Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door p38cyq Bekijk BerichtenHeb er toch een probleempje mee : wagen beschikt niet over een verklikkerlampje ruitensproeierniveau?
Daar heb je toch geen verklikkerlampje voor nodig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAls daar niets meer uit komt => vullen.
Daar heb je toch geen verklikkerlampje voor nodig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p38cyq Bekijk BerichtenHeb er toch een probleempje mee : wagen beschikt niet over een verklikkerlampje ruitensproeierniveau?Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenIs dat nu zo erg ??
Regelmatig checken dan , bv : na de wasbeurtOorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAls daar niets meer uit komt => vullen.
Daar heb je toch geen verklikkerlampje voor nodig?
Zonder dus niet, leeg is leeg zit daar maar op de autoweg in de regen en net een zwats van een vrachtwagen gehad, nee is een absolute misser
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenJa zeer positief , verbruik zit voor het moment op 8.2 waarvan veel korte afstanden en stilstaan met draaiende motor .
Dus die geraakt zeker onder de 8 l/100km .
Camera moet nog geïnstalleerd worden , waarschijnlijk eind deze maand .
ben benieuwd hoe het nu is? Heb je al enige minpunten ontdekt of nog steeds alles zeer positief....
Mvg,
ps : ik rijd nu nog steeds met de Mazda premacy 1800 benzine rond en is aan vervanging toe na 14 jaar zonder problemen rijden.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blacksun01 Bekijk BerichtenBeste 'k zie dat je nu al een tijdje rijd met de benzine uitvoering,
ben benieuwd hoe het nu is? Heb je al enige minpunten ontdekt of nog steeds alles zeer positief....
Mvg,
ps : ik rijd nu nog steeds met de Mazda premacy 1800 benzine rond en is aan vervanging toe na 14 jaar zonder problemen rijden.....
Na 6700km geen enkel probleem gehad , alles werkt perfect , tja het is een Mazda .
Minpunten : om toch maar echt iets te zetten : hillhold is wel erg kort ( 1 sec )maar anders niets of het is mierenneuken dat ik moet doen- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Hallo iedereen,
Ben de laatste 2 weken jullie berichten aan het lezen i.v.m. de CX-5 omdat ik aan het uitkijken ben om over te stappen(heb nu een Peugeot 5008 naar eventueel een suv, heb ook al gekeken naar de CR-V.
Heb ook de laatste meerkamp gezien in autogids en opgemerkt dat de CX-5 er als beste uitkomt.
Blijkt uit meerdere testen dat deze er heel goed uitkomt, wat ik me dan wel afvraag: waarom je er dan niet meer ziet op straat? Trouwens van de CR-v is dit ook zo.
Deze week voor een 2de maal bij de garage langs geweest, een testrit gedaan met de diesel en prijs laten maken.
De privilege uitvoering komt in aanmerking of de Ginza uitvoering(mooi met de 19")
Ik denk om over te stappen naar benzine, dus de 2liter met 163pk en manuele bak.
Hebben jullie bevindingen, klachten van de CX-5?
Laat het mij gerust weten.
Filip
Comment
-
Sinds 1 jaar eigenaar van een Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G (163 pk) Privilege Edition.
Pluspunten:
- Betrouwbaarheid en afwerking.
- Soepele motor, mooi compromis prestaties-verbruik (7,0l gemiddeld over 20000km, vlotte maar anticiperende rijstijl, veel autostrade en secundaire wegen)
- Goed infotainmentsysteem: DAB, Bose soundsystem, Bluetooth, iDrive-achtige bediening op de middenconsole, ... werken allemaal zeer goed. De interface is misschien niet zo blits als bij sommige andere merken, maar het werkt zeer intuïtief en snel.
- Comfortabel zittende stoelen (zelf meet ik 1m88 ) met voldoende verstelmogelijkheden.
- Verhouding buitenafmetingen-binnenruimte en moduleerbaarheid: veel ruimte op de achterbank en in de koffer. De achterbank is in 3 delen neerklapbaar en kan je met 1 handeling vanuit de koffer volledig platleggen, zeer handig!
- LED-verlichting: sluit mooi aan bij het koetswerkdesign, geeft goede lichtopbrengst in het donker.
- Merkimago: underdog ten opzichte van de Duitse merken, maar toch iets meer onderscheidend dan de meeste volumemerken.
Minpunten:
- Krasgevoelige lak (valt misschien meer op door de kleur, Deep Crystal Blue, en mijn 'fobie' voor kleine krasjes).
- Parkeersensoren zijn hoog ingebouwd, waardoor lage obstakels (paaltjes) niet gedetecteerd worden (op deze manier helaas al kleine koetswerkschade opgelopen).
- Lange 6e versnelling: versnellen van 1xx naar 120 op de autostrade betekent terugschakelen naar 4e-5e versnelling (allesbehalve een straf gezien de aangename bediening van de versnellingsbak).
- Veelvoud aan materialen in het interieur: donker plastic op de middenconsole, aluminium-look aan de deuren, carbon-imitatie op het stuur, leder-imitatie rondom de GPS ... toch iets minder harmonieus dan bij de zogenaamde premiummerken. Gelukkig is het allemaal zeer degelijk afgewerkt, en dat is iets wat bij de premiummerken dan weer steeds minder het geval is.
- In geopende toestand reikt de kofferklep iets te laag (ongeveer 180 cm): opletten geblazen voor grote personen.
Voor mij ondanks de kleine minpuntjes een echte aanrader!
Comment
-
Waarom je er niet meer ziet? Mensen zijn (jammer genoeg) gewoontedieren. "Ik ben content van product X (VW, Samsung, Bosch, ... whatever) dus ik koop mij als volgende gewoon terug product X." En bv. mensen die (te veel?) kijken naar direct zichtbare kosten zoals de verkeersbelasting, die iets hoger ligt met de grotere mazda-motoren tov de concurrentie. Echter ligt standaard de onderhoudskost bij Mazda wel wat lager, maar daar wordt dan geen rekening mee gehouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door francesco del ponte Bekijk BerichtenMinpunten:
- Lange 6e versnelling: versnellen van 1xx naar 120 op de autostrade betekent terugschakelen naar 4e-5e versnelling (allesbehalve een straf gezien de aangename bediening van de versnellingsbak).
- In geopende toestand reikt de kofferklep iets te laag (ongeveer 180 cm): opletten geblazen voor grote personen.
Die kofferklep vind ik juist een pre (maar geef grif toe: met mijn 1,73 meter ben ik niet de langste) - je blijft er mooi droog onder als het regent .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenHeel tevreden van , Verbruik is drastisch gedaald naar een 6.5l/100km , enkel aan 120km/h draait die rond de 8l .
Na 6700km geen enkel probleem gehad , alles werkt perfect , tja het is een Mazda .
Minpunten : om toch maar echt iets te zetten : hillhold is wel erg kort ( 1 sec )maar anders niets of het is mierenneuken dat ik moet doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenWaarom je er niet meer ziet?
huidige mazda's zijn mooi, opwindend en frivool...maar waarom dat agressief smoelwerk...bmw, maserati, jaguar, audi langsomeer...allemaal booskijkers als je vergelijkt met franse auto's en andere merken
en er is al zoveel agressie in de wereld
Comment
Comment