Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Up

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Up-date voor Volkswagen Up

Volkswagen heeft een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd waarvan eentje er met kop en schouders bovenuit springt: de A-segmenter krijgt (tromgeroffel) een extra knopje!

Wie de Take Up - de instap-Up - bestelt, moet het zonder elektrisch bedienbare zijruitjes doen. Wie het tweede uitrustingsniveau aanvinkt - de Move Up - krijgt wél elektrisch te openen voorste zijruitjes. Opmerkelijk genoeg kan de bestuurder het ruitje aan de passagierszijde niet zelf bedienen omdat het knopje er simpelweg voor ontbreekt.
    Ook Volkswagen vond dat wat opmerkelijk en geeft met de kleine Up-update ook de bestuurder de beschikking over het voorheen ontbrekende knopje. Verder voorziet Volkswagen alle Ups met automatische bak van Bluemotion Technologies. Hieronder valt bijvoorbeeld een start-stopsysteem. Per direct is ook de Cross-Up met automaat te bestellen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• VW up! 1.0 TSI. 3 cilinder turbo met 105pk.

Beim VW Up endet die Leistungsorgie derzeit bei 75 PS. Die Turbovariante des Dreizylinders mit 105 PS ist schon lange im Gespräch. In Brasilien ist jetzt schon zu haben.

Comment

• Alleen voor Brazilië, niet voor Europa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Alleen voor Brazilië, niet voor Europa.
          Nee, niet voor Europa.
          Volgens mijn is het de zelfde motor die hier ook in bv de A1 geleverd wordt.

Comment

• Vreemd dat die niet de oversteek maakt naar Europa. Zou toch een plezant autootje kunnen zijn voor Europa mits een paar kleine aanpassingen.

Comment

• Het vreemde is dat VW 105 pk opgeeft voor die 1.0 TSI motor, maar dat hij 134 pk blijkt te leveren, volgens één van de bovenstaande filmpjes.

Comment

• De reden dat ze die TSI hier niet leveren, ligt er volgens mij in dat het prijsverschil met de Polo dan gewoon te klein wordt.

Comment

• Gelukkig zien we die lelijke dingen hier bijna niet rijden.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Iemand heeft een bril nodig.

Comment

• Zie jij die veel rijden misschien? Ik niet.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik ook niet

in geen van de merken, er rijdt hier 1 skoda rond, haar vorige was een lupo

Comment

• BOMMETJE: DIT IS DE VOLKSWAGEN UP GTI!

Volkswagen heeft het doek getrokken van een gloednieuwe variant van de Up: de GTI! Begin 2018 komt de kleine sporter op de markt.

Een GTI die minder weegt dan een ton komt niet vaak meer voor. De VolkswagenUp heeft er nu een sportieve topversie bij, waarbij dat wel het geval is. De Up GTI heeft onder de kap een 115 pk en 230 Nm sterke versie van de driecilinder 1.0 TSI, waarmee de 997 kilo zware auto in 8,8 seconden vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h moet kunnen bereiken. Schakelen gaat met een handbak met zes versnellingen en de topsnelheid is vastgesteld op 197 km/h.

Uiteraard maakt de Up er qua uiterlijk geen geheim van dat het om een sportieve versie gaat. Dikke 17-inch lichtmetalen wielen, zwarte striping langs de flanken, een achterspoiler en rode accenten op de achterklep en de grille maken het GTI-feest compleet. De auto heeft een sportiever afgesteld onderstel en staat 15 mm dichter bij de grond dan de reguliere Up. In het interieur treffen we een met leer bekleed stuurwiel, een GTI-schakelpookknop en het bekende retro GTI-ruitjespatroon in de bekleding.

Volkswagen benadrukt graag dat de Up GTI knipoogt naar het verleden. De eerste Golf GTI was ook een kleine opdonder en woog slechts 810 kilo. Die wist dankzij de 110 pk sterke atmosferische 1.6 viercilinder een 0-100 km/h-acceleratie in 9,0 seconden voor elkaar te krijgen. Een fractie langzamer dan de iets zwaardere Up GTI. Volkswagen wijdt zelfs speciaal onderstaande video aan de vergelijking. De levering van de sportiefste Up start begin 2018. Prijzen volgen te zijner tijd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik ben geen up! (VAG drieling) fan en daar brengt deze GTI ook geen verandering in.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De voorvader met bijna dezelfde specs

Der Golf 1 GTI ist Begründer der GTI-Reihe und begehrtes Sammlerstück. Die Leistungswerte des VW Up GTI sind nahezu identisch mit denen seines berühmten Vorfahren: Mit 115 PS sprintet der Kleinstwagen in 8,8 Sekunden von 0 auf 100 km/h, sein Ur-Ahn brauchte 9,2 Sekunden. Topspeed sind im Up GTI 197 km/h (Golf 1 GTI: 182 km/h).

Comment

• Live in Wörthersee,

Comment

• De Up gti is zondag aan de pers voorgesteld.
                                      115pk en zal nog deze zomer te bestellen zijn.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

• Gewildig concept, een 3 cylinder klinkt leuk, laag gewicht van zo'n Up, leuk.

Alleen qua vermogen een beetje een gemiste kans...115 pk...Niet verkeerd maar 130pk of meer had leuker geweest om zich te onderscheiden.
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                          X