Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar wij hebben een Volvo V50 en een BMW 3!!!
En ja, het verschil is er zeer zeker, mag ik jou laten raden in het voordeel van welke wagen? De 3-serie rijdt wat zoeter, de ophanging is aangenamer. Al de rest is in het voordeel van de Volvo hoor...
En verder, er is ook een verschil tussen een V50 en een C70, wil je nog eens raden?
geef dan eens wat meer detail over welke V50 je vergelijkt met welke 3?
Vind 'm niet echt 'wauw' eigenlijk. De E92 is imo tien keer knapper. Ik zou me naar de dealer reppen voor een E46 cabrio (wss ferme kortingen). Mss toch ff afwachten tot ik 'm irl gezien heb.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar wij hebben een Volvo V50 en een BMW 3!!!
En ja, het verschil is er zeer zeker, mag ik jou laten raden in het voordeel van welke wagen? De 3-serie rijdt wat zoeter, de ophanging is aangenamer. Al de rest is in het voordeel van de Volvo hoor...
En verder, er is ook een verschil tussen een V50 en een C70, wil je nog eens raden?
Jij vindt 't in 't voordeel van de ene, ik in 't voordeel van de andere. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, en respecteer jouw mening. Wees dan toch tenminste zo volwassen om ook mijn mening te respecteren. Onder de nuance dat de BMW, om er goed uit te zien, toch signifacant duurder is dan de Volvo, vind ik dat die Volvo S40 of V50 niet dezelfde luxe uitstraalt, niet dezelfde klasse, als zo'n BMW '3.
En 't is niet dat ik met oogkleppen oploop (laat je niet misleiden door m'n avatar), zij die me al bezig gezien hebben zullen getuigen dat, als een auto onder m'n handen komt, 'ie op enórm veel vlakken erg intensief wordt gescreend eer ik er m'n mening over vorm.
Zo'n Volvo S40, die lijkt als twee druppels water op een Ford Focus berline. Daarstraks nog eentje tegengekomen. Dezelfde visueel kortere wielbasis, korte overhangen, smal spoor, beetje opgeblazen koetswerk, ... en binnenin kent zo'n Volvo evenveel "schoonheidsfoutjes" als de huidige BMW '3. Neem daarbij dat je erg weinig aankledingsmogelijkheden hebt en altijd (naar keuze) geplaagd/gezegend bent met die erg koele en leeg ogende middenconsole, en je weet meteen waarom je quasi nooit full option S40's of V50's ziet, in tegenstelling tot A4/'3/C.
Je mag nog "rise and shine" zingen of rijmen al wat je wil, ik heb een onderbouwde en standvastige mening. Nogmaals : no disrespect intended jegens Volvo (ik ben zelfs fan, een V70 maakt mooi kans om m'n huidige '3 touring te komen vervangen binnen een maand of 10), en net hetzelfde tegenover jou en jouw mening, maar ik ben - denk ik - toch ook gerechtigd om er mijn mening op na te houden, en deze naar buiten te brengen.
Corrigeer me als ik me ergens vergis (en kom, om 't effe kort over volwassen en productief discussiëren te hebben, zelf met argumenten aandraven in plaats van je achter half-retorische vragen en gezang te verschuilen ).
gTa, de cabrio komt zelfs meteen met een 4 cilinder
Dit zijn de motoren beschikbaar bij de lancering op 24 maart 2007
- Motoren:
BMW 335i Cabrio: zes cilinder in lijn benzine biturbo met High Precision Injection (directe injectie van de nieuwe generatie); cilinderinhoud 2979 cc; vermogen 306 pk/225 kW; maximumkoppel 400 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 5,8 sec; topsnelheid 250 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 9,9 l/100 km.
BMW 330i Cabrio: zescilinder in lijn met directe injectie; cilinderinhoud 2996 cc; vermogen 272 pk/200 kW; maximumkoppel 320 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 6,7 sec; topsnelheid 250 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 8,1 l/100 km.
BMW 325i Cabrio: zescilinder in lijn met directe injectie; cilinderinhoud 2996 cc; vermogen 218 pk/160 kW; maximumkoppel 270 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 7,6 sec; topsnelheid 245 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 7,9 l/100 km.
BMW 320i Cabrio: viercilinder in lijn met directe injectie; cilinderinhoud 1995 cc; vermogen 170 pk/125 kW; maximumkoppel 210 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 9,2 sec; topsnelheid 220 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 6,7 l/100 km.
BMW 330d Cabrio: zescilinder in lijn diesel met carter volledig in aluminium en Common Rail directe injectie van de laatste generatie; cilinderinhoud 2993 cc; vermogen 231 pk/170 kW; maximumkoppel 500 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 7,1 sec; topsnelheid 245 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 6,9 l/100 km.
Bovendien zijn de gevolgen voor BMW dat ze duurder zijn, je kan namelijk niet gratis diversifiëren. Daar kruipt veel geld in dat moet terugverdiend worden. Voor BMW geen probleem, maar dat sommige merken als Lexus en Volvo kiezen voor value wil niet zeggen dat ze in een lagere klasse thuishoren.
Het grotere motorenaanbod kost BMW veel minder dan je zou denken. De 3-liter kost in productie niet meer dan de 2,5-liter en die kost op zijn beurt niet meer dan de 2-liter (effe teruggrijpend naar de 3 zespitters uit vorig model '3 of '5). Elke motor op zich kost natuurlijk wel z'n eigen kost aan test en finetuning, maar de kostprijs per ontwikkelde motor ligt bij BMW nauwelijks hoger dan bij andere merken met een beperkter motorenaanbod.
Bovendien compenseert BMW die iets hogere uitgave mooi door voor de dikkere van de drie een duidelijk hogere prijs te vragen dan voor de lichtste van de drie. Een compleet kale E90 323i kost in productie exact evenveel als een compleet kale E90 330i (extra uitrusting niet meegerekend), en dat is voor BMW - die daarvoor natuurlijk wel magistrale motoren moet ontwikkelen anders gaat 't plannetje niet op, maar gelukkig doen ze dat al decennia lang - dus dikke winst als ze zo'n 330i verkopen.
Idd zoals velen het hier al zeggen: open = knap / gesloten = minder ...
dat heeft de huidige ook, door de dikke 'c-stijl in de kap, is de achterste ruit veel te klein in vgl met de voorste. Open daarentegen....
In vgl met de A4 cabrio in gesloten toestand is de huidige 3 cabrio iets plomper
voor deze vind ik de smalle c-stijl prachtig, het kontje valt af te wachten
gTa, de cabrio komt zelfs meteen met een 4 cilinder
Zalig ! (maar niet voor mij) Allez, m'n vermoeden was dus onterecht, 'k zat ernaast.
Zo zie je maar, met al dat gedoe hier (ik houd van 'n onderbouwde discussie, echt wel, en ik moet eerlijk toegeven dat JayJay een aangename discussiepartner is die niet zoals sommige anderen 't op persoonlijk vlak gaan uitspelen) heb ik nog niet eens de tijd gehad om de perssite van BMW er op na te gaan slaan. (mail zat wel in m'n inbox, maar heb 'm maar kort doorgenomen)
deze 70 is geen 70, de badge hangt erop om de consument zwaar te doen lammeren
de vorige 70 stond terecht naast die concurrenten, al was hij wat ondermaats kwa rijtrein, z'n koetswerk was als een grote cabrio
en blijkbaar lukt dat bij veel volk
Volvo realiseerde zich dat net op tijd, veranderde de 50 naar de 70, en inderdaad : zoals altijd (geleerd van het badgebuyers-merk BMW, neem ik aan) trapt de consument daar met open ogen in.
Niet dat de C70 een slechte auto is, wel integendeel.
Hoe knap de coupe ook moge zijn, dit mogen ze vooralsnog houden voor mijn part.
Fuck azo een verkakt dak.
Geef mij dan maar een C70 alst toch een CC moet zijn.
Ik heb dezelfde mening : Volvo loste het concept "CC" esthetisch mooier op dan BMW, toch wat dak betreft. Ze hebben allebei een beetje last van een te grote overhang achteraan en een nog lichte J-Lo kont (een beetje te dik), maar het dak van de Volvo vind ik ook fijner ogen, mooier ogen.
Dat, plus het feit dat ik vergelijk met de zoveel knappere cabrio's met stoffen dak die we van BMW gewoon zijn, maakt dat deze auto voor mij op vandaag ook niet meteen een kwijlbak is...
Als ze in je cache geladen zitten, zie jij de foto's inderdaad. Maar iemand die niet de juiste cookie heeft steken (van op de site waar de foto's staan), en ze niet in z'n cache heeft steken, kan 't voorhebben dat de foto's niet zichtbaar zijn.
'k Ga effe die perssite bekijken! 'k Plaats de kleine foto's dan hier, grote foto's (3k op 3k pixel) op aanvraag.
Comment