
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3 Cabrio (E93)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaToch een missertje, vind ik. De wigvorm is bij de '3 CC véél meer uitgesproken dan bij de '6.
Kijk naar de spanningslijn die bij beide modellen doorheen de voorste wielkas loopt. Bij de '3 gaat 'ie naar achter toe hoger lopen dan bij de '6, wat per definitie een meer uitgesproken wigvorm betekent voor de '3, dan voor de '6.
Een bijkomend element dat het idee "wigvorm" bij de '6 veel minder toepasselijk maakt dan bij de '3, is het feit dat het achtersteven van de '6 afgrond wordt, en zelfs al van boven het achterwiel terug een dalende lijn vertoont, benadrukt door de zijkanten van de koffer, die een duidelijke afronding maken.
Over veel valt te discussiëren (smaken & kleuren), maar dat de '6 een meer uitgesproken wigvorm heeft dan de '3 is met naakte feiten meteen onderuit te halen.
Ik ben blij dat die '6 zo'n mooi stoffen dak heeft, ook in mijn ogen is 't één van de mooiste stoffen kappen die er op de aardbol rondrijden. Ik zeg echter niét dat een CC niet even mooi zou kunnen geweest zijn.
Open vind ik de wagen heel mooi, zoals vele Cabrio's.
Wil ik een veranda, dan moet dat ook geen pergola worden, men kiest hier voor een Cabrio en geen mix van Cabrio en Coupé in één wagen
Comment
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
On topic: best wel knappe cabrio met leuke motoren
Off topic: Hoe komt het toch dat ondersteluitwisselingen nij de Ford groep altijd als een nadeel aanzien worden (bv relatie Volvo C70/Ford Focus of Jaguar X-type/ford Mondeo) terwijl je nooit hoort afgeven bij dezelfde praktijken bij bv GM of VAG.
Volgens sommige (als het onderstel de klasse bepaalt) is de TT dus eerder een concurent van de 307,Mégane,.... dan van de BMW Z4 of de Mercedes SLK.
Comment
-
Wigvormen en spanningslijnen buiten beschouwing gelaten blijf ik vinden dat deze nieuwe 3 beter een cabrio was geweest ZONDER dak tout court (voor zover dat bestaat en belangrijker nog, voor zover daar een markt voor bestaat).
Een stoffen kap heeft me nooit echt kunnen bekoren en het plooidak van deze 3 cabrio lijkt helemaal nergens naar.
Heel mooie open wagen, maar het dak is een miskleun. Ik heb het al eerder gezegd: BMW was beter bij de stoffen kap gebleven als dit alles is wat ze qua plooidak uit hun mouw weten te schudden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door John StarleyOff topic: Hoe komt het toch dat ondersteluitwisselingen nij de Ford groep altijd als een nadeel aanzien worden (bv relatie Volvo C70/Ford Focus of Jaguar X-type/ford Mondeo) terwijl je nooit hoort afgeven bij dezelfde praktijken bij bv GM of VAG.
Volgens sommige (als het onderstel de klasse bepaalt) is de TT dus eerder een concurent van de 307,Mégane,.... dan van de BMW Z4 of de Mercedes SLK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door John StarleyVolgens sommige (als het onderstel de klasse bepaalt) is de TT dus eerder een concurent van de 307,Mégane,.... dan van de BMW Z4 of de Mercedes SLK.
En nu eventjes serieus : bepaalt ook mee de klasse. 't Is uiteraard verre van de enige bepalende factor. Daarmee is alles gezegd, en jouw opmerking met de grond gelijk gemaakt. Trouwens, een TT is een tweezitter met stoffen dak, een roadster dus, een 307 en een Mégance zijn 4-zits CC's. 't Sloeg dus al van in 't begin nergens op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door John StarleyOff topic: Hoe komt het toch dat ondersteluitwisselingen nij de Ford groep altijd als een nadeel aanzien worden (bv relatie Volvo C70/Ford Focus of Jaguar X-type/ford Mondeo) terwijl je nooit hoort afgeven bij dezelfde praktijken bij bv GM of VAG.
Of toch, misschien dit : het platform van de Focus en de S40 is van die aard dat er uit het motorenaanbod dat de groep heeft zitten, zescilinders (V6) of achtcilinders (Vkunnen worden gemonteerd. Of je hangt er (tot op vandaag) mee vast aan FWD, terwijl Volvo vroeger ook steevast de juiste keuze maakte en RWD-auto's maakte.
Nadelig is het niet echt, 't is een goed onderstel. 't Zorgt er alleen voor dat de keuze ook meteen enkele andere opties uitsluit, maar daar zullen die mannen zich terdege bewust van zijn.
En nog belangrijker : Volvo heeft z'n 5-cilinders, die véél aangenamer en edeler zijn dan 4-cilinders, en waarmee ze nog altijd net meekunnen met de concurrentie die met 6 cilinders (of meer) uitpakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
En nu eventjes serieus : bepaalt ook mee de klasse. 't Is uiteraard verre van de enige bepalende factor. Daarmee is alles gezegd, en jouw opmerking met de grond gelijk gemaakt. Trouwens, een TT is een tweezitter met stoffen dak, een roadster dus, een 307 en een Mégance zijn 4-zits CC's. 't Sloeg dus al van in 't begin nergens op.
Bovendien heeft Volvo toch ook wel een mooi motoraanbod. De 5 cilinders (zelfs verkrijbaar in de kleine C30). De 6-cilinder in lijn die ook ik de volgende V70 verkrijbaar zal worden en moderne V8 uit de S80 en de XC90. In dat opzicht zou Volvo zelfs meer premium zijn dan bv Alfa Romeo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasMaar Volvo schkakelde niet over naar FWD door Ford. Het was een bewuste keuze om een nog veiliger concept te creëren. (850).
Zoals gezegd, vanuit sportieve overwegingen is het misschien leuker om de kracht op de achterwielen te zetten, ten andere veel meer dan 200PK krijg je moeilijk op de voorwielen, maar vanuit gemak kies ik nog met overtuiging voor FWD, in die mate zelfs dat ik het een (klein) minpuntje vind voor BMW dat alle wagens RWD zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJayIk wou het juist zeggen, het is gekend dat ge vooral vroeger moest opletten bij het besturen van een BMW dat ge in de (natte) bochten het gas niet te diep moet indrukken of je stond achterstevoren of erger. Voor de sportievelingen is dit natuurlijk een feest, maar het is bekend dat puur vanuit het oogpunt van veiligheid en wegligging FWD beter is. Om die reden zijn het overgrote deel van de wagens vandaag tevens voorwiel aangedreven.
Zoals gezegd, vanuit sportieve overwegingen is het misschien leuker om de kracht op de achterwielen te zetten, ten andere veel meer dan 200PK krijg je moeilijk op de voorwielen, maar vanuit gemak kies ik nog met overtuiging voor FWD, in die mate zelfs dat ik het een (klein) minpuntje vind voor BMW dat alle wagens RWD zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasMaar Volvo schkakelde niet over naar FWD door Ford. Het was een bewuste keuze om een nog veiliger concept te creëren. (850).
Comment
-
daarnet in de garage geweest , en de verkoper toonde mij ook deze picsdie mannen zijn altijd wat laat hé
(graptjen hé...want diene leest hier ook soms mee.)
wist mij te vertellen dat hem toch een 7000€ duurder uitkomt dan een coupéveel geld voor een extra zonneslag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannesdaarnet in de garage geweest , en de verkoper toonde mij ook deze picsdie mannen zijn altijd wat laat hé
(graptjen hé...want diene leest hier ook soms mee.)
wist mij te vertellen dat hem toch een 7000€ duurder uitkomt dan een coupéveel geld voor een extra zonneslag
Dat is inderdaad veel geld. Ik heb in het verleden 2 cabrio's gehad en heb toen gemerkt dat ik weinig reed met de kap open. Ofwel was het weer te slecht, ofwel was het te warm, ofwel had ik geen tijd om rond te rijden...
Nu is het wel zo dat een BMW cabrio wel goed z'n waarde houdt hé...
Toch verkies ik de coupé.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannesdaarnet in de garage geweest , en de verkoper toonde mij ook deze picsdie mannen zijn altijd wat laat hé
(graptjen hé...want diene leest hier ook soms mee.)
wist mij te vertellen dat hem toch een 7000€ duurder uitkomt dan een coupéveel geld voor een extra zonneslag
Je krijgt wel 2 BMW voor in de plaats, dus een Coupé en een Cabrio
Nee, maar moest hij nu mooier zijn dan zou die 7.000€(tochwel veel hoor) nog aannemen. Maar hij is gesloten echt lelijk zenne
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Echte auto-fan
En over de concurente:Laat iedereen toch proberen om met BMW te concureren,slechts weinigen zullen slagen
Ik zou zelfs weggaan bij een merk dat BMW begint te imiteren, elk merk moet uitgaan van zijn eigen sterktes. Kopiëren is dom want iedereen wil toch het origineel.
Het omgekeerde geldt trouwens ook... BMW-rijders zouden het toch maar niks vinden als ze andere merken qua design of filosofie gingen kopiëren...
Comment
Comment