Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
    Ja hoor,

met de automaat is de B klasse nog aangenamer rijden

en voor lange afstanden; met de eco knop aan en distronic plus cruisen maar!

Hopelijk komt je B met panoramisch dak snel aan.
    Ik zou en moest automaat hebben én heb ook distronic ... het pano dak zou er nu wel in moeten zitten.
    Levering van de vorige (de verkeerde) was 7 werkdagen na de productie dag, dus zal het nu ook zijn denk ik.
    Productie was 06/09 dus zal 3e week september zijn. spannend!
    Last edited by ; 23/09/2012, 23:39.

Comment

• B 200 Natural Gas Drive & Electric Drive live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Bron: [www.autowereld.com]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Mercedes-Benz stand: [www.omniauto.it]
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• gegroet B-klassers.

Ik kom hier heel toevallig, want ik heb volgend verhaal….

mijn volvo s60 is sinds deze week verkocht.Een wagen waar ik heel veel plezier en comfort aan beleefd heb, maar hij moest weg,omdat ik het beu was met de koffer nadeel van een berline als de s60 . De hoogte was altijd een obstakel.
            De wagen reed prima, power zat, zetels machtig….maar tijd voor verandering.

Ik ben dus al een tijd op zoek naar een goeie vervanger voor mijn volvo.
            Ik doe slechts een max 13000km op een jaar, niet erg veel… en dus heb ik veel twijfel wat mijn volgende wagen moet worden….een benzine (ja verbruik is hoger) of een diesel.
            Maar de huidige dieselwagens hebben dus een roetfilter en daar ben ik een beetje bang voor….met mijn 13000km in een jaar.
            De ene zegt, je moet benzine nemen, de andere och, diesel….

Ik wilde eerst voor de V70 gaan, maar dan een benzine versie …maar de v70 t4 heeft een te hoge co uitstoot en hij is bovendien niet erg goedkoop, dus mijn voordeel alle aard zal dan ook heel flink stijgen.
            De v60 en xc60 , geen optie, zie ik niet graag.

Dan kwam ik de nieuwe passat variant tegen,dat zou wel eens een sterke kans kunnen maken, mooi;betaalbaar en jongens wat een ruimte !

Ik kwam toevallig ook de mercedes garage tegen, dacht ook even binnen te gluren voor de E of GLE, maar het interieur viel me tegen, veel te hoekig en bompa saai ….
            maar daar stond de nieuwe B…. ik deed de portier open en nam plaats….

het instappen ging, in vergelijking met mij s60 heel gemakkelijk, en o jeeeee, wat is die binnenkant ZEER mooi afgewerkt zeg ! wat een verschil met de oude lelijke B (stond er ene buiten).
            Ik nam plaats achter het stuur,zette de stoel op mijn positie..;ik bewonderde het dashbord, het mooie leer,zelfs, volgens sommige het lelijk sherm, ik vind het best wel leuk.
            Daarna even op de achterste bank plaatsnemen…ik dacht dat zal wat krap zitten (ik ben de middelmaat ,1m82),mar nee hoor, beenruimte zat, ik verschoot ervan.Ik had er meer plaats dan mijn s60….
            De koffer bekeken, tja…niet grooooots maar toch wel ruim te noemen, en …ik heb er de hoogte…

Ik heb er nog niet mee gereden, maar dat zal ik zeer zeker eerst daags doen.
            Ik had niet veel tijd , dan maar gewoon een brochure gevraagd met de prijzen….
            de som gemaakt,…38000 euro met al mijn opties…..tja, niet goedkoop, maar wel degelijk materiaal, zeer lage co/gr en niet onbelangrijk, volgens velen zeer zuinig, zelfs in benzine termen.

Ik heb ook de vw tiguan bekeken, maar die is zeker niet groter dan de b-klasse, ook al oogt de B-klasse klein van buiten, is hij voor mij wel groots te noemen van binnen….dus ook geen tiguan voor mij

ik vraag me af, wat ik van % mag verwachten bij de aankoop van mijn firmawagen(ben btw plichtige) ? wat hebben jullie kunnen krijgen? ik hoor dat mercedes niet zo happig is op % geven klopt dit?

ik wil absoluut een rit ermee doen, om te voelen wat het is….want ik twijfel tussen een passat 1.4E (160pk) of de b-klasse B200 me automaat…..

En wie zeg het me, diesel of benzine ….blijft de eeuwige hamvraag he….
            diesel zuinig, benzinewagen flink goedkoper in aankoop,…..
            dus 13000km/jaar, ritten van gemiddeld 20km….

en hoe lang hebben jullie moeten wachten tot je hem had…..?? 3 maand? 4 maand??? meer????
            Last edited by ; 26/10/2012, 22:34.

Comment

• Heeft de Passat met 160pk geen 1.8tfsi?

Met slechts 13k/j zou ik altijd een benzine kiezen, en als het gaat tss een Passat met manuele versnellingsbak of een B met automaat kies ik voor de Mercedes. Ga zeker met beide wagens testrijden.

Comment

• Ik heb toch voor Diesel (200) gekozen, goedkoper tanken, diesels blijven zuiniger én de herverkoopwaarde blijft nog steeds hoger. (ook belangrijk, zeker als die op de zaak komt)
                Verbruik zit ik nu op 6.0l (zeer economisch rijden) 7.0l gemiddeld sinds dag 1, maar volgens de dealer moet het nog serieus minderen als ik wat meer kilometers heb (heb nu bijna 2.000).

Ik ben er zeer blijk mee, en kijk er naar uit naar de effectieve verbruikswaardes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                  Ik heb toch voor Diesel (200) gekozen
                  In combinatie met een automaat rij ik ook liever met een diesel dan met een benzine.
                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• dat benzine-ke, is een turbo...zal nog goed meevallen met automaat veronderstel ik

Comment

• Hier ook veel getwijfeld maar toch gekozen voor de benzine en automaat. Erg veel zeer korte afstanden (<2km) en totaal max 10-15k/km per jaar (~vakanties in Z-frankrijk). Verschil in aankoopprijs en belasting (biv-vb) en met in het achterhoofd de mogelijkheid dat benzine en diesel per liter in de toekomst naar elkaar zal toegroeien speelden een rol. Verbruik op spritmonitor: diesel-automaat 5.8-6.0 ; benzine-automaat 7.6-8.2 dus pakweg 2l verschil.

Comment

• ik ga zeer zeker met beide proberen test te gaan rijden.Probleem is wel dat je geen passat benzine bij de dealer vind, allemaal Diesel…..dan zou ik naar Leuven moeten om te testen.
                        Als ik voor een nieuwe B of passat gaan, zal het een automaat worden!
                        Passat heeft nu een 1.4 turbo met 160pk, vroeger zat de 1.8 (160pk) daar nog tussen maar die is dus weggevallen zodat de passat nu op 75% aftrekbaarheid komt te staan….je ziet heel duidelijk dat het tijdperk van 2.0L museumstukken en meer voorbij is, we gaan allemaal kleinere motoren moeten gebruiken volgens Europa….

Over de herverkoopwaarde, trek ik me niets aan, daar ik met deze wagen normaal een 6 tot 8 jaar zal rijden.Testijds zeiden ze bij volvo, koop een 2.4D diesel, zal gemakkelijker verkocht geraken….yeah right, je kan natuurlijk 8 jaar ver niet meer in een glazen bol kijken he….wie had dat ooit gedacht dat we allemaal met 1.6 dieseltjes gingen rijden in 2012….! wat zal het dus zijn binnen 6 jaar…..niemand weet het…..wel gelezen, da de dieselprijs de benzineprijs zal inhalen !

trouwens jammer….passat heeft ook een ecofuel van fabriek af.Deze heeft een benzine tank van 30 ip 50 liter EN EEN AARDGASTANK van 20liter (=400km)
                        Helaas is er in Belgie niet veel mogelijkheden voor het tanken van aardgas, (een 4 tal plaatsen) De dichtste punt zou in Brugge zijn voor mij, maar dat is een dikke 55km van bij mij……anders had ik het wel geweten…..
                        Aardgas is dus nog goedkoper rijden dan lpg EN je kan ondergronds parkeren….
                        De b-klasse komt er ook aan met een aardgas versie, maar momenteel nog niet te verkrijgen

de b-klasse = looks heel mooi
                        passat= man wat een ruimte !
                        Last edited by ; 28/10/2012, 11:21.

Comment

• ik vraag me af, wat ik van % mag verwachten bij de aankoop van een b-klasse firmawagen(ben btw plichtige) ? wat hebben jullie kunnen krijgen? ik hoor dat mercedes niet zo happig is op % geven klopt dit?
                          Last edited by ; 28/10/2012, 10:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk Berichten
                            ik vraag me af, wat ik van % mag verwachten bij de aankoop van een b-klasse firmawagen(ben btw plichtige) ? wat hebben jullie kunnen krijgen? ik hoor dat mercedes niet zo happig is op % geven klopt dit?
                            ik beb ook van plan om de B (benzine versie) aan te kopen (privé). Reeds twee testritten kunnen maken en opteer toch nog voor de B 200 motorisatie (meer power). Offerte gevraagd en na lang onderhandelen (met 50 % opties bovenop de aankoopprijs) slechts een korting aangeboden van 6,7 % en dit zonder overname. Ik dacht ook dat deze tijd gunstig was om te onderhandelen. Blijkbaar niet bij Mercedes..... ondanks de recessie.
                            Waarschijnlijk ook om redenen van :
                            -jong model en blijkbaar in Europa nog voldoende afzet
                            -Mercedes prijspolitiek.
                            Om deze redenen wil ik de aankoop nog wat uitstellen (misschien tot op het autosalon)

Comment

• Mijn korting is niet relevant gezien ik geniet van een perskorting, maar de kortingen bij Mercedes én bij de B zijn niet erg hoog, is de best verkopende auto in zijn klasse in oa. Duitsland.

Ik heb lang getwijfeld over diesel / benzine, eigenlijk was ik aan het wachten op een hybride ... maar ik kon niet langer meer wachten. -dikken otto- ;-)
                              Trouwens de motoren zijn wel allemaal kleiner geworden, maar het verbruik niet! Wel is er een zeer lage CO², maar dat voel ik niet in mijn portemonnee. (tenzij bij de BIV, maar dat is éénmalig)
                              Ik vraag me soms af wat de motoren ingenieurs de laatste 20 jaar gedaan hebben!! Volgens mij op hun luie krent gezeten! Jaja, kleinere cilinderinhoud, dezelfde pk's en nm's, maar een hoger verbruik.
                              Dus had de 220 of 250CDI al bestaan, dan had ik zeker een zwaardere gepakt! Een motor dat minder moeite moet doen, verbruikt ook minder! Foei constructeurs, maar het is jammer genoeg overal hetzelfde.
                              Reed hiervoor mijn mijn vaders oude Audi 1.9TDi (90pk) en ik reed met een volle tank soms nog 1.100km. Wetende dat deze auto van begin de jaren 90 is, en ik zie de B's annu 2012 nu ~6l verbruiken ...
                              Enige wat ik es moet uitvogelen is dat de B een kleinere benzinetank heeft dan de Audi, ik ga binnenkort es echt uitrekenen ipv voort te gaan op de BC.

Ok, ik zit nog in rodage en inlooptijd, maar ik ben echt benieuwd wat de auto effectief zal verbruiken, to be continued.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Mooie kleur,
                                Heeft iemand een idee welke dit is en of die ook te verkrijgen is op de ML?

Comment

• dubbeltje
                                  Last edited by ; 30/10/2012, 21:35. Reden: smartphone

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk Berichten
                                    ik vraag me af, wat ik van % mag verwachten bij de aankoop van een b-klasse firmawagen(ben btw plichtige) ? wat hebben jullie kunnen krijgen? ik hoor dat mercedes niet zo happig is op % geven klopt dit?
                                    9%,

Maar dat was wel bij de lancering. December vorig jaar.
                                    6 maanden moeten wachten.

Comment

• Ik kan niet te lang wachten, want vanaf dinsdag zit ik al zonder wagen....
                                      Ik ga maandag naar de Mercedes dealer gaan en eens zien hoe ver ze hun mouwen zullen oprollen....
                                      Als het een b zal worden ,zal het een 200 benzine worden automaat wel te verstaan...is de wachttijd te lang ,haal ik hem naar Duitsland....
                                      Maar zoals ik al eerder zei, er is ook nog een tweede player, en dat is vw...

Oorspronkelijk geplaatst door X3m@sniffler Bekijk Berichten
                                      ik beb ook van plan om de B (benzine versie) aan te kopen (privé). Reeds twee testritten kunnen maken en opteer toch nog voor de B 200 motorisatie (meer power). Offerte gevraagd en na lang onderhandelen (met 50 % opties bovenop de aankoopprijs) slechts een korting aangeboden van 6,7 % en dit zonder overname. Ik dacht ook dat deze tijd gunstig was om te onderhandelen. Blijkbaar niet bij Mercedes..... ondanks de recessie.
                                      Waarschijnlijk ook om redenen van :
                                      -jong model en blijkbaar in Europa nog voldoende afzet
                                      -Mercedes prijspolitiek.
                                      Om deze redenen wil ik de aankoop nog wat uitstellen (misschien tot op het autosalon)

Comment

• Ik heb nu vorige week de bestelbon ondertekend voor een nieuwe B200 (benzine) met o.a. optie's als sport- en nightpakket (levering gevraagd einde maart 2013).
                                        Over een ding was ik niet zeker ivm met de verlaagde ophanging. Verkoper adviseerde mij bijkomstig de agility control te nemen ipv comfortophanging.
                                        Wat zijn jullie ervaringen of kennis hiermee (ook niet B2OO eigenaars). Zal het rijcomfort hierdoor niet gaan lijden of valt het nog mee ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                                          Mooie kleur,
                                          Heeft iemand een idee welke dit is en of die ook te verkrijgen is op de ML?
                                          Het is een wrap. Tenzij je er veel geld voor over hebt is het niet mogelijk denk ik.

Comment

Working...
                                          X