Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Panda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • Deze motoren mogen van mijn zo snel mogelijk hun intrede doen bij de Panda, zo'n viercilinder lijkt mijn wel wat ter opvolging van de 85 TwinAir.

      Byebye FIRE, hello FireFly ?







      Twee compleet nieuwe motoren voor Fiat. Een drie- en viercilinder zullen binnenkort hun intrede gaan doen in Europa waarbij het om twee vrijwel identieke motoren gaat die enkel in de hoeveelheid ci…

      Comment




      • Last edited by ; 11/12/2016, 12:06.

        Comment


        • Fiat Panda 2017 Facelift.

          Comment




          • Last edited by The Pretender; 02/12/2017, 23:34.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • 0 STERREN VOOR FIAT PANDA, 1 STER VOOR JEEP WRANGLER

              NIEUWE RITS AUTO'S TEGEN DE EURO NCAP-MUUR

              Er is weer een reeks auto's aan de Euro NCAP-tests onderworpen. Zeven auto's kunnen met een score van 5 sterren met opgeheven hoofd huiswaarts keren. De nieuwe Jeep Wrangler en de Fiat Panda komen er echter minder best van af.

              Audi's nieuwe Q3 is samen met auto's als de nieuwe BMW X5, de nieuwe Hyundai Santa Fe en de Jaguar i-Pace een van de modellen die met de hoogst haalbare score van vijf sterren zijn beoordeeld. Ook de Peugeot 508, de nieuwe Volvo S60 en diens ruimtelijker ingestelde V60-broer krijgen 5 NCAP-sterren op hun rapport gedrukt. Zoals aangegeven zijn er door Fiat en Jeep net wat mindere scores gehaald. En dat is nog zwak uitgedrukt.

              De nieuwe Jeep Wrangler, getest als Sahara 4-Door Unlimited, neemt slechts één NCAP-ster mee naar huis. Op het het gebied van 'veiligheid voor volwassen inzittenden' scoort de Wrangler 50 procent van de punten. De veiligheid voor kinderen wordt met 69 procent van de punten beoordeeld. Wat voetgangersveiligheid betreft, blijft Jeeps nieuwe offroader steken op 49 procent van de punten. Het is met name de beperkte mate waarin de Wrangler in passieve en actieve veiligheidssystemen voorziet, die de auto de spreekwoordelijke das om doet. De Wrangler komt hier niet verder dan 32 procent van de punten.

              Dan de Fiat Panda, een auto waarvan de huidige generatie uit 2011 stamt en waarvan het niet zo vreemd is dat hij minder rooskleurig uit deze NCAP-tests komt. De auto weet helaas voor Fiat geen enkele ster binnen te slepen. De 'veiligheid voor volwassen inzittenden' wordt in deze Easy-uitvoering met 45 procent van de punten beoordeeld. Veiligheid voor kinderen wordt met een erbarmelijke 16 procent van de haalbare punten beoordeeld en op het gebied van voetgangersveiligheid scoort de kleine Italiaan 47 procent van de punten. Wat veiligheidssystemen betreft, scoort de Fiat lager dan laag. De Panda harkt op dit vlak slechts 7 procent van de punten binnen.

              Bron: Autoweek




              Merk Model Sterren Volwassenen Kinderen Voetgangers Safety Assist
              Audi Q3 5 95/100 86/100 76/100 85/100
              BMW X5 5 89/100 86/100 75/100 75/100
              Hyundai Santa Fe 5 94/100 88/100 67/100 76/100
              Jaguar i-Pace 5 91/100 81/100 73/100 81/100
              Peugeot 508 5 96/100 86/100 71/100 79/100
              Volvo S60 5 96/100 84/100 74/100 76/100
              Volvo V60 5 96/100 84/100 74/100 76/100
              Jeep Wrangler 1 50/100 69/100 49/100 32/100
              Fiat Panda 0 45/100 16/100 47/100 7/100
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Ik lig er niet wakker van.

                Al zou dit wel eens de nagel in de kist kunnen zijn voor het verdere succes van de Panda.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • Dat moeten ze in ieder geval de volgende generatie wel een stuk beter krijgen inderdaad.

                  Ik heb hem ook een weekje gereden als huurauto in Italië. Ik moet zeggen dat ik me er in het Italiaanse verkeer toch ook niet altijd op mijn gemak in voelde.
                  Op de back roads, allemaal prima, maar op de snelweg?
                  Los daarvan heb ik elke km wel met een smile op mijn gezicht gereden.

                  Ik denk ook, als je hem vergelijkt met elke auto uit pakweg de 80er jaren dat hij er nog véél beter uit komt.

                  Comment


                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Die normen verstrengen ook gewoon steeds.
                      Auto’s die vroeger 5 sterren hadden, zouden er nu 0 hebben.

                      Mooi voorbeeld is de Fiat Punto, haalde bij lancering 5 sterren en op’t einde van z’n loopbaan 0 sterren. Die auto is niet plots onveiliger geworden, de normering is gewoon sterker geworden.

                      Die Panda haalt dan wel 0 sterren (omdat het basisontwerp al zo oud is vermoedelijk), hij zal nog steeds veiliger zijn dan pakweg een Renault Clio van 15 jaar oud.

                      Nooit iets van aangetrokken, ik probeer gewoon niet te botsen met mijn auto’s

                      Maar ik snap wel dat mensen ernaar kijken, uiteraard.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • +1, maar het is natuurlijk goed dat er constant aan verbetering van de veiligheid gewerkt wordt.

                        Ik herinner me nog beelden van ongevallen uit mijn jeugd.
                        In de meeste auto's mocht je écht niet veel voor hebben.

                        Deze beelden vind ik daar zo sprekend voor trouwens :

                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                        Op 3min40
                        Een neef van mij is in net dezelfde bmw verongelukt...het stuur stak los door zijn ribbenkast.
                        Last edited by Bud Wijzer; 06/12/2018, 18:14.

                        Comment


                        • En maar goed ook dat die regels verstrengen, zeker voor auto's die nog altijd verkocht worden. Toch geen toeval dat Jeep en Fiat weer onderaan de lijst staan

                          Hier wil ik echt niet inzitten als zoiets gebeurt, 3 sterren is al slecht maar 1 en 0 ster tart alle verbeelding in deze tijden. Bekijk het lijstje maar eens hierboven, de rest allemaal 5 sterren.

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Inderdaad een hele goede zaak dat de regels verstrengen. Een auto die nu 0 (of 1) ster haalt heeft oude technologie aan boord of is al lang te koop (toch qua basisconcept).

                            De huidige 5-sterren auto’s hebben binnen 7 jaar ook maar 0 of 1 sterren meer. Veiligheid verhoogd gelukkig continu.

                            Al zijn er bepaalde dingen waar ik me vragen bij stel. Zo zal ik bvb. in een auto zonder verklikker (geluid) ook altijd mijn gordel aandoen. Toch zou een auto daar punten voor kwijt zijn.

                            Ik hecht dan weer meer belang aan actieve veiligheid (vermijden van een ongeval) dan passief (de impact beperken op de inzittenden).
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              +1, maar het is natuurlijk goed dat er constant aan verbetering van de veiligheid gewerkt wordt.

                              Ik herinner me nog beelden van ongevallen uit mijn jeugd.
                              In de meeste auto's mocht je écht niet veel voor hebben.

                              Deze beelden vind ik daar zo sprekend voor trouwens :

                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                              Op 3min40
                              Een neef van mij is in net dezelfde bmw verongelukt...het stuur stak los door zijn ribbenkast.
                              Zot he. En tegenwoordig krijg je met moeite een SUV of camionette omgekanteld, terwijl vroeger quasi alles overkop ging in plaats van te slippen.

                              Ophangingen zijn echt zot hard ontwikkeld op een halve eeuw.

                              De volgende heel grote stap in veiligheid zal er volgens mij komen met de (semi) autonome auto. Uiteindelijk zijn het meestal de ezels achter het stuur die de fout maken
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Dat moeten ze in ieder geval de volgende generatie wel een stuk beter krijgen inderdaad.

                                Ik heb hem ook een weekje gereden als huurauto in Italië. Ik moet zeggen dat ik me er in het Italiaanse verkeer toch ook niet altijd op mijn gemak in voelde.
                                Op de back roads, allemaal prima, maar op de snelweg?
                                Los daarvan heb ik elke km wel met een smile op mijn gezicht gereden.

                                Ik denk ook, als je hem vergelijkt met elke auto uit pakweg de 80er jaren dat hij er nog véél beter uit komt.
                                Ik vind mijn Panda het prima doen op de snelweg, en rijd nog steeds uitstekend bij 170 km/u.
                                Ook het betere stuurwerk op binnenwegen met boven gemiddelde snelheid gaat met overtuiging en zelfverzekerd.
                                Een Panda doet niets onder voor een FIAT/Abarth 500 qua wegligging IMHO.
                                Maar mijn Panda heeft dan ook niet een geheel standaard onderstel, en dat is een wereld van verschil.
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • Het is in wezen ook gewoon een 500-onderstel he.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

                                    Ik vind mijn Panda het prima doen op de snelweg, en rijd nog steeds uitstekend bij 170 km/u.
                                    Ook het betere stuurwerk op binnenwegen met boven gemiddelde snelheid gaat met overtuiging en zelfverzekerd.
                                    Een Panda doet niets onder voor een FIAT/Abarth 500 qua wegligging IMHO.
                                    Maar mijn Panda heeft dan ook niet een geheel standaard onderstel, en dat is een wereld van verschil.
                                    Die laatste zin, zegt het helemaal natuurlijk ;-)
                                    Dat en jij hebt er ook een stel goede banden onder zitten.
                                    De versie die ik reed had van die eco bandjes. Wel leuk, want ze gierden bij elke rotonde LOL.

                                    Comment


                                    • Zalig toch

                                      Mijn winterbandjes op de 500C hebben die neiging ook, beetje doorrijden en gepiep langs alle kanten.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
                                        Dit zou er van mijn gelijk mogen komen.
                                        Dat zou dan een Panda zijn die de moeite waard is.
                                        Met een 120 pk T-jet motor zou het zeker lekker vooruit gaan.

                                        Dit kan mooi veranderen in de 120 pk T3 GSE-Firefly motor.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X