Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ner er even mee gereden, alles goed, wel stilgevallen want manueel en erg stil

1 opvallend minpuntje - o ironie...linkse wisser wist niet helemaal tot tegen de stijl zoals je van een benz verwacht, het was niet zo erg als in de lexus...maar toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ner er even mee gereden, alles goed, wel stilgevallen want manueel en erg stil

1 opvallend minpuntje - o ironie...linkse wisser wist niet helemaal tot tegen de stijl zoals je van een benz verwacht, het was niet zo erg als in de lexus...maar toch
      Welke B was het juist?

Comment

• Erg stil? Als ik de review erop nalees dan zeggen ze juist dat de auto lawaaierig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Erg stil? Als ik de review erop nalees dan zeggen ze juist dat de auto lawaaierig is.
          Neen, absoluut niet.
          Last edited by ; 27/01/2013, 15:07.

Comment

• b180 cdi manueel

Comment

• moet natuurlijk wel bekennen was hete dag, airco stond auto dus die blazers loeien, ik hoorde de motor niet, maar ook geen trillingen

Comment

• de blazers loeiden ook niet ondanks het heet was, die auto was stil

Comment

• B180CDI manueel

Ik rij nu toch al een tijdje met de nieuwe Mercedes B. Ik heb even de belangrijkste voor- en nadelen op een rijtje gezet. Voordelen kan ik er wel een 10-tal noemen en bij de nadelen moet ik toch zoeken.

Zie hier voor mij de 5 belangrijkste.

Voordelen:
                  - Verbruikt < 5 liter. Geen stadsverkeer
                  - dynamic steering
                  - luxe afwerking en zeer royale standaard uitrusting, premium
                  - rijgedrag, geen sportieveling maar rust en comfort
                  - zeer stille motor, prachtige geluidsdemping

Nadelen:
                  - optie beleid, typische gierigheid van Mercedes.
                  - hoge standaard prijs
                  - B stijl, zicht over de schouder
                  - het soms onbegrijpelijk alarmeren van de collision prevention assist
                  - Voor mij eerder een 4 persoons dan een 5 persoons wagen (3 volwassenen op de achter rij is veel)
                  Last edited by ; 29/06/2012, 10:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                    B180CDI manueel

Ik rij nu toch al een tijdje met de nieuwe Mercedes B. Ik heb even de belangrijkste voor- en nadelen op een rijtje gezet. Voordelen kan ik er wel een 10-tal noemen en bij de nadelen moet ik toch zoeken.

Zie hier voor mij de 5 belangrijkste.

Voordelen:
                    - Verbruikt < 5 liter. Geen stadsverkeer
                    - dynamic steering
                    - luxe afwerking en zeer royale standaard uitrusting, premium
                    - rijgedrag, geen sportieveling maar rust en comfort
                    - zeer stille motor, prachtige geluidsdemping

Nadelen:
                    - optie beleid, typische gierigheid van Mercedes.
                    - hoge standaard prijs
                    - B stijl, zicht over de schouder
                    - het soms onbegrijpelijk alarmeren van de collision prevention assist
                    - Voor mij eerder een 4 persoons dan een 5 persoons wagen (3 volwassenen op de achter rij is veel)
                    En bij je nadelen zijn de 1ste 2 eigenlijk iets dat je op voorhand weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      En bij je nadelen zijn de 1ste 2 eigenlijk iets dat je op voorhand weet
                      Natuurlijk, dat weet je als je zo'n garage naar binnen gaat.

Comment

• hoewel ik best fan ben van de a, zou'k het moeilijk hebben om de b links te laten liggen als die zelfde prijs heeft

hij ziet er toch ook wel echt erg lekker uit, maar ik zie hem ondertussen wel in enorme aantallen

Comment

hoewel ik best fan ben van de a, zou'k het moeilijk hebben om de b links te laten liggen als die zelfde prijs heeft

hij ziet er toch ook wel echt erg lekker uit, maar ik zie hem ondertussen wel in enorme aantallen
                          De nieuwe B-klasse is het grootste verkoopsucces van Mercedes in jaren.

Comment

• Vandaag is mijn B200 CDI geproduceerd, ik mag 'm verwachten ergens binnen 10d bij de dealer. Ben benieuwd, wetende dat er bij de dealer 2m geleden zogoed als dezelfde is toegekomen waarbij we tot besef kwamen dat ze mijn panoramisch dak waren vergeten.

Heb een C200 CDI gekregen tot de levering van de correcte wagen. Eens geleverd zal ik 'm zeker posten, want ik ben vrij fier op mijn configuratie.

Comment

• Vanavond een testrit doen met de nieuwe B180 CDI automaat van mijn broerke, daarnet opgehaald bij Mercedes Europa.

'k ben benieuwd of het nog beter rijden is dan de manueel (?)

En volgende week de nieuwe A klasse nog eens testen bij introductie ... 't wordt moeilijk kiezen voor de komende jaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940 Bekijk Berichten
                                Vanavond een testrit doen met de nieuwe B180 CDI automaat van mijn broerke, daarnet opgehaald bij Mercedes Europa.

'k ben benieuwd of het nog beter rijden is dan de manueel (?)

En volgende week de nieuwe A klasse nog eens testen bij introductie ... 't wordt moeilijk kiezen voor de komende jaren.
                                en en en ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                                  Ik heb er ook eentje besteld met automaat (en een serieus pak opties) ... levering 1e helft Juli.
                                  Even terug komende op dit bericht ... hij is dus geleverd geweest, maar zonder panoramisch dak. Dus wacht ik nu op een nieuwe levering, heb een C200 CDI als aanloopwagen gekregen.
                                  Vorige week (06/09) is de wagen geproduceerd en ik wacht nu op de levering.

Comment

• hoe bevalt de c ?

Comment

hoe bevalt de c ?
                                      Pieter?

zus en zo ... is een bompa-uitvoering, de elegance, is wel comfy ... kleine velgen - dikke banden. Vooral de ster op de motorkap maakt het allemaal een beetje bompa-style, en laat me zelfs bij momenten wat nostalgisch worden, krijg dan soms van die flashbacks waarbij ik terugzie toen ik als ik jonger was en op zondag ritjes deed samen met mijn grootvader en zijn oldtimer Mercedes 180D.
                                      Is een vrij mooi uitgeruste C eigenlijk, becker, leder, automaat ... Maar ik klaag niet, ik kon het slechter getroffen hebben als aanloopwagen.

Zo zou ik nooit een C bestellen, maar ben wel best onder de indruk van de power van de wagen. Mijn pa rijdt een C220CDI en die is best krachtig (~160pk), ik dacht dat de C200CDI een pak minder zou zijn (~136pk), maar ik heb toch niet het gevoel. Naast elkaar nog niet getest ...
                                      De wagen ligt wel 1.000x keer anders op de baan als die van mijn pa, maar die heeft dan ook het AMG Styling pakket en bijhorende ophanging en dikke velgen.

Totaal andere wagen ... dat is net zo briljant aan Mercedes, u wenst sportief - geen probleem / u wenst comfortabel - geen probleem.

De B wordt wel totaal iets anders ...
                                      Last edited by ; 08/09/2012, 16:08. Reden: aanvulling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                        De nieuwe B-klasse is het grootste verkoopsucces van Mercedes in jaren.
                                        Klopt, momenteel de best verkopende Benz in DE. Blijkbaar wel ten koste van de C-klasse.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                                          en en en ?
                                          Ja hoor,

met de automaat is de B klasse nog aangenamer rijden

en voor lange afstanden; met de eco knop aan en distronic plus cruisen maar!

Hopelijk komt je B met panoramisch dak snel aan.

Comment

Working...
                                          X