Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik geloof NIET dat een wagen anno 2013 minder stookt als in 2005 zeg maar
    en als je de tdi erbij sleurt, dan is het 1996 (niet automaat, want mijn 98-er met autobak zat ook aan 7.5 ipv 5.5)

Comment

• Daarstraks de eerste B-klasse-180-taxi zien rijden. In het bruinachtige, was van Antwerp taxi en dus niet in hun bekende zilveren uitvoering, beetje jammer feitelijk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        zagen ?
        ik zag 3 benzines, waarbij er ene teogeeft veel in de stad te crossen...met een gemiddelde van 7.5 evenzogoe
        Ik denk dat we op verschillende sites aan het kijken zijn.
        Jij had het over de verbruikmonitor van autoweek en daar staan inderdaad 3 benzines op.
        Ik was aan het kijken op de Duitse site van spritmonitor en daar is maar 1 persoon van de 25 die het heeft over een verbruik van 10.49 liter bij stadsverkeer.

Ps: de "z" verwijst niet altijd naar zagen . Anders welgemeende sorry.

Comment

• Mercedes B-klasse Electric Drive verkoopklaar

Ten tijde van de Autosalon van Parijs, afgelopen september, moesten de puntjes nog op de i gezet worden, maar nu is de Mercedes-Benz B-klasse Electric Drive, na een lange ontwikkelingsperiode, dan eindelijk klaar voor serieproductie.

Van buiten en binnen heb je niet of nauwelijks door dat de Mercedes-Benz B-klasse Electric Drive (ED) afwijkt van de B-klasses met verbrandingsmotor, en dat is nu precies de bedoeling. Ook de aansluiting voor het opladen van de auto is netjes weggewerkt achter een cover waar normaliter benzine of diesel ingegoten moet worden. Idem dito aangaande de rijeigenschappen. Mercedes heeft er naar gestreefd de elektrische B-klasse net zo te laten rijden als een normale B-klasse. In de Verenigde Staten wordt de B-klasse zelfs alleen met een batterij-elektrische aandrijflijn leverbaar.

Inzichtelijk op afstand
          Bestudeer je de B-klasse ED wat grondig, dan zal je opmerken dat de auto wel degelijk specifieke functies kent. Vooral in het interieur. Zo beschikt de elektrische Mercedes over een eigen instrumentarium met een speciale energiemeter en beschikt de auto over technologie die hem altijd verbindt met de buitenwereld, het zogenaamde Vehicle Homepage. Controles en instelmogelijkheden van de auto kunnen hiermee op afstand gedaan worden aan de hand van een PC of smartphone. De huidige laadstatus van de lithium-ion batterij en de overgebleven actieradius kan onder andere geraadpleegd worden, alsook een geplande route waarbij direct duidelijk wordt of en waar de auto tijdens de reis opgeladen kan worden. Bovendien biedt deze connectiviteit de mogelijkheid om de klimaatregeling al op voorhand te activeren.

Aandrijflijn
          Voor de aandrijving van de B-klasse Electric Drive zorgt een ruim 136 pk sterke elektromotor. Aan instant en tegelijk maximum koppel is er 310 Nm voor handen waarmee een acceleratie naar 100 km/h in ‘minder dan 10 seconden’ mogelijk is. Om de elektromotor van energie te voorzien is er een beroep gedaan op een lithium-ion batterij die in de bodem van de auto is geplaatst voor zowel ruimtebesparing als botsveiligheid. De B-klasse ED is daardoor even ruim als ieder andere B-klasse.
          Om in de praktijk in de buurt te kunnen komen van de actieradius van 200 kilometer is de topsnelheid begrensd op 160 km/h. Zijn de batterijen leeg, dan volstaat het koppelen van de autostekker aan het stroomnetwerk thuis om ze weer op te laden. Aan een 240 V/40 A-oplaadpunt bedraagt de oplaadtijd een relatief korte twee uur.

Marktleider in EV’s
          Hoewel niet allemaal productierijp, heeft Das Haus met elektrische auto’s als de A-klasse E-CELL, de B-klasse F-CELL, de Vito E-CELL, de SLS AMG Coupé Electric Drive en de smart fortwo electric drive al een aardig portfolio aan EV’s opgebouwd. Met de B-klasse Electric Drive rolt Mercedes-Benz haar strategie om marktleider te worden in duurzame mobiliteit verder uit. Vanaf begin 2014 wordt dat concreet, want dan zal de elektrische B-klasse namelijk leverbaar zijn in de VS. Europa volgt later.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Bron: [www.autowereld.com]
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Carlsson pompt Mercedes B-klasse op

We hebben al even niets meer van Carlsson gehoord, tot vandaag. De Duitse tuner heeft de Mercedes B-klasse onder handen genomen.

Carlsson timmert graag aan Benzen. Het nieuwste project van de Duitse tuner is deze B-klasse, die is voorzien van een behoorlijke bodykit en wat extra spierbundels onder de kap.
              We zien een wel erg glimmende B-klasse met een dikke voorspoiler, sideskirts, een forse dakspoiler achterop en natuurlijk een difusser onder de achterbumper. Een vierpijps uitlaatsysteem zorgt ongetwijfeld voor een zwaarder geluid. In het interieur legt Carlsson, jawel, speciale vloermaten en aangepaste pedalen. Verder is de binnenzijde geheel naar smaak aan te passen.
              De B-klasse wordt 35 mm dichter boven het asfalt gelegd. Dikke wielen? Geen probleem, die zijn leverbaar in de maten 18, 19 en 20 inch. Ook onder de kap blijft de B-klasse niet onaangetast. De B 180 levert dankzij een aangepast ECU nu 146 in plaats van 122 pk. Het vermogen van de B 200 stijgt van 156 naar 187 pk's. Het topmodel is de B 250, die nu niet minder dan 253 in plaats van 211 paarden naar de voorwielen stuurt. Wat de opgedirkte B-klasses gaan kosten is nog niet bekend.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• hier in wenduine stond een prachtige oranje-bruine net

een collega van me reed een oude a 170 lang cdi, kocht zich een nieuwe 520d en rijdt er niet graag mee, komt terug een b-tje in de plaats

Comment

• de nieuwe b blijft een heel mooi geslaagd model, had hij 20 cm langer geweest dan had ik hem besteld.....ik vind de kofferruimte nogal krap voor een gezin met 2 kinderen.... Nu rij ik met een zo goed als een full option passat (juist geen xeon), heerlijke wagen ook

Comment

• Perhaps because the Germans are a sober bunch, or perhaps just to show it's just a normal car, Mercedes has shown the full production version of the B-Class Electric Drive without the usual chrome paintjob.

Combining a high quality and very spacious interior with eco mindedness, the B-Class Electric Drive is a new generation of electric vehicle capable of a range of around 124 miles (200 km).

Zero emissions mobility is provided by a 100 kW electric motor which also delivers instantaneous torque of 310 Nm.

0 to 100 km/h takes under 10 seconds and the top speed is limited to 160 km/h to save the battery. Speaking of the battery, this can be get a quick charge for 100 km of driving range in just 2 hours.

The B-Class Electric Drive will go on sale next year, most likely in spring.

Comment

Comment

• Bron + meer foto's:
                              [www.autoevolution.com]
                              [www.omniauto.it]

Comment

Comment

• Rij-impressie: [www.autozeitung.de]
                                  Video: [www.youtube.com]

Comment

• Rij-impressie Electric Drive: [www.autobild.de]

Comment

• fl ziet er goed uit
                                      en ik denk ook dat 'eruit springen als model' voor een stromer eerder een voordeel als een nadeel kan zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        fl ziet er goed uit
                                        en ik denk ook dat 'eruit springen als model' voor een stromer eerder een voordeel als een nadeel kan zijn
                                        Waar zie jij de FL?

Comment

• die us-ed zal toch wel de fl bijna zijn zeker ?

Comment

Working...
                                          X