Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche 991
Collapse
X
-
Ja, perstekst stelt expliciet dat 't een RWD kar is met het brede koetswerk.
Ik vind 'm ook subliem: pied-de-poule stofke binnenin, schitterende velgen, de chroomstripjes op z'n kont en rond de ramen en in z'n neus, de sportspiegels, ...
Ben wel niet gek van dat "geyser grey" (1 van de 3 kleuren). Doe mij maar een antraciet metallic exemplaar waardoor 't chroom meer zichtbaar wordt.
Comment
-
Ik heb 'm ook eens geconfigureerd. Met de opties die ik minimaal zou willen, komt 'm op 133k euro. Toch wel zeer veel geld, temeer deze 'limited edition' z'n waarde niet beter zal behouden dan elke andere 991. Als je ziet dat je nu al vlot een 991 S kan vinden voor minder dan 100k euro.
En toch, if i had the money... Deze is echt wel zeer knap met die retro look. En aangezien het een genummerde is, blijft het toch een speciaal ding.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Na het bekende lange voortraject hebben we nu, vlak voordat Porsche er zelf mee op de proppen komt, haarscherpe foto’s van Porsche’s nieuwste 911-met-glaskoepel, ook wel Targa genoemd.
Zo ongeveer alle achtergrondinformatie was al aanwezig, in de vorm van patentschetsen, een lekplaatje, en zelfs de Nederlandse prijsinformatie, en laten we nu niet kinderachtig doen, maar meteen de foto’s maar plaatsen.
Meer informatie later vandaag.
Met dank aan onze Chinese connectie Tycho van Car News China voor het tippen!
Bron: autoblog
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Na een hele reeks camouflagebeelden, patentschetsen en gelekte afbeeldingen zijn dit dan toch echt de officiële, door Porsche vrijgegeven foto’s van de 911 Targa.
Het is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat een auto niet onder de pet gehouden kan worden tot het introductiemoment, maar de 911 Targa spande de afgelopen maanden de kroon op dat gebied. De Porsche hield de gemoederen vooral zo bezig doordat de auto weer over de klassieke Targa-carrosserievorm beschikt. Het grote glazen schuifdak dat we vanaf de 993 kennen gaat bij generatie 991 overboord en maakt plaats voor een compleet uitneembaar dak.
Wel nieuw is de manier waarop dat uitnemen gaat: waar het paneel vroeger met pure mankracht in het vooronder moest verdwijnen, neemt de nieuwste generatie al het werk voor eigen rekening. Porsche maakt daarvoor gebruik van een bijzondere constructie: de bolle achterruit gaat elektrisch de hoogte in, slokt het dak op en zakt dan weer netjes op de auto.
Rolbeugel
Wat het uiterlijk betreft kent de auto na alle voortijdige lekkage natuurlijk geen geheimen meer, al moeten we nog even wennen aan de grijsgespoten ‘rolbeugel’. Het motorengamma van de nieuwste carrosserievariant is overzichtelijk: de auto is er onder de noemers Targa 4 en Targa 4S. De auto heeft dus altijd vierwielaandrijving, terwijl de keuze wat motorvermogen betreft beperkt wordt tot 350 pk in de Targa 4 en 400 pk in de 4S.
Porsche meldt de sprinttijd van de minst snelle versie alleen voor een exemplaar met PDK en Sport Chrono-pakket: 4,8 seconden. De auto is daarmee precies één tiende minder snel dan z’n coupé-broertje in deze configuratie. De topsnelheid van de Targa 4 ligt op 282 km/h. De 400 pk sterke versie doet hier natuurlijk een schepje bovenop en haalt 296 km/h. Het standaardsprintje neemt niet meer dan 4,4 seconden in beslag. De Porsche 911 Targa staat vanaf 10 mei in de showroom.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment