Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
inderdaad, een Up Gti zou perfect passen onder de Polo Gti.
Een klein VW'tje met toch dat beetje meer pk's en handgeschakeld, een heerlijke combinatie.
Als Volkswagen dit uitbrengt (de gti) dan zou dit een niet te onderschatten auto worden!
Bwa, dat is toch ongeveer hetzelfde als de Ford Ka en de Toyota Aygo..
Op papier mss wel, in praktijk gaan die voor € 7.000 of minder de toonzaal buiten. Dat zal bij VW nog wel efkes duren vooraleer ze die korting toepassen...
We maken de eerste kilometers met de Volkswagen Up, de nieuwe ster van Volkswagen in het kleine A-segment.
Als Fiat begin 2012 met zijn nieuwe Panda op de markt komt, zal hij een nieuwe en niet mistenverstane tegenstander hebben, de Volkswagen Up. Met een 1,0-liter driecilinder benzinemotor aan boord, die 75 pk levert en waarmee je spelenderwijs 1 op 20 rijdt. Maar die er ook geen moeite mee heeft op de Autobahn een tempo van 160 km/h vast te houden, zo ervoeren we tijdens een speciale pre-introductie van de Up in Wolfsburg.
De eerste indrukken waren zonder meer positief. Dankzij zijn – voor zijn klasse - extreem lange wielbasis van 2,42 meter rijdt de up! niet alleen heel stabiel en comfortabel, maar is hij ook buitengewoon ruim. De up! is maar 3,5 meter lang, maar dankzij het feit dat de wielen extreem op de hoeken staan, is de ruimte binnenin voldoende voor vier volwassenen en aardig wat bagage.
De instap naar achteren vraagt weliswaar enige lenigheid, ondanks het feit dat de portieren zo groot zijn als die van een Phaeton, maar verder laat het comfort niks te wensen over. Complimenten aan de motoreningenieurs: de driepitter klinkt niet als een keukenmachine, maar maakt gewoon een lekker geluid, loopt keurig trillingsvrij (ondanks de afwezigheid van balansassen) en hij is nog lekker soepel ook.
De voorruitstijlen zijn erg dik wat doet vrezen voor het zicht naar voren, maar doordat ze zo ver van je vandaan staan, is dat toch goed.
De Up ziet er goed uit, zowel van binnen als buiten, het is een auto met een vriendelijk en rustig design, zoals de Golf. We weten uit ervaring dat de houdbaarheid daarvan okay is. Moet ook wel, want deze eerste up! vormt de basis van een complete familie: er komen ook een vijfdeurs, een coupé, een MPV en een elektrische versie.
Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment