Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
    carrera (dus niet de 'S') mist echt wel koppel
    Ik denk dat jij wat verwend bent Flupke
    Nee serieus, ik vind dat die enorm vlot en soepel oppakt vanuit lage toeren.
    Ieders mening uiteraard
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
      Ik heb van Koen gehoord dat je een "bwaah-gevoel" hebt bij een Carrera.
      Rij volgende keer eens mee op een trackday, je gaat positief verrast zijn!
      Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
      carrera (dus niet de 'S') mist echt wel koppel
      Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      de 'S' ook hoor
      Ja, ik twijfel, maar zal zeker de C2S facelift eens goed testen, dit lijkt met het enige alternatief voor een E92 M3.
      Als ik moet afgaan op wat iedereen "zegt", dan ben ik nog niet thuis. Ik hoor overal pro en contra verhalen.
      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        carrera (dus niet de 'S') mist echt wel koppel
        Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        de 'S' ook hoor
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
        Ik denk dat jij wat verwend bent Flupke
        Nee serieus, ik vind dat die enorm vlot en soepel oppakt vanuit lage toeren.
        Ieders mening uiteraard
        Onze M3 mist ook wat koppel in lage toeren. Toch heb je een zeer directe gasrespons en gaat de motor soepel naar de hogere toeren. Hoe hoger de toeren, hoe meer 'm het uitgiert. Dit is nu eenmaal het karakter van een atmosferische motor met een hoog specifiek vermogen. Als je meer brutaliteit wil in de lage toeren, dan moet je een turbo kopen.
        Het voordeel van zo'n atmosferische motor is wel dat je er gemakkelijker 'normaal' kan mee rijden.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Onze M3 mist ook wat koppel in lage toeren. Toch heb je een zeer directe gasrespons en gaat de motor soepel naar de hogere toeren. Hoe hoger de toeren, hoe meer 'm het uitgiert. Dit is nu eenmaal het karakter van een atmosferische motor met een hoog specifiek vermogen. Als je meer brutaliteit wil in de lage toeren, dan moet je een turbo kopen.
          Het voordeel van zo'n atmosferische motor is wel dat je er gemakkelijker 'normaal' kan mee rijden.
          Logisch en absoluut waar. Een M3 herneemt zwakker in 2e dan mijn getunede 330d. Pas vanaf 5500 toeren (waar het vermogen overneemt en de 300pk overstijgt) wordt het verschil (indrukwekkend) duidelijk.

          Comment


          • Ik vind deze 991 magistraal mooi, maar de 997 is zeker niet hopelooos verouderd. Dat model zal de geschiedenisboeken ingaan als één van de mooiste, performantste en best verkochte 911's uit zijn geschiedenis. Deze 997 zal niet verbleken zoals de 996 na de voorstelling van de 997. Dat verschil was veel groter imo.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              OMG !!! Uit deze hoek ik hij EPIC. De lichten lijken rechter te staan, zoals de 964 en 993 ... vet !
              Inderdaad, zo is hij echt prachtig.
              Weekendje Frankfurt is geboekt!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                Ik denk dat jij wat verwend bent Flupke
                Nee serieus, ik vind dat die enorm vlot en soepel oppakt vanuit lage toeren.
                Ieders mening uiteraard
                Het is iig beter dan de prefacelift. Maar je voelt toch dat het onderin en in het middengebied niet zijn ding is IMHO.

                Ik vind het vooral een héél homogene motor, hij heeft geen uitschieters maar is super smooth tot in de hoge toeren, een ERG aangename motor in dagelijks gebruik

                Ik heb nog geen mk2 S gereden, maar binnenkort mag ik wat rijden met de X51 van een klant. Dus dat zal wel wat beter zijn vermoed ik

                Comment


                • De achterkant zal toch nog wat wennen worden

                  Comment


                  • Ik zal geld moeten vragen voor testritjes met de facelift S :-)

                    Mijn indruk: de motor is veel voller dan de mk1 S, maar full pull, in derde, had het iets meer mogen zijn tussen 85 en 95km/u. Das de enige situatie waar het voor mij merkbaar is. De mk1 had dit iets meer en voelde algemeen minder vol aan. In tweede doet dat zich niet voor maar dan wordt de auto iets nerveuzer (on track). Een gt3 (mk1) heeft dit trouwens veel erger, maar die heeft bovenin wat extra toeren beschikbaar.

                    Ik kan de mk1 en mk2 vrij goed vergelijken :-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                      Ik zal geld moeten vragen voor testritjes met de facelift S :-)

                      Mijn indruk: de motor is veel voller dan de mk1 S, maar full pull, in derde, had het iets meer mogen zijn tussen 85 en 95km/u. Das de enige situatie waar het voor mij merkbaar is. De mk1 had dit iets meer en voelde algemeen minder vol aan. In tweede doet dat zich niet voor maar dan wordt de auto iets nerveuzer (on track). Een gt3 (mk1) heeft dit trouwens veel erger, maar die heeft bovenin wat extra toeren beschikbaar.

                      Ik kan de mk1 en mk2 vrij goed vergelijken :-)
                      We kunnen dus gerust zeggen dat je met een "gewone" mk2 meer dan content zijt!
                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                      Comment


                      • Ik heb nog nooit met een gewone MK2 gereden .. Maar ik zal bij gelegenheid eens van sleutels wisselen met uw pa

                        (29/09 Spa )

                        Comment


                        • Geweldig mooie wielen ook ..

                          Comment


                          • Super!
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Van ver, maar echt van heel ver, vind ik hem zelf een beetje Ferrari'isch aandoen... Neen?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten

                                Breedheid

                                Kzie al uit naar de extremere versies...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                  Van ver, maar echt van heel ver, vind ik hem zelf een beetje Ferrari'isch aandoen... Neen?
                                  Ja, dezelfde kleur.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                    Ja, dezelfde kleur.
                                    En de daklijn!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                      awel ik ook
                                      Plannen om volgend jaar een M3 te kopen zijn de kop ingedrukt door de BIV.
                                      Voor een 2009 M3 moet ik dik 8000 neertellen
                                      Hopelijk komt deze wet er niet door want een M3 (E90 ) zie ik ook wel zitten als daily

                                      Comment


                                      • Comment


                                        • Spoor vooraan breder dan achteraan, maakt hem wrsch iets minder onderstuurend.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X