Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De buitenkant valt nog mee. Maar de binnenkant, tja... Alleen vw kan zo iets triestig maken. Het straalt echt armoede uit. De armen hebben bij vw geen recht op een interieur. Als je daar in moet zitten, dan zou ik spontaan in huilen uitbarsten, echt triestig... Maar het is toch al iets beter dan bij de Fox.
Het tweede punt om te huilen is dat er alleen maar armoedige 3 cilinders in komen.
Had gehoopt op een 1.2 TSI viercilinder maar er komt maximaal een armoedige 1.2 TSI 3 cilinder in.
De buitenkant valt nog mee. Maar de binnenkant, tja... Alleen vw kan zo iets triestig maken. Het straalt echt armoede uit. De armen hebben bij vw geen recht op een interieur. Als je daar in moet zitten, dan zou ik spontaan in huilen uitbarsten, echt triestig... Maar het is toch al iets beter dan bij de Fox.
Da's een beetje vooroordelen gezien je nog geen officiële prijzen kent.
Precies of een Renault Twingo, Citroën C2, Peugeot 1007 en konsoorten zijn zo fantastisch binnenin.
Het tweede punt om te huilen is dat er alleen maar armoedige 3 cilinders in komen.
Had gehoopt op een 1.2 TSI viercilinder maar er komt maximaal een armoedige 1.2 TSI 3 cilinder in.
Hoeveel weegt dit ding? Ik verwacht niet dat mensen die zoiets kopen nood hebben aan stoplichtsprintjes ed. De combo gewicht/power zou naar mijn mening toch voldoende moeten zijn om aan het verkeer deel te kunnen nemen. Het is vanzelfsprekend dat deze niet bedoeld is om aan >200km/u te cruisen op de Duitse autobahn.
Een 1.2TSI 105 is leuk ja, maar hoeveel zouden er daar van verkocht worden? Misschien iets voor een nieuwe Lupo GTI...
Ik vind dat dashboard best wel leuk. Lekker simpel, niet te futuristisch zoals het moet imo. Sommige auto's hebben toch echt een dashboard waar je verwacht dat er ook ergens een schietknop op zit..
Het tweede punt om te huilen is dat er alleen maar armoedige 3 cilinders in komen.
Had gehoopt op een 1.2 TSI viercilinder maar er komt maximaal een armoedige 1.2 TSI 3 cilinder in.
nou is een 3-cylinder diesel mss echt wel lelijk klinken...een 3 cylinder benzine is echt wel fijn en compleet trillingvrij te krijgen
nix mis mee, bmw gaat niet voor niets met 3 cylinders starten, omdat ze auditief en energetisch top zijn
Ik vind hem maar lelijk.. vooral die achterkant, weer met zo'n stomme 'glazen' achterklep zoals de C1 enzo.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Strak ding, middenconsole en stuk dashboard doet me wat aan de Sharan denken. Aan de buitenkant heel modern, interieur wat minder.
De kleur vind ik wel niet echt passen. Zilver of wit met zwart interieur zouden voor mooiere contrasten zorgen, zowel vanbinnen als vanbuiten. De koplampen zien er jammergenoeg wat goedkoop uit.
Dit is een concurrent voor de Aygo, C1 en 107 en daar is het interieur even spartaans. Daar hebben de kopers van dit soort auto geen problemen mee. Maar als 9000 als basisprijs genoemd wordt, dan schiet dit wel tekort.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Ik ga wachten tot de officiële info en meer foto's maar op het eerste zicht ziet dat er toch best wel ok uit. Zelfs tamelijk frivool voor een VW, vooral de achterkant.
Interieur vind ik ook niet slecht. Sober met hier en daar een leuk accent. Kwestie van smaak. Beetje plaatstaal in een budget auto kan trouwens geen kwaad.
Een van de belangrijkste primeurs van de IAA is uit z’n ei gekropen. Met de geheel nieuwe Up wil Volkswagen het A-segment flink opschudden. De Volkswagen Up is 3,54 meter lang en 1,64 meter breed. De wielbasis is 2,42 meter, waardoor Volkswagen interieurruimte voor vier belooft. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter. Met neergeklapte achterbank is dat 951 liter.
Onder de kap ligt een nieuwe driecilinder benzinemotor met een cilinderinhoud van één liter. Het blokje is er in twee smaken: 60 pk of 75 pk. De eerste heeft een CO2-uitstoot van 105 g/km, bij de sterkste versie is dat 108 g/km. Daardoor hebben beide auto’s bij de introductie de wegenbelasting- en bpm-vrije status.
Wie minder CO2-uitstoot wil, kan het Bluemotion Technology-pakket bestellen. Dan krijgt de Up de beschikking over onder meer een start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Later komt er ook nog een driecilinder motor die geschikt is voor aardgas en groengas. Die heeft een gemiddeld verbruik van 3,2 liter per 100 kilometer. Dat betekent een CO2-uitstoot van 86 g/km. Met het Bluemotion Technology-pakket is dat 79 g/km. Dat wordt zoals het er nu uitziet de laagste uitstoot voor een auto zonder elektromotor. In 2013 komt er ook nog een geheel elektrische Up.
Volkswagen heeft ook aan de veiligheid gedacht. De Up is namelijk de eerste in z’n segment die leverbaar is met City Emergency Braking. Dat systeem is actief bij snelheden tot 30 km/h en maakt gebruik van een laser-sensor. Die scant de omgeving en signaleert potentiële aanrijdingen. Het systeem probeert die te voorkomen of in ieder geval de schade te verminderen door de Up automatisch af te remmen.
Binnenin valt het op de middenconsole geplaatste Personal Infotainment Device (PID) op. Daarmee is het mogelijk om navigatie-, telefoon-, informatie- en entertainmentfuncties te bedienen en te organiseren. De PID is simpelweg bovenop de middenconsole te plaatsen. Vanaf dat moment is hij opgenomen in het ‘netwerk’ van de auto. Daarbij kan het scherm gebruikt worden voor de weergave van belangrijke voertuiginformatie. Het display geeft bij gebruik van de ParkPilot parkeerhulp bijvoorbeeld een visuele weergave van de ruimte achter de auto.
De onthulling van de Volkswagen Up vindt plaats op de IAA in Frankfurt. Begin 2012 verschijnt de Volkswagen Up bij de dealers.
Comment