Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zal maar een benzine aanschaffen , de problemen van de 2.0 diesel zijn niet verdwenen op de 2.2 diesel , integendeel ...
    Moet de benzine ook om de 10.000km op onderhoud ?
    Wel raar dat je in België en Duitsland geen 2.0 benzine 2wd automaat kan kiezen en in Nederland wel ...
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
      Nog mensen met de 2.2 diesel een recallbrief gehad? Testen vacuumpomp, eventueel vervangen, volledig spoelen van de motor (vor ijzervijlsel eruit), andere oliefilter (met andere bypassklep), andere olie.

      Ben blij dat Mazda de klanten niet laat zitten, maar dit is wel maar een deel van het (nokkenas)verhaal natuurlijk. Benieuwd...

      Recall zal enkel zijn voor de 2.2 D van voor september 2014, veronderstel ik.
      Tot nu toe nog niet ...

      Comment


      • Ik heb een 6 met 2.2 D Tot nu toe geen terug roeping gekregen. Mijn 6 is gebouwd ergens in 2014. (geen nieuws goed nieuws zeker)
        Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
        Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

        Comment


        • Mijn cx staat vandaag binnen voor deze recall.
          Jm
          http://www.roadsterclub.be

          2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



          1996 RX-7 FD3S

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
            Nog mensen met de 2.2 diesel een recallbrief gehad? Testen vacuumpomp, eventueel vervangen, volledig spoelen van de motor (vor ijzervijlsel eruit), andere oliefilter (met andere bypassklep), andere olie.

            Ben blij dat Mazda de klanten niet laat zitten, maar dit is wel maar een deel van het (nokkenas)verhaal natuurlijk. Benieuwd...

            Recall zal enkel zijn voor de 2.2 D van voor september 2014, veronderstel ik.
            Afspraak gemaakt voor volgende dinsdag, ongeveer 2 uur werk.
            truth is in the eye of the beholder

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
              Ik zal maar een benzine aanschaffen , de problemen van de 2.0 diesel zijn niet verdwenen op de 2.2 diesel , integendeel ...
              Moet de benzine ook om de 10.000km op onderhoud ?
              Wel raar dat je in België en Duitsland geen 2.0 benzine 2wd automaat kan kiezen en in Nederland wel ...
              Och die problemen met de moderne diesels heb je met zowat elk merk. En zeker nu Euro 6 verplicht is.
              En diesel of benzine dat hangt toch ook veel van je jaarlijkse km af. Ik dacht dat de grens (puur financieel) al rond de 25000 km/jaar ligt. Maar ook je rijgedrag is zeer determinerend geworden. De moderne diesels zijn in feite echt niet meer bruikbaar voor mensen die veel korte en/of trage ritten maken.

              Erg jammer dat die roetfilter (waarvan ik het nut en de noodzaak voor ieders gezondheid volledig begrijp hoor) de dieselmotors die voordien oerbetrouwbaar waren en gemaakt om honderdduizenden km mee te gaan, heeft herleid tot een fragiele en pannegevoelige toestand.

              En dat net nu dieselmotors qua vermogen, koppel, souplesse enz. het equivalent of zelfs beter zijn dan een benzinemotor (dat was vroeger wel effe anders, ik herinner me mijn eerste diesel, Ford Sierra 2.3 die in +/- 25 seconden van 0 tot 100 optrok en zo hard ratelde 's morgens dat de buren kwamen klagen :-) ). Jammer...

              PS: onderhoud van de diesel is 20000 km. Ik heb dat op de 1ste keer na al telkens gehaald (1ste keer was na 13000 km de olie al te verdund). Van de benzine weet ik het niet maar 10000 km lijkt me toch wel veel te weinig.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                Afspraak gemaakt voor volgende dinsdag, ongeveer 2 uur werk.
                Indien ze je vacuumpomp moeten vervangen, dan ben je hem wel een dagje kwijt.

                Wat men doet:
                - testen remdruk (volgens bepaalde procedure)
                - als remdruktest niet OK, dan vacuumpomp vervangen
                - olie aflaten
                - speciale spoelolie erin
                - motor hier enkele minuten op laten draaien
                - spoelolie aflaten
                - nieuwe olie erin (en nieuw oliefilter met sterkere by-passklep)
                - herprogrammatie SW

                Als je vacuumpomp niet meer goed was, dan dring je best aan op een controle/vervanging van je nokkenas, want dat is de boosdoener...

                Comment


                • Bedankt Paul, indien de vacuumpomp moet vervangen worden, lijkt me dat inderdaad voertuig een dag kwijt. Na mijn laatste oliewissel op 40000 km werd me uitgelegd dat als voorzorgsmaatregel de volgende oliewissel op 50000 km moest gebeuren, ben benieuwd voor het vervolg van het " verhaal ".
                  truth is in the eye of the beholder

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                    Van de benzine weet ik het niet maar 10000 km lijkt me toch wel veel te weinig.
                    Volgens het boek (je kan het geen "boekje" meer noemen!) is het onderhoudsinterval voor de Europese benzine modellen 12 maanden of 20.000 km (whichever comes first).

                    Comment


                    • sorry mijn fout, het is september 2013. Dus in principe ben jij er niet bij.
                      Recall bulletin van Mazda (wat kennis van Japans is meegenomen) hier :



                      Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
                      Ik heb een 6 met 2.2 D Tot nu toe geen terug roeping gekregen. Mijn 6 is gebouwd ergens in 2014. (geen nieuws goed nieuws zeker)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                        Och die problemen met de moderne diesels heb je met zowat elk merk. En zeker nu Euro 6 verplicht is.
                        En diesel of benzine dat hangt toch ook veel van je jaarlijkse km af. Ik dacht dat de grens (puur financieel) al rond de 25000 km/jaar ligt. Maar ook je rijgedrag is zeer determinerend geworden. De moderne diesels zijn in feite echt niet meer bruikbaar voor mensen die veel korte en/of trage ritten maken.

                        Erg jammer dat die roetfilter (waarvan ik het nut en de noodzaak voor ieders gezondheid volledig begrijp hoor) de dieselmotors die voordien oerbetrouwbaar waren en gemaakt om honderdduizenden km mee te gaan, heeft herleid tot een fragiele en pannegevoelige toestand.

                        PS: onderhoud van de diesel is 20000 km. Ik heb dat op de 1ste keer na al telkens gehaald (1ste keer was na 13000 km de olie al te verdund). Van de benzine weet ik het niet maar 10000 km lijkt me toch wel veel te weinig.

                        Mijn huidige 6 ( 2.0 diesel )heeft nu 85000 km na 5 jaar en we gingen er nog mee op reis wat nu het geval niet meer is .
                        Dus ga ik jaarlijks ongeveer 14000km rijden daarom wil ik een benzine en ook omdat de nieuwprijs van een diesel vs benzine 2500€ meer is en dit kan ik nooit terug verdienen.
                        De problemen die ik heb , zijn al van in het begin : schokkende motor , roetfilter en om de 10.000km olie verversen , daar zijn ze van op de hoogte dat ze dit allemaal doen .
                        En stil hebben ze toegegeven dat de 2.2 diesel dit ook doet , wat spijtig is want het is een betrouwbare motor die mij nog nooit in de steek gelaten heeft .
                        Maar nu terug tijd voor een benzine , alleen weet ik nog niet welk model .
                        Waarschijnlijk een CX-5 maar het kan ook een CX-3 worden maar die moet ik deze eerst in real live zien en kijken of die wel groot genoeg is , wat ik betwijfel ( tijd van buggy's is voorbij )
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                          Mijn huidige 6 ( 2.0 diesel )heeft nu 85000 km na 5 jaar en we gingen er nog mee op reis wat nu het geval niet meer is .
                          Dus ga ik jaarlijks ongeveer 14000km rijden daarom wil ik een benzine en ook omdat de nieuwprijs van een diesel vs benzine 2500€ meer is en dit kan ik nooit terug verdienen.
                          De problemen die ik heb , zijn al van in het begin : schokkende motor , roetfilter en om de 10.000km olie verversen , daar zijn ze van op de hoogte dat ze dit allemaal doen .
                          En stil hebben ze toegegeven dat de 2.2 diesel dit ook doet , wat spijtig is want het is een betrouwbare motor die mij nog nooit in de steek gelaten heeft .
                          Maar nu terug tijd voor een benzine , alleen weet ik nog niet welk model .
                          Waarschijnlijk een CX-5 maar het kan ook een CX-3 worden maar die moet ik deze eerst in real live zien en kijken of die wel groot genoeg is , wat ik betwijfel ( tijd van buggy's is voorbij )
                          Mijn vorige MZ 6 2.0D van 2010 kreeg ik ook het advies om elke 10.000km een kleine beurt te laten doen nu bij mijn nieuwe 6 is dit nog altijd zo. Ik doe ongeveer tussen 20 en 25000km per jaar.Schokkende moter had ik ook roetfilter heb ik bij 115.000km geen probleem met gehad.
                          Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                          Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

                          Comment


                          • Ondertussen heb ik ook de brief van de leasemaatschappij doorgekregen ivm de terugroepactie.
                            Ik moet binnen 2 weken toch op onderhoud en dan gaan ze de checkup doen.
                            Het gaat enkel veel tijd kosten indien de vacuumpomp effectief moet vervangen worden.

                            Comment


                            • Ja het was enkel onderhoud vervuilde olie anders geen probleem met de auto zal er nu op letten dat ik wat meer gas ga geven ipv op het gemak te rijden

                              Comment


                              • Probeer altijd boven de 2.000tr/min te blijven en wanneer het actuele verbruik 1.5l meer aan geeft dan normaal is je roetfilter aan het regenereren .
                                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                  Probeer altijd boven de 2.000tr/min te blijven en wanneer het actuele verbruik 1.5l meer aan geeft dan normaal is je roetfilter aan het regenereren .
                                  Niet iedereen kijkt voortdurend naar het actuele verbruik. Is dat nu zo moeilijk voor merken om eventueel een lampje aan te laten gaan als de roetfilter aan het regenereren is?
                                  KLIK |&| KLAK

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                    Ondertussen heb ik ook de brief van de leasemaatschappij doorgekregen ivm de terugroepactie.
                                    Ik moet binnen 2 weken toch op onderhoud en dan gaan ze de checkup doen.
                                    Het gaat enkel veel tijd kosten indien de vacuumpomp effectief moet vervangen worden.
                                    Vacuumpomp moest inderdaad vervangen worden ( auto een dag binnen ), eens in de toonzaal geneusd, naar facelift CX5 en 6, afwerking staat imo toch op een hoger niveau. Ook de nieuwe 2 ( wel een topversie ) is een zeer aangename verrassing ( interieur afwerking )
                                    truth is in the eye of the beholder

                                    Comment


                                    • dat zou zelfs heel gemakkelijk zijn :-). Maar je zou er wel horendol van worden, geloof dat gerust. Dat lampje zou héél veel branden.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                      Niet iedereen kijkt voortdurend naar het actuele verbruik. Is dat nu zo moeilijk voor merken om eventueel een lampje aan te laten gaan als de roetfilter aan het regenereren is?

                                      Comment


                                      • Op autostrade gaat bij mij het verbruik eerder 3 tot 5 liter de hoogte in.
                                        Dus ipv van 7 l/100 km duidt hij dan 10 à 12 aan en dat kan wel een tiental km duren. Dan zie je de eurootjes letterlijk in rook opgaan ;-)

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                        Probeer altijd boven de 2.000tr/min te blijven en wanneer het actuele verbruik 1.5l meer aan geeft dan normaal is je roetfilter aan het regenereren .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                          Op autostrade gaat bij mij het verbruik eerder 3 tot 5 liter de hoogte in.
                                          Dus ipv van 7 l/100 km duidt hij dan 10 à 12 aan en dat kan wel een tiental km duren. Dan zie je de eurootjes letterlijk in rook opgaan ;-)
                                          Je weet dat het ding 6 versnellingen heeft toch? Of gebruik je je gaspedaal en rem uitsluitend digitaal?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X