Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Cabrio (E93)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kijk trouwens eens naar het verschil tussen de eerste en de andere foto's
    bij deze is de breuklijn in de zijschort achteraan niet zichtbaar (PS, lichtinval?), terwijl die wel heel goed zichtbaar zijn op de andere.
    dat stoort mij soms
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa

Comment

• Pracht van een wagen, BMW strikes again.

Comment

• @ tsmetjen

Lijkt me inderdaad de lichtinval, en vooral de lage resolutie van de foto te zijn. Ben er maar wat zeker van dat 'ie op de highres wel zichtbaar zal zijn, je ziet er nu al een zweem van, dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Mjah, maar je vergelijkt canvas met staal. Het canvas maakt voor mij alles goed.

Al is het wel een férme vooruitgang wat zichtbaarheid rondom betreft, vermoed ik.
          Zeker nog eens in combi met het glazen dak.

Comment

• Die nieuwe 2.5i in de cabrio zal dan wel 270Nm hebben maar ook een cilinderinhoud van 3 liter! Dus voor diegenen die nog snel fiscaal voordeel willen halen uit de 2.5 , tis nu de moment,
            De 325d is ook al een drieliter en dus ook alweer een stuk duurder elk jaar die zal waarschijnlijk ook de huidige 525d komen te vervangen. weet iemand al wanneer ? en ook wanneer de facelift voor de 5 gepland is??

Comment

• Nu gaan ze toch echt wel ver in hun typebenamingen, het neemt werkelijk alle geloofwaardigheid weg maar dat is al een tijdje bezig... en mercedes heeft die microbe ook al stevig te pakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Prijzen voor België?
                Check pagina 1 post 17

grtn,

Jean

Comment

• Ik rijd zelf momenteel een E46 (al wat op leeftijd; de wagen he, ik niet! ).

Als ik als volgende wagen een cabrio zou kiezen (wat allicht niet het geval zal zijn, maar kom), gaat mijn voorkeur echter niet meteen uit naar deze nieuwe 3. 't Is misschien gewoon een kwestie van wennen, maar mij zegt hij momenteel weinig...
                  Da's dan puur esthetisch gesproken (tja, daar maken vrouwen zich wel eens vaker schuldig aan), maar geef toe, esthetiek is - zeker bij een cabrio - toch een belangrijke factor.

Open is dit onmiskenbaar een erg mooie cabrio, gesloten geeft hij mij de indruk van: er moest een dak op en dat is niet helemaal goed gelukt...
                  Mijn mening, he!
                  En daar wil ik even terug naar die C70 CC van Volvo (sorry zenne, ik kon het niet laten!). Naar verluidt is men bij Volvo begonnen met het ontwerp van een coupé met een vloeiende lijn en is daarna een oplossing gezocht om het dak er op een elegante manier af te krijgen. Het staat mij voor dat er bij BMW net omgekeerd tewerk is gegaan.
                  Vandaar de wat dikkere kont van de C70 (die mij eerlijk gezegd niet echt stoort, tja J-Lo heeft echt wel een trend gezet bij ons dames), en de minder vloeiende lijn van de 3 cabrio met gesloten dak (en daar wringt bij mij wel iets, vraag me niet waarom, 't is puur gevoelsmatig). En je moet bedenken dat je hier in België nu eenmaal wel gemiddeld 75-80% van de tijd met gesloten dak zult rondrijden.

Verder vind ik deze 3 cabrio (en ook de coupé) onmiskenbaar een BMW van aan de neus tot en met de deurstijl. Bekijk de kont alleen (zonder merkembleem) en ik zou hem persoonlijk niet meteen als een BMW herkennen en dat vind ik wel wat jammer. Nu ja, mettertijd zal dat wel veranderen, maar voorlopig zal ik twee keer moeten kijken als ik achter een nieuwe 3 coupé of cabrio rijd om zeker te weten dat het een BMW is. Nu ja, voor de "echte" kenners zal dat wel geen probleem zijn, maar de gemiddelde mens op de baan hoort misschien meer in mijn "beginners"-categorie thuis wat kennis van auto's betreft...
                  Last edited by ; 25/10/2006, 14:32.

Comment

• Best wel een knappe auto. al hou ik nog meer van een stof dak.

Om over de C70 te beginnen,ik vind dat dit wel een concurent is voor deze wagen. De afwerking is zoals gTa zegt mischien niet zoals in een oer-Volvo maar is toch nog van een hoog niveau.

Als de onderstellen de klasse weerspiegelen heb ik dan gelijk dat de Passat een concurent is voor de Focus 4d ipv de Mondeo omdat ie een verlengd Golf onderstel heeft ipv een eigen (volwassener) onderstel als de Mondeo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door UK-car-lover
                      Als de onderstellen de klasse weerspiegelen heb ik dan gelijk dat de Passat een concurent is voor de Focus 4d ipv de Mondeo omdat ie een verlengd Golf onderstel heeft ipv een eigen (volwassener) onderstel als de Mondeo.
                      Onderstellen bepalen dat ook volgens mij. Hoe goed de Ford onderstellen ook zijn. (mee van de beste voorwieltrekkers),een BMW is nog altijd dat beetje meer. Bovendien is een 3-serie een klasse hoger dan een Focus. Punt Uit. Dit neemt niet weg dat de Focus een zeer goede auto is. (mijn lieveling in deze klasse).

Wat de Passat betreft tov de Mondeo denk ik dat de Mondeo (en zeker de komende die zijn chassis deelt met de S80) de Passat op gebied van chassis volledig in de doeken doet. Bovendien ben ik de eerste om te zeggen dat de Passat VI en stap terug is tov de Passat V,ook op gebied van kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                        Onderstellen bepalen dat ook volgens mij. Hoe goed de Ford onderstellen ook zijn. (mee van de beste voorwieltrekkers),een BMW is nog altijd dat beetje meer. Bovendien is een 3-serie een klasse hoger dan een Focus.
                        Ok, FF hypothetisch, gesteld dat je gelijk hebt.

U heeft wel een punt dat het vanuit het oogpunt van marketing niet de beste keurze is om onderstellen te gaan gebruiken in verschillende modellen, tenzij deze allemaal op het zelfde niveau staan (qua aanzien, noem het klasse). Het is duidelijk dat minstens een aantal mensen een bepaalde perceptie hebben, al is die misschien op niets gebaseerd.

Of een wagen ook echt beter of slechter is en daarmee tot een lagere of hogere klasse behoort afhankelijk van het onderstel dat gebruikt wordt is een andere zaak. Ik stel vast dat de grootste kost van een wagen zeker niet het onderstel is. Tenslotte is een onderstel een onderstel, een bodemplaat met een aantal kenmerken die in zeker zin richtinggeven aan het design dat men voor ogen heeft. Meer is een onderstel niet. Nog eens: welk % in de totale kost van een wagen vertegenwoordigrt een onderstel???

Indien een onderstel werkelijk zo bepalend zou zijn, waarom gebruikt men dan niet steeds het "beste" onderstel dat voorhanden is? In geval van Volvo bijv. was het niet ondenkbaar om een aantal modellen op een ander onderstel te ontwikelen dan nu het geval is? Kiest Volvo met opzet voor een "minderwaardig" onderstel om een paar Eur productiekosten uit te sparen? Ik betwijfel het ten sterktste.

Conclusie:
                        Indien een onderstel werkelijk zo bepalend zou zijn, dan:
                        - Is het voor merken niet snugger om wagens te ontwikkelen op basis van een "minder" onderstel, want dan zijn dit objectieve gegevens die meteen een minderwaarde geven aan het model. Objectieve professionele critici zouden dit dan ook meteen aangrijpen als kritiek.
                        - Vanuit oogpunt van marketing zou dat zeker dom zijn. Het blijkt dat er nu minstens een perceptie bestaat dat sommige modellen "minder" zijn wegens op een "minder" onderstel, maar ik heb deze argumenten nog nooit gelezen van professionele critici.

Comment

• Ik mis de gedrongen looks van de E46 Cab een beetje ... maar hoedanook vrij geslaagd.
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• De BMW 6 Serie heeft het mooiste Cabrio stoffen dakje die je maar kan hebben op de markt. Een stalen dak past perfect bij een 2 zitters(roadsters) zoals een SL of SLK, maar niet op Coupé Cabrio

Dit is ongelooflijk mooi:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                              de achterste daklijn en c-stijl is toch veel eleganter dan de huidige. Dat zou toch iedereen moeten zien

kijk ne keer wat een verschil

Duidelijker hoe véél mooier een E46 Cabrio met stoffen dakje wel is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                De BMW 6 Serie heeft het mooiste Cabrio stoffen dakje die je maar kan hebben op de markt. Een stalen dak past perfect bij een 2 zitters(roadsters) zoals een SL of SLK, maar niet op Coupé Cabrio
                                Zo zie je maar hoe meningen kunnen uiteen lopen. Ik gebruik de 6-serie altijd om aan te tonen hoe lelijk een "bâche" op zo een klassewagen is...

BMW laat hier een gigantische kans liggen om demooiste CC ooit te maken. Immers de lengte van het dak is relatief kort en klein (in vergelijking met de rest van de wagen). Bovendien maakt de achterstijl een zeer kleine hoek en heeft de 6 van nature een ietwat imposante kont, en heeft de wagen een beetje een wigvorm, waar de nieuwe 3 bijvoorbeeld een plat strijkijzer is. M.a.w. de 6 heeft alles om de gekende nadelen van een CC NIET te hebben. Met een 3-delig vouwdak kan je hiervan een perfecte CC maken.

Comment

• Toch een missertje, vind ik. De wigvorm is bij de '3 CC véél meer uitgesproken dan bij de '6.

Kijk naar de spanningslijn die bij beide modellen doorheen de voorste wielkas loopt. Bij de '3 gaat 'ie naar achter toe hoger lopen dan bij de '6, wat per definitie een meer uitgesproken wigvorm betekent voor de '3, dan voor de '6.
                                  Een bijkomend element dat het idee "wigvorm" bij de '6 veel minder toepasselijk maakt dan bij de '3, is het feit dat het achtersteven van de '6 afgrond wordt, en zelfs al van boven het achterwiel terug een dalende lijn vertoont, benadrukt door de zijkanten van de koffer, die een duidelijke afronding maken.

Over veel valt te discussiëren (smaken & kleuren), maar dat de '6 een meer uitgesproken wigvorm heeft dan de '3 is met naakte feiten meteen onderuit te halen.

Ik ben blij dat die '6 zo'n mooi stoffen dak heeft, ook in mijn ogen is 't één van de mooiste stoffen kappen die er op de aardbol rondrijden. Ik zeg echter niét dat een CC niet even mooi zou kunnen geweest zijn.

Comment

• Neen, ik ben momenteel absoluut geen fan... Zeker op deze foto.
                                    Dan was de E46 een pak mooier imo.

Weeral die knik dak-koffer

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                    2012-...
                                    '07 BMW 118d

Comment

• hebben jullie de video al gezien van dak dat openklapt?

Comment

• http://carscoop.blogspot.com/2006/10...ble-video.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa

Waarom zijn deze foto's (heel de reeks van de dak-open-procedure) geshopt?

Ik bekeek ze daarstrax in diashow, om het dakmechanisme wat te bestuderen. Die man beweegt totaal niet, enkel zijn onderarm wordt af en toe korter of terug langer. Griezelig

Comment

Working...
                                          X