Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
    De CX-5 facelift of prefacelift ?
    Pre facelift

Comment

• De airco ligt er wat onbeschermd bij aan de voorzijde van de CX 5.
      Wie heeft er gaas voor gemaakt?
      Moet dan de bumper er af, aan de onderzijde zit een beschermplaat, kan je er ook zo bij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
        Pre facelift
        Wel weinig korting dan , ik zou nog een paar andere dealers vergelijken .
        Last edited by Dane; 27/11/2014, 18:51.
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• 11% is redelijk goed naar Mazda normen

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
          Mijn ouders staan op het punt een cx 5 te kopen.
          Ze zijn langs geweest voor een offerte.
          Ze krijgen een korting v 11% en voor hun huidige auto krijgen ze 11000 euro.

Het is een mercedes c220 diesel avantgarde van 2009 met 140000 kms.

Zijn dat goeie voorwaarden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jojo2 Bekijk Berichten
            11% is redelijk goed naar Mazda normen
            ONdertussen ook al naar een andere garage geweest.
            Zelfde prijs voor de Merc, maar minder korting.

Comment

Mijn ouders staan op het punt een cx 5 te kopen.
              Ze zijn langs geweest voor een offerte.
              Ze krijgen een korting v 11% en voor hun huidige auto krijgen ze 11000 euro.

Het is een mercedes c220 diesel avantgarde van 2009 met 140000 kms.

Zijn dat goeie voorwaarden?
              ik heb onze cx5 diesel automaat, sense uitvoering besteld tijdens het salon dit jaar aan zowat dezelfde voorwaarden, cat prijs was toen 32500,kreeg ook een goeie 4000 salonkarting.kreeg voor mijn bmw 318d uit 2008 met 175000 km op teller 10000eur terug en nog eens 1000eur extra overnamepremie.....uiteraard op het pre facelift model (hihi). het vergelijken van dealers loont zeker de moeite, bij de ene kreeg ik 3500!!!!!!euro minder terug voor onze bmw touring (zelfde prijs en opties voor de Mazda)
              aangezien de lange levertijd van 7 maanden is het nu voor mij wel balen dat ik na 4 maanden al meteen met een "oud model" zit, al vallen de uiterlijke aanpassingen gelukkig nog al mee.
              tot nu toe helemaal geen spijt van overstap bmw naar Mazda, de reacties waren vooraf nog al sceptisch,nadat de meesten er eens mee gereden hadden was zelfs een bmw x1eigenaar vol lof!
              zeer geruisloze koppelrijke en soepele krachtbron, goede afwerking (al zijn het natuurlijk geen BMW "plastics binnen in), geen rammels of kraakjes onderweg, wegligging voor hoge wagen is sportief en toch nog comfortabel,enige smet zijn de nog steeds trillende linkerbuitenspiegel en usb probleempje , beiden worden onder garantie opgelost tijdens eerste beurt.....
              Last edited by ; 27/11/2014, 22:39.

Comment

• Ik vind het wel speciaal dat bmw rijders en mercedesrijders overstappen nr mazda.
                Zowel mijn ouders als mijn schoonouders reden mercedes en gaan nu bmw rijden.

Premium is dus blijkbaar nt zo fantastisch

Comment

Ik vind het wel speciaal dat bmw rijders en mercedesrijders overstappen nr mazda.
                  Zowel mijn ouders als mijn schoonouders reden mercedes en gaan nu bmw rijden.

Premium is dus blijkbaar nt zo fantastisch
                  Dit versta ik niet zo goed...

Comment

• Euhm gaan mazda rijden

Comment

Euhm gaan mazda rijden
                      Ik denk dat ze eens iets anders willen. Mazda heeft nu een aanschafprijs die overeenkomt met een Duits van 10 jaar geleden. En dat doet ook veel. De Duitse prijzen zijn gigantisch gestegen. Bij een BMW x3 kom ik op 60000 uit en een cx5 stel ik samen voor 37000.

Comment

• Vandaag heeft mijn vader een cx5 sense gekocht. De 2.0 benzine v 163pk int donkerblauw.
                        Hopelijk is het een goeie keuze.

Comment

Vandaag heeft mijn vader een cx5 sense gekocht. De 2.0 benzine v 163pk int donkerblauw.
                          Hopelijk is het een goeie keuze.
                          Houd ons op de hoogte. Je kan hiermee niet misdoen...

Comment

• ik vergelijk gewoon het budget, voor de prijs van een een naakte handgescakelde lawaaierige bmwx1 18d met minder pk en koppel rijd ik nu met een superuitgeruste mazda cx5 diel automaat die ook nog eens ruimer is ,soepeler rijd en meer koppel en dus meer rijplezier bied, ok het voelt misschien vanbinnen misschien allemaal niet zo "premium" aan, maar is wel goed afgewerkt, na 8 jaar(zeker niet probleemloos bmw) nog steeds geen spijt van mijn overstap!!

Comment

• goh, ik heb net het omgekeerde gedaan, een 1. 8 X3 diesel gekocht, met basic opties (gps, metaal, airco, sportzetels, gedeeltelijk leder, alu velgen) maar alles wat ik nodig heb, voor dezelfde prijs als een weliswaar beter uitgeruste mazda, die dan helaas met een pak opties die ik niet wil zou gekocht moeten worden
                              da's altijd het probleem bij Jappen, als je één bepaalde optie persé wil, dan moet je plots het allerhoogste uitrustingsniveau nemen, of in 't geval van de mazda de dikste motor, met een hoop toeters en bellen en pk's die me geen fluit interesseren, tegen natuurlijk ook de allerhoogste prijs.

Ik wil nog wel eens zien waar je na 3 jaar 't meeste geld voor krijgt, voor een Mazda top uitgerust van 38.000 euro of een X3 met genoemde opties van dezelfde prijs.
                              In elk geval, hoe dan ook, in de mazda zat ik sowieso toch niet lekker, nothing beats de sportzetels van BMW...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Ik denk dat ze eens iets anders willen. Mazda heeft nu een aanschafprijs die overeenkomt met een Duits van 10 jaar geleden. En dat doet ook veel. De Duitse prijzen zijn gigantisch gestegen. Bij een BMW x3 kom ik op 60000 uit en een cx5 stel ik samen voor 37000.
                                Ben je nu niet een klein beetje aan het overdrijven ?

Ik heb hier een offerte liggen van een X5 25d dus niet een X3 en die kost niet eens 60 000 euro.
                                standaard 218 PK / automaat / electronische dubbele airco/ xenon / parkdist control / USB en bluetooth en als enige nuttige optie (voor mij) leder en metaal kleur/ alleen de optie navi 2900 zit er niet bij, maar daar gebruik ik een tomtom of smartphone voor.

Kwa verbruik is een BMW niet te kloppen mijn X3 heb ik onder de 6 liter. Als ik hoor was problemen er zijn om wat liedjes af te spelen via USB stick bij Mazda was mijn keuze rap gemaakt, ik luister allen maar opgenomen muziek.

Altijd fan geweest van Mazda 1 MX5 gehad en zeer tevreden van.
                                Maar altijd weinig korting en slechte overnameprijs waardoor de BMW nooit veel duurder was, net omdat ik geen optie freak ben

Comment

• Hoeveel kosten ze dan wel ?
                                  Ik kom op een kleine 60 k uit..de x5 4x4 kost al 57k zonder opties...

En 46k voor de x3 4x4 /automaat
                                  Last edited by ; 02/12/2014, 21:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                    goh, ik heb net het omgekeerde gedaan, een 1. 8 X3 diesel gekocht, met basic opties (gps, metaal, airco, sportzetels, gedeeltelijk leder, alu velgen) maar alles wat ik nodig heb, voor dezelfde prijs als een weliswaar beter uitgeruste mazda, die dan helaas met een pak opties die ik niet wil zou gekocht moeten worden
                                    da's altijd het probleem bij Jappen, als je één bepaalde optie persé wil, dan moet je plots het allerhoogste uitrustingsniveau nemen, of in 't geval van de mazda de dikste motor, met een hoop toeters en bellen en pk's die me geen fluit interesseren, tegen natuurlijk ook de allerhoogste prijs.

Ik wil nog wel eens zien waar je na 3 jaar 't meeste geld voor krijgt, voor een Mazda top uitgerust van 38.000 euro of een X3 met genoemde opties van dezelfde prijs.
                                    In elk geval, hoe dan ook, in de mazda zat ik sowieso toch niet lekker, nothing beats de sportzetels van BMW...
                                    eerst en vooral gefeliciteerd met je prachtige X3, maar ik had het wel degelijk over een X1!!!, iemanddie mij hiervandaag een nieuwe x3 kan neerzetten voor de prijs van een Mazda cx5 automaat sense diesel ,mag hem altijd brengen, kwam voor een x1 al 4000eur meer uit, x1 automaat met x line pakket......een x3 met die opties rij je nooit voor 40000 buiten, de overnameprijzen van een bmw zijn ook niet meer gelijk vroeger, kocht een tweedehands e91 met 40dkm van 2jaar oud voor de helft vd prijs enkele jaren geleden! kijk maar eens op kapaza wat een x1 van 3 jaar oud nog moet opbrengen, om te huilen....

Comment

• Denk nt dat je een x3 kan samenstellen voor 26000 euro.
                                      60000 euro voor een auto vind ik eerlijk gezegd ongehoord duur. Wie kan/wil zoiets nog betalen?

Comment

• wie spreekt hier over een X3 van 26.000 euro ? Goed lezen jongens, ik beweer nooit dat je een X3 met dezelfde opties als een CX5 buitenrijdt voor dezelfde prijs, enkel als de optiepolitiek van de Jappen u niet aanstaat en je weigert te betalen voor opties die u niet interesseren en je weigert om gedwongen te worden een bepaald uitrustingsmodel te kopen en te moeten betalen enkel en alleen omdat 1 optie u interesseert, het mogelijks wel interessant is om bij de Duitsers te shoppen omdat je daar à la carte uw opties kan kiezen en zelf beslist hoeveel je wil uitgeven.
                                        Nogmaals, in mijn geval wou ik de best mogelijke (sport/electrisch) verstelbare zetels, in eender welke auto, metaalkleur, gps, airco en that's it, waarvoor ik bij de CX5 direct naar een Sport uitvoering moet gaan, prijskaartje van 36.000 zonder korting weliswaar, pak dat je 10 % korting krijgt Mijn X3 heb ik nu iets van 38.000 netto betaald, wel die 5 à 6000 extra betaal ik graag (een deel krijg ik in restwaarde zeker terug),vooral omdat ik het lekkerste zit in een X3 (in de CX5 zit je met je rechterbeen tegen de middenconsole te duwen, zeer irritant in mijn geval)

Let wel, als dat u niet stoort, en je houdt van gadgets, of noem het gewoon veel snufjes, en je wil je auto héél lang houden (langer dan 2 of 3 jaar), dan is CX5 wel een zeer goede keuze... Tip : kijk ook eens naar Nissan X-trail, prijs kwaliteit ook waardig alternatief en vond ik nét nog ietsje méér bieden voor z'n geld dan de cx5...

Comment

• OK it's a Mazda

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X