Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #62




      Bron: [www.auto.cz]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #63
        Ziet er echt wel goed uit.

        Meer nog, ik zou waarschijnlijk dit verkiezen boven een nieuwe Citroën C4.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #64
          In't grijs ziet hij er ook wel goed uit, al was dat blauw van op't Autosalon ook niet mis.
          Soms zie je hem met die rechtere grille en soms met deze met de bogen, geen idee wat het nu zal worden?
          2018 BMW X1 18d

          Comment


          • #65




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #66






              De Tsjechische fabriek in Nošovice (i30, ix20, ix35): [www.auto.cz]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #67
                Ze zijn best goed bezig bij Hyundai !
                Ik vind de laatste modellen best ok...

                En met heel de vaa affaire gaan ze misschien in de fleet wat meer doorbreken...

                Comment


                • #68
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #69
                    Wanneer zou ie in de showroom staan?

                    We twijfelen tussen een aantal uiteenlopende modellen :

                    Hyundai i30 of ix20
                    Peugeot 3008
                    Citroen C4
                    Opel Astra

                    Comment


                    • #70
                      Testje: Hyundai i30, de overtreffende trap





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • #71






                        Hyundai i30 Wagon: bagagebeest

                        Voor Hyundai is er op het moment maar één auto belangrijker dan de nieuwe i30. Dat is deze i30 Wagon. Dit zijn de eerste foto’s van die nieuwe stationwagon.
                        Hyundai blaast op de komende Autosalon van Genève in de bus met de stationwagenversie van de nieuwe generatie i30. Hij heeft precies het zelfde motorenaanbod als zijn vijfdeurs broertje, een 1.6 GDI met 135 pk en een 1.6 CRDI met 128 pk. Met een lengte van 4,49 meter is bij 185 mm langer dan de hatchback en één centimeter langer dan de vorige i30 CW. Hyundai vertelt dat het één van de ruimste stationwagens is in het Europese C-segment met een bagageruimte van 528 liter. De gewone i30 heeft er 378. Wie de achterbank neerklapt heeft de beschikking over 1.642 liter. Net als vele andere moderne Hyundai’s voor de Europese markt, is de i30 Wagon ontwikkeld in het Duitse Rüsselsheim, waar de Koreanen vrijwel de buren zijn van concurrent Opel. Als de beurs zijn poorten opent, weten we alles over de nieuwe stationwagen van Hyundai. De verwachting is, dat hij zeer kort na de beurs op de markt komt.
                        Bron: [www.autoweek.nl]
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten






                          Hyundai i30 Wagon: bagagebeest

                          Voor Hyundai is er op het moment maar één auto belangrijker dan de nieuwe i30. Dat is deze i30 Wagon. Dit zijn de eerste foto’s van die nieuwe stationwagon.
                          Hyundai blaast op de komende Autosalon van Genève in de bus met de stationwagenversie van de nieuwe generatie i30. Hij heeft precies het zelfde motorenaanbod als zijn vijfdeurs broertje, een 1.6 GDI met 135 pk en een 1.6 CRDI met 128 pk. Met een lengte van 4,49 meter is bij 185 mm langer dan de hatchback en één centimeter langer dan de vorige i30 CW. Hyundai vertelt dat het één van de ruimste stationwagens is in het Europese C-segment met een bagageruimte van 528 liter. De gewone i30 heeft er 378. Wie de achterbank neerklapt heeft de beschikking over 1.642 liter. Net als vele andere moderne Hyundai’s voor de Europese markt, is de i30 Wagon ontwikkeld in het Duitse Rüsselsheim, waar de Koreanen vrijwel de buren zijn van concurrent Opel. Als de beurs zijn poorten opent, weten we alles over de nieuwe stationwagen van Hyundai. De verwachting is, dat hij zeer kort na de beurs op de markt komt.
                          Bron: [www.autoweek.nl]
                          Knap!
                          Past mooi in het gamma naast de i40 ( break )

                          Comment


                          • #73
                            yep weer eentje die op mijn lijstje komt! de i30 wagon!! zeer knappe wagen!
                            ben zo al verzot op de i40! en zijn kleine broertje heeft alle kenmerken mee gekregen!

                            Comment


                            • #74
                              Rij-impressie: Hyundai i30

                              Een wat oudere puber heeft vanwege een belangrijke trouwerij een prachtig maatpak van zijn ouders gekregen. Wellicht voelt het allemaal nog wat onwennig, maar het jongetje ziet er nu voor het eerst uit als een man. “Goh, wat zie je er mooi uit”, zegt een mooi meisje van de andere familie. Zijn dag kan al niet meer stuk. Maak kennis met de nieuwe Hyundai i30

                              Nu al een legendarisch moment, waar we over vele jaren wellicht nog steeds naar verwijzen. Topman van de Volkswagen Groep Professor Doktor Martin Winterkorn inspecteert op zijn 'eigen' autoshow, de IAA in Frankfurt, de gloednieuwe i30. Onder toeziend oog van vele camera's constateert de man dat het interieur verdraait goed in elkaar zit, want een ondergeschikt moet meteen uitleggen waarom Hyundai het wel voor elkaar krijgt dat de stuurverstelling stevig in elkaar zit en VW (vermoedelijk bij de Golf) niet. De verantwoordelijke man stottert wat excuses over te hoge kosten, maar de schade is al gedaan. Bij Hyundai tijd voor een feestje, want free advertisement heeft een hele nieuwe lading gekregen. Nu was het geheel niet bepaald met een verborgen microfoon opgenomen, dus je vraagt je af waarom Winterkorn, die op zijn zachtst gezegd een aardige staat van dienst heeft, en public zijn eigen medewerkers zo afviel. Zou er een strategie achter zitten of kon het hem geen ene bal schelen? Het maakte in ieder geval duidelijk dat de i30 geen tussenmodelletje is. In Spanje maakten wij de eerste meters met de Koreaan. Wat kunnen we verwachten?


                              Blijvende kwaliteit
                              Over het exterieur valt vast genoeg te zeggen. Veel vloeiende lijnen en die grote drukke grille met trapezium vorm. Dit moet het nieuwe familiegezicht van Hyundai worden, het verschil met de vorige i30 is dan ook zeer groot. De achterkant is relatief hoog, wat de hoofdruimte op de achterbank ten goede komt. De beenruimte blijkt bij inspectie ook opvallend goed: een Astra of 1-serie legt het hier volledig af. Dan de plek achter het stuur: de stoel biedt veel ondersteuning en kan goed omlaag. Vervolgens halen we net als Winterkorn het stuur ver naar ons toe: fijne zitpositie. De cockpit is helder opgebouwd, met grote knoppen op de middenconsole. Het materiaal is prima, voor een Koreaan zelfs ver boven gemiddeld. Maar het is meer de afwerking die verbaast. Het voelt niet langer week en slap, maar stevig en betrouwbaar. Net als het stuur en de versnellingpook. En die genoemde zitpositie. Het lijkt allemaal zo gemakkelijk, maar juist dit merk heeft in het verleden aangetoond dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Die X-factor, dat gevoel van binnen dat het allemaal klopt. Veel Aziaten in de lagere segmenten zijn nog (lang) niet op dit niveau en Hyundai laat na de i40 opnieuw zien dat ze snappen hoe het moet. De ergonomie blijkt, geholpen door de grote knoppen, ook prima in orde. Daar komt bij dat de navigatiesystemen van Kia en Hyundai tegenwoordig super zijn. Heldere, simpele bediening met een grote kaart. In bijvoorbeeld een Ford Focus zoek je daar tevergeefs naar. We zijn enthousiast dus. Nu moeten we niet overdrijven, het is niet zo dat Hyundai ineens leidend is. Maar op dit vlak staat het merk nu stevig bovengemiddeld in het C-segment, waarbij het een fors aantal concurrenten achter zich laat. Mazda, Honda, Skoda, Seat en Toyota doen het bijvoorbeeld stukken minder goed. Dat enkele van hen alleen modellen hebben die al een tijd meegaan, doet daar niets aan af.


                              Twee motoren
                              Qua motoren houdt Hyundai het overzichtelijk. Welgeteld één benzine- en één dieselmotor heeft het merk vooralsnog in de aanbieding. Beide zijn 1.6’jes en beide zijn behoorlijk zuinig. En dat is niet alleen goed voor de bijtelling (die is 20 procent: niet alleen nu maar ook de komende jaren), maar ook de nieuwprijs van de auto blijft hierdoor laag. Ook lekker voor particulieren dus. Wij proberen de benzinemotor: de 1.6 GDI met 135 pk. Dit is een atmosferisch blok, en dat is weer even wennen na al het turbogeweld van tegenwoordig. De motor is redelijk soepel, maar onderin makkelijk versnellen zal je niet lukken. Even een tandje terug en toeren maken is het devies: dan kom je best vooruit. Zolang we het blok op toeren hielden, kwamen we nooit echt kracht te kort. De overbrengingen van de (prima) zesbak zijn redelijk lang: je haalt precies 100 op de teller in de tweede versnelling. Kortere verhoudingen had de auto iets levendiger gemaakt, maar op deze manier is de auto natuurlijk weer iets zuiniger.
                              Het rijden is nog het moeilijkste verhaal. Beter dan voorheen, vooral de tractieproblemen zijn fors verminderd. Maar een duidelijke keuze maakt Hyundai niet. Het merk wil wat meer de luxe kant op ten opzichte van concerngenoot Kia, en dat merk je aan het onderstel. De auto ligt redelijk strak en helt niet hinderlijk over, maar dynamisch wordt het nooit. De afstemming doet veel denken aan een Toyota Auris, en in de verte ook wat aan een Peugeot 308.


                              Geen X-factor
                              Evengoed is de auto ook niet zo comfortabel als mogelijk zou zijn met die keus. Wat betreft fijneslijperij van de onderstelbalans is er nog wel wat terrein te winnen voor Hyundai. Voer je het tempo op, dan wil de auto nog wel eens meer naar buiten zeilen dan zou moeten. Daar komt bij dat het stuurgevoel nog steeds wat afstandelijk is. Je kunt dan wel de stuurbekrachtiging in drie standen verstellen van licht naar zwaar, maar daar wordt de terugkoppeling niet beter van. Let wel, gezien de groei die Hyundai op alle vlakken doormaakt, gaat de lat voor het merk ook op dit gebied omhoog. Het onderstel is dik in orde, maar voor welke C-segmenter geldt dat tegenwoordig niet? Om je te onderscheiden op rijgebied heb je ook hier een soort X-factor nodig, en die heeft de i30 niet.
                              Het grootste pluspunt is nog altijd value for money, zeker omdat die value wel flink omhoog is gegaan. De nieuwe Hyundai in het C-segment staat niet langer onderaan met een laag prijskaartje om dat te compenseren, nee, de auto staat stevig midden in de compacte middenklasse. De merken die zich het meeste zorgen moeten maken, zijn vermoedelijk die ‘andere Aziaten’: Mazda, Toyota en Honda. Maar hoe zit het met Fiat? Of Opel? Of Citroën met zijn C4? Bij de vorige i30 kwam ruim 80 procent(!) van de kopers van een ander merk. En ja, ook van Volkwagen, Ford en Peugeot. De nieuwe i30 is luxer en meer volwassen, dus zal nog meer mensen aanspreken. De prijs is niet veranderd en dat bedoelen we positief. Voor 17 mille heb je de instapper met al zaken als mistlampen en audio, voor 22 mille heb je de meest luxueuze benzineversie met leer, xenon, navigatie, klimaatcontrole en nog veel meer. Uiteraard met genoeg keuze daartussenin. Dat is echt een heel gunstige prijs, bovendien krijg je nog vijf jaar garantie bij ook. Kortom, waren er vroeger genoeg redenen om Koreaanse auto’s over te slaan, onderhand moet je echt naar die argumenten op zoek. Spannend of leuk wordt deze auto nooit, maar zo is de i30 ook niet in de markt gezet. In Genève krijgen we de stationvariant van de auto te zien, binnen een jaar volgt, voor het eerst, een driedeursversie. Tegen die tijd weten we ook meer over de komst van de 1.6 turbo én een versnellingsbak met dubbele koppeling, zoals we die al in de Veloster vinden. En ondertussen dendert het marktaandeel van Hyundai verder omhoog. Winterkorn had het goed gezien. Hier is echt wel iets aan de hand.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #75




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • #76
                                  Wagon live @ Salon van Genève:









                                  Bron: [www.auto.cz]
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment


                                  • #77
                                    Voor wie wat meer ruimte nodig heeft, heeft Hyundai nu het gamma van hun populaire i30 uitgebreid met de i30 Wagon.

                                    De i30 Wagon heeft een kofferinhoud van 528l, maar als je de achterbank dichtklapt kan je drie keer zoveel kwijt, met een totaal van 1642l. De Wagon is dan ook 18,5 cm groter, met een totale lengte van 4,48m.

                                    Het motorengamma van de i30 vijfdeurs blijft in de Wagon behouden, wat dus neerkomt op een 1.6 GDI benzine met 135 pk en 164 Nm, en een 1.6 CRDi diesel met 128 pk en 260 Nm.

                                    Meer info en foto's vind je hier!
                                    Last edited by ; 07/03/2012, 14:29.

                                    Comment


                                    • #78
                                      HYUNDAI i30 New Generation

                                      Zonet testrit gedaan mat de nieuwe i30 1.4 CRDI Lounge Business Pack.
                                      Ronduit schitterend. Comfortabel, prima wegligging, goede isolatie.
                                      En het Flex-Steer is handig.
                                      Goed bezig die Koreanen SAM_1821.jpg

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bartpe Bekijk Berichten
                                        Zonet testrit gedaan mat de nieuwe i30 1.4 CRDI Lounge Business Pack.
                                        Ronduit schitterend. Comfortabel, prima wegligging, goede isolatie.
                                        En het Flex-Steer is handig.
                                        Goed bezig die Koreanen [ATTACH=CONFIG]88416[/ATTACH]
                                        Ik heb verstaan aan de uitnodigingen van de Hyundai garages Twijfelde tussen Astra en i30, maar omdat I30 zolang weg bleef en ik maar twijfelde en twijfelde :p

                                        Nu doet het soms wel pijn

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ik heb een nieuwe I30 gekocht ter vervanging van mijn Peugeot 307. De I30 voldoet over de hele lijn. Man man man, wat een auto! Ik kan alleen maar zeggen: stap naar een Hyundai dealer en vraag om een testrit te mogen doen: je zal versteld staan als je ziet hoe ver dit merk met hun auto's tegenwoordig staat. Hyundai = value for money (ook voor mijn zuurverdiende centen). BTW: blij dat ik verlost ben van mijn Peugeot 307: het aantal garagebezoeken is gewoonweg niet te tellen, steeds opnieuw ging er vanalles stuk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X