Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er komen ook aangepaste motoren 320i met 170pk viercilinder, en de 2.5 en 3.0 krijgen directe injectie waardoor koppel van 2.5 naar 270Nm gaat en dat van 3.0 naar 320Nm, misschien wordt de 325i dan wat vinniger...;
De anorexiareet dient volgens mij om de "hoek" tussen de gorldellijn en het gesloten dak te verdoezelen. Een langere reet benadrukt die hoek. Een bobbel ter hoogte van de koffer maakt dat de wagen er beter zou uitzien met gesloten dak en dus minder goed met open dak.
't is een keuze die men moet maken. Een CC is niet beter te lijnen, maar ik vind het nog altijd 100% beter dan een bâche! Veel luxueuzer, stijlvoller, comfortabeler, gewoon beter tout court.
Best mogelijk. Op basis van welke criteria zou jij dan een auto in een bepaalde klasse toebedelen? De lengte van de auto en jouw liefde voor het merk?
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
(...) Ik heb met BMW zowel als met Volvo gereden en kan dus vergelijken.
Ik ook, en nog veel meer dan dat. Laat ons dat "de lengte van onze pietjes vergelijken" dus maar weg.
Ik bepaal geen wetten, ik geef gewoon m'n mening weer, deels gebaseerd op eigen ervaring, deels gebaseed op de massa informatie die in de verschillende media te vinden zijn.
Een Volvo S40/V50/C70 wordt in de klasse ingedeeld worden van de '3 (en zelfs terecht want we kunnen niet eeuwig klasses blijven uitvinden), maar die drie modellen (en ook de C30) zijn een duidelijke stap terug wat betreft afwerkings- en materiaalkwaliteit bij Volvo. Een S60 of een V70, dat zijn nog de "granieten" auto's zoals we ze gewoon zijn van Volvo, de laatste kleine reeks is dat niet meer. Tevens kan je op basis van motorenpallet, chassis en/of platform, uitrustings- en aankledingsmogelijkheden e.d. ook zonder de waarheid kwaad aan te doen, die modellen eerder aan de basis van die klasse positioneren, terwijl de "premium"-modellen in die klasse (logischerwijze) aan de bovengrens van die klasse zitten te duwen.
'k Heb nu m'n CorelDRAW niet geïnstalleerd staan op deze PC omdat ik 'n nieuwere versie heb gekocht, en die nog moet installeren, en dus kan ik geen visuele vergelijkingstabelletjes of -balkjes maken over de objectieve zaken omtrent de positionering van Volvo. 'k Maak er zo snel mogelijk werk van, 'k heb 't vroeger ook al gedaan hier op 't forum, en daaruit bleek mooi dat Volvo altijd tussen twee klasses in leek te vallen. Uiteraard is dat larie, want er zijn geen tussenklasses, 't is het ene of het andere.
Daarom ook dat ik zei dat de Volvo een halve klasse kleiner lijkt of aanvoelt, of ergens anders (en ook hier nu, hoger in deze post) dat een BMW '3 een halve klasse hoger aanvoelt en lijkt dan een S40.
Uiteraard denkt iedereen daar het zijne van, en dit is zeker niet De Waarheid. 't Is wel m'n mening en ik heb er - denk ik - toch ook enkele objectieve argumenten voor. 't Is een moeilijke discussie, vooral omdat er veel randfactoren mee gepaard gaan die objectiviteit quasi onmogelijk maken (zoals merkenliefde of -voorkeur, het vermeende imago van de modale chauffeur/eigenaar van dit of dat merk, en andere triviale zaken).
En om met dezelfde woorden te eindigen als jou : het strekt Volvo tot eer dat ze zo'n mooie, goeie, degelijke wagens bouwden en blijven bouwen. Ik ben een Volvo-fan (voornamelijk dan van de grotere Volvo's, met name de V70 dan), en heb zeker niet als doel om Volvo, of zijn schare trouwe fans, voor 't hoofd te stoten.
Er komen ook aangepaste motoren 320i met 170pk viercilinder, en de 2.5 en 3.0 krijgen directe injectie waardoor koppel van 2.5 naar 270Nm gaat en dat van 3.0 naar 320Nm, misschien wordt de 325i dan wat vinniger...;
Een 2.5i is niet vinnig, dan? Heb je er al mee gereden? Zo ja, dan weet ik langs geen kanten waarmee je vergelijkt want zo'n 325i is snel, tout court. 't Is uiteraard geen dieselmonster met een koppel als de tafelberg, maar als je zo'n motor wil, dan moet je 'n diesel kopen. Een 325i is snel, erg snel, en die 20 Nm extra koppel die 'ie (pas in 200 zou kunnen krijgen, zal 'm nauwelijks of niet voelbaar sneller maken.
- Wat is het aandeel van de kost van het onderstel in de totale prijs van een wagen? Dus het onderstel bepaalt de klasse van de wagen? Wat een onzin is dat zeg! Wat met grootte? De C70 is 13cm langer dan een S40 en net iets groter dan de Volvo S60 EN de huidige 3-serie cabrio!
Hier nog eventjes op inpikken. Vind ik, i return the favour, een kapitale redeneringsfout.
Een auto heeft geen "onderstel" meer, alle moderne auto's hebben de dag van vandaag een zelfdragend koetswerk waarop de ophangingselementen worden gemonteerd. De "prijs" van het onderstel is dus een nietszeggend iets.
Ik ben zeker geen merkadept. Van de 7 Ã 8 wagens die ik regelmatig heb kunnen rijden waren er 2 Volvo's. De rest waren andere merken.
Ik kies zelden of nooit blind voor een merk, maar vergelijk graag.
Vandaar dat ik minder woorden nodig heb om een klasse te definiëren, nl. een klasse zijn wagens met min of meer vergelijkbare kenmerken (niet nader bepaald) die elkaar beconcurreren en min of meer dezelfde doelgroep hebben.
Als ik een Cabrio wil kopen zou ik eerder tussen een Audi A3, een BMW en een Volvo C70 vergelijken, ik dan persoonlijk toch. Een VW Eos, c'mon da's toch echt wel wat minder (maar ja daar heb je de onderstellen weer zeker...?)
Waar haal jij die gigantische prijsverschillen tussen een BMW en zo een C70? Zoals ik al aanhaalde:
Volvo C70 D5: 37.750 EUR
BMW 320Cd: 38.450 EUR
Audi A3 diesel: 36.900 EUR
En een VW Eos? Basisprijs diesel: 30.450 EUR.
Een 2.5i is niet vinnig, dan? Heb je er al mee gereden? Zo ja, dan weet ik langs geen kanten waarmee je vergelijkt want zo'n 325i is snel, tout court. 't Is uiteraard geen dieselmonster met een koppel als de tafelberg, maar als je zo'n motor wil, dan moet je 'n diesel kopen. Een 325i is snel, erg snel, en die 20 Nm extra koppel die 'ie (pas in 200 zou kunnen krijgen, zal 'm nauwelijks of niet voelbaar sneller maken.
Ik ben zeker geen merkadept. Van de 7 Ã 8 wagens die ik regelmatig heb kunnen rijden waren er 2 Volvo's. De rest waren andere merken.
Ik kies zelden of nooit blind voor een merk, maar vergelijk graag.
Vandaar dat ik minder woorden nodig heb om een klasse te definiëren, nl. een klasse zijn wagens met min of meer vergelijkbare kenmerken (niet nader bepaald) die elkaar beconcurreren en min of meer dezelfde doelgroep hebben.
Als ik een Cabrio wil kopen zou ik eerder tussen een Audi A3, een BMW en een Volvo C70 vergelijken, ik dan persoonlijk toch. Een VW Eos, c'mon da's toch echt wel wat minder (maar ja daar heb je de onderstellen weer zeker...?)
Waar haal jij die gigantische prijsverschillen tussen een BMW en zo een C70? Zoals ik al aanhaalde:
Volvo C70 D5: 37.750 EUR
BMW 320Cd: 38.450 EUR
Audi A3 diesel: 36.900 EUR
En een VW Eos? Basisprijs diesel: 30.450 EUR.
Mooie cabrio, deze BMW.
Zoals steeds fraai afgewerkt, schitterende front, sobere lijn en achterkant.
Met het dak erop twijfel ik nog even aan de lijn van het dak dat twee vreemde knikjes vertoont waardoor de top van het dak platter lijkt. Het kan ook zijn dat het de foto is die bedriegt.
Ik wacht op nog meer beeldmateriaal.
Welk voordeel biedt een stalen dak nu eigenlijk? Minder windgeruis en veiliger voor dieven? Of doet BMW dit omdat het een trend is? Ik vind het vreemd. Bij de voorstelling van de 6 Serie Cabrio waren ze bij BMW nog vol lof over het stoffen dak, maar nu zwieren ze er toch een stalen dak op. Met een stoffen dak kun je toch veel mooiere resultaten bekomen. Ik vind het niet echt lelijk, maar er gaat toch een pak kofferruimte verloren, of niet?
No offence maar die C70 leunt op dat vlak een pak dichter bij de Eos aan, dan bij de BMW '3 CC. De Eos komt in 4- en 6-cilinders, de C70 enkel in 5-cilinders, de BMW '3 CC (op de 320d na, maar da's pas voor 200 enkel met 6- en 8-cilinders.
Een gelijkaardige tabel kan je opstellen qua prijs. Idem qua uitrustings- en aankledingsmogelijkheden.
Volvo zit zowat gelijk met waar de MGRover modellen zaten en sommige Lancia's zitten.
Ik denk dat de vorige S40 best vergelijkbaar was met de Rover 45 4-deurs. Motorpalet begint met 1.6 en eindigt met opgewardeerde 2.0 (volvo=turbo,Rover=6-cilinder) ook qua diesels (rond 110pk) zaten ze gelijk. Zelfs hun platforms kwamen uit het zelfde land. De huidige S40 gaat daarop verder en komt zoals gezed terecht bij de Jetta. Ook de Lancia Lybra was een speler in dit segment.
De Volvo S60 was de echte concurent van de Rover 75. Te groot om bij de 3/C/A4 te horen en te klein om bij de 5/E/A6 te horen. Het gamma was ook redelijk gelijk. benzine motoren in verschillende varianten (bv 260 V8 tov T5). Op diesels bied volvo wel krachtigere exemplaren aan.
De Vorige S80 was dan weer een echte concurent voor de Lancia Thesis.
Om ze te vergelijken met hun Duitse tegenstrevers:
Volvo S40/C70 (slechte naam)/V50
BMW 3
Volvo S60/V70
BMW 5 huidige
De Volvo C70 is een heel leuke auto maar moet toch wel echt zijn meerdere herkennen in de BMW 3 hoor. (motoraanbod,onderstel/aandrijving/stijfheid). Vergelijk hem eerder met de Volkswagen Eos
Ik ben er niet zo wild van. Zelfs open liggend is 'ie niet meteen een favorietje van me. De ranke, sublieme lijnen van de E36 en E46 cabrio zijn weg... En ik ben geen fan van die stalen daken, die zo koel zijn, het cabriogevoel wegnemen (tenzij je open rijdt), enorm duur zijn en erg teer (let's hope all goes well with this steel top... vele stalendakkers die 'm voor gingen hebben veel problemen gekend [SLK, SL, 206CC, AstraCC, C70]).
Welk voordeel biedt een stalen dak nu eigenlijk? Minder windgeruis en veiliger voor dieven? Of doet BMW dit omdat het een trend is?
Vooral dat laatste.
Een stalen dak heeft objectief gezien quasi geen voordelen, zelfs meer nadelen dan voordelen.
Stiller is het in de auto eigenlijk niet, tenzij bij snelheden boven de 160 km/u, maar dan hebben CC's het nadeel dat ze doorgaans 'n fel gefluit laten horen ter hoogte van de voegen (minder windgeruis, meer windgefluit). Thermisch zijn er evenmin nauwelijks voordelen : een goeie, moderne, 3- of 4-lagige cabriokap isoleert ook erg goed.
Comment