Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Cabrio (E93)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
    In de uitgebreide detailtest van Autogids (huidig nr. 719) valt bij de kritiekpunten van de nieuwe cabrio "koetswerkstijfheid open" het meest op in de categorie minpunten. En ook hoe de rijkwaliteiten daaronder te lijden hebben (logisch wel), maar heb het hele artikel nog niet gelezen...

Zou wel jammer zijn moest BMW zich daarin verslikt hebben, hij is tenslotte duur genoeg.

Iemand al hands-on ervaring mee?
    Wordt er ook iets gezegd over de ruimte voor de passagiers? Hoe zit dat trouwens? Kunnen er achteraan volwaardige volwassenen mee, pakweg van een 1,85m?

Het valt me op dat op foto's visueel de ruimte tussen voor- en achterste zetels redelijk klein is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
      Hmm, dat betwijfel ik .
      In de nieuwe Autoreview staat er een 3kamp tussen de Audi A4 en de CLK en de nieuwe 3 cabrio . Daar staat er bij ruimte achterin bij dat de 3 reeks de ruimste is van de 3 ! Nu weet ik wel niet hoe ruim die andere 2 zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
        In de nieuwe Autoreview staat er een 3kamp tussen de Audi A4 en de CLK en de nieuwe 3 cabrio . Daar staat er bij ruimte achterin bij dat de 3 reeks de ruimste is van de 3 ! Nu weet ik wel niet hoe ruim die andere 2 zijn ?
        De CLK is vrij ruim achteraan. (voor een cabrio)
        Audi A4 weet ik niet meer zo goed.
        Wij hebben in ieder geval nog geen seconde spijt gehad van onze CLK.
        (Reden om geen 3 cabrio te nemen was: minder mooi interieur en hij is lelijk als hij gesloten is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
          In de uitgebreide detailtest van Autogids (huidig nr. 719) valt bij de kritiekpunten van de nieuwe cabrio "koetswerkstijfheid open" het meest op in de categorie minpunten. En ook hoe de rijkwaliteiten daaronder te lijden hebben (logisch wel), maar heb het hele artikel nog niet gelezen...

Zou wel jammer zijn moest BMW zich daarin verslikt hebben, hij is tenslotte duur genoeg.

Iemand al hands-on ervaring mee?
          Dat is typisch bij een cabrio, daar hebben ze allemaal last van. Met m'n E46 was dat ook erg goed voelbaar. Met de Spider minder maar da's een roadster, die z'n dak is kleiner.

En inderdaad: men moet iéts bij de minpunten kunnen zetten. 't Is niet omdat de cabrio's nu een stalen dak hebben, dat 't coupés zijn. Op den duur lijken die journalisten dat te vergeten.

Comment

• hoe kunt ge da eigenlijk juist voelen ?

tis toch ni da ge merkt da uwen auto doorhangt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
              Is hij zo groot als de Volvo C70 binnenin? Ik kan daar met men 1,85m makkelijk "achter mezelf" gaan zitten. M'n benen raken zelfs de voorzetels nog niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                Is hij zo groot als de Volvo C70 binnenin?
                No way José.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                  Is hij zo groot als de Volvo C70 binnenin? Ik kan daar met men 1,85m makkelijk "achter mezelf" gaan zitten. M'n benen raken zelfs de voorzetels nog niet...
                  Ja, ik kan ook perfect achter mezelf gaan zitten. De A4 is voelbaar ietsje kleiner, de CLK is duidelijk kleiner. De '3 en de C70 zijn hetzelfde. Niet supergroot, maar doenbaar.
                  Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  No way José.
                  Toch wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                    hoe kunt ge da eigenlijk juist voelen ?

tis toch ni da ge merkt da uwen auto doorhangt ?
                    Onmiddellijk "voelen" doe je dat niet zo snel.

Je "hoort" wel dat de auto zich zet. Een cabrio is een beetje zoals een schoendoos zonder deksel, die kan je ook makkelijk kromtrekken. Als je er 't deksel op zet, gaat dat plots niet meer (zo goed).
                    Idem met auto's, dus. De torsiestijfheid van een open koetswerk, zonder dak dus, is vele malen lager dan een gesloten model, en de eerste symptomen daarvan zijn kraakjes in 't interieur als je rijdt (zelfs met gesloten dak).

Als je echt hard rijdt met 'n cabrio, voel je het extra gewicht wel wat, en ook 't feit dat 'ie een beetje minder precies rijdt. Maar het verschil in prestaties in bochten b.v. beloopt enkel een paar procenten, zeker op goeie weg. Als je dus een identieke coupé en cabrio (op 't dak na dus, maar identiek qua uitrusting) een goed liggende afrit van de autostrade laat nemen, zal winst of verlies veel meer afhangen van b.v. de moed van de chauffeur, of de staat van de banden, dan van het concept zelf.

Op circuit echter zou dat - vermoed ik - wel 'n verschil kunnen opleveren. Maar wie gaat nou met 'n cabrio op circuit racen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Onmiddellijk "voelen" doe je dat niet zo snel.

De torsiestijfheid van een open koetswerk, zonder dak dus, is vele malen lager dan een gesloten model, en de eerste symptomen daarvan zijn kraakjes in 't interieur als je rijdt (zelfs met gesloten dak).
                      Kraakjes? Dat zou toch niet mogen! Ik word dat toch niet gewaar in mijn C70.

Het enige dat ik hoor is een beetje het glijden van de ramen tegen een klein deeltje rubber op momenten dat het lang nat geweest is. puntje talkpoeder eraan en het is opgelost. Bij droog weer heb je dat helemaal niet, en ook niet bij open rijden. Kan zijn omdat de wagen ook nog nieuw is natuurlijk en de rubbers dus nog niks sleet hebben.

Nu het is een nieuwe wagen maar ik zou niet opgetogen zijn moesten zich allerlei interieurgeluiden beginnen ontwikkelen na verloop van tijd. Voorlopig dus nog niks aan de hand.

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Kan je binnenkort naspelen met je homies .

Comment

• Mijn tante heeft er ook eentje besteld, kan ik binnenkort eens mee meerijden . Het betreft een 325i (3-liter dus) met automaat. Buitenkleur: Monacoblau, Creambeige lederen interieur, notelaarhouten sierlijsten en velgen styling 185. Zeer klassieke keuze dus . Ze zou hem ergens in september hebben. Foto's volgen dan .
                            Last edited by ; 04/06/2007, 15:55. Reden: typfoutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              Mijn tante heeft er ook eentje besteld, kan ik binnenkort eens mee meerijden . Het betreft een 325i (3-liter dus) met automaat. Buitenkleur: Monacoblau, Creambeige lederen interieur, notelaarhouten sierlijsten en velgen styling 185. Zeer klassieke keuze dus . Ze zou het ergens in september. Foto's volgen dan .
                              Toch wel met sportzetels zeker ! ?

Neenee, proficiat (aan uw tante)
                              1991 Mazda MX-5 NA
                              Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                              www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                Toch wel met sportzetels zeker ! ?
                                Nee ik denk geen sportzetels, ik vind het wel een beetje een bommabakje .

Comment

• kheb er eentje zien rijden in aalst. (een zwarte)
                                  met het dak erop, en viel best nog mee qua lijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                    kheb er eentje zien rijden in aalst. (een zwarte)
                                    met het dak erop, en viel best nog mee qua lijn.
                                    in haaltert op steenweg staat ook ééntje, een zwarte, echt wel een lekkere kar

Comment

• Zaterdag gezien, E93 320i mét m-pack

1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• 1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• 1991 Mazda MX-5 NA

Comment

Working...
                                          X