Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Als jullie verbruikscijfers plaatsen: zijn dat dan de cijfers van de boordcomputer of het echte verbruik.
Ik heb het tijdens de eerste 12000 km opgevolgd en er is systematisch een verschil van ongeveer 8%.
CX5, 2200 diesel 175pk, 4WD, automaat, 19" velgen, hoofdzakelijk gewestwegen en weinig autosnelweg, trek af en toe een aanhanger van 2 ton.
Ik rijd meestal op cruisecontrol. Met een automaat kan men vanaf 30 km/uur optrekken naar de ingestelde snelheid van bijvoorbeeld 50, 70 of 90 km/uur (resp. ingesteld op 53, 73 of 93)
Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer: 6,3 l/100 km
Gemiddeld verbruik volgens tankbeurten: 6,8 l/100 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen de mazda benzines verbruiken maar iets meer als hun diesels
7 liter met een benzine 2-liter suv, ik snap dat niet
Niemand verbruikt effectief zo weinig (behalve jij )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen de mazda benzines verbruiken maar iets meer als hun diesels
7 liter met een benzine 2-liter suv, ik snap dat niet
Als ik aan 120km/h rij geeft mijn boordcomputer een gemiddelde aan tussen de 7.5 à 8 l .
Er zijn die een gemiddelde van 5.7l halen en dat kan ik ook als ik continue rond de 90/h in 6 de rij .
Verschil op boordcomputer en reëel is bij mij 0.1l .
Was het een 4x4 en automaat dan was het verbruik 1.5l à 2l meer .Last edited by Dane; 08/07/2016, 13:38.- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Na 6 maanden heb ik er eigenlijk geen problemen mee maar het is een licht kleur dus dat valt niet zo op .
Wel weet ik dat ze een paar jaar geleden 2 verschillende kleuren rood hadden en deze die weg gevallen was een probleem was bij herspuiten .
Er was een groot kleurverschil .- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenHoe zit het met de lak bij de eigenaars hier? Een snelle zoekopdracht op Google levert een resem aan horrorverhalen op...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toone Bekijk BerichtenIk was prijs gaan vragen in Brugge, kreeg daar meer dan 8%, maar in Ieper liep de teller op tot 10%. Veel succes. Hij wordt eind dit jaar geleverd.
Mvg,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blacksun01 Bekijk BerichtenHoeveel korting zou je nu krijgen tegenwoordig?
Mvg,
- Brugge: 1000 euro indien op bestelling, 2000 euro indien je een wagen neemt die al in de computer in bestelling staat. Daarbovenop krijg je gratis de automatisch inklapbare spiegels en de vloermatten. Dit op een Skydrive met metallic kleur zonder andere aanvullende opties.
- Eeklo: 2500 euro op de Skydrive met vloermatten en koffermat erbij. 3700 euro op de Premium Edition met metallic kleur.
De dame in Eeklo was to the point, in Brugge was het met druk (bestellen deze week om die hogere korting te krijgen, anders lagere korting zogezegd en verschrikkelijk slechte overname).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenAangezien ik net geweest ben in Brugge en Eeklo een eerlijk antwoord:
- Brugge: 1000 euro indien op bestelling, 2000 euro indien je een wagen neemt die al in de computer in bestelling staat. Daarbovenop krijg je gratis de automatisch inklapbare spiegels en de vloermatten. Dit op een Skydrive met metallic kleur zonder andere aanvullende opties.
- Eeklo: 2500 euro op de Skydrive met vloermatten en koffermat erbij. 3700 euro op de Premium Edition met metallic kleur.
De dame in Eeklo was to the point, in Brugge was het met druk (bestellen deze week om die hogere korting te krijgen, anders lagere korting zogezegd en verschrikkelijk slechte overname).
Ik ben vorige week ook in Brugge geweest voor de Ginza of Privilege, korting was 6% en ik kreeg er de automatisch inklapbare spiegels bij. En het was ook wel met wat druk maar daar trap ik niet in, overname was wel redelijk.
In Veurne 7% met gratis matten en kofferbescherming, overname was dan wel minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pevepe Bekijk BerichtenAls jullie verbruikscijfers plaatsen: zijn dat dan de cijfers van de boordcomputer of het echte verbruik.
Ik hoor je denken: "watteh?"
Ik houd brandstof-verbruik bij in een spreadsheet, afstand volgens de km-teller, brandstof totalen van de benzinebonnen (want veel nauwkeuriger). De km-teller is uiteraard ook niet helemaal betrouwbaar: als ik de GPS snelheid als ijkpunt neem en de afstand evenredig met snelheid afwijkt*, dan zit er ca. 3% afwijking op de gereden afstand die de km-teller aangeeft. Helaas is die afwijking per definitie wel in de "optimistische kant", dus de werkelijk afgelegde weg is dan 3% korter dan de aangegeven afstand.
*): Snelheid = afstand / tijd, tijd is meestal niet significant afwijkend - zelfs een eenvoudig horlogekristal als tijdbasis is enorm nauwkeurig (als in: 50ppm, oftewel 0,005% afwijking). Dientengevolge is praktisch alle afwijking in snelheid een afwijking in afstand.
CX5 uit 2014, 2-liter benzine, 2WD, manual, 18" velgen. Ik schat 80% snelweg, 15% binnenwegen en 5% stadsverkeer. Zo veel mogelijk CC.
Gemiddeld volgens de boordcomputer 7,6 l/100 km.
Gemiddeld volgens spreadsheet 7,8 l/100 km (berekend over ca. 32000 km).
De boordcomputer is dus significant optimistischer dan mijn berekening. Zeker als je de eerder genoemde 3% afwijking in afstand daar nog eens bij neemt (dan komt er uit het spreadsheet dus 7,8 * 1,03 = 8,0 l/100 km). Dat is dan een afwijking van ruim 5% in het nadeel van de boordcomputer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
Ik houd brandstof-verbruik bij in een spreadsheet
Waarom ?
Comment
-
Kleine opmerking, er zit ook nog een meetfout bijnier vullen van de tank...
Vb: als ik gewoon tank: 60 liter. Neem ik mijn tijd en vul ik bij 63l.
Wanneer je deze gegevens bijhoudt op een groter afstand, zal dit geen probleem zijn. Is het een eenmalige meting/berekening... Dan het heb je toch een serieuze meetfout...
kort samengevat, wanneer is een tank "vol"
Comment
Comment