Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een 'basis' Carrera (350pk) met PDK stoot maar 194g co2 uit.
    Als je een beetje voorzichtig bent met opties dan kom je er met een vaa van 12k/jaar of 1000 euro op maandbasis bruto.
    Da's dus ruw gerekend 500 netto. Voor die prijs ga je echt geen Carrera privé kunnen rijden hoor. Als dit de enige auto is op de firma dan is dat nog allemaal best te doen (imho)
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Een 'basis' Carrera (350pk) met PDK stoot maar 194g co2 uit.
      Als je een beetje voorzichtig bent met opties dan kom je er met een vaa van 12k/jaar of 1000 euro op maandbasis bruto.
      Da's dus ruw gerekend 500 netto. Voor die prijs ga je echt geen Carrera privé kunnen rijden hoor. Als dit de enige auto is op de firma dan is dat nog allemaal best te doen (imho)
      Ontkenning, woede, onderhandelen, depressie en aanvaarding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Mooi geformuleerd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
          Mooi geformuleerd!
          Mijn theorie uiteraard niet, maar je ziet het mooi evolueren.

Comment

Heb dit een paar dagen terug zelf nog gepost in een ander topic

for the record: ik heb geen 991 Carrera PDK 194g co2
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Heb dit een paar dagen terug zelf nog gepost in een ander topic

for the record: ik heb geen 991 Carrera PDK 194g co2
              Kijk!

Jammer.

Comment

Mijn theorie uiteraard niet, maar je ziet het mooi evolueren.

Dat weet ik zo nog niet. Er is hier mijns insziens weinig sprake van aanvaarding: het oude niveau van belastingdruk werd al niet aanvaard, getuige daarvan alle ontwijking en alle regelrechte fraude. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die tendens plots zou omkeren en dat iedereen braafjes de belastingterreur van Di Ripoff gaat slikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Dat weet ik zo nog niet. Er is hier mijns insziens weinig sprake van aanvaarding: het oude niveau van belastingdruk werd al niet aanvaard, getuige daarvan alle ontwijking en alle regelrechte fraude. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die tendens plots zou omkeren en dat iedereen braafjes de belastingterreur van Di Ripoff gaat slikken.
                  Iedereen? Uiteraard niet.

Met het oude belasting systeem (allerhande) was ook niet 'iedereen' een belastingsontwijker en/of fraudeur, dus die mix zal blijven, ook in de toekomst.

Toch zullen er ook velen dit volgen:

ontkenning: "Dat voorstel gezien? Het zal toch geen waar zijn? Dat kunnen ze toch niet maken?"

woede: "Verdomme, die mannen doen het toch, ze zijn zot!"

onderhandelen: "Hoe kan ik dat hier oplossen? Welke zijn de truukjes, liefste forum?"

depressie: "Pfff, dat is hier allemaal naar de kloten dit land, ze pakken u langs alle kanten."

Hier splitst de boom.

aanvaarding:

Comment

• hahahahha

dikke +1 moehaha

ik wil ook ne porsche, maar ga het VAA er niet aan uitgeven of het is dat ze het nog aanpassen (onderhandelen - ben altijd wat trager dan de rest :p)
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Hmmm, mij niet voor de kar spannen van de "aanvaarders" he...

All I'm saying, zelfstandige/bedrijfsleider die écht in de markt is voor een nieuwe 991 zal niet vallen over die 500 euro netto/maand, omdat die héééél goed weet dat hij no way die kar voor dat bedrag privé zal kunnen rijden.

Heeft met "aanvaarding" imho niets te maken. Je moet elk geval apart bekijken. ik denk dat er velen gewoon wat zullen inbinden, dus in dit hypothetisch voorbeeld ipv een Carrera 4S met alle toeters en bellen een basis Carrera 2 met enkel de noodzakelijke opties. Plezier is er niet minder door.
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

All I'm saying, zelfstandige/bedrijfsleider die écht in de markt is voor een nieuwe 991 zal niet vallen over die 500 euro netto/maand, omdat die héééél goed weet dat hij no way die kar voor dat bedrag privé zal kunnen rijden.

Heeft met "aanvaarding" imho niets te maken. Je moet elk geval apart bekijken. ik denk dat er velen gewoon wat zullen inbinden, dus in dit hypothetisch voorbeeld ipv een Carrera 4S met alle toeters en bellen een basis Carrera 2 met enkel de noodzakelijke opties. Plezier is er niet minder door.
                        Het is veelal een princiepskwestie. Uiteraard komt het niet op die laatste €500, maar de verhoging is van dien aard dat velen eens beginnen te kijken hoeveel ze nu eigenlijk reeds betaalden. De spreekwoordelijke druppel. Hadden ze de VAA gewoon een 20% verhoogd, iedereen was met zijn dikke karren blijven zitten.

Ik geef toe dat ik bvb nu pas heb gezien dat ik €1400 VAA betaal voor een kar waar < 5000 km per jaar wordt mee gereden. Waar vroeger niet werd op gelet, of werd getolereerd (=/= aanvaard), zorgt nu voor een overcorrectie van de zelfstandigen.

Comment

• Het kon niet uitblijven: Porsche is begonnen met het lanceren van speciale edities van de nieuwe 911, de 991. Het merk begint meteen maar met een wel heel erg exclusieve versie: de 911 Club Coupé.

De 911 Club Coupé heeft de 911 Carrera S als basis. Die heeft een motor met 400 pk achterin liggen, door een nieuw ontwikkelde Powerkit is het vermogen in de Club Coupé gestegen naar 430 pk. Met PDK kost de sprint naar 100 km/h slechts 4,0 seconden.
                          Porsche geeft de speciale 911 'Brewster Green' lak mee. Verder heeft de auto een Sport Design Package, dat onder meer een 'ducktail' spoiler aan de achterzijde en een andere voorbumper omvat. De Club Coupé staat op 20-inch Sport Techno lichtmetaal. Binnenin biedt de Porsche bruin leder, diverse logo's en een aluminium sierstrip met de tekst '911 Club Coupé - personally built for' en dan de naam van de klant.

60 jaar Porsche Clubs
                          De Club Coupé is Porsches cadeau aan alle Porsche Clubs, waarvan de eerste zestig jaar geleden werd opgericht. Inmiddels zijn er wereldwijd 640 Porsche Clubs met een totaal van 181.000 leden.
                          De 911 Club Coupé zal een felbegeerd cadeautje worden, want Porsche bouwt slechts dertien exemplaren van dit feestnummer. Eentje gaat linea recta naar het Porsche Museum in Zuffenhausen, waardoor er maar twaalf daadwerkelijk te koop zijn. Alleen leden van de Porsche Club kunnen zich inschrijven via een speciale website. De Duitse prijs van de 911 Club Coupé is 142.831 euro zonder belastingen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Joepie, de ducktail is er weer.

Kwijl kwijl

Comment

• Mooi ding.

Groen is terug in! (geen wereldschokkend feit gezien de recente heropleving van warme(re) aardse tinten, na de gelukkig vlug afgesloten periode van het wit als 'nieuwe zwart')

Comment

• Auto55 testte alvast de nieuwe Porsche 911 Carrera 2S (991) en zag dat het goed was.

Comment

• niet alleen auto55 zag dat het goed is... echt een knappe voiture
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                      Joepie, de ducktail is er weer.

Kwijl kwijl
                                      Niets nieuw... het is gewoon een optie in het catalogus van de 991
                                      2014 Porsche Boxster 981
                                      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Auto55.be Bekijk Berichten
                                        Auto55 testte alvast de nieuwe Porsche 911 Carrera 2S (991) en zag dat het goed was.

Dit is echt schoonheid².
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                          Niets nieuw... het is gewoon een optie in het catalogus van de 991
                                          serieus? nice

in het begin was ik niet zo'n fan van de achterkant van de 991, maar nu ik hem een paar keer irl heb gezien is die echt wel geslaagd
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X