Hebben hier ook al mensen problemen met de radiatorkachel? De mijne is al bijna 2 weken defect en ben nog aan het wachten op een nieuwe!! Geen voorraad bij importeur (Nederland)! Op Duitse forums lees ik dat meerder CX-5 dit probleem begint te krijgen....... En dat in de winter, het lijkt wel of ik in een auto van 20 jaar geleden rij, zo kkkkkoud! Ik vind het toch schandalig dat ik zo lang moet wachten op een nieuwe (in de winter).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenKan je nt verwarmen via de airco?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Ix35 Bekijk BerichtenHebben hier ook al mensen problemen met de radiatorkachel? De mijne is al bijna 2 weken defect en ben nog aan het wachten op een nieuwe!! Geen voorraad bij importeur (Nederland)! Op Duitse forums lees ik dat meerder CX-5 dit probleem begint te krijgen....... En dat in de winter, het lijkt wel of ik in een auto van 20 jaar geleden rij, zo kkkkkoud! Ik vind het toch schandalig dat ik zo lang moet wachten op een nieuwe (in de winter).
Heb ik ook gehad met onze vorige auto, maar ja, die was helemaal om van teCX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtenhoe doe jij dat ? Maak ons slimmer.
ik laat de airco altijd opstaan en die verwarmt ook, maar het 'voelt' als andere warmte dan wanneer je verwarmd zonder dat hij op airco staat.
of is dat enkel een gedacht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichtengeen idee, ken daar niets van.
ik laat de airco altijd opstaan en die verwarmt ook, maar het 'voelt' als andere warmte dan wanneer je verwarmd zonder dat hij op airco staat.
of is dat enkel een gedacht?
De Airco zorgt past niet alleen de temperatuur aan, maar ook de luchtvochtigheid.
Dus daar waar je enkel met de verwarming snel een droge lucht krijgt heb je dat niet als je ook de airco inschakelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenNeen, da's geen gedacht.
De Airco zorgt past niet alleen de temperatuur aan, maar ook de luchtvochtigheid.
Dus daar waar je enkel met de verwarming snel een droge lucht krijgt heb je dat niet als je ook de airco inschakelt.
En hoe verwarmd hij dan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenAirco als ontwaseming kan ik nog verstaan.
En hoe verwarmd hij dan ?
Ik bevestig enkel dat de warmte anders aanvoelt met airco aan of uit.
Volgens mij kan een airco lucht niet opwarmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenNeen, da's geen gedacht.
de lucht alleen verwarmen, zorgt er alleen voor dat de rv zal zakken. Rv, is een relatie van het vocht tov de temperatuur. Hoe warmer, hoe lager de rv, hoe kouder hoe hoger de rv bij een zelfde vochtigheid in g per kg lucht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Ix35 Bekijk BerichtenZo te zien ben ik op dit forum de enige met een defecte verwarming..... Radiatorkachel nog steeds niet binnen (backorder)! Het is niet meer fijn rijden in mijn CX-5!!
Comment
-
Hebben er nog meer mensen problemen met de GPS van de CX-5? De laatste weken deed mijn navigatie het niet zo best meer, werd langzamer en langzamer en hing af en toe. Vorige week vond ik het probleem: de GPS decoder leek problemen te hebben. Het duurde soms wel 15 minuten voordat'ie überhaupt een navigatie-oplossing vond, gisteren was het helemaal uit en over met het spel. De GPS decoder vindt 0 satellieten, heading staat vast op 0 en vaak geen tijd. Software updates geprobeerd, inclusief terug naar de oorspronkelijke versie die er op stond toen ik 'm kreeg - het ding geeft geen krimp.
Vanochtend bij de dealer geweest, ik was niet de eerste met het probleem; er stonden nog 2 wagens met exact het zelfde probleem. Iemand dat ook al eens aan de hand gehad?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk zou als ik van jullie was, de oplossing van kenwood laten installeren op kosten van Mazda.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtende oplossing van kenwood
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichtennog geen problemen, ik moet wel steeds "informatie delen" bevestigen.
Is pas na een update zo, vroeger moest ik dit niet telkens opnieuw doen....Last edited by jev; 17/12/2014, 12:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Ix35 Bekijk BerichtenEn die oplossing is....?
Comment
-
ik heb dat eens willen doen, heb al met gaas en een knipschaar onder de auto gelegen, maar het was niet zo evident. Zonder demontage (en dat bleek ook weer niet evident) van de grille gaat het niet.
Het is een feit dat die aircokoelers ZEER onbeschermd zijn. Enorme gaten. Eén steentje erin en je staat aan de kant hoor. Het is al meerdere CX5'ers overkomen...
Oorspronkelijk geplaatst door job38 Bekijk BerichtenDe airco ligt er wat onbeschermd bij aan de voorzijde van de CX 5.
Wie heeft er gaas voor gemaakt?
Moet dan de bumper er af, aan de onderzijde zit een beschermplaat, kan je er ook zo bij?
Comment
-
Elektronische problemen
Ai ai... vanochtend start ik, vervolgens melding" SCBS controleren" gevolgd door "TMPS controleren" en dan het gevreesde motorlichtje aan. M.a.w. de computer die redelijk tilt sloeg. Aangezien de auto gisteren nog prima reed en vanochtend, na een dag hevige regen niet meer, dacht ik eerder aan vocht/condens ergens. Soit, motorlampje wil zeggen dat de auto in zijn noodprogramma gaat, dan kan je nog max. 70 km/u rijden. Geen optie om zo naar huis te rijden, want ik zat er wel 160 km ver mee van huis.
Finaal is de auto gedepanneerd naar een garage 110 km van mijn deur (Mazda assistentie voorziet afslepen naar dichtstbijzijnde Mazda dealer) en ben ik weer thuis geraakt met een vervangwagen(tje).
Ze kunnen pas maandag naar de auto kijken, duimen dat het met een reset van de storing opgelost kan worden... want die Mazdadealer sluit maandagavond voor jaarlijks verlof tot 5 januari!!
Dat wordt allemaal weer spannend. Hopelijk staat mijn auto daar geen 10 dagen geblokkeerd, ik zie mijn weekje vakantie tussen kerst en nieuw als in het water vallen.
In elke geval, al die elektronica is een echte pest. En of dat nu een Mazda of een Mercedes is, dat maakt geen bal uit. Getekend iemand die 35 jaar aan auto's heeft gesleuteld en weet wat het verschil is (tussen auto's zonder elektronica en auto's met, bedoel ik).Last edited by PaulDB; 20/12/2014, 21:22.
Comment
Comment