Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 991

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Man man man, die targa is bloedmooi.
    Ik heb hem gisteren in real life gezien . Is echt verdomd knap. En dan nu sparen.

Comment

• Prachtig kleur ook. In Porsche RS Motors Ingelmunster staat een Macan in deze kleur. Zeer knap!!!

Comment

• Porsche 991

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
        Man man man, die targa is bloedmooi.
        Spijtig is dat er zoveel turbulentie is binnen met het dak open. Ook blijf ik de coupé de zuiverste 911 vinden qua lijn.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• mooi mooi MOOI
          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Gereden: Porsche 911 Carrera GTS

Na de GT3 (RS) is de Porsche 911 Carrera GTS nu toch wel de meest puristische versie van de huidige 911. Hoewel, de GT3 is immer voorzien van een PDK-automaat. We gingen voor de nieuwe GTO op pad met een wel heel fijne uitvoering van Porsche's iconische model.

Voor deze gelegenheid hebben we niet zomaar een versie van de 911 bij ons: de blauwe GTS is achterwielaangedreven en… heeft een handbak! De Nederlandse importeur wilde de dynamische kwaliteiten van de GTS extra benadrukken door ons een zo puur mogelijke versie toe te stoppen. Geen vierwielaandrijving, geen panoramadak, niet te veel opties buiten alle sportieve mogelijkheden: hier gaat het om rijden. We love it!
            Zoveel gevoel, zoveel controle. Binnen een aantal bochten beseffen we weer hoe anders een handbak voelt, hoeveel meer je zelf de baas bent als er nooit de kans bestaat dat de automaat zich met de versnellingskeus bemoeit. Een PDK-automaat is zo goed dat je er van zijn levensdagen niet meer tegenop kunt schakelen, maar er is ook nog zoiets als rijplezier. En allemachtig, wat word je overstroomd met puurheid in deze 911. Eerst de motor: de 3.8 zescilinder boxer kennen we al uit de Carrera S, maar nu heeft hij 30 pk meer. Porsche heeft dat extra vermogen echter verstopt in de hoge toeren, zodat het voelt alsof de GTS bij 6.000 tpm nog een extra keer ademhaalt. Het geluid gaat tegen die tijd door je ziel. Het mooiste is als je in de derde of vierde versnelling kunt doortrekken en je je hele skelet voelt resoneren. Goddelijk!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vergelijkende test tussen een manuele 911 Carrera GTS en een Mercedes AMG GT-S

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Porsche ziet in de North American Auto Show in Detroit een geschikt podium om de gefacelifte 911 GTS op aan de wereld voor te stellen.

In 2014 lanceerde de GTS-versie van de huidige generatie 911, een gulden middenweg tussen de Carrera S en de GT3. Nagenoeg het volledige 911-gamma is al onder het mes gegaan, nu is de GTS aan de beurt.

De 3,8-liter zespitter die de GTS na zijn introductie als kloppend hart had, maakt plaats voor de nieuwe 3,0-liter zescilinder boxermotor waar twee turbo's op zijn geschroefd. Het blok levert 450 pk en 550 Nm koppel waarmee hij 20 pk sterker is dan voorheen. De dichte 911 is in staat in 3,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Schakelen gaat in dat geval met een PDK-transmissie. Liever zelf schakelen? Geen probleem, ook een handbak staat op de orderlijst. Het gemiddeld verbruik ligt op 8,3 l/100 km. De Coupé met handbak haalt een topsnelheid van 312 km/h.

Op optisch vlak is de vernieuwde GTS-reeks, bestaande uit een Coupé, Cabriolet en een Targa, onder andere te herkennen aan de vernieuwde lichtunits.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Nice!
                        312 km/uur topsnelheid, met 450 PK en 550nm?
                        Wat doet een M4 indien die niet begrenst zou zijn? Heeft toch ook 435PK en 550nm he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Nice!
                          312 km/uur topsnelheid, met 450 PK en 550nm?
                          Wat doet een M4 indien die niet begrenst zou zijn? Heeft toch ook 435PK en 550nm he.
                          304km/h op de teller . Wil je 312km/h of meer halen zul je hem moeten laten chippen.

Comment

• Kzou dat nog wel durven in de toekomst :p

Comment

• Net als vóór de update van de 911 komt Porsche ook nu weer met een Carrera GTS. Attractieve bergwegen en een technisch circuit vormen het decor voor een eerste kennismaking.

Op de jongste editie van de Porsche 911 Carrera S met z'n 420 pk turbomotor valt weinig aan te merken, in tegendeel. De auto is met z'n sublieme aandrijflijn en fenomenale grip helemaal in balans; alles is aan boord voor rijplezier met een brede grijns. En toch, toch vinden ze bij Porsche dat het beter kan. Voor wie nog net wat meer wil – maar de 911 Turbo of de 911 GT3 RS een stap te ver vindt – komt Porsche ook nu weer met een 911 Carrera GTS. Uitgangspunt voor de Carrera GTS is de Carrera S, alleen dan met 30 pk extra, een sportonderstel, aangepaste aerodynamica, een achteras met sperdifferentieel en nog tal van zaken om de gestegen prestaties het hoofd te bieden.

Uiteraard krijgt de auto tal van specifieke GTS-details mee. Desalniettemin is de techniek die van een S een GTS maakt ook in losse opties op de 911 Carrera S te bestellen (ja, zelfs de 30 pk sterkere boxermotor), alleen met de GTS heeft Porsche de juiste puzzelstukjes alvast bij elkaar gelegd voor een uitgebalanceerd geheel. Het resultaat blijkt een sportwagen waarbij de potenter gemaakte aandrijflijn en het nog verder op scherp gezette onderstel elkaar prima partij weten te geven. De auto ligt uiterst strak op de weg - één en al stabiliteit - en is op hoge snelheid nog altijd uiterst gecontroleerd de hoek om jagen, zonder dat we ook maar de geringste neiging bespeuren dat-ie van de ingeslagen koers wil afwijken. De speciaal voor de GTS ontwikkelde Pirelli's P Zero Corsa verliezen geen moment contact, grip in overvloed. Ondertussen laat de motor zich heel mooi doseren, beheerste gretigheid. Van aarzelende turbo's is geen sprake, de zescilinder is continue bij de les en trekt als een lier. De eerste indruk die de 911 Carrera GTS achterlaat is goed voor een hele vette grijns, van oor tot oor.

Comment

Comment

• Droomwagen.

Comment

Comment

Comment

Comment

• heb een maand geleden 1 dag voor ons huwelijk met een 911 targa kunnen rijden. 420 pk met PDK versnellingsbak. Waanzinwekkend. Eerste ervaring achter het stuur van een Porsche.

Fotoshoot ook gedaan, echt knap!
                                          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Working...
                                          X