Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Up

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wij doen van tijd 600km.met een Yaris 1.0(55pk) zonder airco aan een stuk. Met een UP moet dat 10 stappen vooruit zijn op dat gebied.
    Dus niet neerbuigend zijn over stadswagens, ze zijn meer dan dat .

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Last edited by Namaz; 11/09/2019, 22:06.

Comment

• Vorig jaar met mijn Fiat 500C diesel 740 km op 1 dag (op en af naar de Nurburgring met een omweg via Luxemburg in het terugkomen).

En dat op 1 tank terug thuis paste er 33 liter in (tank is 35 liter).

Eigenlijk nergens klagen over, er is airco, een goede radio, GPS,...

Ik stapte daar eigenlijk fris uit na thuiskomst!

Ik volg André trouwens over de batterijen: als ik een elektrische koop, is 200 km genoeg. Die paar keer dat ik veel verder moet, pak ik wel iets anders.

Dat is zoals mensen die dagelijks alleen naar het werk rijden met een monovolume, zodat ze 1 keer 2 weken per jaar met het hele gezin volgeladen naar Zuid-Frankrijk kunnen.

Beter een auto huren dan...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• 200km is te weinig, kunnen we evengoed naar paard en kar... Of is dat omdat wij wekelijks aan +200 zitten?

Maar als ik hier verder op denk, het is toch fijner om te weten dat je dure wagen meer dan 200km kan rijden voor hij 4 tot 8uur moet laden? De psychologische grens ligt bij mij op 850km... Tegen dat die er zijn op betaalbaar niveau zijn we 10 jaar verder. Lang genoeg nog om van mijn benzines te genieten

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          NIEUW LOGO IS GROOTSTE NIEUWS

VERNIEUWDE VOLKSWAGEN E-UP IN PRODUCTIEVORM TE ZIEN

Volkswagen deelde tot nu toe alleen de specificaties van de vernieuwde e-Up. Het uiterlijk van de kleine EV was dan ook nog een klein geheimpje. Tot nu, want op de IAA beleeft de nieuwe elektrische Up zijn publieksdebuut.

Wie smachtend op de nieuwe e-Up zat te wachten, hebben we goed en slecht nieuws. We weten dus na dik twee maanden wachten hoe de e-Up eruit ziet. Maar nu komt het ‘slechte nieuws’ om de hoek kijken: er is niks veranderd! We weten wel waarom Volkswagen wachtte met de onthulling van de nieuwe auto, want de logo’s van weleer maken rondom plaats voor het vernieuwde fabrikantskenmerk. Doordat dit logo pas gisteren wereldkundig werd gemaakt, mag de nieuw e-Up zichzelf vandaag laten zien.

Het grootste nieuws bij de verjongingskuur schuilt onder de kap. Of eerder: onder de auto zelf. Net als de nieuwe elektrische Skoda Citigo en Seat Mii krijgt de e-Up een 61 kW sterke elektromotor waar een 36,8 kWh groot accupakket wordt gehangen. Daarmee schiet de oude NEDC-actieradius van 130 kilometer naar 265 WLTP-kilometers.

Prijzen worden nog bekend gemaakt. Volkswagen houdt overigens als enige van de drie merken ook de reguliere Up in het gamma. Seat en Skoda zwaaien hun benzine (en aardgas)-versies van de compacte autootjes uit na de komst van de EV’s.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Vorig jaar met mijn Fiat 500C diesel 740 km op 1 dag (op en af naar de Nurburgring met een omweg via Luxemburg in het terugkomen).

En dat op 1 tank terug thuis paste er 33 liter in (tank is 35 liter).

Eigenlijk nergens klagen over, er is airco, een goede radio, GPS,...

Ik stapte daar eigenlijk fris uit na thuiskomst!

Ik volg André trouwens over de batterijen: als ik een elektrische koop, is 200 km genoeg. Die paar keer dat ik veel verder moet, pak ik wel iets anders.

Dat is zoals mensen die dagelijks alleen naar het werk rijden met een monovolume, zodat ze 1 keer 2 weken per jaar met het hele gezin volgeladen naar Zuid-Frankrijk kunnen.

Beter een auto huren dan...
            Idem, mijn woon-werk verkeer is een kleine 60km op en af. Verste ritjes op waar ik zo op kan komen ( onverwachts ergens door naar toe rijden na het werk), is zo'n 130km als ik snel kijk in maps, voor mezelf. De keren dat ik verder moet, dan is dat nooit onverwacht, en zou ik dus gemakkelijk de niet-elektrische wagen kunnen nemen. (Ik ga er dus ook vanuit dat zo'n wagen de tweede wagen in het gezin is.)

Voor woon-werk verkeer zou het zelfs nog kleiner mogen eigenlijk. Genre Twizzy, maar dan volledige afgesloten en met een hogere snelheid en bereik zou eigenlijk best interessant kunnen zijn.
            Last edited by Phate; 06/10/2019, 16:22.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Volkswagen e-Up: Reicht der VW als Einsteiger-E-Auto? - Test/Review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Volkswagen e-UP 2021 Review Interior Exterior

Comment

• Is ondertussen ook Mega gedateerd zo'n Up! en daar doet elektrificeren niets aan af.
                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• paar dagen geleden staan praten met de eigenaar van de skoda ecitigo, en die was daar lyrisch over electrische aandrijving is gewoon fijn, ook met een gedateerden bak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            paar dagen geleden staan praten met de eigenaar van de skoda ecitigo, en die was daar lyrisch over electrische aandrijving is gewoon fijn, ook met een gedateerde bak
                            Dat geloof ik best dat elektrische aandrijving gewoon fijn is, alleen is de up! al nooit iets bijzonders geweest al helemaal niet aan de binnenkant en dat wordt er niet beter op met zijn leeftijd.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• die mens is gewoon content met zijn aanschaf na een vorig model octavia met 12tsi (en naast zijn twizzy), veel andere keuze heb je ook niet als je electrisch wil en niet te veel uitgeven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Dat geloof ik best dat elektrische aandrijving gewoon fijn is, alleen is de up! al nooit iets bijzonders geweest al helemaal niet aan de binnenkant en dat wordt er niet beter op met zijn leeftijd.
                                De verkoopcijfers in jouw thuisland spreke dat tegen.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik ben toch verrast door mijn Mii'tje die in feite een gerebadged Up is. Rijdt goed, zit goed in elkaar, ligt prima op de baan en goedkoop in gebruik. Alleen zijn de meeste Up's in NL uitgerust met het bluemotion pakket om de co2 uitstoot laag te houden. Helaas zit daar ook een verlaagde ophanging bij die er een stuiterbak van maakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Ik ben toch verrast door mijn Mii'tje die in feite een gerebadged Up is. Rijdt goed, zit goed in elkaar, ligt prima op de baan en goedkoop in gebruik. Alleen zijn de meeste Up's in NL uitgerust met het bluemotion pakket om de co2 uitstoot laag te houden. Helaas zit daar ook een verlaagde ophanging bij die er een stuiterbak van maakt.
                                    Hier staat een GTI van de vrouw. Best pittig en leuk om te rijden.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• 'VOLKSWAGEN BRENGT E-UP WEER OP DE MARKT'

ELEKTRISCH GAT VULLEN

Volkswagen brengt de volledig elektrische e-Up weer terug op de markt. Dat claimt Automobilwoche op basis van verschillende Duitse media.

De volledig elektrische Volkswagen e-Up is momenteel niet meer nieuw leverbaar, maar daar kon wel eens verandering in komen. Uit interne communicatie tussen Volkswagen en merkdealers zou naar voren komen dat de e-Up weer in het aanbod wordt opgenomen. Let wel, we hebben het hier vermoedelijk over Duitse dealers. De vraag of de e-Up werkelijk terugkeert en of die comeback ook voor Nederland geldt, ligt inmiddels bij de importeur.

Volkswagen zou zijn elektrische kleintje terugbrengen om nog wat langer een graantje mee te pikken op de verder naar beneden uitbreidende markt voor elektrische auto's. Denk daarbij bijvoorbeeld aan relatief betaalbare nieuwe EV's als de Dacia Spring en de Fiat 500e.

De e-Up was er vroeg bij, toen hij in 2014 op de markt kwam. In 2019 kreeg de e-Up een opfrisser, waarbij vooral de verbeterde actieradius (260 km WLTP) een belangrijk pluspunt was. Een tijdje was de e-Up zelfs de enige Up in het programma, tot in 2019 de versies met brandstofmotor weer terugkwamen. Dat zijn momenteel juist weer de enige varianten waaruit je kunt kiezen, want de e-Up was tot voor kort enkel nog uit voorraad leverbaar. Ook zijn broertjes Seat Mii Electric en Skoda Citigo iV zijn inmiddels niet meer nieuw te bestellen.

Comment

• Volkswagen UP GTI 2022 - Review

Comment

Working...
                                          X