Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Up

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW Up




  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten


    De buitenkant valt nog mee. Maar de binnenkant, tja... Alleen vw kan zo iets triestig maken. Het straalt echt armoede uit. De armen hebben bij vw geen recht op een interieur. Als je daar in moet zitten, dan zou ik spontaan in huilen uitbarsten, echt triestig... Maar het is toch al iets beter dan bij de Fox.

    Comment


    • #3
      Het tweede punt om te huilen is dat er alleen maar armoedige 3 cilinders in komen.
      Had gehoopt op een 1.2 TSI viercilinder maar er komt maximaal een armoedige 1.2 TSI 3 cilinder in.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
        De buitenkant valt nog mee. Maar de binnenkant, tja... Alleen vw kan zo iets triestig maken. Het straalt echt armoede uit. De armen hebben bij vw geen recht op een interieur. Als je daar in moet zitten, dan zou ik spontaan in huilen uitbarsten, echt triestig... Maar het is toch al iets beter dan bij de Fox.
        Da's een beetje vooroordelen gezien je nog geen officiële prijzen kent.

        Precies of een Renault Twingo, Citroën C2, Peugeot 1007 en konsoorten zijn zo fantastisch binnenin.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Het tweede punt om te huilen is dat er alleen maar armoedige 3 cilinders in komen.
          Had gehoopt op een 1.2 TSI viercilinder maar er komt maximaal een armoedige 1.2 TSI 3 cilinder in.
          Hoeveel weegt dit ding? Ik verwacht niet dat mensen die zoiets kopen nood hebben aan stoplichtsprintjes ed. De combo gewicht/power zou naar mijn mening toch voldoende moeten zijn om aan het verkeer deel te kunnen nemen. Het is vanzelfsprekend dat deze niet bedoeld is om aan >200km/u te cruisen op de Duitse autobahn.

          Een 1.2TSI 105 is leuk ja, maar hoeveel zouden er daar van verkocht worden? Misschien iets voor een nieuwe Lupo GTI...

          Elektrische versie op stapel?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Da's een beetje vooroordelen gezien je nog geen officiële prijzen kent.
            In Duitsland heb ik al € 9000,- als basis prijs langs horen komen, dat is al te duur ten aanzien van andere kleine auto's.

            Comment


            • #7
              Ik vind dat dashboard best wel leuk. Lekker simpel, niet te futuristisch zoals het moet imo. Sommige auto's hebben toch echt een dashboard waar je verwacht dat er ook ergens een schietknop op zit..

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                Het tweede punt om te huilen is dat er alleen maar armoedige 3 cilinders in komen.
                Had gehoopt op een 1.2 TSI viercilinder maar er komt maximaal een armoedige 1.2 TSI 3 cilinder in.
                nou is een 3-cylinder diesel mss echt wel lelijk klinken...een 3 cylinder benzine is echt wel fijn en compleet trillingvrij te krijgen

                nix mis mee, bmw gaat niet voor niets met 3 cylinders starten, omdat ze auditief en energetisch top zijn

                Comment


                • #9
                  Ik vind hem maar lelijk.. vooral die achterkant, weer met zo'n stomme 'glazen' achterklep zoals de C1 enzo.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                    Da's een beetje vooroordelen gezien je nog geen officiële prijzen kent.

                    Precies of een Renault Twingo, Citroën C2, Peugeot 1007 en konsoorten zijn zo fantastisch binnenin.
                    Een twingo vind ik er toch 1000 keer beter uitzien dan deze lupo hoor... Vergelijk maar eens de afwerking van de deuren binnenin...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                      Een twingo vind ik er toch 1000 keer beter uitzien dan deze lupo hoor... Vergelijk maar eens de afwerking van de deuren binnenin...
                      Zonder twijfel en dan heb je ook nog gewoon een 4 cilinder onder de kap.


                      Comment


                      • #12
                        Strak ding, middenconsole en stuk dashboard doet me wat aan de Sharan denken. Aan de buitenkant heel modern, interieur wat minder.

                        De kleur vind ik wel niet echt passen. Zilver of wit met zwart interieur zouden voor mooiere contrasten zorgen, zowel vanbinnen als vanbuiten. De koplampen zien er jammergenoeg wat goedkoop uit.

                        Comment


                        • #13
                          Ja, dat heb je met VW budget auto's.

                          Comment


                          • #14
                            Dit is een concurrent voor de Aygo, C1 en 107 en daar is het interieur even spartaans. Daar hebben de kopers van dit soort auto geen problemen mee. Maar als 9000 als basisprijs genoemd wordt, dan schiet dit wel tekort.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #15
                              Het design doet mij eerder een electrische auto denken.

                              Comment


                              • #16
                                Ik ga wachten tot de officiële info en meer foto's maar op het eerste zicht ziet dat er toch best wel ok uit. Zelfs tamelijk frivool voor een VW, vooral de achterkant.
                                Interieur vind ik ook niet slecht. Sober met hier en daar een leuk accent. Kwestie van smaak. Beetje plaatstaal in een budget auto kan trouwens geen kwaad.

                                Comment


                                • #17
                                  Leuk ding! Goed zelf dat er een driecilinder in zit, downsizing voor kleine stadsauto's kan ik enkel toejuichen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                    Zonder twijfel en dan heb je ook nog gewoon een 4 cilinder onder de kap.
                                    Een hollander zou zeggen: wat een gedrocht!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Officieel: Volkswagen Up bestormt A-segment

                                      Een van de belangrijkste primeurs van de IAA is uit z’n ei gekropen. Met de geheel nieuwe Up wil Volkswagen het A-segment flink opschudden. De Volkswagen Up is 3,54 meter lang en 1,64 meter breed. De wielbasis is 2,42 meter, waardoor Volkswagen interieurruimte voor vier belooft. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter. Met neergeklapte achterbank is dat 951 liter.
                                      Onder de kap ligt een nieuwe driecilinder benzinemotor met een cilinderinhoud van één liter. Het blokje is er in twee smaken: 60 pk of 75 pk. De eerste heeft een CO2-uitstoot van 105 g/km, bij de sterkste versie is dat 108 g/km. Daardoor hebben beide auto’s bij de introductie de wegenbelasting- en bpm-vrije status.
                                      Wie minder CO2-uitstoot wil, kan het Bluemotion Technology-pakket bestellen. Dan krijgt de Up de beschikking over onder meer een start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Later komt er ook nog een driecilinder motor die geschikt is voor aardgas en groengas. Die heeft een gemiddeld verbruik van 3,2 liter per 100 kilometer. Dat betekent een CO2-uitstoot van 86 g/km. Met het Bluemotion Technology-pakket is dat 79 g/km. Dat wordt zoals het er nu uitziet de laagste uitstoot voor een auto zonder elektromotor. In 2013 komt er ook nog een geheel elektrische Up.
                                      Volkswagen heeft ook aan de veiligheid gedacht. De Up is namelijk de eerste in z’n segment die leverbaar is met City Emergency Braking. Dat systeem is actief bij snelheden tot 30 km/h en maakt gebruik van een laser-sensor. Die scant de omgeving en signaleert potentiële aanrijdingen. Het systeem probeert die te voorkomen of in ieder geval de schade te verminderen door de Up automatisch af te remmen.
                                      Binnenin valt het op de middenconsole geplaatste Personal Infotainment Device (PID) op. Daarmee is het mogelijk om navigatie-, telefoon-, informatie- en entertainmentfuncties te bedienen en te organiseren. De PID is simpelweg bovenop de middenconsole te plaatsen. Vanaf dat moment is hij opgenomen in het ‘netwerk’ van de auto. Daarbij kan het scherm gebruikt worden voor de weergave van belangrijke voertuiginformatie. Het display geeft bij gebruik van de ParkPilot parkeerhulp bijvoorbeeld een visuele weergave van de ruimte achter de auto.
                                      De onthulling van de Volkswagen Up vindt plaats op de IAA in Frankfurt. Begin 2012 verschijnt de Volkswagen Up bij de dealers.

                                      [www.autoweek.nl]





                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X