Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
    na het lezen van enkele posts wordt mijn indruk na een testrit eind vorig jaar toch bevestigd. Mazda niet echt premium: trillende spiegels, afwerking binnenin, 'kleine' technische problemen, e.d.... jammer want vind de design-stijl nog steeds de moeite...
    Ik vind het als trouwe mazda-rijder ook pijnlijk dit allemaal te moeten lezen. Natuurlijk kan je van een auto die een stuk goedkoper is niet hetzelfde verwachten. Maar een "premium"-auto zonder technische problemen is ook een illusie zeker?
    Ben ook echt benieuwd naar de facelifts van de CX5 en de 6 want Mazda zelf beweert vooral binnenin het niveau richting premium geduwd te hebben
    KLIK |&| KLAK

Comment

• We kunnen niet echt van een probleem spreken want hij start wel direct maar het voelt gewoon wat moeizaam aan.
      Vind nergens op het net ook maar één iemand die startproblemen bij grote koude heeft gehad, wel spreken velen van een wat "mollig" starten. Dat zou kunnen omdat dit een dieselmotor is met een dusdanige lage compressie dat hij eigenlijk niet zou kunnen starten bij grote koude, zonder additieven of zo. Daar heeft Mazda van alles op gevonden. Voor de eerste ontbranding hebben ze speciale keramische gloeibougies ontwikkeld. En dan worden ondermeer de uitlaatkleppen niet geheel gesloten in de startcyclus, zodat er wat uitlaatgassen weer worden binnengezogen bij de volgende inlaatslag om zo de cylinder op te warmen. Etc.
      Vraag is dus of die speciale gloeibougies dan inderdaad zo bliksemsnel opwarmen dat je het als gebruiker niet merkt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
      Idem hier. De laatste 2 weken zeg maar start hij wat moeilijk. Ik dacht ook direct aan de batterij, maar na 2.5 jaar zou dat toch nog niet mogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
        Ik vind het als trouwe mazda-rijder ook pijnlijk dit allemaal te moeten lezen. Natuurlijk kan je van een auto die een stuk goedkoper is niet hetzelfde verwachten. Maar een "premium"-auto zonder technische problemen is ook een illusie zeker?
        klopt, er zijn zeker ook technische problemen bij premium merken. Maar wat ik hier allemaal lees, verontrust me toch voor een wagen die toch ook vlot 30K kost...
        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Is volgens dealer het normale gedrag, het bliksemsnel voorgloeien idem.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
          We kunnen niet echt van een probleem spreken want hij start wel direct maar het voelt gewoon wat moeizaam aan.
          Vind nergens op het net ook maar één iemand die startproblemen bij grote koude heeft gehad, wel spreken velen van een wat "mollig" starten. Dat zou kunnen omdat dit een dieselmotor is met een dusdanige lage compressie dat hij eigenlijk niet zou kunnen starten bij grote koude, zonder additieven of zo. Daar heeft Mazda van alles op gevonden. Voor de eerste ontbranding hebben ze speciale keramische gloeibougies ontwikkeld. En dan worden ondermeer de uitlaatkleppen niet geheel gesloten in de startcyclus, zodat er wat uitlaatgassen weer worden binnengezogen bij de volgende inlaatslag om zo de cylinder op te warmen. Etc.
          Vraag is dus of die speciale gloeibougies dan inderdaad zo bliksemsnel opwarmen dat je het als gebruiker niet merkt.

Comment

• En wat lees je dan allemaal? Ik zit hier al wel even op dit forum en ik heb hier nog maar weinig echt serieuze problemen zien verschijnen.
            Qua mechanisch/motorisch/rijkwaliteiten/comfort is dit een prachtwagen. Qua rijgedrag is de AWD in de sneeuw een ongelooflijke auto, heb ik al meermaals mogen ondervinden.

Die trillende spiegels heb ik niet en zit mogelijk ook wel wat tussen de oren van sommigen.

Voor mij zijn er na 2 jaar slechts 2 grote punten van kritiek - die we eerlijkheidshalve ook niet direct als levensbelangrijk kunnen bestempelen: de povere USB functionaliteit van de audioinstallatie (die voor de rest wel een prima geluid heeft) en het verbruik van de Diesel, dat een liter per 100 km minder zou mogen zijn.

Tegenover die paar minpuntjes kan ik een waslijst maken van zaken die mij nog steeds heel blij maken deze wagen te hebben gekocht. En tot nu toe zeer tevreden van de service van Mazda.

Voor de rest heb je met elke auto wel iets, en het maakt ook geen verschil of het een auto is van 20K of 75K. Vriend van mij reed onlangs zijn koppeling in de vernieling. Mercedes C break. Dat is wat ik noem een "technisch probleem" :-)

Dit zegt trouwens meer dan veel uitleg:

Wie er aan de staart bungelt? De duurste auto's.
            Site met nogal veel en vooral ontluisterende statistiekjes waaruit blijkt dat het net de (overwegend Duitse) premiummerken zijn die het meeste miserie geven.
            En gebaseerd op echte cijfers hé, afkomstig van een verzekeraar die meer dan 50000 auto's verzekert.

Most reliable car manufacturers
            1 Honda
            2 Subaru
            3 Mitsubishi
            4 Lexus
            5 Toyota
            6 Mazda
            7 Nissan
            8 Skoda
            9 Kia
            10 Mini

Least reliable car manufacturers
            1 Land Rover
            2 Alfa Romeo
            3 Renault
            4 Saab
            5 MG
            6 Vauxhall
            7 Peugeot
            8 Audi
            9 Rover
            10 BMW

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
            klopt, er zijn zeker ook technische problemen bij premium merken. Maar wat ik hier allemaal lees, verontrust me toch voor een wagen die toch ook vlot 30K kost...

Comment

• 100 procent mee eens PaulDB! Mijn CX-5 heeft er ondertussen 65000 km op zitten zonder enig probleem, behoudens met de gps wat prompt opgelost werd door de module uit te wisselen. Is trouwens mijn derde Mazda in 10 jaar tijd (m6I en m6II) met telkens dezelfde positieve ervaringen. Volgende zomer komt de volgende er aan. Ben er alleen nog niet uit of het de CX-5 facelift of de nieuwe 3 wordt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Wij zijn zeer blij met de cx 5 is een 2x4 sense diesel automatic wij hebben geen probleem met gps of wat dan ook die van ons is nu 6 maand en 12000KM enkel het verbruik als je rond de kerk rijd is rond de 7liter dat kan beter maar voor deze auto en rijstijl gewoon dus niet echt op verbruik kijken is dit goed. In het verleden ook al een audi A4 gereden weg gedaan uit ellende ophanging ging steeds stuk was op 158000KM toe aan de 3de aan bijna 2000€ het stuk plus airco enz dan bmw gereden 3serie touing na 7 maand buiten reed wel lekker maar koffer kon niets in max 25KG op de bodemplaat en dit zijn dan premium merken geef mij maar een mazda had in het verleden ook een mx 6 had deze weg gedaan voor de audi

Comment

• heren, ik verwacht niet dat jullie plots deze CX-5 afschrijven, ik deel enkel mijn mening... ik heb testgereden met de CX-5 en was onder de indruk van motor, transmissie en wegligging, maar ik was minder gelukkig met de kwaliteit van de afwerking, trillingen hier en daar, het zeer povere multimedia systeem (dat gelukkig bij de facelift aangepast werd), enz... mijn bezorgheid over die kwaliteit werd met het lezen van deze thread helaas bevestigd.

net omdat die afwerking wat tegenviel, is er voor mij nog wel degelijk een verschil met de premium-merken, maar nogmaals: knappe motor en mooi rijgedrag van deze SUV!

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Volgens testaankoop....
                    Jm
                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Laat u toch niet zo uit de tent lokken. De CX-5 is geen "premium", je betaalt ook navenant. 't Is een prima wagen waar in de facelift een paar kleine irritatiepuntjes in gladgestreken worden, einde verhaal. "Afwerking, rammels, trillingen"? Nooit last van gehad in mijn exemplaar. Problemen die je hier leest zijn irritaties, geen problemen (nu ja, de GPS decoder die er mee stopt is een zwak punt maar verder lees ik niets over dingen die stuk gaan).

Comment

• Heb mij pas een nieuwe mazda voor een super mooie prijs gekocht (mazda 6) maar wel zonder gps. Voor 850€ koop ik mij liever enkele mooi mio gpsjes.
                        Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                        Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                          Laat u toch niet zo uit de tent lokken.
                          Jev, dat was ook zeker mijn bedoeling niet. Ik deelde enkel mijn bedenkingen aangezien wij voor de keuze van een nieuwe wagen staan. Ik ben blij te horen dat jullie tevreden zijn met jullie keuze . Ik schreef enkel de zaken neer die mij op dit moment storen, waardoor de CX-5 op dit ogenblik niet tot onze opties behoord. Smaken en kleuren, weet je wel.

Comment

• welk merk zonder zonden is

charlie hebdo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
                              Heb mij pas een nieuwe mazda voor een super mooie prijs gekocht (mazda 6) maar wel zonder gps. Voor 850€ koop ik mij liever enkele mooi mio gpsjes.
                              Nog een mooie prijs gekregen voor je huidige 6 ?
                              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Ik laat hem over aan de garage en ik kan er mee leven.ik weet dat de garage minder er voor geeft maar zie het echt niet zitten om hem particulier te verkopen. En er zijn een paar kleine zaken die moesten vervangen worden + distributieriem. En ik rij mijn wagens nooit volledig op. Maar ik ben er super tevreden over geweest.
                                Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

• Ik heb er nu 8000 Km opzitten en vind het nog steeds een fantastische wagen.
                                  Ben wel gisteren in de garage geweest, want de GPS doet wel heel raar de laatste week: Positie verliezen, permanent 200m voor of na de eigenlijke positie aantonen.
                                  Ik mag hem volgende week binnen doen want er was een nieuwe software update voor de GPS binnen gekomen. Ben eens benieuwd of het daarmee is opgelost.
                                  Ik heb er wel vertrouwen in, want garagist levert heel goede service....

Comment

• Gps update kan je makkelijk zelf doen met je pc.
                                    Jm
                                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenArJay Bekijk Berichten
                                      de GPS doet wel heel raar de laatste week: Positie verliezen, permanent 200m voor of na de eigenlijke positie aantonen.
                                      Knijp u handjes maar samen als het niet hetzelfde is als ik had - mijn garage was er maar liefst 4 dagen mee onder de pannen.

Je kan een snelle test uitvoeren in het diagnostic systeem:

1. In ACC/Garage mode (motor uit, druk twee maal op de startknop zonder de koppeling of rem in te drukken).
                                      2. Zet de radio aan.
                                      3. Druk gelijktijdig op de Power/Volume- en seek-up knoppen van de infotainment unit. Die geeft vervolgens een test-interface weer.
                                      4. Tik "15" in op het toetsenbordje en kies de Enter knop.

De wagen zal nu een "vehicle and navi signal check" uitvoeren, waar ook een GPS antenne check bij zit... wat staat daar?

Terug naar het menu en vervolgens weer terug naar normale mode door op de Power/Volume knop te drukken.

Comment

• - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016

Comment

• - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016

Comment

Working...
                                          X