Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Qua motor is het nog even gissen. Vandaag deelde ontwikkelingsbaas Wolfgang Hatz aan Britse media mee dat het motorblok in de GT3 RS ‘geheel nieuw’ zal zijn. Achter de schermen wordt al even gespeculeerd over een 4 liter groot exemplaar, om de zescilinder boxer met 200cc extra iets meer ademruimte te geven. Daarnaast wordt het onderscheid tussen de GT3 en de RS-variant groter dan voorheen. Gezien de 991 GT3 al een indrukwekkend apparaat is met een redline van over de 9.000 toeren belooft dat nogal wat!
        En nee, daar zit GEEN turbo op, anders was het een GT2. Had jij eigenlijk verwacht dat de nieuwe GT3 RS zo onderhand wel eens onthuld was? Wij eigenlijk ook, maar Porsche bewaart hem nog even voor later. De auto komt er wanneer hij af is, zo luidt het devies, en de Duitsers doen eigenlijk […]

Comment

• De Amerikaanse tak van Porsche bedankt de Porsche Club America met een speciale gelimiteerde versie.

Het is dit jaar zestig jaar geleden dat de Porsche Club of America - een vereniging van Porsche-adepten in de Verenigde Staten - werd opgericht. Als eerbetoon aan deze enthousiastelingen heeft Porsche een speciale versie van de 911 GTS bedacht: de Club Coupé.
          De GTS Club Coupé is Club Blau gespoten en is voorzien van het Sport Design-optiepakket. Het meest opvallende is wellicht de historisch verantwoorde ducktail-spoiler aan de achterzijde. Verder zien we een sportuitlaat, 20-inch Sport Classic-wielen, donkere achterlichtunits en speciale buitenspiegels.
          Ook vanbinnen is de GTS aangepast. Het is leer, alcantara en koolstofvezel dat er de klok slaat en uiteraard vinden we er een aantal Club Coupé-badges. De 430 pk sterke 3,8-liter zespitter is identiek aan die van de reguliere GTS. Er worden slechts 60 Club Coupés gemaakt, waarvan er één wordt weggegeven aan een lid van de Porsche Club of America.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

• Niet mooi.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• De velgen zijn te groot (typisch Amerikaans) en die stof of alcantara op het handschoenenkastje is ook niet mijn ding, verder vind ik het wel een knappe auto.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filmke hier boven
                      Het is een soort van uithangbord voor alles wat mogelijk is met een 911. Je hebt 'em als coupé, je hebt 'em als cabrio, je kunt kiezen uit achterwielaandrijving, uit vierwielaandrijving en zo is nog heel veel meer mogelijk.
                      Voorwielaandrijving misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                        Voorwielaandrijving misschien?
                        Jij rijdt met een st220 zeker??
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• De specs van de 991 GT3 RS.

Niet zo heel veel eigenlijk. De nieuwe RS krijgt gewoon een NA-blok, dat voor de gelegenheid is opgeboord naar 4 liter. Inderdaad, net zoals bij de 997 GT3 RS 4.0 die Mezger-blok achterin de bips had liggen.

Afijn, terug naar de nieuwe. De 4.0 achterin de RS heeft een max vermogen van 500 pk en is goed voor 460 Nm. Verder houdt de pret op bij 8.800 toeren per minuut en is het blok gekoppeld aan een PDK-bak met zeven versnellingen. Het is al een tijdje bekend, maar liefhebbers die ouderwets met een schakelpook in de weer willen zullen hun heil elders moeten zoeken. Aan de andere kant wordt de PDK-bak in de gewone GT3 door de internationale pers geprezen om z’n feilloze werking, dus heel erg behelpen is het ook weer niet.

Om de fortuinlijke bestuurder een handje te helpen wordt de GT3 RS voorzien van Porsche Torque Vectoring Plus, dat in combinatie met een elektronisch sperdifferentieel gaat zorgen voor een snaarstrakke wegligging. Ter gewichtsbesparing worden verschillende carrosseriedelen uitgevoerd in CFRP en magnesium.

Diezelfde koets wordt trouwens 50 (voor) en 30 (achter) mm breder dan die van de gewone GT3. De rest van de specs check je op de sheets in onderstaande gallery.

Jazeker, dit gaat een feestnummertje worden! Porsche bracht de geruchtenmachine flink op gang door een foto van een mini 991 GT3 RS te laten lekken. Het kleinood was immers uitgerust met koelgaten in de heupjes, wat in Porschetaal betekent dat de boxermotor achterin assistentie krijgt van een turbo. De GT3 (RS) is traditiegetrouw voorzien van […]
                          Last edited by fuxhound; 23/02/2015, 22:52.

Comment

• De RS wordt dus toch geen turbo. Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

Comment

• PDK
                              BMW X5 45e

Comment

• Jawohl! Hij was nog niet te zien op het Volkswagen event vanavond, maar dit is de Porsche 911 991 GT3 RS. Met een atmosferisch blok!
                                Officieel is er nog niets vrijgegeven maar Die Welt bericht over de nieuwe GT3 RS terwijl de rest van de wereld toekijkt. De nieuwe GT3 RS heeft een 4.0 met 500 pk en dat zorgt ervoor dat alleen de Turbo en Turbo S boven dit beest uitkomen qua vermogen. Het koppel komt uit op 480 Nm volgens Die Welt, in tegenstelling tot het eerder genoemde koppel van 460 Nm. De prestaties liegen er niet om: 3,3 seconden van 0 naar 100 en een top van 320 kilometer per uur. Een sprintje naar 200 kost overigens 10,9 seconden.

Het dak is van magnesium en de motorkap en de bagageklep zijn van carbon om gewicht te besparen. Er loopt een soort verdieping van de motorkap over het dak door, waardoor er een soort “double bubble” dak ontstaat. Er zit ook een speedlimiter op, voor als je in de pitstraat niet te hart wil rijden. Er zit ook een rolkooi in zien we op de foto’s, geheel in stijl. De GT3 RS is tien kilo lichter dan de GT3 en heeft dus iets meer pk’s. In Duitsland kost je dat overigens €50.000 euro meer dan een reguliere GT3.

De obligatoire ‘Ringtijd: 7:20. Ok, da’s lomp snel.
                                Jawohl! Hij was nog niet te zien op het Volkswagen event vanavond, maar dit is de Porsche 911 991 GT3 RS. Met een atmosferisch blok! Officieel is er nog niets vrijgegeven maar Die Welt bericht over de nieuwe GT3 RS terwijl de rest van de wereld toekijkt. De nieuwe GT3 RS heeft een 4.0 met […]

Comment

• Deze heeft ondertussen een eigen topic,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nog enkele pics van de Targa GTS,

Comment

Comment

Comment

• Man man man, die targa is bloedmooi.

Comment

Working...
                                          X