Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes B-klasse





    Gelekt: de nieuwe Mercedes-Benz B-klasse!

    Niet alleen de informatie van de Mercedes-Benz SLK 55 AMG is voortijdig uitgelekt, ook de officiële onthulling van de nieuwe B-klasse verloopt niet volgens plan. Hier ziet u namelijk de eerste foto! De nieuwe B-klasse oogt een stuk eleganter dan zijn voorganger, al verliest hij niet zijn karakter: het blijft een kruising tussen een hoge, ruime hatchback en een 5-persoons MPV waarbij praktische eigenschappen belangrijker zijn dan sportiviteit. De vormgeving is niet verrassend te noemen, maar dat was ook niet de bedoeling van Mercedes-Benz. De oude/huidige B-klasse heeft qua degelijkheid een goede reputatie en wie wel in is voor een 'cultuurschok' dient de nieuwe A-klasse te bestellen; die slaat wel een radicaal andere koers in. De nieuwe B-klasse beleeft zijn showdebuut op de IAA van Frankfurt.
    .
    Mercedes-Benz meldt verder dan de tweede editie B-klasse leverbaar zal worden met nieuwe, efficiënte benzine en dieselmotoren (allen met directe inspuiting en turbo). Eveneens kraakvers is de 7G-DCT automatische transmissie met 7 verzetten plus dubbele koppeling en er wordt melding gemaakt van een nieuw ontwikkelde 6 versnellingsbak. De modernere aandrijflijn zorgt er, hoe kan het ook anders, dat de nieuwe B-klasse minder CO2 uitstoot dan zijn uit 2005 stammende voorganger. Daaraan draagt ook standaard start/stop techniek bij.
    .
    Er is een volledig nieuw onderstel ontwikkeld en daarop is een carrosserie geschroefd die de laagste Cw-waarde (0,26) in zijn klasse zou hebben. Welke klasse dat dan is? Die van compacte sports tourers? Hm, nee. Van alle middenklasse MPV modellen. Als het zo uitkomt, is de nieuwe B-klasse dus wel degelijk in een traditioneel hokje te plaatsen. Om de Cw-waarde van 0,26 te bereiken zijn onder meer de luchtstromen rond de voorwielen en de bodemplaat geoptimaliseerd. De luchtweerstand is zelfs tot 0,24 te verlagen als wordt gekozen voor het optionele Eco Technology pakket.
    .
    Mercedes-Benz zegt de rijeigenschappen van de nieuwe B-klasse op een hoger niveau te hebben gebracht. De verbeteringen in vergelijking met zijn voorganger zijn bereikt door het zwaartepunt te verlagen, door de montage van een nieuwe Four-Link achteras en door een verbeterd ESP. De ingrepen zouden niet ten koste gegaan zijn van het comfort. Een sportonderstel is als optie verkrijgbaar. In dat geval is de B-klasse met 20 mm verlaagd voor een nog lager zwaartepunt. Sportdempers en een Direct-Steer systeem benadrukken het sportieve karakter van deze uitvoering.
    .
    Met het in de inleiding genoemde Collision Prevention Assist zegt Mercedes-Benz een wereldprimeur te bieden in het C-segment. Het systeem waarschuwt bij een dreigende aanrijding de bestuurder visueel en akoestisch. Het Adaptive Brake Assist zet gelijktijdig de remmen op scherp. Samen verlagen zij het risico van kop/staartaanrijdingen aanmerkelijk, zo claimt Mercedes-Benz. In tegenstelling tot andere systemen is het Collision Prevention Assist niet alleen bedoeld om binnen de bebouwde kom de effecten bij lichte aanrijdingen te verminderen. Integendeel: deze innovatieve oplossing is ook gericht op bescherming bij kop-staartbotsingen bij snelheden van meer dan 30 km/u. Mercedes-Benz verwacht dat het nieuwe veiligheidssysteem een significant en positief effect heeft op de ongevallenstatistieken.
    .
    Naast het unieke Collision Prevention Assist biedt de nieuwe B-klasse hoogstaande veiligheidssystemen die maken dat de tweede generatie de benchmark vormt binnen zijn segment. Volgens Mercedes-Benz moeten we hierbij denken aan zaken als Adaptive Headlamp Assist, Blind Spot Assist met Lane Keeping Assist. Attention Assist, Speed Limit Assist, Active Parking Assist, een wegrij hulp voor op hellingen, Linguatronic, een achteruit rij camera, Distronic Plus en Pre-Safe. Overigens zijn niet al deze zaken standaard.
    .
    De nieuwe B-klasse heeft een meer dynamische uitstraling dan zijn voorganger. Het meest opvallende aspect is de gereduceerde hoogte: met 1,56 meter is het nieuwe model bijna 5 centimeter lager dan zijn voorganger. Ook de zithoogte ten opzichte van de weg is verminderd (met 9 centimeter). Met deze aanpassing komt Mercedes-Benz tegemoet aan verzoeken van klanten om een zitpositie te creëren die meer rechtop is. Ondanks dat de inzittenden meer rechtop zitten, is de hoofdruimte verder toegenomen. Met 1,01 meter hoofdruimte voor de voorpassagiers (zonder schuifdak) is de 4,36 meter lange B-klasse volgens de ontwerpers één van de ruimste auto's in zijn segment. De achterbank is met het optionele Easy Vario Plus systeem tot 14 centimeter te verschuiven. Ook is het mogelijk om de rugleuning van de voorste passagiersstoel neer te klappen.
    .
    De nieuwe Mercedes maakt in september zijn debuut op de Internationale Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt. Vanaf november staat de tweede generatie B-klasse in de showroom. In eerste instantie is de Duitser leverbaar met een 1,6 liter benzinemotor van 122 (B 180) of 156 (B 200) pk. Het maximaal koppel is respectievelijk 200 en 250 Nm, in beide gevallen al beschikbaar vanaf 1.250 toeren. De nieuwe dieselmotor betreft een 1,8 liter groot blok met een vermogen van 109 (B 180 CDI) of 136 (B 200 CDI) pk. Het maximale koppel bedraagt respectievelijk 250 Nm vanaf 1.400 omwentelingen en 300 Nm vanaf 1.600 toeren. Doordat het sandwichconcept behouden is gebleven, is de nieuwe B-klasse zeer geschikt voor toekomstige alternatieve aandrijvingvormen. Zo is er onder de stoel van de bestuurder ruimte gecreëerd voor accu’s. Dit betekent dat elektrische aandrijving vanaf medio 2013/2014 ook tot de mogelijkheden zal behoren.



    Bron: www.autointernationaal.nl
    freude am fahren

  • #2



    Bron: www.autobild.de
    freude am fahren

    Comment


    • #3




      Bron: www.autoweek.nl
      freude am fahren

      Comment


      • #4






        Bron: www.autoweek.nl
        freude am fahren

        Comment


        • #5
          De officiële onthulling laat nog even op zich wachten, maar wij kunnen al de eerste officiële foto van de Mercedes B-klasse laten zien!


          De foto verscheen op een Italiaanse website. De foto laat een B-klasse zien die duidelijk verschilt van de huidige generatie: zo op het eerste gezicht lijkt de auto langer, breder en lager. Dit alles geeft de B een sportiever uiterlijk. Eerder heeft Mercedes-Benz al flink wat officiële details van de B-klasse prijsgegeven (inclusief twee dashboardfoto's), dus vandaar dat we hieronder een nauwkeurig geheugensteuntje kunnen geven:

          Collision Prevention Assist
          Mercedes-Benz meldt dan ook trots dat de B-klasse een flinke sprong ten opzichte van de vorige generatie maakt op het gebied van rijeigenschappen. Daar zijn drie oorzaken voor: het lagere zwaartepunt, de nieuwe four link achteras en een verbeterd ESP. Een 20 millimeter verlaagd sportonderstel staat op de optielijst. Ook hebben de ingenieurs nieuwe, elektrische stuurbekrachtiging toegepast. In combinatie met het sportpakket levert Mercedes-Benz een Direct Steer-systeem.
          Op het gebied van veiligheid heeft Mercedes-Benz een naam hoog te houden en hier stelt de B-klasse niet teleur. Zo debuteert Collision Prevention Assist in het segment van compacte middenklassers. Het systeem geeft de bestuurder een signaal als het een potentiële aanrijding detecteert. Bovendien activeert het systeem Brake Assist, dat een zo efficiënt mogelijke remactie toepast als het mis dreigt te gaan.
          Collision Prevention Assist is natuurlijk niet het enige veiligheidssysteem. Attention Assist en Brake Hold Function (automaat) behoren tot de standaarduitrusting. Optionele systemen zijn Adaptive Headlamp Assist, Blind Spot Assist, Lanekeeping Assist, Speed Limit Assist, Active Parking Assist Reversing Camera, Distronic Plus en PreSafe.

          Nieuwe motoren
          Op motorisch vlak is er veel nieuws. De viercilinder benzinemotor (interne naam M270) is geheel nieuw en profiteert van directe brandstofinjectie. In de B 180 is het vermogen 122 pk en het maximumkoppel 200 Nm, in de B 200 kost het blok tot 156 pk en 250 Nm. Het blok is geschikt voor plaatsing in lengterichting en dwarse plaatsing. De diesel is ook al een een nieuw exemplaar. Het is een doorontwikkeling van het OM651-blok in de C- en de S-klasse. In de B 180 CDI is het vermogen 109 pk en 250 Nm, de B 200 CDI schopt het tot 136 pk en 300 Nm.
          Ook de versnellingsbakken zijn nieuw. Het gaat om een handgeschakelde bak met zes verzetten en een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Mercedes-Benz heeft bij de ontwikkeling van beide versnellingsbakken een zo laag mogelijk gewicht hoge prioriteit gegeven. Een start-stopsysteem behoort op alle B-klasses tot de standaarduitrusting.
          De nieuwe B-klasse debuteert op de IAA in Frankfurt, die half september in de Duitse stad wordt georganiseerd. In november staat de nieuwe Benz bij de dealers.


          Bron: www.autoweek.nl
          freude am fahren

          Comment


          • #6
            Zeer mooi, zeker het interieur.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Zeer mooi, zeker het interieur.
              Vind ik ook? Ook het exterieur, met die plooi aan de zijkant.
              Volgens mij wordt dat het nieuwe gimmick van Mercedes.
              freude am fahren

              Comment


              • #8
                interieur is nice, exterieur wacht ik op duidelijkere foto's. dualclutch 7bak is wel goe nieuws
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  Ik vind die 'kruisvormige' ventilatiemonden wel nice.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #10
                    Heel geslaagd, zowel binnen als buiten , enkel de C-(of D-?)stijl had wat meer sexy mogen zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Ik vind die 'kruisvormige' ventilatiemonden wel nice.


                      40 jaar geleden

                      Comment


                      • #12
                        Interieur ziet er wel ferm uit. Exterieur vind ik een misser: ik blijf erbij, die bizarre krommingen in de zijflank passen als een tang op een varken en houden totaal geen steek. Die zijn er precies gewoon losjes ingesmeten om het massieve van de zijpanelen te breken.
                        Voor de rest krijgt de B naast de nieuwe A eindelijk de rol die hij verdient, denk ik.

                        Comment


                        • #13
                          mooie opvolger!
                          Zeker een kanshebber als toekomstige wagen voor mij ouders.
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

                          Comment


                          • #15
                            mooie opvolger

                            Comment


                            • #16
                              Vergeet de huidige B-klasse: Mercedes-Benz gaat het bij de nieuwe generatie helemaal anders doen. De auto wordt completer, veiliger en bovenal een stuk sportiever.

                              De aandrijflijn is geheel nieuw. Mercedes-Benz introduceert in de B-klasse namelijk een nieuwe, handgeschakelde zesbak en een 7G-DCT automaat met dubbele koppeling. Bovendien zijn de benzine- en dieselmotoren nieuw. Bij de introductie zijn op benzinegebied twee 1,6-liter viercilinders. In de B 180 is deze goed voor 122 pk, in de B 200 is dit 156 pk. De beide diesels zijn de B 180 CDI (109 pk) en B 200 CDI (136 pk). Alle motoren hebben een turbo.
                              De ingenieurs hebben veel aandacht aan de aerodynamica besteed. Standaard is de Cw-waarde 0,26, met het optionele ECO Technology pakket daalt deze zelfs naar 0,24. Deze lage luchtweerstand helpt om het verbruik te drukken. Alle B-klasses hebben bovendien standaard de beschikking over een start-stopsysteem.
                              Het sportievere karakter van de nieuwe B blijkt onder meer uit z’n dimensies. Met een hoogte van 1,56 meter is de B-klasse vijf centimeter lager dan z’n voorganger. De passagiers zitten maar liefst 86 millimeter lager. Voor wie nog meer sportiviteit wil, is er optioneel een sportonderstel. In dat geval is de B-Klasse met 20 mm verlaagd voor een nog lager zwaartepunt. Sportdempers en een Direct-Steer systeem benadrukken het sportieve karakter van de auto.
                              Uiteraard grossiert Mercedes-Benz weer in veiligheidssystemen. Sterker: nog nooit debuteerden zo veel veiligheidssystemen ineens in een nieuw model van het merk. Op alle B-klasses vinden we voortaan bijvoorbeeld Collision Prevention Assist, dat het risico op Collision Prevention Assist aanzienlijk verkleint. Andere hulpsystemen zijn Attention Assist (standaard), Speed Limit Assist en Distronic Plus met BAS.
                              De nieuwe Mercedes B-klasse debuteert op de IAA in Frankfurt. In november verschijnt de auto bij de dealers. De importeur maakt de prijzen in een later stadium bekend.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #17




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #18




                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #19




                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #20
                                      Volledig achteraan is het net zijn voorganger! Mooi ding.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X