Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
911 blijft een knappe wagen, maar wanneer komen ze nu EINDELIJK eens met iets radicaal anders. Kijk eens naar Lambo of Ferrari en zie eens hoe hun modellen over de jaren geevolueerd zijn. Ok, daar zitten mss een paar misbaksels tussen maar algemeen gezien doen ze mij meer dan altijd maar quasi dezelfde wagens door te ontwikkelen.
En de 928, panamera, 944, cayenne, cayman, boxster, 111...?
Plannen om volgend jaar een M3 te kopen zijn de kop ingedrukt door de BIV.
Voor een 2009 M3 moet ik dik 8000 neertellen, voor een 2009 Porsche C2S "slechts" 3800.
Is enkel bij privé-inschrijvingen he.
Voor vennootschappen wijzigt er in 2012 nog niets.
Een 2009 M3 kost volgend jaar dus 3469,9 euro BIV
awel ik ook
Plannen om volgend jaar een M3 te kopen zijn de kop ingedrukt door de BIV.
Voor een 2009 M3 moet ik dik 8000 neertellen, voor een 2009 Porsche C2S "slechts" 3800. Hopelijk droppen de prijzen van die laatste met de lancering van de 991.
Maar als de nieuwe dan 60% afschrijfbaar zou zijn, moet ik er wel mijn rekenmachine bij nemen en mogelijk madam haar auto opofferen
Mijne pa kreeg al bijna eene hartaanval
Dat gaat wel een ramp worden voor de herverkoopwaarde van zo een M3.
Soit, ik ben benieuw hoe die 991 rijdt, en of de prijzen van de 997 nog veel gaan zakken.
Ja, M3 herverkoopwaarde.. Lekker voordelig voor zij met een vennootschap
Ik blijf ook wel kijken naar wat de prijzen van de 997 zullen doen nadat "iedereen" de 991 zal besteld hebben..
awel ik ook
Plannen om volgend jaar een M3 te kopen zijn de kop ingedrukt door de BIV.
Voor een 2009 M3 moet ik dik 8000 neertellen, voor een 2009 Porsche C2S "slechts" 3800. Hopelijk droppen de prijzen van die laatste met de lancering van de 991.
Maar als de nieuwe dan 60% afschrijfbaar zou zijn, moet ik er wel mijn rekenmachine bij nemen en mogelijk madam haar auto opofferen
op welke basis wordt de BIV dan berekend voor een M3 - 2009 => 8000 euro lijkt mij enorm veel ( ik zeg niet dat het niet kan hoor, met dit apenl*nd weet je nooit).
Lees anders eens dit topic door, daar wordt alles ivm nieuwe BIV uitgebreid besproken. Best van achter naar voor lezen want veel zaken uit de beginpagina's kloppen niet meer.
50% of 60% aftrekbaar maakt niet zoveel verschil. Ik maak mss een rekenfout maar stel:
kosten auto+afschrijving/jaar: 20000euro (ik noem maar een bedrag)
50%=> 10000euro aftrekbaar
60%=> 12000euro aftrekbaar
Dit wil zeggen dat je 2000euro meer kan inbrengen als kost, dus je winst wordt op 2000euro minder belast en betaal je dus 2000*33%(of voor sommigen 25%) minder belastingen op een jaar = 660euro/jaar. Afhankelijk van de aankoopprijs(vergeet niet BTW af te trekken) zal dat bedrag nog wel stijgen maar in verhouding met de aankoopwaarde is dit toch een relatief klein bedrag.
Plannen om volgend jaar een M3 te kopen zijn de kop ingedrukt door de BIV.
Voor een 2009 M3 moet ik dik 8000 neertellen, voor een 2009 Porsche C2S "slechts" 3800.
Ik heb van Koen gehoord dat je een "bwaah-gevoel" hebt bij een Carrera.
Rij volgende keer eens mee op een trackday, je gaat positief verrast zijn!
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment