Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Cabrio (E93)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
    Waky waky rise and shine !!!!!

Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar wij hebben een Volvo V50 en een BMW 3!!!

En ja, het verschil is er zeer zeker, mag ik jou laten raden in het voordeel van welke wagen? De 3-serie rijdt wat zoeter, de ophanging is aangenamer. Al de rest is in het voordeel van de Volvo hoor...

En verder, er is ook een verschil tussen een V50 en een C70, wil je nog eens raden?
    geef dan eens wat meer detail over welke V50 je vergelijkt met welke 3?
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Vind 'm niet echt 'wauw' eigenlijk. De E92 is imo tien keer knapper. Ik zou me naar de dealer reppen voor een E46 cabrio (wss ferme kortingen). Mss toch ff afwachten tot ik 'm irl gezien heb.

Comment

Waky waky rise and shine !!!!!

Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar wij hebben een Volvo V50 en een BMW 3!!!

En ja, het verschil is er zeer zeker, mag ik jou laten raden in het voordeel van welke wagen? De 3-serie rijdt wat zoeter, de ophanging is aangenamer. Al de rest is in het voordeel van de Volvo hoor...

En verder, er is ook een verschil tussen een V50 en een C70, wil je nog eens raden?
        Jij vindt 't in 't voordeel van de ene, ik in 't voordeel van de andere. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, en respecteer jouw mening. Wees dan toch tenminste zo volwassen om ook mijn mening te respecteren. Onder de nuance dat de BMW, om er goed uit te zien, toch signifacant duurder is dan de Volvo, vind ik dat die Volvo S40 of V50 niet dezelfde luxe uitstraalt, niet dezelfde klasse, als zo'n BMW '3.

En 't is niet dat ik met oogkleppen oploop (laat je niet misleiden door m'n avatar), zij die me al bezig gezien hebben zullen getuigen dat, als een auto onder m'n handen komt, 'ie op enórm veel vlakken erg intensief wordt gescreend eer ik er m'n mening over vorm.

Zo'n Volvo S40, die lijkt als twee druppels water op een Ford Focus berline. Daarstraks nog eentje tegengekomen. Dezelfde visueel kortere wielbasis, korte overhangen, smal spoor, beetje opgeblazen koetswerk, ... en binnenin kent zo'n Volvo evenveel "schoonheidsfoutjes" als de huidige BMW '3. Neem daarbij dat je erg weinig aankledingsmogelijkheden hebt en altijd (naar keuze) geplaagd/gezegend bent met die erg koele en leeg ogende middenconsole, en je weet meteen waarom je quasi nooit full option S40's of V50's ziet, in tegenstelling tot A4/'3/C.

Je mag nog "rise and shine" zingen of rijmen al wat je wil, ik heb een onderbouwde en standvastige mening. Nogmaals : no disrespect intended jegens Volvo (ik ben zelfs fan, een V70 maakt mooi kans om m'n huidige '3 touring te komen vervangen binnen een maand of 10), en net hetzelfde tegenover jou en jouw mening, maar ik ben - denk ik - toch ook gerechtigd om er mijn mening op na te houden, en deze naar buiten te brengen.

Corrigeer me als ik me ergens vergis (en kom, om 't effe kort over volwassen en productief discussiëren te hebben, zelf met argumenten aandraven in plaats van je achter half-retorische vragen en gezang te verschuilen ).

Comment

Man man wat een kortzichtigheid en simplisme...
          Je geraakt er nog, hoor, immers men zegt dat zelfkennis 't begin is van alle wijsheid. Eerste stap in de goeie richting.

Comment

het is stil aan de overkant... stil aan de overkant...

gTa - JayGay of whatever: 1-0
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

gTa, de cabrio komt zelfs meteen met een 4 cilinder

Dit zijn de motoren beschikbaar bij de lancering op 24 maart 2007
              - Motoren:
              BMW 335i Cabrio: zes cilinder in lijn benzine biturbo met High Precision Injection (directe injectie van de nieuwe generatie); cilinderinhoud 2979 cc; vermogen 306 pk/225 kW; maximumkoppel 400 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 5,8 sec; topsnelheid 250 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 9,9 l/100 km.

BMW 330i Cabrio: zescilinder in lijn met directe injectie; cilinderinhoud 2996 cc; vermogen 272 pk/200 kW; maximumkoppel 320 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 6,7 sec; topsnelheid 250 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 8,1 l/100 km.

BMW 325i Cabrio: zescilinder in lijn met directe injectie; cilinderinhoud 2996 cc; vermogen 218 pk/160 kW; maximumkoppel 270 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 7,6 sec; topsnelheid 245 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 7,9 l/100 km.

BMW 320i Cabrio: viercilinder in lijn met directe injectie; cilinderinhoud 1995 cc; vermogen 170 pk/125 kW; maximumkoppel 210 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 9,2 sec; topsnelheid 220 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 6,7 l/100 km.

BMW 330d Cabrio: zescilinder in lijn diesel met carter volledig in aluminium en Common Rail directe injectie van de laatste generatie; cilinderinhoud 2993 cc; vermogen 231 pk/170 kW; maximumkoppel 500 Nm; acceleratie 0 - 100 km/u 7,1 sec; topsnelheid 245 km/u; gemiddeld verbruik in Europese cyclus 6,9 l/100 km.

Comment

De 335d zal er pas na de M3 komen zeker?

Comment

Bovendien zijn de gevolgen voor BMW dat ze duurder zijn, je kan namelijk niet gratis diversifiëren. Daar kruipt veel geld in dat moet terugverdiend worden. Voor BMW geen probleem, maar dat sommige merken als Lexus en Volvo kiezen voor value wil niet zeggen dat ze in een lagere klasse thuishoren.
                  Het grotere motorenaanbod kost BMW veel minder dan je zou denken. De 3-liter kost in productie niet meer dan de 2,5-liter en die kost op zijn beurt niet meer dan de 2-liter (effe teruggrijpend naar de 3 zespitters uit vorig model '3 of '5). Elke motor op zich kost natuurlijk wel z'n eigen kost aan test en finetuning, maar de kostprijs per ontwikkelde motor ligt bij BMW nauwelijks hoger dan bij andere merken met een beperkter motorenaanbod.
                  Bovendien compenseert BMW die iets hogere uitgave mooi door voor de dikkere van de drie een duidelijk hogere prijs te vragen dan voor de lichtste van de drie. Een compleet kale E90 323i kost in productie exact evenveel als een compleet kale E90 330i (extra uitrusting niet meegerekend), en dat is voor BMW - die daarvoor natuurlijk wel magistrale motoren moet ontwikkelen anders gaat 't plannetje niet op, maar gelukkig doen ze dat al decennia lang - dus dikke winst als ze zo'n 330i verkopen.

Je hebt uiteraard wel gelijk dat BMW geen extensieve platformstrategie kan gaan uitbouwen om op grotere schaal kosten te sparen. Nu, BMW maakt de laatste jaren monsterwinsten en overtreft zichzelf steeds maar weer in de huidige overbevolkte en dichtgeslibde automarkt. Okay, ze halen een extra deel winst uit de goedkopere plastics en het minder kwalitatieve leder, maar daar komt zeker alle winst niet uit. 't Moet dus zijn dat ze zich het ontwikkelen van auto's op hun eentje, érg goed kunnen permitteren.
                  't Is ook een goeie zaak zo, want op die manier doet BMW niet aan nestbevuiling of geeft het z'n know-how niet al teveel weg. Ze blijven, zelfs tegen monsterconsortia in, de meest neutraal, sportief (en toch comfortabel) en plezierig rijdende standaardauto's maken, en dat zegt toch genoeg.

Ook heb je gelijk dat 't niet betekent dat een merk in een lagere klasse moet gaan zitten, omdat ze niet mee zouden doen aan een eventuele wildgroei van motoren, b.v.
                  Maar toch blijft het motorenaanbod een erg belangrijke factor voor 't bepalen van de klasse van een auto. Stel dat de Benz CLS zou zijn zoals 'ie nu is, enkel zou je 'm enkel als CLS 200 K en als CLS 220 CDI kunnen krijgen : nogal wiedes dat 'ie niet de hélft van de aantrekkingskracht zou hebben als 'ie nu heeft.
                  Zo is het ook met Volvo en Saab. Eens je bij het koperspubliek met nog 'es iets meer geld zit, mensen die én kwaliteit maar ook status willen (b.v. door een bepaalde badge te kopen, maar dat kan evenzeer door een hyperkrachtige en understated auto te kopen), dan valt Volvo met z'n S40/V50/C70/S60/V70 uit de boot, omdat je hoogstens een 5-pitter kan krijgen met maximaal 300pk (op papier), en zelfs maar 220pk in de kleinere modellen. Dan wordt Volvo een halve klasse te klein, immers dan gaat men zien naar een Audi S4, een Mercedes 3,5-liter, een 330d, enzovoort. 't Is die halve klasse verschil waar ik 't al continu over heb, 't is moeilijk uit te drukken maar misschien brengt dit ander gezichtspunt wat meer licht op de zaak.

Dus ja, een C70 D5 en een theoretische 320d CC zijn perfecte concurrenten, maar stap één versie hoger bij de BMW en de Volvo moet al passen.

Ik vind het trouwens erg vreemd dat men hier soms zo'n kolossale kwakkels gaat uitslaan als "de motor is toch niet belangrijk", op een forum vol autoliefhebbers, liefhebbers van dingen dus die ontstaan zijn uit voertuigen die maar één ding niét gemeen hadden met de paardenkoets : de motor.
                  Je leest overal waar je maar kijkt, dat 't autorijden nog altijd in essentie vier wielen, een stuur en een motor betreft, en voor de rest is alles bijzaak. Hoe kunnen we hier dan, ter verdediging van een (i admit, niet geheel ongeloofwaardige) stelling dan zo die motor gaan onderwaarderen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS
                    Idd zoals velen het hier al zeggen: open = knap / gesloten = minder ...
                    dat heeft de huidige ook, door de dikke 'c-stijl in de kap, is de achterste ruit veel te klein in vgl met de voorste. Open daarentegen....
                    In vgl met de A4 cabrio in gesloten toestand is de huidige 3 cabrio iets plomper

voor deze vind ik de smalle c-stijl prachtig, het kontje valt af te wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X5
                      gTa, de cabrio komt zelfs meteen met een 4 cilinder
                      Zalig ! (maar niet voor mij) Allez, m'n vermoeden was dus onterecht, 'k zat ernaast.

Zo zie je maar, met al dat gedoe hier (ik houd van 'n onderbouwde discussie, echt wel, en ik moet eerlijk toegeven dat JayJay een aangename discussiepartner is die niet zoals sommige anderen 't op persoonlijk vlak gaan uitspelen) heb ik nog niet eens de tijd gehad om de perssite van BMW er op na te gaan slaan. (mail zat wel in m'n inbox, maar heb 'm maar kort doorgenomen)

Awel bon, één extra raakpunt tussen het 'gamma' van de BMW '3 CC en de Volvo C70. Eén argument dat me wordt ontnomen. (maar m'n mening blijft staan als een huis )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        deze 70 is geen 70, de badge hangt erop om de consument zwaar te doen lammeren
                        de vorige 70 stond terecht naast die concurrenten, al was hij wat ondermaats kwa rijtrein, z'n koetswerk was als een grote cabrio

en blijkbaar lukt dat bij veel volk
                        Volvo realiseerde zich dat net op tijd, veranderde de 50 naar de 70, en inderdaad : zoals altijd (geleerd van het badgebuyers-merk BMW, neem ik aan) trapt de consument daar met open ogen in.

Niet dat de C70 een slechte auto is, wel integendeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                          Hoe knap de coupe ook moge zijn, dit mogen ze vooralsnog houden voor mijn part.

Fuck azo een verkakt dak.

Geef mij dan maar een C70 alst toch een CC moet zijn.
                          Ik heb dezelfde mening : Volvo loste het concept "CC" esthetisch mooier op dan BMW, toch wat dak betreft. Ze hebben allebei een beetje last van een te grote overhang achteraan en een nog lichte J-Lo kont (een beetje te dik), maar het dak van de Volvo vind ik ook fijner ogen, mooier ogen.

Dat, plus het feit dat ik vergelijk met de zoveel knappere cabrio's met stoffen dak die we van BMW gewoon zijn, maakt dat deze auto voor mij op vandaag ook niet meteen een kwijlbak is...

Comment

Comment

Comment

meer foto's op wallpapersize : http://www.netcarshow.com/bmw/2007-335i_convertible/

Comment

Allemaal kruisjes
                                  nls2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nls
                                    Allemaal kruisjes
                                    Bij mij niet.
                                    Je kan altijd hier kijken : http://www.netcarshow.com/bmw/2007-335i_convertible/

Comment

I will Thx!
                                      nls2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                                        Bij mij niet.
                                        Als ze in je cache geladen zitten, zie jij de foto's inderdaad. Maar iemand die niet de juiste cookie heeft steken (van op de site waar de foto's staan), en ze niet in z'n cache heeft steken, kan 't voorhebben dat de foto's niet zichtbaar zijn.

'k Ga effe die perssite bekijken! 'k Plaats de kleine foto's dan hier, grote foto's (3k op 3k pixel) op aanvraag.

Comment

Comment

Working...
                                          X