Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Panda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fiat Panda

    Fiat Panda

    dinsdag 30 augustus 2011
    Sinds de voorgaande generatie houdt de Fiat Panda het midden tussen een hatchback in het B-segment en een mini-MPV. Hij biedt daarmee de (praktische) voordelen van beide autoconcepten. Volgens Fiat zijn die met de geheel nieuwe generatie nog eens aangestipt.De nieuwe Fiat Panda meet 3,65 meter in de lengte, is 1,64 meter breed en heeft een hoogte van 1,55 meter. Dat betekent dat de auto in alle richtingen is gegroeid en met name de lengte erop vooruit is gegaan. Met een stevige tien centimeter zelfs. Volgens Fiat laat zich dit vertalen naar meer binnenruimte voor de (maximaal vijf) inzittenden en een bagageruimte die tot de grootste in zijn klasse behoort. Om in nog meer praktisch vernuft te voorzien kan de zitting van de passagiersstoel helemaal naar voren geschoven worden om langere voorwerpen te kunnen vervoeren. Daarvoor moet wel eerst de achterbank neergeklapt worden. Dat kan nu in twee delen. Terug van weggeweest is de enorme ‘hangzak’ net boven het dashboardkastje, een kenmerk van de oer-Panda.
    Evolutie
    De Panda komt vers van de tekentafel, maar heeft het karakteristieke design van zijn voorganger behouden. De ‘all terrain’ look is behouden door de wielkasten ietwat te accentueren. Er komt immers ook weer een 4x4-uitvoering. Het exterieur is überhaupt wat ronder geworden en bevat meer zachter hoeken, net als de Punto Evo bijvoorbeeld. Daar heeft hij het meeste van weg, vinden wij. Opvallend stijldetail is het zijruitje achter dat zowel iets ‘meepakt’ van de C-stijl als van de achterlichtunit.
    Motoren
    De productie van de nieuwe Panda start in het laatste kwartaal van dit jaar en zal geleverd kunnen worden met verschillende type motoren. Uiteraard doet de uiterst compacte 900 cc TwinAir dienst. Hij is er in twee smaken, met 65 pk en met 85 pk voorzien van een turbocharger. Een 1.2 viercilinder staat de twee tweecilinders benzinemotoren bij en die heeft 69 pk. Eventueel kan deze motor ook gereedgemaakt worden op te kunnen rijden op LPG. Tot slot is er de 1.3 Multijet-diesel met 75 pk. Alle motoren worden standaard voorzien van start/stop en zijn in de regel gekoppeld aan een manuele transmissie. Een Duallogic-automaat is later voor sommige versies verkrijgbaar.


    Begin 2012
    De marktlancering staat gepland voor begin volgend jaar. Klanten kunnen dan kiezen uit tien exterieurkleuren, drie uitrustingsniveaus, vier interieurstijlen en twee soorten wieldoppen (14 of 15 inch).






    Bron: www.autowereld.com
    Last edited by RUBN; 30/08/2011, 13:09.
    freude am fahren

  • #2




    Bron: www.autowereld.com
    freude am fahren

    Comment


    • #3
      Het exterieur is meer evolutie dan revolutie, maar het interieur is een hele verbetering, echt knap!

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Het is inderdaad een evolutie van het huidige model. Het interieur is een vooruitgang.
          De manier waarop dat 3e zijraampje geïntegreerd is in het koetswerk, vind ik wel nogal bedenkelijk.

          Comment


          • #6
            Ik vind het een mooie evolutie. Knap gedaan van Fiat!
            freude am fahren

            Comment


            • #7
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Last edited by RUBN; 30/08/2011, 13:17.
              freude am fahren

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                Ik vind het een mooie evolutie. Knap gedaan van Fiat!
                Vind ik ook
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Vooral het feit dat ze dat derde zijruitje gebruiken om een stukje van de achterlichten 'weg te snijden' vind ik esthetisch geweldig!

                  Comment


                  • #10
                    Ziet er goed uit zo op die foto's.
                    Hij lijkt er wel groter uit te zien dan hij waarschijnlijk zal worden in het echt... Was bij de vorige ook zo.

                    Dat derde raampje is inderdaad super gedaan!
                    "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

                    Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

                    Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk Berichten
                      Ziet er goed uit zo op die foto's.
                      Hij lijkt er wel groter uit te zien dan hij waarschijnlijk zal worden in het echt... Was bij de vorige ook zo.

                      Dat derde raampje is inderdaad super gedaan!
                      Hij is behoorlijk groter geworden 11 cm in lengte, 5 cm in breedte en 1 cm in hoogte!

                      Comment


                      • #12
                        Me like. Altijd een toffe wagen gevonden, van de 1ste generatie (blokkendoos) tot deze. En blijkbaar een serieus betere kwaliteit sinds ze in Polen gebouwd worden.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Me like. Altijd een toffe wagen gevonden, van de 1ste generatie (blokkendoos) tot deze. En blijkbaar een serieus betere kwaliteit sinds ze in Polen gebouwd worden.
                          Productie verhuist naar Napels...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door autofreak Bekijk Berichten
                            Productie verhuist naar Napels...
                            Klopt, de Lancia Ypsilon wordt nu in Polen gemaakt. Kan de kwaliteit alleen maar ten goede komen. Spijtig voor de Panda
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #16
                              Oud en nieuw vergelijking:

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #17
                                Video
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #18
                                  Wat een koddig autootje. En dat interieur! Supertof!
                                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                                  Comment


                                  • #19
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Oud en nieuw vergelijking:

                                    Het is meer een aangepaste Brazilian Uno dan een aangepaste Nuova Panda.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Ik vind er niks aan

                                      Geef mij maar de blokkendoos.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X