Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Enkel de eerste MY11 hebben last van een (te) harde ophanging bij een sportonderstel. Ik heb met 2 gereden MY11 en vond dat niet storen, de demo's hadden wel niet de 19" velgen (van night pakket).
    De mijne (MY12) heeft wel de 19"-ers en ik vind de ophanging niet hard, maar vooral de wielen (runflat). Normaal heeft de MY12 een verlaagd comfortonderstel.

    Denk dat ik de agility ook heb (standaard met sportpakket) ff nakijken.

    Comment


    • hmmm ... 't is dynamic steering dat er is bijgekomen bij de MY12

      Wat ik wel zie is dat er bij de ophanging van het sportonderstel staat:

      Het sportonderstel met selectief dempingssysteem verenigt dynamiek en rijcomfort, omdat de schokdempers zich automatisch aanpassen aan de rijsituatie en de conditie van het wegdek. In vergelijking met het standaard onderstel zijn de vering en demping sportief-straf afgesteld en is het onderstel bovendien met 15 mm verlaagd, waardoor de neiging tot overhellen afneemt en de rijstabiliteit toeneemt.

      Maar of dat hetzelfde is als agility system weet ik niet... moet ik navragen, je maakt me wel nieuwsgierig.

      Comment


      • vandaag de nieuwe leasing van mijn moeder besteld
        B180Cdi
        paar opties
        sport pack, gps, Hazelnoot kleurige zetels, Xenon, ...
        Kleur is zwart en levering is begin april

        Comment


        • De nieuwe B is prachtig en een zeer complete compacte gezinswagen.
          Maar ik mis in de afwerking (zeker van dash) een net iets strakkere lijn.

          Comment


          • Hier ook geleverd (B180 benzine aut berggrijs hazelnoot), volgende week eerste km's, ben benieuwd :-). Bestelling oktober...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door X3m@sniffler Bekijk Berichten
              Ik heb nu vorige week de bestelbon ondertekend voor een nieuwe B200 (benzine) met o.a. optie's als sport- en nightpakket (levering gevraagd einde maart 2013).
              Over een ding was ik niet zeker ivm met de verlaagde ophanging. Verkoper adviseerde mij bijkomstig de agility control te nemen ipv comfortophanging.
              Wat zijn jullie ervaringen of kennis hiermee (ook niet B2OO eigenaars). Zal het rijcomfort hierdoor niet gaan lijden of valt het nog mee ?
              Ik rij met 18"(runflat banden) en sportophaning en vind de wagen nog steeds comfortabel rijden(maar ja, voor u kan dit misschien al heel onconfortabel zijn). Ik denk dat je best hem zelf zult moeten uittesten vrees ik.

              Ik vond de ophanging van mijne 120d met sportonderstel(en ook runflat's) harder en droger, maar toch voor mij niet storend. Het voelt gewoon sportierver aan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                Mijn korting is niet relevant gezien ik geniet van een perskorting, maar de kortingen bij Mercedes én bij de B zijn niet erg hoog, is de best verkopende auto in zijn klasse in oa. Duitsland.

                Ik heb lang getwijfeld over diesel / benzine, eigenlijk was ik aan het wachten op een hybride ... maar ik kon niet langer meer wachten. -dikken otto- ;-)
                Trouwens de motoren zijn wel allemaal kleiner geworden, maar het verbruik niet! Wel is er een zeer lage CO², maar dat voel ik niet in mijn portemonnee. (tenzij bij de BIV, maar dat is éénmalig)
                Ik vraag me soms af wat de motoren ingenieurs de laatste 20 jaar gedaan hebben!! Volgens mij op hun luie krent gezeten! Jaja, kleinere cilinderinhoud, dezelfde pk's en nm's, maar een hoger verbruik.
                Dus had de 220 of 250CDI al bestaan, dan had ik zeker een zwaardere gepakt! Een motor dat minder moeite moet doen, verbruikt ook minder! Foei constructeurs, maar het is jammer genoeg overal hetzelfde.
                Reed hiervoor mijn mijn vaders oude Audi 1.9TDi (90pk) en ik reed met een volle tank soms nog 1.100km. Wetende dat deze auto van begin de jaren 90 is, en ik zie de B's annu 2012 nu ~6l verbruiken ...
                Enige wat ik es moet uitvogelen is dat de B een kleinere benzinetank heeft dan de Audi, ik ga binnenkort es echt uitrekenen ipv voort te gaan op de BC.

                Ok, ik zit nog in rodage en inlooptijd, maar ik ben echt benieuwd wat de auto effectief zal verbruiken, to be continued.
                Ze hebben ze vooral sneller en lichter gemaakt(gelukkig maar want de wagens hebben tegenwoordig ook meer aanboord) tov vroeger en het vebruik is toch ook gedaald met de jaren hoor.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten


                  Ok, ik zit nog in rodage en inlooptijd, maar ik ben echt benieuwd wat de auto effectief zal verbruiken, to be continued.
                  Ik kan wel mijn ervaring meegeven.

                  Op dit moment 50.000 km ( 70% autowegen) met een B200 CDI.
                  Gemiddeld verbruik is 5.25 liter.
                  Last edited by ; 09/02/2013, 11:32.

                  Comment


                  • Ik ... 7.1l gemiddeld over 9.000km
                    Ben erg teleurgesteld in het verbruik, en dat wetende dat ik rij als een gepensioneerde. (reden : ik heb een baby van 1.8 jaar)
                    7.5l als ik normaal rij en niet op mijn rijstyl en verbruik let.
                    Enkel aan 90km/u op de autosnelweg kom ik onder de 5l.

                    Ik weet ook dat fabrieksopgave ZEER positief voorgesteld wordt, Mercedes W246 200CDI krijgt officieel mee...

                    stad : 5,2–5,0
                    buiten stad : 4,2–4,0
                    gecombineerd : 4,5–4,2 (4,7-4,4 in cataloog)

                    Ik weet dat die cijfertjes op papier zogoed als nooit praktisch haalbaar zijn dus had ik gerekend op 5.5 a 6l ... maar 7 a 7.5 is daar nog es een liter bovenop.
                    Niet dat ik het verbruik niet kan betalen hoor, maar ik heb 2j getwijfeld om een nieuwe te kopen, wilde eigenlijk wachten op een NGT of Hybride, maar kon het niet langer opbrengen te wachten.
                    Tevens gaf Mercedes zeer goede verbruikscijfers op waardoor ik dan toch nog gekocht heb.

                    Heb twee jaar met mijn afgeschreven oude Audi A4 (1.9TDi 90pk) van mijn vader gereden (380.000km!!!), en ik maakte met een benzinetank van 62l 900-950km en als ik erg veel autosnelweg deed en zuinig reed 1.100km!
                    Nu met de B (tankinhoud 50l) haal ik amper ~600 en als ik veel autosnelweg deed en mijn best doe 650-670km.

                    Ik begrijp het niet goed, Mercedes boft echt heel hard met hun lage verbruik en ook de uitzonderlijke en uitmuntende cx-waarde wat ook het verbruik ten goede komt.
                    In reportages van verschillende magazines en tijdschriften lees ik ook meermaals opmerkingen over het opmerkelijk lage verbruik.
                    Hebben die reporters dan nooit met een Audi A4 B5 1.9TDi gereden?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                      Ik ... 7.1l gemiddeld over 9.000km
                      Ben erg teleurgesteld in het verbruik, en dat wetende dat ik rij als een gepensioneerde. (reden : ik heb een baby van 1.8 jaar)
                      7.5l als ik normaal rij en niet op mijn rijstyl en verbruik let.
                      Enkel aan 90km/u op de autosnelweg kom ik onder de 5l.

                      Ik weet ook dat fabrieksopgave ZEER positief voorgesteld wordt, Mercedes W246 200CDI krijgt officieel mee...

                      stad : 5,2–5,0
                      buiten stad : 4,2–4,0
                      gecombineerd : 4,5–4,2 (4,7-4,4 in cataloog)

                      Ik weet dat die cijfertjes op papier zogoed als nooit praktisch haalbaar zijn dus had ik gerekend op 5.5 a 6l ... maar 7 a 7.5 is daar nog es een liter bovenop.
                      Niet dat ik het verbruik niet kan betalen hoor, maar ik heb 2j getwijfeld om een nieuwe te kopen, wilde eigenlijk wachten op een NGT of Hybride, maar kon het niet langer opbrengen te wachten.
                      Tevens gaf Mercedes zeer goede verbruikscijfers op waardoor ik dan toch nog gekocht heb.

                      Heb twee jaar met mijn afgeschreven oude Audi A4 (1.9TDi 90pk) van mijn vader gereden (380.000km!!!), en ik maakte met een benzinetank van 62l 900-950km en als ik erg veel autosnelweg deed en zuinig reed 1.100km!
                      Nu met de B (tankinhoud 50l) haal ik amper ~600 en als ik veel autosnelweg deed en mijn best doe 650-670km.

                      Ik begrijp het niet goed, Mercedes boft echt heel hard met hun lage verbruik en ook de uitzonderlijke en uitmuntende cx-waarde wat ook het verbruik ten goede komt.
                      In reportages van verschillende magazines en tijdschriften lees ik ook meermaals opmerkingen over het opmerkelijk lage verbruik.
                      Hebben die reporters dan nooit met een Audi A4 B5 1.9TDi gereden?
                      Veel hangt af van waar, hoe en hoe lang je met de wagen rijdt
                      Ook niet vergeten dat je met 1500 onderweg bent, als je vaak de wagen terug op snelheid moet brengen eist dat zijn brandstof

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Veel hangt af van waar, hoe en hoe lang je met de wagen rijdt
                        Ook niet vergeten dat je met 1500 onderweg bent, als je vaak de wagen terug op snelheid moet brengen eist dat zijn brandstof
                        Al alles geprobeerd denk ik ...

                        Ook al es 14d gereden bij wijze van test met harder en sneller op te trekken en dan (meer) uit te bollen, tov cruise/distronic maar dan verbruikt ie nog meer.
                        Rare is, de wagen heeft zijn power, rijdt echt goed, en op de autosnelweg a 90km/u duikt hij onder de 4, dus iets mis is er volgens mij niet.

                        Comment


                        • wat constructeurs ondertussen opgeven is echt gewoon belachelijk aan het worden tov oudere auto's, waar je met gemak aan het opgegeven kon geraken

                          dat wordt door geen enkele pers aan de kaak gesteld, incl ik geloof alain de vos die beweerde dat auto's echt wel erg zuinig zijn geworden de laatste tijd

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            wat constructeurs ondertussen opgeven is echt gewoon belachelijk aan het worden tov oudere auto's, waar je met gemak aan het opgegeven kon geraken

                            dat wordt door geen enkele pers aan de kaak gesteld, incl ik geloof alain de vos die beweerde dat auto's echt wel erg zuinig zijn geworden de laatste tijd
                            idd
                            Wa ik mij afvraag ... wat hebben die motoren ingenieurs de laatste 15 jaar gedaan?
                            Als Audi in 95 een 1.900cc 5 a 5,5l kon laten verbruiken en daar 90 a 110pk kon halen... we zijn verdikke 18 jaar verder.
                            Ok ik heb uit mijn 1800 136pk en een uitstoot van <120 ... maar het verbruik is mega gestegen.

                            Ben ik nu echt de enige die vind dat er hier iets niet klopt?

                            Comment


                            • Xiphias

                              Jij bent niet de enige, kijk eens op



                              Of

                              In de AutoWeek Verbruiksmonitor wordt het verbruik van meer...


                              Je zult zien dat jij daar ver boven uit steekt. Enige reden die ik mij kan bedenken is het feit dat je helemaal geen diesel profiel zoudt hebben, maar dan nog.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                                idd
                                Wa ik mij afvraag ... wat hebben die motoren ingenieurs de laatste 15 jaar gedaan?
                                Als Audi in 95 een 1.900cc 5 a 5,5l kon laten verbruiken en daar 90 a 110pk kon halen... we zijn verdikke 18 jaar verder.
                                Ok ik heb uit mijn 1800 136pk en een uitstoot van <120 ... maar het verbruik is mega gestegen.

                                Ben ik nu echt de enige die vind dat er hier iets niet klopt?
                                Parkeer die Audi uit 95 eens in een muur tegen 50 km/h en doe dat eens met uw huidige wagen. Wat zit er standaard in uw huidige wagen ivm die uit 95. Dat zijn allemaal extra kilo's voor de veiligheid en uitrusting en toch zijn huidige wagens even zuinig of zelfs zuiniger dan vroeger met meer pk's en betere prestaties. Wat we nu wel hebben zijn totaal onrealistische verbruiksgegevens opgelegd door een Europese testcyclus waar iedereen zich scheel op kijkt.

                                Comment


                                • ja maar...die lof over de 'vergroening'...ons wagenpark stoot minder co² uit, binnekort belasting betalen op dat zeverco²getal....waarbij die audi dan genekt wordt

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk Berichten
                                    Ik ... 7.1l gemiddeld over 9.000km
                                    Ben erg teleurgesteld in het verbruik, en dat wetende dat ik rij als een gepensioneerde. (reden : ik heb een baby van 1.8 jaar)
                                    7.5l als ik normaal rij en niet op mijn rijstyl en verbruik let.
                                    Enkel aan 90km/u op de autosnelweg kom ik onder de 5l.

                                    Ik weet ook dat fabrieksopgave ZEER positief voorgesteld wordt, Mercedes W246 200CDI krijgt officieel mee...

                                    stad : 5,2–5,0
                                    buiten stad : 4,2–4,0
                                    gecombineerd : 4,5–4,2 (4,7-4,4 in cataloog)

                                    Ik weet dat die cijfertjes op papier zogoed als nooit praktisch haalbaar zijn dus had ik gerekend op 5.5 a 6l ... maar 7 a 7.5 is daar nog es een liter bovenop.
                                    Niet dat ik het verbruik niet kan betalen hoor, maar ik heb 2j getwijfeld om een nieuwe te kopen, wilde eigenlijk wachten op een NGT of Hybride, maar kon het niet langer opbrengen te wachten.
                                    Tevens gaf Mercedes zeer goede verbruikscijfers op waardoor ik dan toch nog gekocht heb.

                                    Heb twee jaar met mijn afgeschreven oude Audi A4 (1.9TDi 90pk) van mijn vader gereden (380.000km!!!), en ik maakte met een benzinetank van 62l 900-950km en als ik erg veel autosnelweg deed en zuinig reed 1.100km!
                                    Nu met de B (tankinhoud 50l) haal ik amper ~600 en als ik veel autosnelweg deed en mijn best doe 650-670km.

                                    Ik begrijp het niet goed, Mercedes boft echt heel hard met hun lage verbruik en ook de uitzonderlijke en uitmuntende cx-waarde wat ook het verbruik ten goede komt.
                                    In reportages van verschillende magazines en tijdschriften lees ik ook meermaals opmerkingen over het opmerkelijk lage verbruik.
                                    Hebben die reporters dan nooit met een Audi A4 B5 1.9TDi gereden?
                                    Ik denk dat die oude Audi heel wat minder snufjes had dan je huidige B-klasse. En energie moet van ergens komen. :-)

                                    Ik heb zelf een recente C180 CDI en zit op gemiddeld 5,6 na 50.000km sinds aankoop gemeten. In de zomer haal ik op de snelweg makkelijk 4,5l (en minder als ik er echt op let). Ik rij wel constant op cruise control, tenzij in de bebouwde kom. Vanaf 70 staat die praktisch altijd aan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                      Enige reden die ik mij kan bedenken is het feit dat je helemaal geen diesel profiel zoudt hebben, maar dan nog.
                                      dat is niet zo onnozel
                                      Ik rij ook helemaal anders in een diesel dan een naft
                                      En dan spreek ik zelfs nog maar over automaten! want ook in een automaat ben je zelf de baas.
                                      In de meeste diesels moet je veel meer pro actief remmen op de motor, wil je er echt mee besparen bv. Een naft remt onmiddellijk op de motor

                                      Comment


                                      • Heeft iemand al weet van het WERKELIJK verbruik van de W246 (B200) benzine; aldus de 156 PK motorisatie ?

                                        Comment


                                        • niet echt representatief want er is er maar eentje



                                          maar op autoweek staan er ook 3, wel 180, ook rond de 7.5

                                          Comment

                                          Working...
                                          X