Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dag iedereen, ik ben nieuw op dit forum en na enkele merken en testritten te hebben doorstaan (waaronder oa de Volvo xc60) bij de Mazda cx5 terechtgekomen.
    Wat ik mij echter afvraag ivm de aankomende en verwachte verhoogde belastingen (verkeer/diesel), wat de ervaringen zijn met de CX5 skyactiv-G-163 pk 2l benzine motor.
    Ik doe jaarlijks 20000 km en reed tot dusver steeds met diesel wagens.

    Comment


    • Voor de benzine 163pk ( 139co² )

      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 324,7 EUR
      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 365 EUR

      Voor de diesel 150pk ( 119co²)
      De diesel kost in aankoop 2500€ meer of de benzine .

      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 588,32 EUR
      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 568,11 EUR


      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

      Comment


      • Dane, bedankt voor de info!
        Reacties mbt benzine versie 163 PK nog steeds welkom.

        Comment


        • Heb je nog een maandje geduld , de mijne komt halverwege januari binnen
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Krikkeman Bekijk Berichten
            Dag iedereen, ik ben nieuw op dit forum en na enkele merken en testritten te hebben doorstaan (waaronder oa de Volvo xc60) bij de Mazda cx5 terechtgekomen.
            Wat ik mij echter afvraag ivm de aankomende en verwachte verhoogde belastingen (verkeer/diesel), wat de ervaringen zijn met de CX5 skyactiv-G-163 pk 2l benzine motor.
            Ik doe jaarlijks 20000 km en reed tot dusver steeds met diesel wagens.
            waarom niet voor de XC60 gekozen als ik vragen mag ?
            NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

            XC90 2.4 D 225pk 2006
            S40 2.0D 136pk 2004
            S40 1.8i 1996

            Comment


            • Dane, heb jij al gereden met de benzine versie?

              Comment


              • Trimitie, Ik vind op een auto van €40.000 dat daar toch wel wat meer basis opties mochten op zijn....zo miste ik bijvoorbeeld elektrisch inklapbare buitenspiegels...
                De opties zijn en maken deze wagen dan echt te duur....

                Comment


                • Kan iemand mij eens de hoogte doorgeven tussen vloer en geopende kofferklep?
                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                  2009 Opel Astra Ecoflex

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Krikkeman Bekijk Berichten
                    Dane, heb jij al gereden met de benzine versie?
                    Neen , enkel met de diesel .
                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Krikkeman Bekijk Berichten
                      Dag iedereen, ik ben nieuw op dit forum en na enkele merken en testritten te hebben doorstaan (waaronder oa de Volvo xc60) bij de Mazda cx5 terechtgekomen.
                      Wat ik mij echter afvraag ivm de aankomende en verwachte verhoogde belastingen (verkeer/diesel), wat de ervaringen zijn met de CX5 skyactiv-G-163 pk 2l benzine motor.
                      Ik doe jaarlijks 20000 km en reed tot dusver steeds met diesel wagens.
                      Mijn vader heeft de benzine versie en is er zeer tevreden van.
                      Verbruik rond de 7.5l dacht ik.
                      Hij heeft er in 11 maand ondertussen 20000km mee gereden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                        Kan iemand mij eens de hoogte doorgeven tussen vloer en geopende kofferklep?
                        Aan de zijkanten van de kofferklep is dit 180cm (laagste punt). In het midden (aan kofferslot) mag je er 5cm bij tellen. Ga je echt onder de kofferklep (naar de bumper toe) staan dan heb je een ruime 190 cm beschikbaar.
                        De hoogte tussen de vloer en het bovenste deel van de koffer (ruitenwisser) bedraagt bij mij 233cm.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Krikkeman Bekijk Berichten
                          Dag iedereen, ik ben nieuw op dit forum en na enkele merken en testritten te hebben doorstaan (waaronder oa de Volvo xc60) bij de Mazda cx5 terechtgekomen.
                          Wat ik mij echter afvraag ivm de aankomende en verwachte verhoogde belastingen (verkeer/diesel), wat de ervaringen zijn met de CX5 skyactiv-G-163 pk 2l benzine motor.
                          Ik doe jaarlijks 20000 km en reed tot dusver steeds met diesel wagens.
                          Hallo,ik ben ook zeer benieuwd wat de ervaringen zijn met de CX5 skyactiv-G-163 pk 2l benzine!

                          Comment


                          • Daarjuist mijn nieuwe CX5 skyactiv-G afgehaald .

                            De eerste indrukken zijn : stil , typische Mazda rijgedrag (met 19" velgen ) , comfort is goed , ruim , na iets van 12 m ben ik al op de motor , ...
                            De min : geen hill hold-systeem maar een half automatische elektrische rem . Maar het zal wel wennen zeker .

                            Verbruik is nog afwachten .
                            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                              Daarjuist mijn nieuwe CX5 skyactiv-G afgehaald .

                              De eerste indrukken zijn : stil , typische Mazda rijgedrag (met 19" velgen ) , comfort is goed , ruim , na iets van 12 m ben ik al op de motor , ...
                              De min : geen hill hold-systeem maar een half automatische elektrische rem . Maar het zal wel wennen zeker .

                              Verbruik is nog afwachten .
                              Dus eerste indruk is zeer positief

                              Comment


                              • Ja zeer positief , verbruik zit voor het moment op 8.2 waarvan veel korte afstanden en stilstaan met draaiende motor .
                                Dus die geraakt zeker onder de 8 l/100km .
                                Camera moet nog geïnstalleerd worden , waarschijnlijk eind deze maand .
                                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                Comment


                                • Hallo. Ik ben nieuw op het forum,en in het bezit van een CX5 SKYATIV 2.2 d AWD 150 pk manuele versnellingsbak en ben er zeer tevreden over .Ik heb nu een goeie 7000km met een verbruik van 7.5 /100km .Ik ben een vlotte rijder en probeer zo weinig mogelijk de 6de versnelling te gebruiken om het regenereren van de roetfilter zoveel mogelijk te ver mijden .
                                  Wat ik nu laatst heb gezien op mijn navigatie is voor het pijltje van de rij aanduiding dat er een blokje van een 5mm op 3mm met daar een onduidelijk aanduiding van nog een 10 tal kleinere blokjes er in , zo een 2cm voor het pijltje mee schuift in de rijrichting . Het blokje is dan ook verdwenen na een tijd . Wat daar de bedoeling van is heb ik nog niet kunnen achter halen .Mss is er iemand die me daar in kan helpen .

                                  Comment


                                  • Het vermijden van de 6e wijzigt niets aan het regenereren; de computer bepaalt dit. Dit is trouwens de reden dat in de CX-5 hiervoor geen waarschuwingslampje voorzien is. Regeneratie treedt steeds op (laatste softwareversie) vanaf ong. 210 afgelegde kilometers. Stop je ondertussen zal de regeneratie vanaf het starten opnieuw verder gaan.

                                    Ik kan je niet antwoorden op je vraag wb. pijltjes rijaanduiding, blijkbaar heb je een andere versie.

                                    Comment


                                    • In tegendeel als je veel in 6de rijdt en onder de 2000 tr krijg je problemen omdat de roetfilter niet warm genoeg krijgt .
                                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                      Comment


                                      • tijden veranderen, waar je vroeger een diesel had voor de lage toeren ben je nu (bijna) verplicht om hoog in toeren te gaan om de temperatuur van de motor en uitlaat hoog te houden. Ik rij zelf met een cx5 benzine euro5 van 2012, schakel meestal tussen 1300 en 1900 t/min, schakel zelden boven de 2000 t/min. Enkel onder de 1300 t/min voel je een tekort aan trekkracht. Ik trek zo snel mogelijk op naar kruissnelheid en gebruik ook veel cruisecontrol. Enkel met een aanhanger vermijdt ik de 6de versnelling en ga ik wat hoger in de toeren. Verbruik 5.9 l ( winterbanden van Nokian geeft geen verschil )

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                          In tegendeel als je veel in 6de rijdt en onder de 2000 tr krijg je problemen omdat de roetfilter niet warm genoeg krijgt .
                                          Zeker?
                                          Want bij het starten gaat de mijne regelmatig hoger in de toeren om het uitlaatgeheel op te warmen. En om de max 300km wordt er nog eens extra brandstof verbruikt om ook de regeneratie te doen. Die jaagt naar het schijnt de temperatuur nog extra omhoog. Dus ik denk niet dat je bij een rustige rijstijl bang moet zijn dat je filter sneller verslijt.

                                          Dat gezegd zijnde: ik rij ook meestal vrij rustig op de snelweg en dan blijft hij ook onder de 2000 toeren, maar bij het oprijden van de snelweg trek ik wel door tot +4000 toeren (als ik kan).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X