedjes af te spelen via USB stick bij Mazda was mijn keuze rap gemaakt, ik luister allen maar opgenomen muziek.
Altijd fan geweest van Mazda 1 MX5 gehad en zeer tevreden van.
Maar altijd weinig korting en slechte overnameprijs waardoor de BMW nooit veel duurder was, net omdat ik geen optie freak ben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtengoh, ik heb net het omgekeerde gedaan, een 1. 8 X3 diesel gekocht, met basic opties (gps, metaal, airco, sportzetels, gedeeltelijk leder, alu velgen) maar alles wat ik nodig heb, voor dezelfde prijs als een weliswaar beter uitgeruste mazda, die dan helaas met een pak opties die ik niet wil zou gekocht moeten worden
da's altijd het probleem bij Jappen, als je één bepaalde optie persé wil, dan moet je plots het allerhoogste uitrustingsniveau nemen, of in 't geval van de mazda de dikste motor, met een hoop toeters en bellen en pk's die me geen fluit interesseren, tegen natuurlijk ook de allerhoogste prijs.
Ik wil nog wel eens zien waar je na 3 jaar 't meeste geld voor krijgt, voor een Mazda top uitgerust van 38.000 euro of een X3 met genoemde opties van dezelfde prijs.
In elk geval, hoe dan ook, in de mazda zat ik sowieso toch niet lekker, nothing beats de sportzetels van BMW...
Comment
-
wie spreekt hier over een X3 van 26.000 euro ? Goed lezen jongens, ik beweer nooit dat je een X3 met dezelfde opties als een CX5 buitenrijdt voor dezelfde prijs, enkel als de optiepolitiek van de Jappen u niet aanstaat en je weigert te betalen voor opties die u niet interesseren en je weigert om gedwongen te worden een bepaald uitrustingsmodel te kopen en te moeten betalen enkel en alleen omdat 1 optie u interesseert, het mogelijks wel interessant is om bij de Duitsers te shoppen omdat je daar à la carte uw opties kan kiezen en zelf beslist hoeveel je wil uitgeven.
Nogmaals, in mijn geval wou ik de best mogelijke (sport/electrisch) verstelbare zetels, in eender welke auto, metaalkleur, gps, airco en that's it, waarvoor ik bij de CX5 direct naar een Sport uitvoering moet gaan, prijskaartje van 36.000 zonder korting weliswaar, pak dat je 10 % korting krijgt Mijn X3 heb ik nu iets van 38.000 netto betaald, wel die 5 à 6000 extra betaal ik graag (een deel krijg ik in restwaarde zeker terug),vooral omdat ik het lekkerste zit in een X3 (in de CX5 zit je met je rechterbeen tegen de middenconsole te duwen, zeer irritant in mijn geval)
Let wel, als dat u niet stoort, en je houdt van gadgets, of noem het gewoon veel snufjes, en je wil je auto héél lang houden (langer dan 2 of 3 jaar), dan is CX5 wel een zeer goede keuze... Tip : kijk ook eens naar Nissan X-trail, prijs kwaliteit ook waardig alternatief en vond ik nét nog ietsje méér bieden voor z'n geld dan de cx5...
Comment
-
Comment