Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes-Benz meldt dat haar nieuwe B-klasse op alle fronten een sterke start heeft gekend. EuroNCAP wees het model aan als veiligste nieuwe MPV in zijn segment en de TÜV verleende de B-klasse op basis van het zogenaamde lifecycle assessment een milieucertificaat.

In januari was de B-klasse de bestverkochte auto in zijn segment in Duitsland. In januari gingen in een krimpende markt sowieso 17 procent meer exemplaren over de toonbank.

De vraag in Nederland is inmiddels zo groot dat Mercedes-Benz heeft besloten een extra contingent B-klasse exemplaren aan de Nederlandse verkooporganisatie toe te wijzen. Hiermee worden wachttijden voor klanten zo veel mogelijk voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Gisteren voor het eerst met een Mercedes B200 benzine gereden.
      Een rit van ongeveer 700 km.
      Mijn Nederlandse werkgever heeft de beslissing genomen om zijn bedrijfswagens te vervangen. De Mercedes E-klasse wordt B-klasse. En diesel wordt benzine.
      Tja, crisis voor iedereen!

Maar, zo'n een grote achteruitgang is het nu ook weer niet.
      Die B was wel een volledig aangeklede versie met alle opties.

Zelf heb ik ook de B besteld, maar wel de diesel uitvoering. Ik heb een diesel profiel dus helemaal geen probleem, maar toch sinds gisteren heb ik zo iets van schit die benzine verbruikt amper 7 liter gemiddeld.
      Voor het overige kan ik nu al stellen dat ik zeker een goede keuze gemaakt heb.

Ben benieuwd waar ik met mijn diesel ga uitkomen, ik zal nog moeten wachten tot in mei.
      Wanneer besteld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
        Wanneer besteld
        Besteld in januari en verwachte levering is eind mei / begin juni

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
          Gedurfd en niet echt een Mercedes kleur, maar toch vind ik rood hem(en andere) mooi/goed staan.

Stond in mijn top 3 van buitenkleuren.

Comment

• Zijn er al leden die hun B-klasse afgeleverd hebben?

Is de automaat al leverbaar, want staat niet in de configurator?

Comment

• jazeker, mijn colega heeft deze in bestelling staan, levering eind september begin oktober

Oorspronkelijk geplaatst door tk. Bekijk Berichten
              Zijn er al leden die hun B-klasse afgeleverd hebben?

Is de automaat al leverbaar, want staat niet in de configurator?
              het is makkelijker om te remmen dan om uit te blutsen

Comment

• Eind maart zo'n nieuwe B-klasse zien rijden op de autobahn in Duitsland. Knap ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tk. Bekijk Berichten
                  Zijn er al leden die hun B-klasse afgeleverd hebben?
                  Ja zeker.
                  Last edited by ; 15/05/2012, 19:42.

Comment

Ja zeker.
                    Hebben ze al topic gemaakt bij "mijn auto"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                      Hebben ze al topic gemaakt bij "mijn auto"?
                      In het bedrijf hebben wij er nu enkele lopen, maar in verband met bedrijfs privancy kan ik moeilijk foto's van deze wagens maken.

Ikzelf heb er ook eentje prive besteld, deze zal "als alles volgens wens verloopt" volgende maand geleverd worden. Dan kan ik in het topic "mijn auto" hier wel op terug komen.

Comment

• Ik heb er ook eentje besteld met automaat (en een serieus pak opties) ... levering 1e helft Juli.
                        Last edited by ; 21/05/2012, 20:37.

Comment

• Ik heb half januari besteld en de levering is gepland voor eind mei of begin juni.

Gisteren telefoontje van garage gekregen dat de wagen pas rond half juni van de band zal rollen, dus levering pas in juli. Dat hoort erbij, het is niet de eerste keer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                            Al vaak gespot, jammer genoeg nog nooit in deze kleur, op foto althans de mooiste.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Al vaak gespot, jammer genoeg nog nooit in deze kleur, op foto althans de mooiste.
                              Is ook de mooiste, maar rood gaat soms heel snel vervelen en daarom zul je hem zo weinig gaan zien. Dit is wel een persoonlijke mening.

Daar rood ook geen courante kleur is zal het zeker wegen op de inruil waarde.

Comment

• Op dit moment rij ik met dezelfde uitvoering maar in het donkergrijs. Knap! De vito is binnen voor onderhoud. Mooie service van de dealer.
                                Ben echt aangenaam verrast over het rijden, heel soepel, vlot in het verkeer, ruimte...
                                MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Ik wacht nog steeds met ongeduld op mijn B-klasse, maar mijn Nederlandse werkgever heeft eind vorig jaar de beslissing genomen om geleidelijk zijn wagenpark te vernieuwen. De E-klasse wordt omgeruild voor de B-klasse.

Ziehier mijn:

Persoonlijke ervaring van een B 200 CDI BlueEfficiency 7G-DCT als bedrijfswagen. Dus geen privé wagen en voor 90% op autowegen.

Ik heb o.a. met een Mercedes B me de volgende opties gereden: In Nederland is het optie beleid iets anders dan in België.

- ambitionpakket (navigatie, xenonverlichting, cruisecontrol, en parkeersensoren)
                                  - comfortpakket voorstoelen en comfort ophanging. Dus geen sportpakket.
                                  - licht- en zichtpakket
                                  - chroompakket
                                  - LM-velgen 17inch
                                  - Digitale klimaatregeling

Voordelen

- Na enkele minuten rijd je ‘m alsof je nooit in een andere auto hebt gereden. Vertrouwenwekkend, op z’n zachtst gezegd. Mercedes
                                  - kwalitatief zeer hoogwaardig. Doet niet veel onder voor de E klasse
                                  - geen gepiep of gekraak.
                                  - de auto is stil. Je hoort wel de motor (bij optrekken), maar de afrolgeluiden en windgeruis zijn binnen de perken.
                                  - de stoelen zitten uitstekend.
                                  - het driespaaksstuur ligt geweldig in de hand en is ook goed in te stellen.
                                  - Het navigatiesysteem van Becker werkt erg goed. Is goed up to daten via USB aansluiting op PC. https://www.beckermappilot.com/shop/login/
                                  - de bediening van audio/telefoon/navigatie is even wennen, maar het wijst zich daarna vanzelf.
                                  - het scherm zit lekker hoog; Ondanks het nut en de goede functionaliteit van het scherm ben ik misschien wel het meest tevreden over het feit dat je het scherm ook helemaal uit kan zetten, waarbij de functies gewoon blijven doorgaan. Doordat er op het scherm zo veel te zien en te doen is, kom je tijdens het rijden in de verleiding iets te willen regelen. Het scherm kan in veel gevallen trouwens toch al uit omdat dezelfde informatie in tekst vorm ook tussen de twee klokken recht voor je te zien is. Informatie over je telefoon, muziek, radio, navigatie of je reis. Een ding tegelijk. Compact. Precies genoeg.
                                  - De geluidskwaliteit van de audio is zondermeer goed te noemen. Ook bij hogere snelheden worden de hoge en lage tonen goed door gegeven. Het geluid blijft mooi zuiver.
                                  - de cruisecontrol (tempomat) al volop gebruikt. Deze werkt erg prettig en reageert vlot (vooral na terugbrengen van de ingestelde snelheid).
                                  - Het verbruik valt me ook beslist niet tegen. Het gemiddelde verbruik ligt op 5,5/100km. Er staan hier ook 2 benzine versies en die komen rond de 7.5 liter op 100 km.
                                  - De parkeerassistent werkt uitstekend. Kritische nood, ik zou nooit een parkeerassistent nemen, maar Mercedes vindt het nodig om deze assistent te koppelen aan de parkeersensoren en deze zijn zeker geen overbodige luxe.

Nadeel

- Het zicht naar achteren is niet geweldig. Ook bij inhalen/invoegen moet je behalve in de spiegels ook goed om je heen kijken. De B-stijl zit behoorlijk in het zicht. De dodehoekwaarschuwing help je een beetje.
                                  - Ook de neus is niet te zien, maar dat is inherent aan het type auto.
                                  Leve de parkeersensoren! En geweldige achteruitrijcamera.
                                  - Het kofferruimte is niet al te groot.
                                  - Wat mij betreft gaat het Attention Assist systeem ook wel eens in de fout. Het kan je na een uur of anderhalf zo maar gebeuren dat je een waarschuwing in je display krijgt terwijl je je afvraagt op grond waarvan de waarschuwing gegeven wordt. Kan ook al mij liggen
                                  - Vreemd optie beleid.

Geen nadeel zeker, maar een vaststelling als Mercedes rijder

- Sommige knoppen en hendels doen vermoeden dat Mercedes zijn mensen geen greep mocht laten doen uit de mooiste magazijnen van Mercedes. Je wilt je eigen C en E natuurlijk niet uit de markt prijzen.
                                  Last edited by ; 30/05/2012, 13:31.

Comment

• Uitgebreid testverslag van de Mercedes B 180 CDI vind je op Auto55.

Comment

Ik wacht nog steeds met ongeduld op mijn B-klasse, maar mijn Nederlandse werkgever heeft eind vorig jaar de beslissing genomen om geleidelijk zijn wagenpark te vernieuwen. De E-klasse wordt omgeruild voor de B-klasse.

Ziehier mijn:

Persoonlijke ervaring van een B 200 CDI BlueEfficiency 7G-DCT als bedrijfswagen. Dus geen privé wagen en voor 90% op autowegen.

Ik heb o.a. met een Mercedes B me de volgende opties gereden: In Nederland is het optie beleid iets anders dan in België.

- ambitionpakket (navigatie, xenonverlichting, cruisecontrol, en parkeersensoren)
                                      - comfortpakket voorstoelen en comfort ophanging. Dus geen sportpakket.
                                      - licht- en zichtpakket
                                      - chroompakket
                                      - LM-velgen 17inch
                                      - Digitale klimaatregeling

Voordelen

- Na enkele minuten rijd je ‘m alsof je nooit in een andere auto hebt gereden. Vertrouwenwekkend, op z’n zachtst gezegd. Mercedes
                                      - kwalitatief zeer hoogwaardig. Doet niet veel onder voor de E klasse
                                      - geen gepiep of gekraak.
                                      - de auto is stil. Je hoort wel de motor (bij optrekken), maar de afrolgeluiden en windgeruis zijn binnen de perken.
                                      - de stoelen zitten uitstekend.
                                      - het driespaaksstuur ligt geweldig in de hand en is ook goed in te stellen.
                                      - Het navigatiesysteem van Becker werkt erg goed. Is goed up to daten via USB aansluiting op PC. https://www.beckermappilot.com/shop/login/
                                      - de bediening van audio/telefoon/navigatie is even wennen, maar het wijst zich daarna vanzelf.
                                      - het scherm zit lekker hoog; Ondanks het nut en de goede functionaliteit van het scherm ben ik misschien wel het meest tevreden over het feit dat je het scherm ook helemaal uit kan zetten, waarbij de functies gewoon blijven doorgaan. Doordat er op het scherm zo veel te zien en te doen is, kom je tijdens het rijden in de verleiding iets te willen regelen. Het scherm kan in veel gevallen trouwens toch al uit omdat dezelfde informatie in tekst vorm ook tussen de twee klokken recht voor je te zien is. Informatie over je telefoon, muziek, radio, navigatie of je reis. Een ding tegelijk. Compact. Precies genoeg.
                                      - De geluidskwaliteit van de audio is zondermeer goed te noemen. Ook bij hogere snelheden worden de hoge en lage tonen goed door gegeven. Het geluid blijft mooi zuiver.
                                      - de cruisecontrol (tempomat) al volop gebruikt. Deze werkt erg prettig en reageert vlot (vooral na terugbrengen van de ingestelde snelheid).
                                      - Het verbruik valt me ook beslist niet tegen. Het gemiddelde verbruik ligt op 5,5/100km. Er staan hier ook 2 benzine versies en die komen rond de 7.5 liter op 100 km.
                                      - De parkeerassistent werkt uitstekend. Kritische nood, ik zou nooit een parkeerassistent nemen, maar Mercedes vindt het nodig om deze assistent te koppelen aan de parkeersensoren en deze zijn zeker geen overbodige luxe.

Nadeel

- Het zicht naar achteren is niet geweldig. Ook bij inhalen/invoegen moet je behalve in de spiegels ook goed om je heen kijken. De B-stijl zit behoorlijk in het zicht. De dodehoekwaarschuwing help je een beetje.
                                      - Ook de neus is niet te zien, maar dat is inherent aan het type auto.
                                      Leve de parkeersensoren! En geweldige achteruitrijcamera.
                                      - Het kofferruimte is niet al te groot.
                                      - Wat mij betreft gaat het Attention Assist systeem ook wel eens in de fout. Het kan je na een uur of anderhalf zo maar gebeuren dat je een waarschuwing in je display krijgt terwijl je je afvraagt op grond waarvan de waarschuwing gegeven wordt. Kan ook al mij liggen
                                      - Vreemd optie beleid.

Geen nadeel zeker, maar een vaststelling als Mercedes rijder

- Sommige knoppen en hendels doen vermoeden dat Mercedes zijn mensen geen greep mocht laten doen uit de mooiste magazijnen van Mercedes. Je wilt je eigen C en E natuurlijk niet uit de markt prijzen.
                                      Tof om te lezen!
                                      - Specifieke bevindingen of minpunten voor de automaat?
                                      - De verbruikscijfers van de benzine zijn van de 180 of 200? En met of zonder de automaat?
                                      - Is de krachtigere versie (200 vs 180) de meerprijs waard bij normaal (en hoofdzakelijk) stadsverkeer?

Comment

• - Ik heb vandaag voor het eerst met de benzine uitvoering gereden (B200 DCT). Deze wagen wordt gebruikt voor het stadsverkeer hier in Heerlen. Mijn bevindingen ik vind dat de diesel beter past bij de B-klasse. De versnellingsbak schakelt wat traag in manuele stand, maar als hij het zelf doet loopt hij heel soepel.
                                        - De verbruikscijfers zijn alle van B200 met automaat
                                        - Is de meerprijs de 200 waard? ik weet het niet. Bij normaal stadsverkeer zeker voor de 180 gaan.

Ik heb ook de B-klasse besteld, B180CDI maar geen automaat. Als alles volgens plan verloopt zal die binnen drie weken geleverd worden en dan kan ik nog meer vergelijken.
                                        Last edited by ; 04/06/2012, 18:35.

Comment

• exact de zelfde configuratie van die rode gezien in spanje tijdens het paasverlof, nooit van een Mercedes B verwacht, maar die was echt af

Comment

Working...
                                          X