Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
    Op autostrade gaat bij mij het verbruik eerder 3 tot 5 liter de hoogte in.
    Dus ipv van 7 l/100 km duidt hij dan 10 à 12 aan en dat kan wel een tiental km duren. Dan zie je de eurootjes letterlijk in rook opgaan ;-)
    'koop een diesel' zeggen ze dan, 'je rijdt goedkoop'
    juist ja

    omslagpunt ligt in werkelijkheid een pak hoger dan de meeste mensen denken (niet alleen bij Mazda hoor)
    2.0 JTDm

    Comment


    • verklaar u nader, boodschap wordt niet begrepen

      Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
      Je weet dat het ding 6 versnellingen heeft toch? Of gebruik je je gaspedaal en rem uitsluitend digitaal?

      Comment


      • Als je dat verbruik op je dashboard ziet staan dan is het wel even schrikken, maar in werkelijkheid heeft het niet erg veel invloed op je algemene gemiddelde verbruik.
        Stel dat regeneratie een meerverbruik is van 5 l/100 km en dat duurt 10 km lang. Dan spreek je over 0,5 liter diesel die daarvoor gebruikt is.

        Stel dat hij om de 500 km regenereert (bij mij is dat wel wat frequenter, ik schat zo om de 300-400 km), dan heeft het dus een invloed van 0,1 l/100 km op je gemiddelde verbruik.

        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        'koop een diesel' zeggen ze dan, 'je rijdt goedkoop'
        juist ja

        omslagpunt ligt in werkelijkheid een pak hoger dan de meeste mensen denken (niet alleen bij Mazda hoor)

        Comment


        • En wanneer het minder dan 7° is , start de hulpverwarming op die ook draait op diesel , nog eens 0.2 l/100km .
          Er zijn er die hun roetfilter er uitgehaald hebben en een 0.5l / 100km minder verbruiken .
          Check eens www.mazda6forum.nl
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

          Comment


          • In het paasverlof naar Nederland geweest, tof reisje, jammer genoeg wel met een domper geëindigd, ter hoogte van Tilburg zijn we even op een stopplaats langs de snelweg gestopt omdat onze jongsten een plaspauze wou, en toen ik terug wou vertrekken hoorde ik dat de motor een raar lawaai maakte, net het geluid van een gat in de knalpot, en ik had geen vermogen meer.
            Slang los van de turbo zo bleek (als je achter de radiator naar beneden kijkt zie je de darm)
            Gebeld naar de garage waar de mecanicien zei dat er blijkbaar nu een andere type darm wordt geplaatst, wegens nog voorkomend...
            Enfin, via mazda - assistence waren we na een dik uur terug op weg zonder kosten.

            Als één van jullie het tegenkomt, je weet dus al waar je moet zoeken.
            CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
            Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

            Comment


            • Lap de mijne heeft het vlaggen bij de terugroepactie. De Vacuumpomp zal vervangen moeten worden.
              Vrijdag opnieuw binnendoen dus.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                Lap de mijne heeft het vlaggen bij de terugroepactie. De Vacuumpomp zal vervangen moeten worden.
                Vrijdag opnieuw binnendoen dus.
                Is toch goed. Bij een premium-merk zouden ze niet eens de moeite doen om hun fout toe te geven en je uiteindelijk voor de kosten zelf laten opdraven.

                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Is toch goed. Bij een premium-merk zouden ze niet eens de moeite doen om hun fout toe te geven en je uiteindelijk voor de kosten zelf laten opdraven.
                  Ja ok, is inderdaad wel goed.
                  maar moest normaal vorige maandag op onderhoud. Doodat het stuk eerst moet vervangen worden moet ik dus wachten met het onderhoud. Anders komt er natuurlijk weer ijzervijlsel in de nieuwe olie.
                  Dus ben ik maandag enkel naar daar geweest om dat te horen.
                  Ik had me speciaal vrij gemaakt op het werk hiervoor.
                  maar je hebt gelijk: beter dat het opgelost wordt natuurlijk :-)

                  Comment


                  • Hallo allemaal!
                    Ik heb mijn 3 jaar oude CX-5 verkocht en heb de winterbanden met slechts 31000 gereden nog beschikbaar (voor 17"). Het is niet echt het moment, maar wie interesse heeft stuur maar een pm.
                    Staan in de weg en passen niet op nieuwe wagen, dus er zijn koopjes te doen! Zonder velgen. Staan ook op 2dehands.be.
                    BTW nieuwe komt volgende maand: Mazda 3 Sport Sedan 2.0 AT in Soul Red.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                      Hallo allemaal!
                      Ik heb mijn 3 jaar oude CX-5 verkocht en heb de winterbanden met slechts 31000 gereden nog beschikbaar (voor 17"). Het is niet echt het moment, maar wie interesse heeft stuur maar een pm.
                      Staan in de weg en passen niet op nieuwe wagen, dus er zijn koopjes te doen! Zonder velgen. Staan ook op 2dehands.be.
                      BTW nieuwe komt volgende maand: Mazda 3 Sport Sedan 2.0 AT in Soul Red.
                      Vanwaar die swap van een CX5 naar de Mazda 3? Ook mooi hoor, maar is zelfde motor en kleur als je CX5?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                        Vanwaar die swap van een CX5 naar de Mazda 3? Ook mooi hoor, maar is zelfde motor en kleur als je CX5?
                        Ik wissel gebruikelijk om de drie à vier jaar van wagen. Met alle opties en uitrusting die ik wou viel nu een nieuwe CX-5 uit de boot. Ik wou bv. al jaren een automaat. Toen ik de CX-5 kocht kon automaat enkel samen met 4X4, waardoor de wagen op slag 5000 euro duurder werd. Dus geen automaat. Mijn wagen daarvoor was een 6 tweede generatie 1,8 benzine. Daar kon automaat enkel met de (oude-) twee liter en ook de automaat was een verouderd vijftraps type. Nu kan de CX-5 benzine nog altijd niet met automaat zonder 4X4; raar genoeg in Nederland wél...
                        Dus nu krijg ik een 3 Sport Sedan met alle opties beschikbaar én automaat voor de prijs van een CX-5 met de uitrusting van een Active en zonder automaat. 'T is ook weer eens wat anders, terug laag bij de grond zitten.
                        BTW kleur is niet dezelfde: CX-5 was Zeal Red, 3 is Soul Red.

                        Comment


                        • Van Cools ?
                          Wat was je gemiddeld verbruik ?
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                          Comment


                          • Verbruik over hele levensduur 73000 km gemiddeld 8,1/100km. Rijprofiel veel snelweg 120-130 km/u, geregeld "sportief rijgedrag" hoog in toeren (koppel...).
                            Cools is inderdaad mijn "hofleverancier"!

                            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                            Comment


                            • recall

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                              Tot nu toe nog niet ...
                              de mijne is van juni 2013 en heb ook brief gekregen, had juist net groot onderhoud gedaan, maar mocht wachten met vervanging tot volgende onderhoud ;-)
                              Heb nu ook sinds kort problemen met schurend geluid vooraan rechts bij het indraaien van een bocht (metaal ??)
                              Hiervoor blijkt ook ook een omzendbrief te liggen bij de Mazdadealers => (bevestiging stuurbout, te vervangen bij onderhoud)

                              Comment


                              • Hmmm, de mijne gekocht bij dealer ergens rond maart 2013, geleverd juli 2013, en heb ook de brief gekregen....

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                sorry mijn fout, het is september 2013. Dus in principe ben jij er niet bij.
                                Recall bulletin van Mazda (wat kennis van Japans is meegenomen) hier :
                                http://www2.mazda.co.jp/service/reca...03/004583.html

                                Comment


                                • Beste allemaal,

                                  Na veel omzwervingen op de verschillende fora (US, Canada, Taiwan, Japan enz) op deze website terechtgekomen. Reden : ik heb een CX-5 (model 2015) besteld, levering zo ergens in augustus. En op dit forum blijken toch ook meerdere experten te posten, vandaar.

                                  Voorzover ik begrijp lijden de vorige versies (2013, 2014) abnormaal veel aan hetzelfde :
                                  - Barsten in de voorruit;
                                  - Problemen met de 2.2 Diesel motor;
                                  - Lakschade (deze schijnt nogal dun te zijn).
                                  - Lawaai en trillen van de buitenspiegels, soms ook de motorkap.

                                  Graag de ervaringen hiermee van de eigenaars van de "nieuwe" (model 2015) CX-5?

                                  Dank u wel!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p38cyq Bekijk Berichten
                                    Beste allemaal,

                                    Na veel omzwervingen op de verschillende fora (US, Canada, Taiwan, Japan enz) op deze website terechtgekomen. Reden : ik heb een CX-5 (model 2015) besteld, levering zo ergens in augustus. En op dit forum blijken toch ook meerdere experten te posten, vandaar.

                                    Voorzover ik begrijp lijden de vorige versies (2013, 2014) abnormaal veel aan hetzelfde :
                                    - Barsten in de voorruit;
                                    - Problemen met de 2.2 Diesel motor;
                                    - Lakschade (deze schijnt nogal dun te zijn).
                                    - Lawaai en trillen van de buitenspiegels, soms ook de motorkap.

                                    Graag de ervaringen hiermee van de eigenaars van de "nieuwe" (model 2015) CX-5?

                                    Dank u wel!
                                    eerst en vooral proficiat met uw aankoop, nu moet ge u niet al teveel zorgen gaan maken, het zit namelijk zo, iedereen die supercontent is over zijn cx5 en niet echt autofreak is zal al nooit volgens mij iets posten op een forum, ik hoor bij de laatsten en ben eerst en vooral supertevreden over onze cx5 model juli 2014 met 2.2 dieselmotor automaat in de sense uitvoering.

                                    heb ik dan geen opmerkingen, jawel ,de trillende spiegels, mijn vrouwrijdt er dagelijks 200km mee en het was haar niet eerder opgevallen, bij mij wel, boven de 100km per uur een lichte trilling in linkerspiegel, onder garantie deels verholpen.....

                                    de usb problematiek, maw ,telkens werd bij stilleggen steeds het eerste liedje afgespeeld, is onder garantie opgelost door andere usb module....

                                    mijn voorruit, is inderdaad ook gebarsten, door ........een opvliegende steen van een vrachtwagen, kan Mazda niks aan doen.....


                                    het zit verder zo, ik kom van bmw,heb op 8jaar er zo een 300000km mee gereden en ook zij waren niet foutloos, vooral de laatste kreeg te kampen met een aankomende distributiekettingbreuk (gekend probleem), meermaals sloten vervangen en nog verschillende zaken die ik niet verwachtte van zo een merk.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kurt.awouters@telenet.be Bekijk Berichten
                                      eerst en vooral proficiat met uw aankoop, nu moet ge u niet al teveel zorgen gaan maken, het zit namelijk zo, iedereen die supercontent is over zijn cx5 en niet echt autofreak is zal al nooit volgens mij iets posten op een forum, ik hoor bij de laatsten en ben eerst en vooral supertevreden over onze cx5 model juli 2014 met 2.2 dieselmotor automaat in de sense uitvoering.

                                      heb ik dan geen opmerkingen, jawel ,de trillende spiegels, mijn vrouwrijdt er dagelijks 200km mee en het was haar niet eerder opgevallen, bij mij wel, boven de 100km per uur een lichte trilling in linkerspiegel, onder garantie deels verholpen.....

                                      de usb problematiek, maw ,telkens werd bij stilleggen steeds het eerste liedje afgespeeld, is onder garantie opgelost door andere usb module....

                                      mijn voorruit, is inderdaad ook gebarsten, door ........een opvliegende steen van een vrachtwagen, kan Mazda niks aan doen.....


                                      het zit verder zo, ik kom van bmw,heb op 8jaar er zo een 300000km mee gereden en ook zij waren niet foutloos, vooral de laatste kreeg te kampen met een aankomende distributiekettingbreuk (gekend probleem), meermaals sloten vervangen en nog verschillende zaken die ik niet verwachtte van zo een merk.
                                      wat de motorkap betreft, ja nu ik er over gelezen heb ben ik het eens echt gaan uittesten, en ja als we dan toch mogen muggen ziften ,bij snelheden vanaf 150km per uur (sowiezo al snel voor een hoge wagen) is er inderdaad een verwaarloosbare trilling te zien als ik mij omhoog zet en over de kap heen kijk......

                                      de problemen met de dieselmotor (nokkenas ) is normaal gezien niet meer bij de in 2014 geproduceerde modellen voorgekomen

                                      Comment


                                      • Al die problemen zijn normaal gezien opgelost met de facelift
                                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                          Al die problemen zijn normaal gezien opgelost met de facelift
                                          Nou, de lak is en blijft een zwak puntje hoor. Enorm dun, heel snel last van putjes door steenslag (wat ik bij voorgaande auto's niet had).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X