Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Cabrio (E93)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    De E92 kon mij van de eerste foto's al bekoren, maar deze mist de elegantie van z'n coupé-versie, én inderdaad die van de E36- en E46 cabrio.

    Niet overtuigd alhier


    De kleurencombinatie vind ik ook beneden alle peil, trouwens, misschien wachten op nieuwe foto's. Kan best eens zijn dat de E93 beter staat in een donkere kleur, alwaar de E92 het mooist is met een iets lichtere tint
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • #42
      Ik denk dat vele potentiele klanten het ook een veiligere indruk geeft. In de middenklasse (Focus CC,Astra Twintop,...) vind ik het wel een goed idee,de Escort cabrio bv was ook geen verblinde schoonheid hé (en rammelen). Maar idd is het in deze klasse een spelbreker wat de elegantie betreft.

      Comment


      • #43
        Niet mis. Al valt het wat tegen als het dak gesloten is.
        nls2000

        Comment


        • #44
          Prachtig !

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            De Volvo C70 vind ik dus een pak beter passen naast een Volkswagen Eos, dan naast b.v. deze nieuwe BMW '3 coupé-cabriolet. Zoals gezegd : ze mogen dan wel ongeveer dezelfde grootte hebben (da's die grote troef van Volvo), de basisuitvoering van de BMW is even krachtig en duurder dan de topuitvoering van de Volvo. Dat maakt dat die beide modellenreeksen nauwelijks tegenover elkaar te zetten zijn ; er is maar één model uit beide die mooi samen te zetten zijn, en dat zijn de 325i tegen de T5.
            Daar ben ik het helaas niet mee eens.

            Ik vind dat de Volvo C70 een waardige concurrent is voor de nieuwe BMW cabrio.
            De afmetingen zijn zeer zeker vergelijkbaar.
            Ik vind dus niet dat je deze prachtige en elegante Volvo kan vergelijken met een Ford Focus cc of een Vw Eos.

            De Volvo past zeer mooi in het rijtje van de Audi A4 cabrio, BMW 3 cabrio, Mercedes CLK en Saab cabrio.

            Wat het aanbod van motoren betreft heeft natuur lijk BMW een imago hoog te houden. Ze zijn nu éénmaal groot geworden als motorenbouwer en moeten dit imago hoog in het vaandel blijven dragen.
            Volvo heeft een ander imago. Zij zullen meer naar voor komen met bijvoorbeeld de veiligheid van hun wagens.
            Toch kan je niet ontkennen dat ze ook fantastische motoren hebben. Het enige verschil is dat ze minder performant zijn dan een vergelijkbare motor van BMW, maar ook Saab, Audi en Mercedes doen het op dat vlak minder.

            Trouwens, elke BMW wordt steeds voorgesteld met een beperkt aanbod van motoren. Wees maar zeker dat er opnieuw een 4-cilinder benzine zal komen, en dat deze versie massaal zal verkocht worden.
            Denk eraan dat een cabrio meestal gekocht wordt om rustig te flaneren ipv te rijden met het mes tussen de tanden.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak
              Ik rij zelf met een 325i uit 1994 en reed ook met vorige coupé 325i, en uiteraard zal die nieuwe vooruit gaan, zelfs erg snel zijn, de nieuwe zal nog wat harder gaan, maar toch... in lage toeren zijn die motoren wat mak, zeker ook als je verglijkt met een 3 liter benzine of ook met diesels (zelfs een 320d voelt potiger aan bij een gewone rijstijl : niet in hoge toeren gaan). Als je een wagen met 211pk koopt verwacht je toch dat hij echt krachtig aanvoelt, en dat is zo maar dan alleen in hoge toeren, boven 4000, daar breekt de feestvreugde pas los en dan zijn ze niet te houden. Eerlijk gezegd vind ik het karakter van een dikke diesel luxueuzer, behalve dan het geluid. Dus vandaar mijn redenering: als het koppel wat stijgt zal die wat gezapiger wat leuker rijden in lage toeren, wat hem mogelijks vinniger maakt ook bij een dagelijkse rustige rijstijl...
              Dus ik bedoel niet dat ie niet snel is , maar dat de 325i misschien niet echt vinnig of vol is bij lage toeren... Zelf vind ik het soms lastig dat wanneer ik een 'gewone' 1.9 tdi wil volgen, ik bijna alles uit de kast moet halen en hen dan net sneller af ben... niet dat autorijden de hele tijd koersen is, maar je zal wel begrijpen wat ik bedoel...
              en u hebt zo net het verschil uitgelegd tussen een turbodiesel en een atmosferische motor .

              De E92 325i was alleszins lekker vinnig. En ja, de motor vraagt om toeren, maar daar is hij voor gemaakt . Als je lui wil rijden, koop dan een diesel die wellicht door het grote koppel 'sneller' zal aanvoelen en dan vooral in de hernemingen, niet in de 0-100
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Octa+
                De E92 325i was alleszins lekker vinnig.
                Een 325i is heel zeker niet traag. De motor heeft niet echt veel te bieden onder de 4000toeren/minuut, maar blijft toch soepel.
                Eens boven de 4000toeren laat deze motor zich pas van zijn beste kant zien.

                Wat ikzelf gemerkt heb, en wat ook in het testversalg van Autowereld stond, is dat er zich een vervelend gat bevindt bij het overschakelen van 1e naar 2e versnelling. Dat vond ik echt een storend element.

                Ik heb het hier al eens neergetypt enkele weken geleden, en was dan ook blij dat ook de testpiloten van Autowereld dat 'gat' gevoeld hebben.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Ik vind dat de Volvo C70 een waardige concurrent is voor de nieuwe BMW cabrio.
                  mission accomplished voor volvo !

                  een focus naast een bmw 3
                  niet dat een focus niet deugd, verre van zelfs...maar deze 70 is geen 70, de badge hangt erop om de consument zwaar te doen lammeren
                  de vorige 70 stond terecht naast die concurrenten, al was hij wat ondermaats kwa rijtrein, z'n koetswerk was als een grote cabrio

                  en blijkbaar lukt dat bij veel volk

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Een 325i is heel zeker niet traag. De motor heeft niet echt veel te bieden onder de 4000toeren/minuut, maar blijft toch soepel.
                    Eens boven de 4000toeren laat deze motor zich pas van zijn beste kant zien.

                    Wat ikzelf gemerkt heb, en wat ook in het testversalg van Autowereld stond, is dat er zich een vervelend gat bevindt bij het overschakelen van 1e naar 2e versnelling. Dat vond ik echt een storend element.

                    Ik heb het hier al eens neergetypt enkele weken gelden, en was dan ook blij dat ook de testpiloten van Autowereld dat 'gat' gevoeld hebben.
                    inderdaad dat gat is er zeker en dat is een beetje jammer... maar ik zou er alleszins genoeg meehebben
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                    Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                    Comment


                    • #50
                      Ik helaas niet...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        mission accomplished voor volvo !

                        een focus naast een bmw 3
                        niet dat een focus niet deugd, verre van zelfs...maar deze 70 is geen 70, de badge hangt erop om de consument zwaar te doen lammeren
                        de vorige 70 stond terecht naast die concurrenten, al was hij wat ondermaats kwa rijtrein, z'n koetswerk was als een grote cabrio

                        en blijkbaar lukt dat bij veel volk
                        Kijk toch eens wat een schitterende wagen deze Volvo is...
                        Dit kan je toch niet vergelijken met een VW Eos, een Peugeot 307cc of een Ford Focus cc hé.

                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #52
                          mjah steek die bmw in lekker kleurtje met dito interieur

                          Dit wordt geil!

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Daar ben ik het helaas niet mee eens.

                            Ik vind dat de Volvo C70 een waardige concurrent is voor de nieuwe BMW cabrio.
                            De afmetingen zijn zeer zeker vergelijkbaar.
                            Ik vind dus niet dat je deze prachtige en elegante Volvo kan vergelijken met een Ford Focus cc of een Vw Eos.

                            De Volvo past zeer mooi in het rijtje van de Audi A4 cabrio, BMW 3 cabrio, Mercedes CLK en Saab cabrio.

                            Wat het aanbod van motoren betreft heeft natuur lijk BMW een imago hoog te houden. Ze zijn nu éénmaal groot geworden als motorenbouwer en moeten dit imago hoog in het vaandel blijven dragen.
                            Volvo heeft een ander imago. Zij zullen meer naar voor komen met bijvoorbeeld de veiligheid van hun wagens.
                            Toch kan je niet ontkennen dat ze ook fantastische motoren hebben. Het enige verschil is dat ze minder performant zijn dan een vergelijkbare motor van BMW, maar ook Saab, Audi en Mercedes doen het op dat vlak minder.

                            Trouwens, elke BMW wordt steeds voorgesteld met een beperkt aanbod van motoren. Wees maar zeker dat er opnieuw een 4-cilinder benzine zal komen, en dat deze versie massaal zal verkocht worden.
                            Denk eraan dat een cabrio meestal gekocht wordt om rustig te flaneren ipv te rijden met het mes tussen de tanden.
                            Inderdaad, qua motoren MOET BMW het gewoon hebben van een groot aanbod, van 3,5 liter in stapjes van 0,5 liter naar beneden en her en der nog wat diesels tussen. Ik heb vandaag toch iets geleerd, namelijk waarom zoveel BM's rondbollen zonder type-aanduiding . Ik denk dat die mensen het imago dat zo een 335i op hun 4-cylindertje willen laten afstralen. Voor mij geen probleem maar ik dacht - echt waar - dat mensen dit deden omdat ze het mooier vonden. Naief dus.

                            Bovendien zijn de gevolgen voor BMW dat ze duurder zijn, je kan namelijk niet gratis diversifiëren. Daar kruipt veel geld in dat moet terugverdiend worden. Voor BMW geen probleem, maar dat sommige merken als Lexus en Volvo kiezen voor value wil niet zeggen dat ze in een lagere klasse thuishoren.

                            Toch heeft gta ergens gelijk, maar niet in de zin die hij bedoelt. Ik denk inderaad dat weinige BMW-adepten nu plots Volvo zullen kiezen bij het zien van de C70. Maar ik betwijfel of dat puur aan de klasse of de kwaliteiten van de wagen ligt. BMW heeft zijn eigen publiek. BMW is dus een klasse apart. Voor mij allemaal even goed ;-)

                            Comment


                            • #54
                              Daar kan ik niks tegen inbrengen, dus ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt, maar toch is mijn gevoel erover anders. Zet je gewoon 'es in beide, of rijd 'es met een S40/V50 en daarna met een '3. Het verschil is er toch wel. Uiteraard kan je een C70 mooi naast een '3 CC zette, natuurlijk wel! Net zoals b.v. een Toyota Landcruiser 100 perfect tegenover een Range Rover kan worden gezet (vergelijkbaar qua grootte, concept, weliswaar een prijsverschil, maar toch directe concurrenten, en toch zo'n verschil qua klasse), of een Passat Variant 3.2 V6 tegenover een Mercedes-Benz E 280 break kan worden gesteld (ongeveer dezelfde grootte, gelijkaardige motor, maar wederom een groot verschil qua klasse). Ik ga dus gedeeltelijk akkoord met je, maar net zoals jij met mijn mening ben ik 't dus ook helemaal niet eens met een deel van jouw mening.

                              Feit is : de '3 zit tegen 't dak van z'n klasse aan, de S40 tegen de onderkant. Dus zelfde klasse, maar toch 'n halve klasse verschil (naar mijn gevoel).

                              Dat er 4-cilinders in de '3 CC komen, is nog niet zeker, trouwens. Ik snap niet waar jullie allemaal de glazen bol halen, immers in tegenstelling tot wat jullie berichten, heet het bij BMW op vandaag zo dat in tegenstelling tot de vorige, er geen 4-pitters meer komen in de cabrio. De rol van de budgetvriendelijker cabrio wordt straks overgenomen door de BMW '2, die met 4- en 6-cilindermotoren komt. De wederom zwaarder geworden '3 CC, ook gegroeid en wederom duurder geworden, zou - zoals helemaal in 't begin al gezegd - het een beetje hogerop de ladder moeten zoeken.
                              Bovendien weet ik niet of je zelf al met een 318Ci Cabrio hebt gereden, ik wel, en dat ding is niet vooruit te branden. Zelfs een 320Ci (met 2-liter 6-cilinder) is nog vervelend loom, enkel de 320Ci met 2.2i begint al een béétje pit te hebben die de auto tot een leuke rijmachine maakt. De huidige coupé is met de versterkte 2.5i niet sneller dan de vorige met de nog zwakkere 2.5i, dus stel je voor dat men nu een 4-pitter met 163 pk (want zoveel vermogen zou de dra opgevoerde 2-liter 4-cilinder gaan krijgen) in legt, en men in het gamma een jonger ogende, beter betaalbare en duidelijk vinniger 220i cabrio in 't aanbod heeft... ?

                              Het kán dus zeer zeker, maar het zou me toch verwonderen. Ik gok erop dat er in de coupé en cabrio geen atmosferische 4-cilinder benzines meer zullen komen, en als er nog een 4-pitter inkomt, dat 't de 2.0d (met 177pk) zal zijn. Ik kan me uiteraard vergissen.

                              Je zet de C70 in het rijtje van z'n rechtstreekse concurrenten, en daar valt niks tegen in te brengen. Maar daar had ik 't ook helemaal niet over, ik had het over 4-zits coupé-cabriolets en niks anders. De Audi A4 cabrio, de Mercedes-Benz CLK Cabrio en de Saab 9³ Cabrio zijn geen coupé-cabriolets, voor zover ik me kan herinneren.
                              Als we de coupé-cabriolets bekijken, en het ganse gamma in ogenschouw nemen (zoveel was toch al wel duidelijk, dacht ik), dan zien we dat het gamma van de '3 coupé-cabriolet en de Volvo C70 duidelijk minder raakvlakken vertoont dan de Volkswagen Eos en de Volvo C70. Een Volkswagen Eos is bovendien niet minder edel of goedkoper afgewerkt dan een Volvo C70, laat daar geen twijfel over bestaan. En alhoewel 'ie achterin iets minder ruimte biedt is het nog altijd een volwaardige vierzitter, geen 2+2.

                              Wat je zegt over het motorenaanbod van Audi en Mercedes in hun cabrio's (uiteraard geen CC's), raakt kant nog wel, zelfs. Een Mercedes-Benz CLK 63 AMG of een Audi RS4 Cabrio zullen waarschijnlijk duidelijk krachtiger (AMG) of hoogstens enkele pk's minder krachtig (RS4) zijn dan de krachtigste '3 coupé-cabriolet die er eventueel komt (de M3). Als we de sportversies buiten beschouwing laten, dan scoren de S4 (met z'n V en de CLK 500 (met z'n V zelfs nog altijd een tikkie edeler dan BMW met z'n aangeblazen zes-in-lijn in de 335i.
                              Saab en Volvo hebben met hun gamma inderdaad in die league niks in de pap te brokken. Zelfs de 330i, de A4 cabrio 3.2 FSI V6 en de CLK 350 (de "middelste" motorisaties van hun gamma's (zo ongeveer) zijn nog duidelijk krachtiger dan de sterkste versie van de Volvo C70 en de Saab 9³.


                              En tot slot, wat het "rustig flaneren" betreft met cabrio's... ik vind 't ook maar een vreemde opmerking. Niks is leuker dan even sportief (niet zwaar illegaal, maar wel gematigd sportief) met de top down leuke bochtenbaantjes te gaan pikken. Okay, niet alle cabrio's konden dat erg goed om wille van hun slappe kooi (de eerste Audi Cabrio, de eerste Saabs Cabrio, de vorige Volvo C70 Cabrio ... allemaal een beetje last van erge koetswerktorsie die de auto weinig secuur maakte tijdens gematigd sportievere ritjes over de minder ideale Belgische wegen), maar desondanks reed ik met mijn cabrio's even sportief als met mijn auto's met vast dak. En de meeste cabrio-eigenaars en eigenaresse die ik ken, doen dat ook. Maakt niet uit dat 't een cabrio is, rijden gewoon moet dat ding doen.
                              Vreemde opmerking, zeker uit de mond van iemand die zich 19" en een sportophanging bestelt op z'n nieuwe coupé. Zeker dat je 't concept cabriolet écht wel goed gesnopen hebt? Enkel maar flaneren, oh neen hoor.




                              Enfin er valt eeuwig verder over te discussiëren. Feit is : de C70 zit volgens het gezond logisch verstand in dezelfde klasse als inderdaad de A4 cabrio, de '3 cabrio, de CLK cabrio, de 9³ cabrio, en nog enkele andere (minder courante) 4-zitscabrio's ... maar kan niet genieten van de afwerking en materiaalkwaliteit van de "échte" Volvo's (zoals de huidige S60/V70), noch van een aantrekkingskracht en uitstraling van 't motorenaanbod, om mooi gelijk op te lopen met (vooral) de '3 coupé-cabriolet.

                              Nogmaals, ik vind 'm perfect tussenin de Eos (ook met 6-pitter verkrijgbaar, niet vergeten) en de '3 CC in passen. Net zoals de S60 perfect tussen een A4 en een A6 in past, een V70 perfect tussen een C break en een E break in past, en een S80 eerder concurrent is voor de iets edeler/krachtiger versies van de hogere middenklasse (A6, '5, E) dan van de lxueklasse (A8, '7, S).

                              Comment


                              • #55
                                Hoe knap de coupe ook moge zijn, dit mogen ze vooralsnog houden voor mijn part.

                                Fuck azo een verkakt dak.


                                Geef mij dan maar een C70 alst toch een CC moet zijn.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Nogmaals, ik vind 'm perfect tussenin de Eos (ook met 6-pitter verkrijgbaar, niet vergeten) en de '3 CC in passen. Net zoals de S60 perfect tussen een A4 en een A6 in past, een V70 perfect tussen een C break en een E break in past, en een S80 eerder concurrent is voor de iets edeler/krachtiger versies van de hogere middenklasse (A6, '5, E) dan van de lxueklasse (A8, '7, S).

                                  Voila, dat is al beter uitgedrukt...
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    mission accomplished voor volvo !

                                    een focus naast een bmw 3
                                    niet dat een focus niet deugd, verre van zelfs...maar deze 70 is geen 70, de badge hangt erop om de consument zwaar te doen lammeren
                                    de vorige 70 stond terecht naast die concurrenten, al was hij wat ondermaats kwa rijtrein, z'n koetswerk was als een grote cabrio

                                    en blijkbaar lukt dat bij veel volk
                                    Vertel nu eens waarom deze Volvo een Focus is.

                                    Tip voor Volvo-Ford:

                                    Ontwikkel eerst de duurste en chiqueste Volvo, vb volgende S60, dan kleinere en kleinere Volvo's, tenslotte de volgende generatie Ford Focus en tadaaaaaahhhh....

                                    "De nieuwe Focus is eigenlijk een Volvo S60" HOERA!!!!

                                    Doe dezelfde ontwikkeling in omgekeerde volgorde en tededededeuuuuhhmmm....

                                    "De nieuwe S60 is een Focus" BOEH!!!

                                    Wat een dikke onzin zeg! Als Volvo echt niet hetzelfde onderstel als de S40/V50 wou gebruiken, hadden ze toch dat van de S60 kunnen gebruiken zeker?

                                    Man man wat een kortzichtigheid en simplisme...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Daar kan ik niks tegen inbrengen, dus ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt, maar toch is mijn gevoel erover anders. Zet je gewoon 'es in beide, of rijd 'es met een S40/V50 en daarna met een '3. Het verschil is er toch wel.
                                      Waky waky rise and shine !!!!!

                                      Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar wij hebben een Volvo V50 en een BMW 3!!!

                                      En ja, het verschil is er zeer zeker, mag ik jou laten raden in het voordeel van welke wagen? De 3-serie rijdt wat zoeter, de ophanging is aangenamer. Al de rest is in het voordeel van de Volvo hoor...

                                      En verder, er is ook een verschil tussen een V50 en een C70, wil je nog eens raden?
                                      Last edited by ; 24/10/2006, 19:45.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ziet er wel deftig uit, toen ik indertijd de eerste foto's van de E46 cabrio zag viel deze ook ietsje tegen, was ook raar kleur... Maar de eerste keer in het echt en in een normaal kleur was hij echt ok, dus hoop ik nu hetzelfde!

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
                                          Inderdaad, qua motoren MOET BMW het gewoon hebben van een groot aanbod, van 3,5 liter in stapjes van 0,5 liter naar beneden en her en der nog wat diesels tussen.
                                          BMW heeft in de '3 geen 3,5-liter in 't aanbod. Maar bon, de typebenaming 335i is misleidend, ik kan daar best inkomen.

                                          Voorts heeft BMW het - naast z'n sublieme motoren - ook nog altijd van z'n allesverslindende OEM wegligging, z'n consequente aandrijfconcept en z'n sinds decennia goud behalende rijplezier. 't Is niet voor niks dat BMW voor de andere merken telkenmale als referentie wordt genomen, of dat je op trackdays en dergelijke quasi enkel Porsche en BMW tegenkomt (en het is niet omdat het patserbakken zouden zijn ; 't ligt 'm gewoon aan 't feit dat het zowat de enige "standaard" auto's zijn die, eventueel mits wat opties, zich zo sportief laten rijden).

                                          Stijl en looks zijn uiteraard persoonlijk. Dat moet elk voor zich uitmaken.

                                          Qua afwerking en materiaalkwaliteit werd het topniveau van de E38/E39/E46/E53 jammer genoeg verlaten door die besparingsmaatregelen. Op dat vlak kan BMW best wel weer wat extra stimulans gebruiken... maar waar halen ze die? Audi stagneert al enkele jaren, Mercedes-Benz heeft zich de laatste paar jaren weer naar 't niveau van de andere twee gewerkt, BMW liet steken vallen de laatste jaren maar zit nog altijd op quasi hetzelfde niveau als de rest. Op dat vlak steekt er de dag van vandaag nog bijna geen enkel merk of model nog bovenuit, vandaar dat die "verschillen inzake afwerking of materialen" in tests en dergelijke, broodnodig om iéts te hebben om over te schrijven, zo triviaal aan het worden zijn, en het krampachtige gebruik door sommigen die geen persoonlijke ervaring hebben met die auto's van deze zinsnedes om de auto's tegenover elkaar te zetten als "goed" vs. "slecht", is dan ook des te lachwekkender.
                                          Elke auto vertoont de dag van vandaag ferme zwaktes. Het bovenste deel van de interieurbekleding van een C30 is lekker vol, warm en aangenaam aanvoelend plastic, het onderste deel (onder het niveau van de armsteunen, zeg maar) is zo cheap dat je 't enkel in de SKoda's van enkele jaren geleden en ouder verwacht. Het interieur van de BMW '1 ziet er - als je van de stijl houdt - wel knus en edel uit als je er van op enkele meters naar staat te kijken, maar eens gezeten voelt alles erg ruw, koud en hard aan, alles behalve edel dus. En de tijd dat bij een Mercedes élk detail tot in de puntjes werd afgewerkt, is ook al een hele tijd voorbij : bij elk model van de huidige lineup vind je erg goedkope oplossingen om toch nog ergens te kunnen sparen (vaak op dezelfde plaatsen als bij andere merken). En ook Audi gaat niet vrijuit, getuige het feit dat ze zich een hoedje schrokken van hoe negatief de Europese markt op de afwerking van de eerste Q7 reageerde, en meteen bepaalde afwerkingsmaterialen is beginnen aanpassen. Jaguar, eens énkel maar leder, chroom massief metaal, aluminium en edel hout met een dikke laklaag erover, zit vandaag ook "vol" van goedkoop ogende plasticpaneeltjes en knopjes. Ja zelfs Lexus, de gedoodverfde hond in het kegelspel als het op afwerkingskwaliteit aankomt (verkeerdelijk zo aangenomen omdat men afwerkings- en materiaalkwaliteit soms iets te vaak gelijk stelt met betrouwbaarheid) geeft in z'n interieurs nog blijk van toe te behoren tot een concern waar uiteindelijk ook enkel de winst telt : goedkoop ogende microgolfklokjes, érg goedkoop ogende plasticpanelen met een metallic-laagje erover heen, ... (zaken die in schril contrast staan met het anders perfect afgewerkte interieur met enorm zachte en aangename ledersoorten).



                                          Trouwens, waarom was de E46 coupé met vierpitter benzine dan zo'n succesn, langs hier? Die motor was niet slecht, maar zeker ook niet de beste van z'n klasse. En toch kochten zovele mensen dan dat model. Blijkt dat "de consument" er toch een andere mening op nahoudt dan jij, als je stelt dat BMW z'n motoren moét aanwenden om nog wat aantrekkelijk over te komen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X