Oorspronkelijk geplaatst door Tommert85
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes B-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenNeen, typisch mercedes, geen reservewiel mogelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk BerichtenLelijk ding.
Voor mij is een Mercedes een luxe sedan, geen cross-type modeverschijnsel.
Het doelpubliek voor zo'n wagen geeft eerder hun geld aan een Hyundai imho.
Ik denk dat deze Mercedes toch het meeste verkocht zal worden aan een iets ouder publiek waar meestal de kinderen al uit huis zijn. Dus gezinnen met kinderen zullen eerder uitkomen bij de Zafira's, de Tourans, C-max,...
Deze B-klasse heeft eindelijk de luxe van een Mercedes aan boord, tenminsten wanneer je het geld ervoor wilt uittrekken. Veel mogenlijkheden, maar alles heeft zijn prijs. Zo komt een aangeklede B-klasse kort in de buurt van de C-klasse.
Appelen en peren kan je ook niet met elkaar vergelijken, hetzelfde geld voor een Mercedes met een Hyundai. (niets slechts over Hyundai)
Als je deze B-klasse wilt vergelijken, neem dan de BMW X1 of de Audi Q3
Gezien de nieuwe regeling van bedrijfswagens zou hij wel eens heel goed kunnen gaan in deze sector.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenOf aan lease gebruikers die in de c02 caroussel zitten ? 115 g met automaat ? Wie doet beter ????) en met een verschil van VAA van 7.000 euro en 25% meer aftrek op basis van co2 zal ik wel andere fijne dingen doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenHet sportpakket zit gratis in het launchpakket. Ik heb met een sportonderstel en met een comfortonderstel gereden. Een duidelijk verschil en daarom de beslissing genomen om het sportpakket met het comfortonderstel te nemen, was toch voor dezelfde prijs. Alleen door te kiezen voor comfort komt automatisch het dynamic steering te vervallen, dit laatste vond ik persoonlijk niet zo een grote meerwaarde.
Iemand ervaring met die automaat in de B?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenSaloncondities tot wanneer lopen die (verlengd?)
Iemand ervaring met die automaat in de B?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes4Ever Bekijk BerichtenDe saloncondities lopen nog tot 11 februari. Ik denk dat die automaat nog maar sinds deze maand aanwezig is in de B, dus niemand heeft er al ervaring mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenBedankt. Is dat een volledig nieuwe versnellingsbak?
Comment
-
Is idd een nieuwe bak. In de B is het eentje met dubbele koppeling, in de C de 'gewone' 7-g. Ik zou de B altijd nemen met de normale ophanging. In AMS hebben ze reeds twee keer de B getest, een met de sportophanging en de andere zonder. Zonder sportophanging heeft hij nog een goede wegligging zonder overdreven hard te zijn.
Comment
-
Ik heb vandaag proef gereden met een Audi Q3 en vorige week met de B-klasse met zowel sport als comfort onderstel.
Beslissing is definitief gevallen, na zoveel jaren verlaat ik de 4 ringen en heb voor de B gekozen met comfort ophanging.
Ik vond de sportophanging ook te straf afgesteld.
Het kan zijn dat ik mij vergis, maar ik dacht dat de saloncondities nog tot 1 maart zouden lopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenIk heb vandaag proef gereden met een Audi Q3 en vorige week met de B-klasse met zowel sport als comfort onderstel.
Beslissing is definitief gevallen, na zoveel jaren verlaat ik de 4 ringen en heb voor de B gekozen met comfort ophanging.
Ik vond de sportophanging ook te straf afgesteld.
Het kan zijn dat ik mij vergis, maar ik dacht dat de saloncondities nog tot 1 maart zouden lopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenNiemand geen foto's van die rode B-klasse van op het salon ?
Stond telkens veel te veel volk rond toen ik daar was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenHoe klonk de motor? Kennis van mij was gaan proefrijden met de B diesel en vond die erg rauw klinken. Hij komt uit een quasqai en zal nu wellicht voor de peugeot 3008 kiezen.
Het rijgedrag is perfect, ongeveer vergelijkbaar met een C-max.
Mercedes-Benz past veel hoogwaardigere, duurder aanvoelende materialen toe dan sommige concurenten.
De wagen is wel maar geschikt om 4 volwassenen prettig te verplaatsen. Indien meer of groter dan kan je best naar de Ford-C-max of Opel Zafira Tourer gaan.
Je kennis is gaan rijden met een B diesel en gaat wellicht voor een 3008.
Sorry ik heb die 3008 ook vergeleken, maar die keuze kan alleen maar gemaakt worden om budgettaire redenen.
Ik heb bijna alle wagens met elkaar vergeleken in deze klasse. En de Mercedes B blijft een apart geval, mijn inziens kun je hem het best testen met een BMW X1 of Audi Q3.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenBij het starten klinkt hij gedurende een paar seconden als een diesel. Daarna is het blok aangenaam stil.
Het rijgedrag is perfect, ongeveer vergelijkbaar met een C-max.
Mercedes-Benz past veel hoogwaardigere, duurder aanvoelende materialen toe dan sommige concurenten.
De wagen is wel maar geschikt om 4 volwassenen prettig te verplaatsen. Indien meer of groter dan kan je best naar de Ford-C-max of Opel Zafira Tourer gaan.)
Ik was eerst nog van plan ook nog andere wagens te gaan bekijken maar ik ben overtuigd van de B.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenBen vandaag ook gaan testrijden en ik kan het enkel beamen. Blok was aangenaam stil en was ook vlot te noemen met zijn amper 109 Pk (iets waar ik voor vreesde als je gewend bent om met 100 Pk meer te rijden). Offerte laten maken en voor 32.000 euro kan ik een zeer goed uitgeruste B kopen met o.a leder, xenon, navi, automaat + CO2 maar 119 g dus VAA minder dan 2.500 euro per jaar. Salonactie loopt wel maar tot 11 februari dus ik moet tegen eind volgende week beslissen (ik moet enkel nog een goede overname voor de S krijgen wat wel een probleem kan zijn)
Ik was eerst nog van plan ook nog andere wagens te gaan bekijken maar ik ben overtuigd van de B.
Comment
-
Zijn er ook ervaringen met de benzine-versies? En gekoppeld aan de automaat?
Hoe is de zithouding? Kan je spreken van een 'verhoogde' instap of niet?
Doe 10.000km/j met erg veel korte ritten, dus veel in/uit-stappen en sowieso is diesel in dit geval out of the question.
En is er iemand die ervaringen heeft met Mercedes Garage Wouters in Zonhoven voor het onderhoud?
Comment
Comment