Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De gegevens die ik vermeldde komen ook uit een spreadsheet: het werkelijk verbruik is het totaal aantal getankte liters over 12000km. ik heb wel gerekend met de afgelegde afstand van de kilometerteller.
    Om een vergelijking mogelijk te maken met het verbruik volgens de BC heb ik per tankbeurt ook bijgehouden hoeveel liters ik zou verbruikt hebben volgens de BC.
    Ik vermeldde ook dat de afwijking SYSTEMATISCH is: dwz dat ik per tankbeurt de afwijking zag schommelen rond de 8%. (wanneer is de tank vol?)

De afwijking van de kilometerteller heb ik nog niet nagetrokken, maar die wijkt zeker geen 8% af. De afwijking in het brandstofverbruik komt hoofdzakelijk van een meetfout in het brandstoftellertje.

De afwijkingen van de snelheidsmeter zijn niet lineair. Bij een ingestelde snelheid op cruisecontrol van 53 km/h heb ik effectief 50 op de GPS (zowel de ingebouwde als een losse Tomtom, en bij een constante snelheid is GPS juist). Bij ingestelde snelheid van 73 is dat 70, en bij een ingestelde snelheid van 92-93 is dat 90.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      en de mazda benzines verbruiken maar iets meer als hun diesels

7 liter met een benzine 2-liter suv, ik snap dat niet
      Boordcomputer vermeldt bij mij 7,0 liter gemiddeld over 20000 km. 2x4 benzine, 17 inch velgen, 70% autostrade, 20% secundair wegen, 10% stadsverkeer. Dit vergt wel de nodige discipline: steeds de snelheidslimieten respecteren, veel CC, goed anticiperen, airco in zomer rond 22°C en verwarming in winter rond 18°C, bandenspanning regelmatig controleren, ... Vanaf 115 km/h stijgt het verbruik exponentieel door het grote frontale oppervlak. Met een enthousiaste rechtervoet kan je het gemiddelde verbruik wellicht met een liter of 2 de hoogte injagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
      Hoe zit het met de lak bij de eigenaars hier? Een snelle zoekopdracht op Google levert een resem aan horrorverhalen op...
      'horror' zou ik het niet noemen, wel is de lak zeer 'zacht' en bijgevolg krasgevoelig. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit tegenwoordig wel bij meer merken het geval is aangezien de meeste verven op waterbasis worden gemaakt.

Comment

• Bijkomende meetfout: de banden slijten... Waardoor de diameter....
        De olie gaat ook "verslijten"...
        ...

allemaal redenen waardoor het verbruik zal variëren, of het nu op de bc staat of zelf gemeten...

Niemand, die kan antwoorden op de vraag: verbruik de benzine versie nu meer of minder in 5de tegen 120km/H op de autosnelweg? Ipv 6de?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door francesco del ponte Bekijk Berichten
          'horror' zou ik het niet noemen, wel is de lak zeer 'zacht' en bijgevolg krasgevoelig. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit tegenwoordig wel bij meer merken het geval is aangezien de meeste verven op waterbasis worden gemaakt.
          Enkele jaren geleden had ik een Opel Vectra, de voorbumper heeft zo een beetje een V-vorm: middelste punt steekt iets verder uit dan opzij. Na enkele dagen op de parking, zag ik dat de zwarte verf er af was en witte kunststof eronder zichtbaar was. In het midden het meeste eraf, naar buiten toe werd dat minder. Bumper was niet beschadigd, geen krassen, enkel die verf er af. Iemand met iets er langs geschoven, leek het wel. Heel gek.
          Dan moet ik zeggen dat de Soul Red lak op mijn 6 er na 127.000km nog best goed uit ziet. Steenslag natuurlijk, maar voor de rest best OK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Bijkomende meetfout: de banden slijten... Waardoor de diameter....
            De olie gaat ook "verslijten"...
            ...

allemaal redenen waardoor het verbruik zal variëren, of het nu op de bc staat of zelf gemeten...

Niemand, die kan antwoorden op de vraag: verbruik de benzine versie nu meer of minder in 5de tegen 120km/H op de autosnelweg? Ipv 6de?
            Toch wel maar ik heb een paar dagen moet testen .
            Verbruik in 5de is ongeveer 0.5l meer dan in de 6de versnelling .
            Verbruik in 6de was stabieler dan in de 5de versnelling die meer varieerde .
            Wel met boordcomputer
            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Wat raden ze aan voor skyactiv motoren 95 of 98 ron benzine?

Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blacksun01 Bekijk Berichten
                Wat raden ze aan voor skyactiv motoren 95 of 98 ron benzine?

Mvg
                Ik denk dat er in de cataloog 95 ron word aanbevolen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pevepe Bekijk Berichten
                  De gegevens die ik vermeldde komen ook uit een spreadsheet: het werkelijk verbruik is het totaal aantal getankte liters over 12000km. ik heb wel gerekend met de afgelegde afstand van de kilometerteller.
                  Om een vergelijking mogelijk te maken met het verbruik volgens de BC heb ik per tankbeurt ook bijgehouden hoeveel liters ik zou verbruikt hebben volgens de BC.
                  Ik vermeldde ook dat de afwijking SYSTEMATISCH is: dwz dat ik per tankbeurt de afwijking zag schommelen rond de 8%. (wanneer is de tank vol?)

De afwijking van de kilometerteller heb ik nog niet nagetrokken, maar die wijkt zeker geen 8% af. De afwijking in het brandstofverbruik komt hoofdzakelijk van een meetfout in het brandstoftellertje.
                  Ondertussen heb ik de afwijking van de kilometerteller nagetrokken aan de hand van de kilometerpalen op de snelweg.
                  Over een afstand van 50 km geeft de teller 100 meter te weinig aan, of een afwijking van slechts 0,2%. Als mijn banden (zomerbanden 7000km gereden) nog wat slijten zal het helemaal juist zijn.

Comment

• Nieuw model is onderweg.... http://www.autoblog.com/2016/08/09/2...x-5-spy-shots/

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
                    Jm
                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Mazda heeft nog maar net de CX-5 gefacelift. Toch maakt de Japanse autobouwer zich al gereed voor de komst van de compleet nieuwe generatie CX-5. De SUV debuteert dit jaar op de Los Angeles Auto Show die van 18 tot en met 27 november plaatsvindt. Dit is een eerste teaser.
                        Rijplezier

Mazda belooft een verfijnd design en verbeterde techniek, waarschijnlijk ook weer SkyActiv-technologie. De verschillen ten opzichte van het huidige type moeten groot zijn. Kwaliteiten die de SUV nu biedt, zoals rijplezier, goede materialen en zuinige motoren, moeten bij de nieuwe CX-5 behouden blijven.
                        Belangrijke concurrenten

De nieuwe CX-5 krijgt geëvolueerd Kodo-design: de huidige designtaal van Mazda. De eerste teaser verklapt al enkele lijnen van de nieuwe C-segment crossover. Belangrijke concurrenten van de Mazda CX-5 zijn de Honda CR-V, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai en de BMW X1.
                        Juni 2017

De Nederlandse importeur verwacht de nieuwe Mazda CX-5 vanaf juni 2017 in Nederland. Tot die tijd blijft de huidige CX-5 in het modellengamma.

Laat maar komen...

Comment

• Hij is er...

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Grondige verbetering, wel zeer veel cx3 trekjes. Hij komt kwalitatiever en mooier over maar lijkt ook kleiner.

Na nog geen 3jaar de facelift en 2jaar later weer het nieuwe model. Het gaat altijd zeer snel bij Mazda... toch ergens sneu vind ik. Mijn ouders hebben een cx5 van 2014, vonden de facelift al snel en nu is hij al bijna gedateerd

Comment

• Mazda CX-5

Benieuwd naar de benzinemotoren. Hoe graag ik ook van atmosferische motoren hou en hoe lang ik dit de betere keuze vond dan die downsizing turboblokjes is het tijd voor verandering.
                              Die 2liter mer 160pk voelt gewoon retetraag aan. Je moet er anders mee rijden maar met al dat verkeer tegenwoordig is dat moeilijk. Zelfs de tce130 in de Kadjar waar ik reeds mee gereden heb vond ik kwieker aanvoelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                en de mazda benzines verbruiken maar iets meer als hun diesels

7 liter met een benzine 2-liter suv, ik snap dat niet
                                Mijn espace verbruikt officieel maar 6,2 liter ik zit aan gemiddeld 50% meer
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Dat hoor ik erg veel en ondervind het zelf ook. Mazda ligt erg dicht bij hun opgegeven verbruik. Sterk hé !
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Die van mij zit met 8.6 liter toch wel een heel stuk boven hetgeen mazda voorschrijft hoor...

Comment

• Die van mijn aan 6.7l/100 km .
                                      En neen , ik rij niet als een slak ...
                                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Amai, uwe benzine verbruikt bijna 2 liter minder dan mijne diesel?!
                                        Straf.
                                        Heb wel AWD en automaat... maar toch, vind het een groot verschil.

Comment

• Mazda’s 2.2-dieselmotor kampt met technische problemen. De Japanse constructeur roept daarom de modellen 3, 6 en CX-5 terug naar de dealers.

Comment

Working...
                                          X