Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
    Dank je Paul. Ik zit met een gerammel in de middenconsole in het stuk tussen de 2 voorstoelen. Ik wou eens kijken hoe de panelen loskomen, kwestie geen verborgen klipskes kapot te trekken
    Ik weet niet of ik er straks tijd voor heb Jemme, na het werk vertrek ik direct op lang weekend :-)
    Zal proberen de DVD mee te pakken, mocht je niks krijgen herinner me er dan maandag weer aan!
    Zeg maar je auto is toch nog in garantie?

Gekraak/gepiep in dashboard of deurpanelen enzo heb ik al met elk auto gehad en de CX5 begint soms ook al. Muziek wat harder zetten.

Comment

• Van mazdas247.com: https://www.dropbox.com/sh/u877jw1v4...Fbb3Zr_WHToKoa
      Of eventueel: http://www.4shared.com/zip/bhK9Pgf6/...op_Manual.html

Dit zijn wel wat oudere manuals (2012 en 2013 meen ik zo uit m'n hoofd) maar het meeste is nog van toepassing.

Comment

• Perfect. Dank je. Ik dacht dat de dropbox niet meer juist was, maar werd gewoon geblocked op het werk :-)

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
        Van mazdas247.com: https://www.dropbox.com/sh/u877jw1v4...Fbb3Zr_WHToKoa
        Of eventueel: http://www.4shared.com/zip/bhK9Pgf6/...op_Manual.html

Dit zijn wel wat oudere manuals (2012 en 2013 meen ik zo uit m'n hoofd) maar het meeste is nog van toepassing.
        Jm
        http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• No steeds aan het twijfelen tussen de CX-5 Skyactive G 2wd benzine premium Edition en de Qashqai 1.6 dig-t Connect edition. De Nissan is iets goedkoper maar het scheelt niet echt veel, wel fiscaal gunstiger. De Mazda is iets groter, altijd leuk meegenomen maar het hoeft niet echt. Wel spijtig dat die face-lift nog altijd niet in de showrooms staat. Heb zo de indruk dat België wat stiefmoederlijk behandeld wordt.

Comment

• De cx-5 staat sedert vorige week pas in de toonzalen in Duitsland .
            Deze maand zal die wel bij ons staan .
            Vorig jaar in september zijn we naar Schotland geweest en hadden we als huurwagen toevallig een Nissan Qashqai 1.6 diesel .
            En al bij al is dat echt goed meegevallen maar of ik die zou kopen i.p.v een CX-5 , nee dat denk ik niet .
            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Hij staat reeds bij sommige dealers hoor.
              Jm
              http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                Hij staat reeds bij sommige dealers hoor.
                Niet in mijn streek

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                Vorig jaar in september zijn we naar Schotland geweest en hadden we als huurwagen toevallig een Nissan Qashqai 1.6 diesel .
                En al bij al is dat echt goed meegevallen maar of ik die zou kopen i.p.v een CX-5 , nee dat denk ik niet .
                Waarom niet Dane?
                Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen over die Qashqai, enkel de wat zwakke benzinemotor viel tegen (1.2 dig-t) maar dat is intussen, opgelost met de komst van de nieuwe 1.6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

Waarom niet Dane?
                  Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen over die Qashqai, enkel de wat zwakke benzinemotor viel tegen (1.2 dig-t) maar dat is intussen, opgelost met de komst van de nieuwe 1.6
                  Ik heb het gevoel dat een CX-5 een trap hoger staat met de motoren en afwerking maar vooral het interieur van de Qashqai is nogal saai .

Comment

• Wel grappig dat je net dit als argument gebruikt, saai interieur en materialen werd net aangehaald bij de meeste testen die ik las over de CX-5. Misschien dat dit met de face-lift nu verbeterd is en het hangt wellicht ook af van welke versie je kiest.
                    Wat de motoren betreft , staat de CX-5 diesel wellicht een trap hoger, (hoewel, met de problemen waar ik hierboven al over las) maar die nieuwe Nssan 1.6 turbo 163pk is voor mij even modern als die 2.0 SkyActic van Mazda.

Maar de CX-5 is idd. wel groter en niet eens zoveel duurder dan de Qashqai. Hoe het met hun overnameprijzen is zal ik je nog weten te vertellen.

Comment

• Offerte valt wat tegen eerlijk gezegd, overnameprijs is in lijn met wat Honda en Nissan geven, daar valt niets op te zeggen maar op de basis-catalogusprijs gaat er buiten de 1000€ extra 'salonkorting' niets meer af en dit vind ik maar pover eerlijk gezegd. Ze verwijzen naar die Editions die op zich al een korting betekenen op de individuele packs, is misschien wel waar maar ik noem dat geen extra korting want daarom zijn het nu eenmaal Editions, er zitten bvb. ook dingen bij die ik helemaal niet moet hebben maar je er niet uit kunt laten. Misschien omdat het een 'nieuw' model is en ze sowieso al heel goed verkopen? Wachttijd is ook vrij lang (nu bestellen is pas juni-juli levering). Dat doen de anderen wel beter. Andere garage zoeken is een optie, alleen liggen de Mazda-dealers hier niet bepaald dik gezaaid.
                      Al met al is de kans dat het de Mazda wordt met deze offerte toch wel geslonken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                        Offerte valt wat tegen eerlijk gezegd, overnameprijs is in lijn met wat Honda en Nissan geven, daar valt niets op te zeggen maar op de basis-catalogusprijs gaat er buiten de 1000€ extra 'salonkorting' niets meer af en dit vind ik maar pover eerlijk gezegd. Ze verwijzen naar die Editions die op zich al een korting betekenen op de individuele packs, is misschien wel waar maar ik noem dat geen extra korting want daarom zijn het nu eenmaal Editions, er zitten bvb. ook dingen bij die ik helemaal niet moet hebben maar je er niet uit kunt laten. Misschien omdat het een 'nieuw' model is en ze sowieso al heel goed verkopen? Wachttijd is ook vrij lang (nu bestellen is pas juni-juli levering). Dat doen de anderen wel beter. Andere garage zoeken is een optie, alleen liggen de Mazda-dealers hier niet bepaald dik gezaaid.
                        Al met al is de kans dat het de Mazda wordt met deze offerte toch wel geslonken...
                        Die levertijden zijn altijd al zolang geweest, wij bestelden eind november, en hadden hem omstreeks 10 april vorig jaar.
                        Wij hebben hem dus bijna een jaar, en afgezien van de infotainment-kwestie (zie vorige posts) ben ik nog altijd dik tevreden.
                        Als je een sportief rijgedrag ergens bovenaan je prioriteiten lijstje staan heb, dan zullen de andere gegadigden die je opnoemt niet veel meer kunnen doen dan naar de koffer van de mazda gapen terwijl het gat groter wordt....
                        Dit is echt wel een drivers-car, geen spons op wielen dus, heerlijke wegligging, en die koppel-punch tovert nog steeds een grijns op mijn gezicht .

De laatste tijd gebruik ik nu meer de bluetooth (Iphone 6) met een spotify speellijst ipv de Ipod en dat is, moet ik zeggen, wel een stuk beter.

aan jou de keuze...
                        CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                        Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                          afwerking maar vooral het interieur van de Qashqai is nogal saai .
                          reality check: geen verschil hoor, itt QQ scoort beter hier, zeker wat saaiheid betreft!
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Smaken verschillen .

Comment

• gelukkig maar
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Ik vind persoonlijk het interieur van de CX5 mooier.
                                Maar je kan, vind ik persoonlijk, moeilijk zeggen dat het interieur van de QQ saaier is.
                                qq-cx5.jpg
                                KLIK |&| KLAK

Comment

• Kan er mij iemand zeggen om de hoeveel km we op onderhoud moeten er komt op mijn scherm op 20000km maar nu kwam er gisteren een melding van oliedruk te laag gelieve te stopen en oliepeil controleren wat ik gedaan heb alles ok wij hebben er pas 15000km op staan

Comment

• Ik kreeg de melding op 12500km dat de auto een onderhoud nodig had. (is wel een 6) Heb dat dan maar laten doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans cx5 Bekijk Berichten
                                      Kan er mij iemand zeggen om de hoeveel km we op onderhoud moeten er komt op mijn scherm op 20000km maar nu kwam er gisteren een melding van oliedruk te laag gelieve te stopen en oliepeil controleren wat ik gedaan heb alles ok wij hebben er pas 15000km op staan
                                      Normaal gezien om de 20.000km.
                                      heb dezelfde melding als jij gehad, kijk maar eens een of twee pagina's terug.
                                      ze hebben niets gevonden toen. Wel een software update gekregen. Die melding heb ik niet meer terug gekregen maar een dag later stond ik wel in panne(maar dat was een ander probleem)

Comment

• Ik neem aan dat je een diesel hebt? Die 20000 is maar een richtlijn. Van zodra de olie te dun is geworden krijg je die melding. Rijstijl aanpassen: meer toeren rijden! Hoe lager toeren je rijdt, hoe rapper je roetfilter dichtslibt, hoe meer je motor dat moet wegbranden met diesel (= de regeneratie) en hoe rapper je motorolie vervuild geraakt met diesel. En hoe hoger je verbruik.
                                        Zie eerder op dit forum, er is al genoeg over geschreven.
                                        Zeker de schakelindicator niet volgen, die zou je aan 80 km/u al in 6de laten rijden. Probeer pas te schakelen vanaf +/- 2000 toeren (lager gebeurt er immers geen regeneratie, wat betekent dat je roetfilter dan echt dicht kan komen te zitten).

Mijn eigen schakeltabelletje (ongeveer hé):
                                        tot 20 in 1ste
                                        tot 40 in 2de
                                        tot 60 in 3de
                                        tot 80 in 4de
                                        tot 115 in 5de
                                        boven 115 in 6de

Natuurlijk kan die dieselmotor probleemloos veel lagere toeren aan, hij heeft koppel zat en de dubbele turbo zorgt voor een zeer soepele motor. Maar je doet je roetfilter, je motorolie en je verbruik er dus geen goed mee.

Oorspronkelijk geplaatst door Hans cx5 Bekijk Berichten
                                        Kan er mij iemand zeggen om de hoeveel km we op onderhoud moeten er komt op mijn scherm op 20000km maar nu kwam er gisteren een melding van oliedruk te laag gelieve te stopen en oliepeil controleren wat ik gedaan heb alles ok wij hebben er pas 15000km op staan

Comment

• recall

Nog mensen met de 2.2 diesel een recallbrief gehad? Testen vacuumpomp, eventueel vervangen, volledig spoelen van de motor (vor ijzervijlsel eruit), andere oliefilter (met andere bypassklep), andere olie.

Ben blij dat Mazda de klanten niet laat zitten, maar dit is wel maar een deel van het (nokkenas)verhaal natuurlijk. Benieuwd...

Recall zal enkel zijn voor de 2.2 D van voor september 2013, veronderstel ik.
                                          Last edited by PaulDB; 01/04/2015, 16:37.

Comment

Working...
                                          X