Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
    Zo'n reacties begrijp ik toch nooit maar soit.

    Zelfs al heb je het geld, velen WILLEN gewoon geen pestbelasting van x 1000 euro per maand betalen voor een wagen..
    Ik ga zwijgen voor ik overkom als een dikke nek of noem maar op want hier slaat men de bal soms volledig mis wanneer je uw mening uit.

    Zo een wagen koop je normaal al niet op de zaak maar privé.

    Comment


    • Ge moest eens weten hoeveel sportwagens leasesletten zijn.

      Comment


      • De meeste, was fiscaal veel voordeliger.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

        Comment


        • De meeste Porsche's die ze de laatste jaren verkopen staan toch steeds op firma's.
          Dit is fiscaal veel aantrekkelijker en via renting kan je de wagen na X-aantal jaar privé overkopen voor een prikje. Je zou dan zot moeten zijn om het zo niet te doen
          Senna, Driven To Perfection

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
            Ik wil hier nu geen ruzieverwekkende reacties gaan creeëren maar die 60 % is volgens mij net die klasse mensen die die wagen eigenlijk niet kunnen betalen want anders zegt men zo een wagen niet af.

            Er zijn ook een pak mensen die gewoon prijsbewust zijn, ook al kunnen ze die auto betalen.
            Soms gaat het gewoon over het principe.
            Ik heb ook al met wat mensen gesproken uit de autosector de laatste weken en zij bevestigen dit ook.
            Je zou verschieten hoeveel zaakvoerders van heel grote bedrijven hun auto uit de zaak nemen en andere wegen zoeken om die meerprijs niet te moeten betalen.
            Ook spreekt men van veel annulaties op de duurdere merken/modellen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
              Bij Verellen zou er 60% van de orders zijn afgezegd door de maatregelen van Di Rupo...
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Ge moest eens weten hoeveel sportwagens leasesletten zijn.
              de meeste sportwagens zijn geleased... waarom denk je dat er zoveel sportwagens te koop komen (wet di rupo en zijn belasting op VAA)
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                Ik wil hier nu geen ruzieverwekkende reacties gaan creeëren maar die 60 % is volgens mij net die klasse mensen die die wagen eigenlijk niet kunnen betalen want anders zegt men zo een wagen niet af.
                Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                Ik ga zwijgen voor ik overkom als een dikke nek of noem maar op want hier slaat men de bal soms volledig mis wanneer je uw mening uit.

                Zo een wagen koop je normaal al niet op de zaak maar privé.
                't Spijt me maar zoals je zelf al aangeeft ... denk ik dat je de bal hier inderdaad grondig mis slaat. Hoe hoger 't segment, hoe hoger 't percentage dat net niét privé wordt gekocht.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                  Zo een wagen koop je normaal al niet op de zaak maar privé.

                  Het aantal auto's dat wij de laatste tien jaar aan privépersonen verkochten kan ik op 1 hand tellen denk ik.

                  Comment


                  • idd, zoals Matteus (en ikzelf ) bevestigt zijn bijna alle sportwagens gekocht op naam vd firma
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Het aantal auto's dat wij de laatste tien jaar aan privépersonen verkochten kan ik op 1 hand tellen denk ik.
                      dan tel ik al voor 1 vinger aan die hand... de eerste x dat ik blij ben altijd prive gekocht te hebben.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        dan tel ik al voor 1 vinger aan die hand... de eerste x dat ik blij ben altijd prive gekocht te hebben.
                        Heerlijk..

                        Ik denk inderdaad dat er veel meer mensen zijn die zo een wagen privé kopen, dat zijn volgens mij 'de echte' en die hoeven zich dan uiteindelijk niks aan te trekken van nieuwe regelingen zoals VAA....

                        Comment


                        • Toch niet, vraag maar na aan zij die 't kunnen weten. Dealers, importeurs, e.a. Je zal schrikken van de percentages. En hoe hoger het segment, hoe opvallender.

                          En nogmaals: uiterst bizarre stelling, SpeedExceed. Mijns inziens compleet wars van enige realiteitszin, rekening houdend met het fiscaal gunststatuut dat dergelijk type wagens vroeger te beurt viel. Zelfs erg veel mensen met een beroep waar in principe geen rechtspersoon bij te pas hoeft te komen, hebben één of andere vorm van rechtspersoonlijkheid aangenomen om van die (en andere) fiscale regeling gebruik te kunnen maken.

                          En uiteraard zullen er zijn die zo'n auto's privé kochten, maar dat is zonder enige twijfel de absolute minderheid. Dus de 99% van de mensen die Porsches, Ferrari's, Rolls e.a. kopen, zijn volgens jou parvenus die boven hun stand kopen?
                          Jouw stelling geldt m.i. enkel voor iemand die het kapitaal van z'n rechtspersoon helemaal opsoupeert om een bepaalde auto te kunnen kopen. Die rechtspersoon kan inderdaad niet hetzelfde nettobedrag aan loon uitkeren om diezelfde auto te betalen. Maar het aantal personen in die situatie zal een minderheid zijn. De lijn (m.i. compleet onterecht) doortrekken naar al zij die een auto op een vennootschap kochten als "het zijn geen echte" is een behoorlijke brainfart, if you don't mind me saying.

                          Het feit dat er vroeger al redenen waren om niet op een rechtspersoon te kopen maar wel privé, onderken ik ook. En zij die dat deden, zoals beltar, deden naar mijn mening (uiteraard) niks verkeerds. Maar dat is nog iets anders dan het omgekeerde stellen...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Toch niet, vraag maar na aan zij die 't kunnen weten. Dealers, importeurs, e.a. Je zal schrikken van de percentages. En hoe hoger het segment, hoe opvallender.

                            En nogmaals: uiterst bizarre stelling, SpeedExceed. Mijns inziens compleet wars van enige realiteitszin, rekening houdend met het fiscaal gunststatuut dat dergelijk type wagens vroeger te beurt viel. Zelfs erg veel mensen met een beroep waar in principe geen rechtspersoon bij te pas hoeft te komen, hebben één of andere vorm van rechtspersoonlijkheid aangenomen om van die (en andere) fiscale regeling gebruik te kunnen maken.

                            En uiteraard zullen er zijn die zo'n auto's privé kochten, maar dat is zonder enige twijfel de absolute minderheid. Dus de 99% van de mensen die Porsches, Ferrari's, Rolls e.a. kopen, zijn volgens jou parvenus die boven hun stand kopen?
                            Jouw stelling geldt m.i. enkel voor iemand die het kapitaal van z'n rechtspersoon helemaal opsoupeert om een bepaalde auto te kunnen kopen. Die rechtspersoon kan inderdaad niet hetzelfde nettobedrag aan loon uitkeren om diezelfde auto te betalen. Maar het aantal personen in die situatie zal een minderheid zijn. De lijn (m.i. compleet onterecht) doortrekken naar al zij die een auto op een vennootschap kochten als "het zijn geen echte" is een behoorlijke brainfart, if you don't mind me saying.

                            Het feit dat er vroeger al redenen waren om niet op een rechtspersoon te kopen maar wel privé, onderken ik ook. En zij die dat deden, zoals beltar, deden naar mijn mening (uiteraard) niks verkeerds. Maar dat is nog iets anders dan het omgekeerde stellen...
                            Ik geef je geen ongelijk hoor gTa, integendeel.

                            Wij zijn thuis ook geen dutskes in het aankopen van wagens (lees : Range Rovers ......) en deze zijn ook allemaal op een firma aangekocht.

                            Mijn vader zijn stelling is gewoon altijd geweest, als ik een sportwagen en/of dergelijke koop zal het privé zijn want zoiets valt eigenlijk niet echt te verantwoorden op een firma en het is niet dat mijn vader een minder intelligent iemand of weinig kennis van zaken doen heeft..

                            Einde discussie, je hebt gelijk en -zoals meestal- een zeer verstandige uitleg gegeven.

                            Comment


                            • Dus je neemt eigenlijk je vaders (gezonde, geef ik toe) stelling over, maar draait die dan om (zeer gevaarlijk en erg vaak leidt dat tot grove misvattingen of fouten) en combineert die met een assumptie niet gebaseerd op feiten, om mensen die het niet doen op de manier die strookt met jouw mening als "geen echte" te typeren?

                              Sjonge.

                              Ik deed dat ook toen ik klein was, en toen kon ik o.a. "bewijzen" dat ik in mijn boekentas kon (want ik kon in mijn pyama en mijn pyama kon in mijn boekentas). Iemand die zoals jij redeneert zou nogal snel tot de conclusie kunnen komen dat jij dus ook zwaar boven je stand leeft omdat je jouw auto op een rechtspersoon aankoopt, en niet met eigen middelen financiert. Terwijl dat ook niet correct is. Snappie?
                              Last edited by ; 06/02/2012, 13:39.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Dus je neemt eigenlijk je vaders (gezonde, geef ik toe) stelling over, maar draait die dan om (zeer gevaarlijk en erg vaak leidt dat tot grove misvattingen of fouten) en combineert die met een assumptie niet gebaseerd op feiten, om mensen die het niet doen op de manier die strookt met jouw mening als "geen echte" te typeren?

                                Sjonge.

                                Ik deed dat ook toen ik klein was, en toen kon ik o.a. "bewijzen" dat ik in mijn boekentas kon (want ik kon in mijn pyama en mijn pyama kon in mijn boekentas). Iemand die zoals jij redeneert zou nogal snel tot de conclusie kunnen komen dat jij dus ook zwaar boven je stand leeft omdat je jouw auto op een rechtspersoon aankoopt, en niet met eigen middelen financiert. Terwijl dat ook niet correct is. Snappie?
                                Helemaal correct.

                                Ik redeneer zelf vrij sterk op mijn eigen mening maar ik geef toe dat op veel vlakken mijn vaders gezond en fris verstand nog veel de bovenhand heeft.

                                Alles wat ik nu zelf bewijs (op zakelijk vlak!) wat ik dus van hem 'overgenomen' en geleerd heb, loopt op dit moment nog steeds allemaal zeer goed en in een stijgende lijn dus zo onfris zijn mijn gedachten toch niet maar ik geloof helemaal in uw stelling en ook in uw bewijs omtrent het al dan niet kopen van een sportwagen op een zaak of privé.

                                Comment


                                • Feit is dat de trend nu mogelijks anders wordt. Al geloof ik niet echt dat het zwaar de andere kant zal uitswingen... Voldoende loon uit de zaak trekken om hetzelfde ding privé aan te kunnen kopen, kost nog altijd een pak meer. Zij die zo'n ding willen, zullen 't halen, en ik schat nog altijd op de rechtspersoon en niet privé. Maar dat er wel heel wat zullen zijn (ik durf geen percentages te schatten) die een beetje gaan temperen qua "firmawagen(s)" is een evidentie.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                    Heerlijk..

                                    Ik denk inderdaad dat er veel meer mensen zijn die zo een wagen privé kopen, dat zijn volgens mij 'de echte' en die hoeven zich dan uiteindelijk niks aan te trekken van nieuwe regelingen zoals VAA....
                                    De echte...wat een zever!
                                    Is een Range volgen jou dan beter of gemakkelijker te verantwoorden dan een 911?
                                    Alles hangt toch af van de aard van de activiteit...
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                      dan tel ik al voor 1 vinger aan die hand... de eerste x dat ik blij ben altijd prive gekocht te hebben.
                                      Dan ben jij inderdaad één van de weinigen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                      Heerlijk..

                                      Ik denk inderdaad dat er veel meer mensen zijn die zo een wagen privé kopen, dat zijn volgens mij 'de echte' en die hoeven zich dan uiteindelijk niks aan te trekken van nieuwe regelingen zoals VAA....
                                      Toch niet. Ik schat dat van alle auto's die wij de laatste 10 jaar verkochten, er 80-90% op naam van een firma staat.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten



                                        Toch niet. Ik schat dat van alle auto's die wij de laatste 10 jaar verkochten, er 80-90% op naam van een firma staat.

                                        Werk jij daar al zolang ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Dan ben jij inderdaad één van de weinigen.



                                          Toch niet. Ik schat dat van alle auto's die wij de laatste 10 jaar verkochten, er 80-90% op naam van een firma staat.
                                          Ik heb een tijd terug een artikel gelezen waarin werd vermeld dat 85% van de Porsches op naam van zelfstandigen, vennootschappen of vrije beroepers stond.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X