Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door X3m@sniffler Bekijk Berichten
    Heeft iemand al weet van het WERKELIJK verbruik van de W246 (B200) benzine; aldus de 156 PK motorisatie ?
    Wenst je een realisch idee te hebben over het te verwachten verbruik van een wagen, wel te verstaan in normaal gemengd gebruik, deel dan zijn gewicht door 200, en je zal niet veel naast zijn
    Vindt je dat veel, troost je je dan met het feit dat je 30 jaar geleden door 100 moest delen; gelukkig waren de wagens toen veel lichter
    Dit toont aan hoe goed de ingenieurs bezig zijn geweest...alboewel het toegenomen gewicht hun inspanningen deels teniet heeft gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      niet echt representatief want er is er maar eentje

maar op autoweek staan er ook 3, wel 180, ook rond de 7.5
      Had ik reeds opgemerkt. In ieder geval bedankt voor de info.
      Een ander vraag : kan er met chiptuning iets aan het verbruik gedaan worden ? (zoals veel beloofd in de adverterende chiptuners).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X3m@sniffler Bekijk Berichten
        Had ik reeds opgemerkt. In ieder geval bedankt voor de info.
        Een ander vraag : kan er met chiptuning iets aan het verbruik gedaan worden ? (zoals veel beloofd in de adverterende chiptuners).
        dat Heinz and C° op hun eentje een krachtigere motor zuiniger kunnen afstellen dat de leger ingenieurs van Audi, Mercedes, BMW samen ?
        neen, dat geloof ik (samen met jou ?) dus niet, het argument staat daar enkel om je goedgelovige vrouw te overhalen ;-)
        als je de power niet gebruikt, zal je uiteraard ook niet meer verbruiken, en ook na het chippen zal je met een super eco-rijstijl je persoonlijk record misschien kunnen breken (iets dat je waarschijnlijk nooit uitgeprobeerd hebt in standard-vorm ;-) )
        maar als je de power gebruikt (toch een beetje de bedoeling hé..) komt er geen mirakel, je wagen zal meer verbruiken
        eerlijk gezegd, is dat dan zo'n drama ?

Comment

• Hier ook een 7 - 7,5 liter (B180cdi automaat). BC staat nu gemiddeld op 6,7 (6500 km). Het zijn vooral kortere ritten (stadsverkeer) dat er mee gereden worden (+ mijn vrouw). Als ik er zelf mij rij dan krijg ik de BC tijdens die rit toch vrij gemakkelijk tot onder de 6 liter maar ik blijf het verbruik eigenlijk toch ook aan de hoge kant vinden (zeker als ik vgl met mijn grotere en zwaardere MB'en die ik in het verleden gehad heb)

Comment

• Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
              Managerscursus?

Comment

• bankreclame anno 2008 ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                  Hier ook een 7 - 7,5 liter (B180cdi automaat). BC staat nu gemiddeld op 6,7 (6500 km). Het zijn vooral kortere ritten (stadsverkeer) dat er mee gereden worden (+ mijn vrouw). Als ik er zelf mij rij dan krijg ik de BC tijdens die rit toch vrij gemakkelijk tot onder de 6 liter maar ik blijf het verbruik eigenlijk toch ook aan de hoge kant vinden (zeker als ik vgl met mijn grotere en zwaardere MB'en die ik in het verleden gehad heb)
                  Wie koopt zich nu een diesel om korte ritten en vooral stadsverkeer mee te rijden? En dan klagen over het verbruik. En binnen enkele jaren niet komen zeuren over de EGR, turbo, katalysator problemen
                  Dus weer eens geen dieselprofiel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                    Wie koopt zich nu een diesel om korte ritten en vooral stadsverkeer mee te rijden? En dan klagen over het verbruik. En binnen enkele jaren niet komen zeuren over de EGR, turbo, katalysator problemen
                    terwijl er echt geen reden meer toe s, met die koppelrijke turbonaftjes die gewoonweg bijna hetzelfde verbruiken

Comment

• Het verbruik bij een diesel is zo verschillend. Veel korte afstanden geef zeker een meer verbruik van 50%. De huidige diesels moeten minstens ritten van 30 kilometer hebben om onder de 5 liter te geraken en eco rijden. Ik zie dat thuis ook met de B-klasse. Als er een ritje van 6 kilometer van dorp naar dorp tussen zit komt hij niet onder de 6.5 liter.
                      Bij werkverkeer en heel veel autowegen dan is het heel makkelijk om onder de 5 liter te blijven. Als tweede wagen die amper aan 15.000 km per jaar komt met veel stadsverkeer moet ik niet eens denken aan een diesel.

Comment

Het verbruik bij een diesel is zo verschillend. Veel korte afstanden geef zeker een meer verbruik van 50%. De huidige diesels moeten minstens ritten van 30 kilometer hebben om onder de 5 liter te geraken en eco rijden. Ik zie dat thuis ook met de B-klasse. Als er een ritje van 6 kilometer van dorp naar dorp tussen zit komt hij niet onder de 6.5 liter.
                        Bij werkverkeer en heel veel autowegen dan is het heel makkelijk om onder de 5 liter te blijven. Als tweede wagen die amper aan 15.000 km per jaar komt met veel stadsverkeer moet ik niet eens denken aan een diesel.
                        Volledig akkoord. Buiten de diesel roetfilter die niet effectief kan gebruikt worden en dure vervangoperatie's dezer heb ik gekozen voor de benzine versie vermits deze wagen enkel privé gaat gebruikt worden voor een 15 ton per jaar.

Comment

• Hier een B180 benzine automaat sinds vandaag. Zal iets laten horen als ik een verbruiksidee heb!

Comment

• als je naar de details van die 180 benzine spritmonitor kijkt, zie je dat die bij korte stadsritten naar 10 liter gaat...nog wel wat anders als 7.5 van een cdi

een benzine op autostrade zuipt evenveel als een diesel in de stad, nix nieuws onder de zon

Comment

We komen wel aan 20k km per jaar en het zijn veel korte ritten achter elkaar (thuisverpleging) dus de wagen wordt wel warm gereden. In het verleden nog nooit problemen gehad met haar wagens ivm EGR, turbo, katalysator problemen maar haar laatste 2 1.5dci van renault deden het wel beter kwa verbruikcijfers (1-1,5 liter).

Altijd fijn als onbekenden een oordeel vellen als ze iets niet volledig weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                We komen wel aan 20k km per jaar en het zijn veel korte ritten achter elkaar (thuisverpleging) dus de wagen wordt wel warm gereden. In het verleden nog nooit problemen gehad met haar wagens ivm EGR, turbo, katalysator problemen maar haar laatste 2 1.5dci van renault deden het wel beter kwa verbruikcijfers (1-1,5 liter).

Altijd fijn als onbekenden een oordeel vellen als ze iets niet volledig weten
                                En gelijk heb je, dan ook maar alleen over het vellen van een oordeel.
                                Want je beschrijf hier duidelijk een anti-diesel profiel. Veel korte ritten achter elkaar met de huidige diesels. Wanneer gaat jouw roetfilter eens goed regenereren?
                                Op het werk hebben we enkele B-klasse lopen zowel Diesels als Benzine. En geloof me maar ik heb het al meermaals ondervonden die diesels verbruiken in de stad bijna net zoveel als een benzine. Het is tijdens de lange afstanden dat het verschil gemaakt wordt. En het is tijdens deze ritten dat het mogelijk is om onder de 5 liter te gaan en zelfs bij 130 km/uur.

20.000 km met heel veel korte afstanden (typisch in de medische sector) geeft de voorkeur aan benzine en zeker een Hybride.

Nu dat ik het volledig weet, weet ik wel dat mijn vermoeden juist was. Sorry.

Mijn conclusie: 20.000 km met lange afstanden > Diesel
                                20.000 km met veel korte ritten > Hybride
                                Last edited by ; 15/02/2013, 18:15.

Comment

als je naar de details van die 180 benzine spritmonitor kijkt, zie je dat die bij korte stadsritten naar 10 liter gaat...nog wel wat anders als 7.5 van een cdi

een benzine op autostrade zuipt evenveel als een diesel in de stad, nix nieuws onder de zon

Il lees het toch anders

Duidelijk.

In de AutoWeek Verbruiksmonitor wordt het verbruik van meer...

En zeer duidelijk ook op spritmonitor

Last edited by ; 15/02/2013, 18:08.

Comment

• ik heb ff de comments op die 180 benzine gelezen

stadsverbruik 10 liter, zie comments

als ik dan bij de diesels ga kijken zie ik nergens 10 liter

Comment

ik heb ff de comments op die 180 benzine gelezen

Ja, goed.

Maar ik rij vorige week met een CDI200 naar Frankfurt, verbruik 4.9 liter. Ook al met een B200 dezelfde rit gedaan en dan kom ik uit op 7 liter. En dat is een groot verschil.

In Nederlands Limburg rijd ik ook wel eens veel korte afstanden en met de diesel zit ik dan tussen de 6.5 a 7 liter. De benzine zal dan bij een warme motor rond de 8 liter uitkomen. Het is de bedoeling van onze baas dat we bij lange verplaatsingen altijd een diesel nemen en op korte afstanden de benzines, maar lukt ook niet altijd.

Wat ik wil zeggen is dat het verschil in de stad veel kleiner is dan op de autoweg en mooier dat lees je ook in veel comments, graag erbij vertellen.
                                      Last edited by ; 15/02/2013, 18:46.

Comment

ik heb ff de comments op die 180 benzine gelezen

Ik heb er maar ene gevonden met een stadsverbruik van boven de 10 liter, Dieter11M. De laatste op pagina 2. Ben je niet aan het z.......

Comment

• zagen ?
                                          ik zag 3 benzines, waarbij er ene teogeeft veel in de stad te crossen...met een gemiddelde van 7.5 evenzogoe

Comment

Working...
                                          X