Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tMAZ Bekijk Berichten
    Zijn er ook ervaringen met de benzine-versies? En gekoppeld aan de automaat?

Hoe is de zithouding? Kan je spreken van een 'verhoogde' instap of niet?

Doe 10.000km/j met erg veel korte ritten, dus veel in/uit-stappen en sowieso is diesel in dit geval out of the question.

En is er iemand die ervaringen heeft met Mercedes Garage Wouters in Zonhoven voor het onderhoud?
    Ik heb dat ook aan de verkoper gevraagd en dan krijg je natuurlijk het standaard antwoord dat het met benzine toch anders rijden is (hoger in de toeren) maar gekoppeld aan de automaat zou ik toch denken dat dit minder is.

Die verhoogde instap is mij niet echt opgevallen (ben nu zelf wel 1m 90) maar het is alleszins geen lagere instap (mijn S is lager om in en uit te stappen).

Garage Wouters kan ik enkel aanraden. Ik ga er al meerdere jaren op onderhoud met verschillende wagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
      Ik heb dat ook aan de verkoper gevraagd en dan krijg je natuurlijk het standaard antwoord dat het met benzine toch anders rijden is (hoger in de toeren) maar gekoppeld aan de automaat zou ik toch denken dat dit minder is.

Die verhoogde instap is mij niet echt opgevallen (ben nu zelf wel 1m 90) maar het is alleszins geen lagere instap (mijn S is lager om in en uit te stappen).

Garage Wouters kan ik enkel aanraden. Ik ga er al meerdere jaren op onderhoud met verschillende wagens.
      Ok, bedankt voor het antwoord. Ben van Houthalen en had idd al goeie commentaren gehoord van Wouters.

Qua comfort zal het wel moeilijk vergelijken zijn tussen S en B-klasse ;-). Ritten zijn in de regio (H-oost, Boekt, Hechtel, ...) dus lijkt de combi benzine-automaat me ideaal. En zoals gezegd en sportiviteit niet zo belangrijk ic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tMAZ Bekijk Berichten
        Ok, bedankt voor het antwoord. Ben van Houthalen en had idd al goeie commentaren gehoord van Wouters.

Qua comfort zal het wel moeilijk vergelijken zijn tussen S en B-klasse ;-). Ritten zijn in de regio (H-oost, Boekt, Hechtel, ...) dus lijkt de combi benzine-automaat me ideaal. En zoals gezegd en sportiviteit niet zo belangrijk ic.
        Voor 10.000 km nooit een diesel nemen en zeker niet met korte afstanden, dan krijg je gegarandeerd problemen met je roetfilter.
        De instap is hoger dan een berline, maar weer niet zo hoog als in een monovolume vb. Touran of Zafira.
        Je zal versteld staan want qua comfort is er een groot gelijk tussen de S en B klasse, natuurlijk staat de S nog iets hoger, maar het is miniem.
        Ik heb niet gereden met een benzine, maar uit testen in Nederland (een benzine land) blijkt wel dat je dan beter voor de B200 gaat en zeker in combi met een automaat. En als sportiviteit niet zo belangrijk is dan ook zeker voor de comfort ophanging kiezen.
        Het zal wel geen optie zijn, maar als je voor een benzine met automaat gaat dan kan je hem beter in Nederland kopen als export produkt, is goedkoper dan in België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
          Voor 10.000 km nooit een diesel nemen en zeker niet met korte afstanden, dan krijg je gegarandeerd problemen met je roetfilter.
          De instap is hoger dan een berline, maar weer niet zo hoog als in een monovolume vb. Touran of Zafira.
          Je zal versteld staan want qua comfort is er een groot gelijk tussen de S en B klasse, natuurlijk staat de S nog iets hoger, maar het is miniem.
          Ik heb niet gereden met een benzine, maar uit testen in Nederland (een benzine land) blijkt wel dat je dan beter voor de B200 gaat en zeker in combi met een automaat. En als sportiviteit niet zo belangrijk is dan ook zeker voor de comfort ophanging kiezen.
          Het zal wel geen optie zijn, maar als je voor een benzine met automaat gaat dan kan je hem beter in Nederland kopen als export produkt, is goedkoper dan in België.
          Je moet nu ook niet overdrijven. Comfort tss. B en S is niet te vgl en er is derdege verschil. Maar de B is zeker comfortabel genoeg.

Comment

Je moet nu ook niet overdrijven. Comfort tss. B en S is niet te vgl en er is derdege verschil. Maar de B is zeker comfortabel genoeg.
            Natuurlijk is er verschil, maar het is zo gering.

Mercedes-Benz past veel hoogwaardigere, duurder aanvoelende materialen toe en dat de ventilatieroosters afkomstig lijken te zijn van de SLS AMG is niet verkeerd. Evenmin als een beeldscherm in iPad stijl.
            Bij de afwerking is er eigenlijk slechts een minpuntje en wel de zwarte kunststofafdekking vooraan de middentunnel die te plastiekerig uitvalt.

Neem nu de materiaal keuze van het dashboard, de rubber inbouw in de kunststof van de B is op de gram na hetzelfde als bij de S, om maar een model te noemen. Bij het spuitgieten van de autobumper wordt hetzelfde polypropyleen granulaat gebruikt, trek en stoot kracht blijven daardoor idem.

Er zijn natuurlijk details die in het voordeel van de S en de andere hogere modellen zijn, maar dat is ook niet meer dan normaal, alles heeft zijn prijs.

Laten we het zo stellen wat de persoonlijke aankleding betreft moet de B-Klasse niet onderdoen voor de C-Klasse die zich enkel onder een andere gedaante voordoet. Die opties dikken wel de eindprijs flink aan.

Maar uiteindelijk zien we hetzelfde fenomeen ook bij andere merken: kleine en grote modellen delen steeds vaker hun comfort- en veiligheidsuitrusting.
            Last edited by ; 06/02/2012, 10:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
              Laten we het zo stellen wat de persoonlijke aankleding betreft moet de B-Klasse niet onderdoen voor de C-Klasse die zich enkel onder een andere gedaante voordoet. Dat dik wel de eindprijs flink aan.
              Hierin kan ik je volledig volgen.
              Het enigste wat mij "stoorde" was het goedkoop uitziende knopje van de deurvergrendeling.
              Kans is toch zeer reëel dat ik eind deze week mijn handtekening onder de bestelbon zet.

Ik twijfel echter ook nog of ik niet voor de benzine zou gaan. Ik ga proberen om ook dichter bij huis te gaan werken waardoor er met de wagen een 15k tot 20k km per jaar gaat gereden worden. En gelet op de regering om diesel ook aan te apkken (prijs gelijk aan de pomp tegen 2014, terug extra dieseltax, ik veronderstel ook een aanpassing naar de jaarlijkse tax in het voordeel van de benzine).
              Nadeel is dat je nu nog niet kunt testrijden met de benzine in automaat.
              Last edited by ; 06/02/2012, 10:47.

Comment

Hierin kan ik je volledig volgen.
                Het enigste wat mij "stoorde" was het goedkoop uitziende knopje van de deurvergrendeling.
                Kans is toch zeer reëel dat ik eind deze week mijn handtekening onder de bestelbon zet.
                Inderdaad dat viel mij ook op, dat is één van die details. Soms heb ik het gevoel dat dit met opzet gedaan wordt om toch enig verschil in kwaliteit te laten opvallen met de hogere klasse.
                Last edited by ; 06/02/2012, 10:46.

Comment

Bedankt. Is dat een volledig nieuwe versnellingsbak?
                  Al iemand ervaring met de automaat?

Comment

• Volgens mij nog niet beschikbaar.
                    Begin al een beetje spijt te hebben dat ik de automaat niet genomen heb...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thony Bekijk Berichten
                      Volgens mij nog niet beschikbaar.
                      Begin al een beetje spijt te hebben dat ik de automaat niet genomen heb...
                      Is al beschikbaar en werkt goed

Comment

• B is besteld, S is vertrokken.

B180cdi, cosmoszwart, leder hazelnootbruin (in exclusiefpakket), active parking assist, 17" velgen (dubbel spaaks), memory pack, 7g-dct automaat, becker navi, bixenon, verduisterde achterruiten, sportpakket, sierelementen in zwart hout, visibiliteitspakket, ... .
                        Levering in augustus.

Comment

B is besteld, S is vertrokken.

B180cdi, cosmoszwart, leder hazelnootbruin (in exclusiefpakket), active parking assist, 17" velgen (dubbel spaaks), memory pack, 7g-dct automaat, becker navi, bixenon, verduisterde achterruiten, sportpakket, sierelementen in zwart hout, visibiliteitspakket, ... .
                          Levering in augustus.
                          Proficiat! Mooie keuze, en nu maar aftellen
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• spijtzig van de achterruiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              spijtzig van de achterruiten
                              Je houdt je nog in, normaal komt daar nog bij, van de velgen, leder, xenon, ...

Comment

• dat kan ik nog ergens begrijpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Is al beschikbaar en werkt goed
                                  Carlito,

Waar zou ik kunnen een test rit doen met automaat, regio O - WVL?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
                                    Carlito,

Waar zou ik kunnen een test rit doen met automaat, regio O - WVL?
                                    Bel wat dealers af he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Bel wat dealers af he.
                                      Heb ik intussen gedaan 't zal Mercedes Europa (Brussel) worden

Comment

Levering in augustus.
                                        Ziet er zeer goed uit

Wel lange levertermijn

Comment

Levering in augustus.
                                          He, proficiat.
                                          Ik heb 2 weken geleden ook eentje besteld.
                                          B180cdi; monolietgrijs, launchpakket, active parking assist, zomerbanden 17" velgen (5-spaaks), set winterbanden op 16" velgen, achteruitrijcamera, becker navi, bixenon, visibiliteitspakket, spiegelpakket, sportpakket met comfortophanging, ....
                                          En jawel levering ook pas in juli.

Comment

Working...
                                          X