Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Flavia Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lancia Flavia Cabriolet

Eerst komt hij wel, dan niet en nu toch weer wel. Fiat groep

Lancia Flavia Cabrio komt naar Europa!

De positieve reacties op de open Flavia hebben Lancia doen besluiten om de auto in productie te nemen.

De positieve reacties op de open Flavia hebben Lancia doen besluiten om de auto in productie te nemen.

Lancia de Flavia Cabrio binnenkort toch naar de Europese markt. De auto, gebaseerd op de Amerikaanse Chrysler 200, ontving positieve reacties toen deze als testcase op de Autosalon van Genève wordt getoond, afgelopen maart.
    Dat is reden genoeg voor Lancia om het model in productie nemen. Daarmee is echter nog niet gezegd dat we de open Flavia ook in Nederland kunnen gaan verwelkomen. Per land bepaald de importeur of het model er wel of niet komt, aldus een woordvoerster van Lancia Nederland.
    Hoe het ook zij, feit is dat Lancia binnenkort een vierzits cabrio in het gamma heeft voor wat betreft Europa. De auto meet 4,9 meter lang, 1,4 meter hoog en 1,8 meter breed, en rijdt op 18 inch lichtmetalen wielen. Verder is de Flavia uitgerust met een 175 pk sterke 2,4 liter benzinemotor, gekoppeld aan een automatische zesbak.

Bron: autoweek.nl
    Last edited by Jocar; 31/08/2011, 10:22.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Bron: [www.omniauto.it]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Enige potentieële klant in BE is Eva Pauwels, mijn gedacht.
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

is dat niet gewoon een Chrysler Sebring cabrio ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Enige potentieële klant in BE is Eva Pauwels, mijn gedacht.
          Alleen als ze 'm gratis krijgt

Comment

welke positieve reacties...?
            sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Wa ne mottigen oto met een voorbijgestreefde motor

Comment

Live @ IAA Frankfurt:

Comment

Meer foto's: [www.auto.cz]

Comment

Wat een triestig interieur... Lancia onwaardig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                      Wat een triestig interieur... Lancia onwaardig.
                      De rest ook niet.

Comment

Lancia neemt de productieversie van de Flavia cabriolet mee naar de Autosalon van Genève. Inmiddels wordt ook verteld welke motor hij krijgt.

De Chrysler-invloed van op het modellenprogramma van Lancia gaat nog even verder. De Chrysler 200, die we voorheen kenden als Sebring komt terug als Lancia Flavia. Die wordt alleen als cabriolet op de markt gebracht. Daarmee heeft Lancia dus een auto in het segment van bijvoorbeeld de Audi A5 cabriolet, Volvo C70 of de Infiniti G37 cabriolet.
                        Voor de Europese markt is gekozen voor een 175 pk 2,4-liter benzinemotor die is gekoppeld aan een zestraps automaat. Op Genève is hij te zien in het wit, met een interieur in een combinatie van zwart en wit leder. Verder wordt er een Flavia cabriolet tentoongesteld in de kleur mineraalgrijs in combinatie met een zwart interieur. Lancia spreekt verder van een standaarduitrusting die ‘niets te wensen overlaat’. In de loop van dit jaar verwachten we de nieuwe Lancia op de Europese markt.

Comment

Comment

Wat een samenraapseltje. Die GPS ziet er ook niet serieus ingebouwd uit, eerder een vlugge aftermarket-oplossing. Dat ziet er al oud uit, nog voor zijn lancering.

Comment

Pffff

Zó jammer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Wat is dat met die toerenteller? Of is het een photoshop-foutje?

Comment

Met zo'n motor compleet kansloos.

Comment

Bweurk

Comment

Triestig dat Lancia modellen brengt die niet meer zijn dan een Chrysler in iets gewijzigd jasje, als dat zo door gaat dan verdwijnt het merk Lancia vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                                        Triestig dat Lancia modellen brengt die niet meer zijn dan een Chrysler in iets gewijzigd jasje, als dat zo door gaat dan verdwijnt het merk Lancia vrees ik.

Het merk dat auto's als de Aurelia, de Flaminia, de Flavia en de Fulvia maakte, is al lang verdwenen. In de Fiat-periode heeft het dan nog verdienstelijke voertuigen als de Beta (vooral in zijn coupé en HPE-varianten), de originele Thema en de eerste Delta gebouwd. Maar de echte Lancia-spirit was er al een hele poos uit, eigenlijk sinds de Fiat-groep Alfa Romeo heeft overgenomen, en de ontwikkelingsbudgetten voor de near-premiumauto's gedeeld moesten worden met A.R. Sindsdien hebben we producten gezien die halfafgewerkt gelanceerd werden, zoals de Kappa, of laattijdig en vroeg oud, zoals de Lybra. De Thesis was een laatste opflakkering van de ware spirit, maar het design (vooral vooraan) beviel veel mensen niet en de prijsklasse van de auto was niet langer haalbaar voor een merk dat voor het grote publiek al was afgegleden naar de positie die binnen de Fiat-groep vroeger werd ingenomen door Autobianchi, nl. het produceren van opgesmukte kleine Fiatjes. Het is geen toeval dat de Lancia Y-series uit een autobianchi voortgekomen zijn.

De merknaam Lancia, die nu een heel andere lading dekt, is door de gelijkschakeling met Chrysler echter gered, omdat de badge nu in Europa (behalve het VK en Ierland) op auto's gehangen kan worden van een merk dat zelfs in zijn meest duistere periode veel meer verkocht dan Lancia in zijn beste dagen. We zullen er ons als liefhebbers van Italiaanse auto's echter bij moeten neerleggen dat het inderdaad Chryslers met een andere badge geworden zijn.

Comment

Working...
                                        X