Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hallo,
    ik heb mij, zoals jullie allemaal, ook een CX-5 aangeschaft, hij wordt geleverd eind juni. Het is de 4wd geworden, Prestige Editon en als kleur : Titanium Flash.
    Ik heb nu een vraagje; zijn er hier die een LPG-installatie hebben ingebouwd. Ik overweeg dit namelijk en had hierover graag jullie bevindingen gehoord.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groeten
    Robby

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shadow_driver Bekijk Berichten
      Ik heb nu een vraagje; zijn er hier die een LPG-installatie hebben ingebouwd.
      Geen ervaring mee. Ik veronderstel dat alles mogelijk is, maar dat het, gezien de gewichtsbesparing van het SkyActiv programma, nog belangrijker is dat de afstelling goed gebeurd en dat er een zeer royaal kleppensmeringssysteem ingebouwd wordt.
      Dit zou op de CX-5 geïnstalleerd moeten kunnen worden, maar geen idee qua kwaliteit enzo: KLIK
      Misschien kan het LPG-topic je helpen?
      KLIK |&| KLAK

Comment

• heb even gezocht naar een LPG-topic gezocht, maar niet gevonden. Heb nu zelf een nieuw onderwerp aangemaakt. Ben benieuwd.
        Jou link, kende ik al maar ze kunnen me momenteel nog niet verder helpen, moeten eerst de serienummer van de motor kennen.
        Alvast bedankt voor de info

Comment

• Hoeveel km's ga je rijden per jaar ?
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Zal ergens rond de 15000 km zijn

Comment

• Waarom dan zo'n dure installatie doen voor zo weinig km's .
              En wanneer je die ooit zal verkopen is de markt voor zo iets veel kleiner dan een gewone benzine .
              Ik ben overgegaan van een Mazda 6 diesel met een gemiddelde verbruik van 6.7l/100km naar een benzine CX-5 , 2x4 en manueel .
              Ik heb een gemiddeld verbruik tussen de 6.5 à 6.7 op gemengde wegen en 8l op autostrades .
              Aangezien de jouwe een 4x4 is zal die een klein liter meer verbruiken .
              Last edited by Dane; 24/02/2016, 17:17.

Comment

• En nog steeds content van de CX-5 2.0 Benzine? Je ziet ze tegenwoordig veel rijden.... zal wel een serieuze wachttijd zijn bij bestelling...?
                mvg
                Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                Daarjuist mijn nieuwe CX5 skyactiv-G afgehaald .
                En nog steeds content van de CX-5 2.0 Benzine? Je ziet ze tegenwoordig veel rijden.... zal wel een serieuze wachttijd zijn bij bestelling...?
                mvg

De eerste indrukken zijn : stil , typische Mazda rijgedrag (met 19" velgen ) , comfort is goed , ruim , na iets van 12 m ben ik al op de motor , ...
                De min : geen hill hold-systeem maar een half automatische elektrische rem . Maar het zal wel wennen zeker .

Verbruik is nog afwachten .

Comment

• Ja , nog steeds en elke dag een beetje meer .
                  Ik heb 3 maanden moeten wachten maar een collega van mij heeft die in dezelfde week besteld en heeft hem nog niet
                  Maar ik heb ook een model gekozen die ze promoten misschien daarom dat ik de mijne vroeger heb .
                  Verbruik loopt tussen de 6.2 en 7.1 voorlopig na +- 2500 km .
                  Je merkt wel dat de motor nu pas maar begint los te komen .
                  Last edited by Dane; 21/03/2016, 09:48.

Comment

• ideale auto mijn gedacht....

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                    Ja , nog steeds en elke dag een beetje meer .
                    Ik heb 3 maanden moeten wachten maar een collega van mij heeft die in dezelfde week besteld en heeft hem nog niet
                    Maar ik heb ook een model gekozen die ze promoten misschien daarom dat ik de mijne vroeger heb .
                    Verbruik loopt van 6.2 naar 7.1 voorlopig na +- 2500 km .
                    Je merkt wel dat de motor nu pas maar begint los te komen .

Comment

• vraag aan de CX-5 rijders, ik las in het instructieboekje dat als de ruitensproeier vloeistof bijna op is, er een waarschuwing komt op het dashboard (op het scherm waar ook de rest van info zoals open deuren word weergegeven. Er stond in het boekje wel bij "sommige modellen hiervan kunnen afwijken"(Europese modellen?). ik heb een 2.0 benzine 4x4 sport uitvoering uit 2013.
                      Dus mijn vraag, krijgen jullie een melding hiervan? ik zeker niet, zelfs al is het reservoir kurkdroog
                      bedankt

Comment

• Juist gezien op de configurator dat je een 2.0 benzine automaat zonder 4x4 kan bestellen .
                        Had ik dat geweten

Comment

• Iemand die ervaring heeft met het gebruik van de WiFi-hotspot in de CX-5?

Comment

• Hallo,weet er iemand of er een lange wachttijd voor de CX-5 is...?

Mvg,

Comment

• Volgens de bronnen die ik kan raadplegen zou dat momenteel zo'n 157 centimeter zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blacksun01 Bekijk Berichten
                                Hallo,weet er iemand of er een lange wachttijd voor de CX-5 is...?

Mvg,
                                Voor de populaire versies , de edities , ongeveer 3 maanden .
                                Voor de andere minder populair kan het al gaan naar +5 maand .
                                Hang er allemaal van af wat Mazda België besteld .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                  Voor de populaire versies , de edities , ongeveer 3 maanden .
                                  Voor de andere minder populair kan het al gaan naar +5 maand .
                                  Hang er allemaal van af wat Mazda België besteld .
                                  Ok bedankt voor de info,
                                  Mvg,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Volgens de bronnen die ik kan raadplegen zou dat momenteel zo'n 157 centimeter zijn.
                                    LoL..................

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blacksun01 Bekijk Berichten
                                      Hallo,weet er iemand of er een lange wachttijd voor de CX-5 is...?

Mvg,
                                      Heb de mijne besteld begin januari en ben hem deze week gaan afhalen in de garage. Het is een prestige editie....

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tonyw Bekijk Berichten
                                        Heb de mijne besteld begin januari en ben hem deze week gaan afhalen in de garage. Het is een prestige editie....

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                        oké,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dave323F Bekijk Berichten
                                          vraag aan de CX-5 rijders, ik las in het instructieboekje dat als de ruitensproeier vloeistof bijna op is, er een waarschuwing komt op het dashboard (op het scherm waar ook de rest van info zoals open deuren word weergegeven. Er stond in het boekje wel bij "sommige modellen hiervan kunnen afwijken"(Europese modellen?). ik heb een 2.0 benzine 4x4 sport uitvoering uit 2013.
                                          Dus mijn vraag, krijgen jullie een melding hiervan? ik zeker niet, zelfs al is het reservoir kurkdroog
                                          bedankt
                                          Bij mij evenmin. Weet echter niet of het lampje of de sensor defect is.... ga naar de garage deze week.

Comment

Working...
                                          X