Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Daar ziet het inderdaad naar uit. Als ze intussen de spelregels weer niet veranderen tenminste. Dat vind ik eigenlijk nog het meest ergerlijke aan de situatie => iedereen zonder overgangsregeling voor het blok zetten. Rechtszekerheid nihil.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
      Ben vermoedelijk niet de enige in die situatie.
      Wees daar maar zeker van. Ook hier was de bestelling gepland voor eind '12. Gaat niet door en heb besloten een andere sportwagen te kopen waar ik zeker en vast ook plezier aan zal beleven. Ik moet geen 300+ pk om happy te zijn met een wagen. De nieuwe Toyota/Subaru belooft iets speciaals te worden.

      Zou die 991 wel prive kunnen kopen maar heb al prive een zo goed als nieuwe 911 staan (mijn username) en nog iets anders snel. En zo een nieuwe 911 is een ramp wat waardeverlies betreft. Daar ben ik eigenlijk veel te gierig voor. Afschrijven op zaak is/was enige manier voor mij.
      Last edited by TT-911; 27/12/2011, 20:33.

      Comment


      • Tja, in het geval van de BIV had ik u op voorhand kunnen zeggen dat ze dat niet zo snel geregeld kregen. Was voor mij geen verrassing dat ze de datum opschuiven naar maart. En dan is het nog steeds niet zeker dat die in z'n huidige vorm ingevoerd zal worden. Vermits ze voor 2012 een recessie verwachten van 1% gaan ze nog een paar miljard nodig hebben en ik laat u raden waar ze die gaan halen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik heb eens gekeken wat een 997.2 met PDK kost. Deze beginnen vanaf een goede 70k euro. Rekening houdend met de hogere CO2, kan je even goed een nieuwe kopen. De beste (lees: goedkoopste) oplossing zal zijn om over een paar jaren een jonge tweedehands in Duitsland te gaan halen.
          Als je hem privé inschrijft niet he.
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
            Als je hem privé inschrijft niet he.
            Idd en dan wordt je niet genekt met een enorm waardeverlies, dat heeft iemand anders al ondergaan.

            Comment


            • Mijn planning was om in 2012 de Cayman te vervangen door een jonge tweedehands 997.2. Maar de Wallo-belgische regerienk steekt daar een dikke stok tussen. Ik gun die bende zo min mogelijk euri. Overweeg zelfs om de Cayman weg te doen. Foert.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                Als je hem privé inschrijft niet he.
                Dat is inderdaad een mogelijkheid. Dan zal ik mijn spaarcenten eens moeten tellen.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Ik heb de nieuwe 991 eens geconfigureerd op Porsche.co.uk. Daar is 'm ca. 15% goedkoper.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • En bovendien zijn de UK dealers van de Duitse merken gewend aan de Belgen. Die doen daar goede zaken. Toch zeker die in de buurt van Dover/Folkestone.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                      exclusief btw zouden de prijzen niet te veel mogen verschillen. dus prijs duitse cc /1.19(duitse btw)*1.21(belgische btw)

                      iets minder bijtellen dan 2 dus. (1.7% ongeveer)
                      Carrera kost € 90.750
                      Carrera S kost € 105.391

                      (volgens Autowereld)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                        Carrera kost € 90.750
                        Carrera S kost € 105.391

                        (volgens Autowereld)
                        Wel, carrera s in DE: 102436*1.21/1.19=104158-> close enough.
                        Dus eindprijs op de duitse config converteren zou een goed idee moeten geven van de prijs.

                        Comment


                        • Vandaag een testrit mogen doen met de nieuwe 2s.
                          Knap maar dat wisten we al. Heel ruim vanbinnen, maar ook heel knap afgewerkt.

                          Ik heb wel de indruk dat ik met een grote coupé aan het rijden ben, dan met een sportwagen. (tot wanneer je natuurlijk het pedaal indrukt ;-) )

                          Heb in de regen gereden, maar daar had ik weinig last van. Waars doordat de voorwielen deze keer wijder uit elkaar staan dan bij de 997 het geval was.

                          Ik heb toch nog mijn twijfels, ofwel ooit een nieuwe aanschaffen in 2de hands, ofwel nu gaan voor een 997 in 2de hands. Want het model 997 vind ik toch net dat iets rauwer en sportiever.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                            Wel, carrera s in DE: 102436*1.21/1.19=104158-> close enough.
                            Dus eindprijs op de duitse config converteren zou een goed idee moeten geven van de prijs.
                            De prijzen van Porsche ex BTW zijn Europees (lees: Eurolanden) geharmoniseerd. De verschillen tussen de verschillende landen liggen dus puur op het vlak van BTW, ecotaksen of afleveringskosten.

                            Comment


                            • Heeft er iemand een idee of er nu in het actuele fiscale klimaat veel 991's en/of jonge occasie 997's verkocht worden? Ik was dat laatste immers van plan, met de nadruk op WAS....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                                Heeft er iemand een idee of er nu in het actuele fiscale klimaat veel 991's en/of jonge occasie 997's verkocht worden? Ik was dat laatste immers van plan, met de nadruk op WAS....
                                Juist nog eens langsgeweest bij CM in Latem.
                                Verkoop zit volledig op zijn gat, zelfs diesels en hybrides!

                                En de maatregelen van vandaag voorzien niet veel beters, integendeel...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DVW Bekijk Berichten
                                  Juist nog eens langsgeweest bij CM in Latem.
                                  Verkoop zit volledig op zijn gat, zelfs diesels en hybrides!

                                  En de maatregelen van vandaag voorzien niet veel beters, integendeel...
                                  Prijzen van de 997 facelift zullen dan ook wel nog verder zakken zeker?
                                  Dan wacht ik liever nog tot begin vlg jaar ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
                                    Prijzen van de 997 facelift zullen dan ook wel nog verder zakken zeker?
                                    Dan wacht ik liever nog tot begin vlg jaar ...
                                    Dat dacht ik ook, maar de kloterij is dat de nieuwprijs zal blijven gelden als basis voor berekening VAA. Op een 997mk2 van pakweg vier jaar die laat ons zeggen 120k nieuw kostte, zit je dan nog aan een dikke 100k als basis. Tenzij je 'het land' en haar Wallobelgische regerienk een warm hart toedraagt zie ik dat niet zitten.

                                    Comment


                                    • Bij Verellen zou er 60% van de orders zijn afgezegd door de maatregelen van Di Rupo...
                                      Senna, Driven To Perfection

                                      Comment


                                      • Ik wil hier nu geen ruzieverwekkende reacties gaan creeëren maar die 60 % is volgens mij net die klasse mensen die die wagen eigenlijk niet kunnen betalen want anders zegt men zo een wagen niet af.

                                        Comment


                                        • Zo'n reacties begrijp ik toch nooit maar soit.

                                          Zelfs al heb je het geld, velen WILLEN gewoon geen pestbelasting van x 1000 euro per maand betalen voor een wagen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X