Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Flavia Cabriolet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    De Thesis was een laatste opflakkering van de ware spirit, maar het design (vooral vooraan) beviel veel mensen niet en de prijsklasse van de auto was niet langer haalbaar.

    De Thesis heeft zichzelf misschien uit de markt geprijsd, maar noem één ander Europees merk in die klasse (naast de Duitse drie) dat wel succesvol is geweest ?

    De merknaam Lancia, die nu een heel andere lading dekt, is door de gelijkschakeling met Chrysler echter gered, omdat de badge nu in Europa (behalve het VK en Ierland) op auto's gehangen kan worden van een merk dat zelfs in zijn meest duistere periode veel meer verkocht dan Lancia in zijn beste dagen. We zullen er ons als liefhebbers van Italiaanse auto's echter bij moeten neerleggen dat het inderdaad Chryslers met een andere badge geworden zijn.
    Net zoals er zoveel andere merken/groepen zijn die quasi identieke modellen (of hoogstens een ander uiterlijk) in de markt gooien en geen kip die er iets van zegt.
    Pas op, ik ben ook eerder voor 'de eigen identiteit', versta mij niet verkeerd, maar als dit een fase is die ervoor kan zorgen dat Lancia overleeft vind ik het prima.
    En als ik dan dat modelletje zie in de VS op basis van de Giulietta, dan lijkt mij dat voldoende onderscheidend.
    Ook op vlak van rijgedrag etc want ik geloof nooit dat Amerikanen in een Europese 'stuiterbak' gaan rondcruisen.
    Ik kan alleen maar hopen natuurlijk dat zoiets omgedraaid voor Lancia ook gaat kunnen.

    Comment


    • #22
      Ik kom nog even terug op je opmerking dat er ook geen andere Europese constructeurs dan de Duitse 3 succes hebben in het hogere segment.

      Twee van die Duitse 3 hebben zichzelf een plaats veroverd in die top-3, waar Mercedes in de jaren '60 helemaal alleen aan de top stond. BMW was toen met de Neue Klasse uit de financiële krater aan het kruipen en Audi was embryonaal. Zowel BMW als Audi hebben aangetoond dat het met een volgehouden inspanning kan om de top te bereiken.

      De Italiaanse merken Lancia en Alfa Romeo hebben door gebrek aan visie en door een geborneerd italocentrisme de kans gemist om een soortgelijke opgang te maken, hoewel hun auto's uit de jaren '50 en vroege jaren '60 een veel beter startpunt waren dan wat BMW en zeker DKW (later Audi) toen hadden.

      Lancia en A.R. hebben allebei alleen in Italië een dealernetwerk dat min of meer dekkend is, en zelfs daar is de kwaliteit van veel van de dealers niet zo best. Buiten Italië hebben ze nooit een systematische en volgehouden commerciële inspanning gedaan (en heeft ook Fiat dat niet voor hen gedaan na de overname): de liefhebbers werden verondersteld hun producten te kennen en te kunnen vinden. In feite exact dezelfde marktstrategie die veel producenten van andere Italiaanse luxegoederen, zoals designmeubels e.d. volgen. En die ook door de Italiaanse sportwagenfabrikanten lange tijd gebruikt werd. Voor hyperexclusieve luxegoederen werkt dat nog, voor premiumauto's (die tenslotte ook massagoederen zijn, zij het relatief dure) niet.

      Comment


      • #23
        Dus samengevat, de FIAT stal bulkt van het mismanagement. En dit al jarenlang. En ik zie totaal geen verbetering.
        Zelfs niet bij Alfa Romeo welke een jaar of 10 geleden wel blijk gaf van een poging tot wederopstanding.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Dus samengevat, de FIAT stal bulkt van het mismanagement. En dit al jarenlang. En ik zie totaal geen verbetering.
          Zelfs niet bij Alfa Romeo welke een jaar of 10 geleden wel blijk gaf van een poging tot wederopstanding.
          Ik zou zelfs durven zeggen: vooral niet bij A.R., dat wordt echt het slechtst bestuurd van allemaal. Showrooms waarin nog exact twee modellen staan, de MiTo en de Giulietta? Please...

          Al jarenlang geen opvolging voor de 166, nu geen opvolging voor de 159, het wordt te zot voor woorden. Het beste wat nu kan gebeuren voor A.R. is dat het aan VW wordt gegeven, als deel van de prijs voor de 20 % die VW in Suzuki heeft en waar de CEO, mijnheer Suzuki, de Duitsers buiten wil zetten.

          Comment


          • #25
            Dat FIAT het voorbeeld is van slecht management, ik denk dat iedereen daar mee akkoord is, en idd nu het meest opvallend bij Alfa Romeo.
            De situatie daar is idd te schrijnend voor woorden momenteel.
            Ge zult als dealer maar net een schone blinkende nieuwe en aan alle eisen voldoende showroom hebben neergepoot
            Men zou van minder overschakelen naar een ander merk zeg maar
            Ik blijf erbij, bij Alfa is het beginnen fout gaan toen ze in hunne kop kregen dat Alfa 'premium' (een gruwelijk woord trouwens) moest worden.

            Maar hoe aannemelijk uwen uitleg ook klinkt, anderzijds is het ook zo dat de drie Franse merken een gigantisch dealernetwerk hebben, ook buiten Frankrijk, en die hebben elk wél consequent volgehouden om een groot model te voeren, en daar is het ook niet gelukt ? Wat de kwaliteit van dat netwerk betreft daar kan ik mij niet over uitspreken, maar moest dat écht van tel zijn, dan reed er niks meer rond van VAG.

            Ik herinner mij overigens de 25, de Safrane, de 605, de Xm als nog relatief (commercieel) succesvol en al in veel mindere mate de C6 en 607. En zelfs zij hebben nu opgegeven, want ik weet niet beter dan dat die twee laatsten geschrapt zijn en niet vervangen worden ?

            De consument voor dat segment zit ook vastgeroest in het Duitse drie hokje hoor, maar hoe ge dat eruitkrijgt ?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
              Dat FIAT het voorbeeld is van slecht management, ik denk dat iedereen daar mee akkoord is, en idd nu het meest opvallend bij Alfa Romeo.
              De situatie daar is idd te schrijnend voor woorden momenteel.
              Ge zult als dealer maar net een schone blinkende nieuwe en aan alle eisen voldoende showroom hebben neergepoot
              Men zou van minder overschakelen naar een ander merk zeg maar
              Ik blijf erbij, bij Alfa is het beginnen fout gaan toen ze in hunne kop kregen dat Alfa 'premium' (een gruwelijk woord trouwens) moest worden.

              Maar hoe aannemelijk uwen uitleg ook klinkt, anderzijds is het ook zo dat de drie Franse merken een gigantisch dealernetwerk hebben, ook buiten Frankrijk, en die hebben elk wél consequent volgehouden om een groot model te voeren, en daar is het ook niet gelukt ? Wat de kwaliteit van dat netwerk betreft daar kan ik mij niet over uitspreken, maar moest dat écht van tel zijn, dan reed er niks meer rond van VAG.

              Ik herinner mij overigens de 25, de Safrane, de 605, de Xm als nog relatief (commercieel) succesvol en al in veel mindere mate de C6 en 607. En zelfs zij hebben nu opgegeven, want ik weet niet beter dan dat die twee laatsten geschrapt zijn en niet vervangen worden ?

              De consument voor dat segment zit ook vastgeroest in het Duitse drie hokje hoor, maar hoe ge dat eruitkrijgt ?
              Je mag een "groot model" niet met een premium-model verwarren. Die grote modellen (zoals ook Ford en Opel die hadden) waren eerst en vooral gezinsauto's voor iets grotere of iets rijkere families uit de middenklasse. Ze werden dan ook vooral verkocht in hun basisversies, met viercilinder benzinemotoren en (turbo)diesels. De topversies van die modellen (genre Renault 30, zijnde een Renault 20 met dikke motor, Renault 25 met V6-motor, CX Prestige,...) moesten dienen als representatie-auto's voor Franse politici en zakenlui. Van enig snob appeal was niet echt sprake, en het was al zeker niet de eerste doelstelling, zoals dat bij de premiummerken wel het geval is.

              De grote Franse auto is ook niet verdwenen, hij is van verschijningsvorm veranderd: Renault heeft zelf de verkoop van zijn grote berlines de hoek omgeholpen met zijn Espace en later met de Grand Scénic. Die zijn ruimer en praktischer dan een Renault 25 of Safrane dat was, en kunnen ook uitgerust worden met alle snufjes die een middenklasse-gezin nodig heeft om zich in stijl en comfort te verplaatsen. PSA heeft dat voorbeeld gevolgd. De verkoop van die grotere Franse monovolumers is ook altijd zeer succesvol geweest in Europa (nu hebben ze natuurlijk te lijden onder de CO2-georiënteerde belastingpolitiek, maar dat is een ander verhaal).

              Zo bleef alleen nog de representatiefunctie over, en daar speelt momenteel de C6 nog op in voor PSA. Bij Renault hebben ze met de Latitude een fameuze steek laten vallen, maar ze zouden dat gaan rechtzetten, met een nieuwe grote Renault uit Frankrijk zelf. Maar met de C6 of de 607 heeft PSA niet echt een harde inspanning geleverd om het premiumsegment aan te vallen, bedoeling was vooral om op de thuismarkt een grote berline te kunnen aanbieden aan wie om redenen van PR met een Franse auto gezien moet worden (zelfs al heeft hij of zij ook nog een Audi A8 of zo in de garage staan, voor wanneer "de mensen" niet kijken). Qua prijszetting zitten die auto's ook ver onder het premiumniveau.

              Ik denk dat de situatie van Alfa en Lancia aanvankelijk sterk verschilde van die van de grote Franse (of pretentieloze grote Duitse auto, genre Opel Rekord/Omega of Ford Granada/Scorpio). Alfa en Lancia waren premiummerken voor die term was uitgevonden. Hun auto's waren in de jaren '50 en '60 schokkend duur. We hebben het hier over een prijsniveau à la Mercedes. Hun auto's waren ook technisch en technologisch top. Maar zoals ik al zei, op de markten buiten Italië werd hun verkoop overgelaten aan wat niet anders kan omschreven worden dan boetieks voor gepassioneerde liefhebbers. Dat beide merken nu zo laag gevallen zijn dat ze alleen nog veredelde Panda's (de nieuwe Ypsilon) of een minimumgamma van 2 kleine tot middelgrote auto's kunnen aanbieden, is dan ook een gigantische blamage voor 40 jaar management zonder inzicht.

              Comment


              • #27
                Live @ Salon van Genève:



                Bron: [www.auto.cz]



                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28




                  Lancia stand: [www.omniauto.it]
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29




                    Bron: [www.fiatblog.nl]
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Nope blijft lelijk, en schandalig dat ze hier aan badge engineering doen.

                      Comment


                      • #31
                        Maar wel nodig om te overleven....
                        Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                        Nope blijft lelijk, en schandalig dat ze hier aan badge engineering doen.

                        Comment


                        • #32
                          Ben deze week mijn eerste in het wild tegengekomen, en hij viel nog goed mee...

                          Comment


                          • #33
                            de chrysler 200C rijdt als een draak , is slecht afgewerkt en dan nog gehuurd in de US met een 3.5 V6 , wat nog enigszins mijn opinie verbeterde, zal trouwens de koning van de afschrijving zijn zoals de thesis !!! Inderdaad alle fouten dat men kan maken, maakt men bij fiat !!! God zij dank hebben ze de 500 maar daar zal niet veel marge op zijn !!

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                              de chrysler 200C rijdt als een draak , is slecht afgewerkt en dan nog gehuurd in de US met een 3.5 V6 , wat nog enigszins mijn opinie verbeterde, zal trouwens de koning van de afschrijving zijn zoals de thesis !!! Inderdaad alle fouten dat men kan maken, maakt men bij fiat !!! God zij dank hebben ze de 500 maar daar zal niet veel marge op zijn !!

                              De marge op een 500 zal wel meevallen. Het is tenslotte een Panda van de vorige generatie, waarvan de versie met 1.2 Fire-motor voor amper 9.000 EUR werd weggegeven, terwijl je voor zo'n 500 toch eerder op 12.000 EUR moet rekenen in Lounge-versie. En dan hebben we het nog niet gehad over de aan het ongehoorde grenzende prijzen voor de cabriootjes en de Abarthjes.

                              Blijft het feit dat Fiat behalve die 500 en sinds kort de nieuwe Panda (waarvan de verkoop op de exportmarkten naar slechte Fiat-gewoonte zeer traag op gang komt) niets in de aanbieding heeft dat minimaal competitief is.

                              Comment


                              • #35
                                Testmap
                                Auto-Presse.de
                                Focus.de/auto
                                Welt.de

                                alVolante.it
                                Auto-Moto.Virgilio.it
                                OmniAuto.it
                                Quattroruote.it
                                Sicurauto.it



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment

                                Working...
                                X