Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk Berichten
    Ik heb een nieuwe I30 gekocht ter vervanging van mijn Peugeot 307. De I30 voldoet over de hele lijn. Man man man, wat een auto! Ik kan alleen maar zeggen: stap naar een Hyundai dealer en vraag om een testrit te mogen doen: je zal versteld staan als je ziet hoe ver dit merk met hun auto's tegenwoordig staat. Hyundai = value for money (ook voor mijn zuurverdiende centen). BTW: blij dat ik verlost ben van mijn Peugeot 307: het aantal garagebezoeken is gewoonweg niet te tellen, steeds opnieuw ging er vanalles stuk.
    Beetje off-topic , maar omdat het gelijkaardig is en de C'eed toch een soort broer van is : afgelopen week de nieuwe C'eed in 130 en 110pk
    (beide diesel) getest en ook aangenaam verrast. Vandaag bestel ik hem en gaat de Peugeot 207 dus worden vervangen door de 110 pk versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk Berichten
      Beetje off-topic , maar omdat het gelijkaardig is en de C'eed toch een soort broer van is : afgelopen week de nieuwe C'eed in 130 en 110pk
      (beide diesel) getest en ook aangenaam verrast. Vandaag bestel ik hem en gaat de Peugeot 207 dus worden vervangen door de 110 pk versie.
      Gefeliciteerd, prachtige keuze! Ik ben 'm ook gaan bekijken, ongelooflijk wat die Koreanen tegenwoordig allemaal uit hun hoed toveren Binnenkort staat een proefrit met de Optima op het programma, ik kijk er nu al naar uit.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ik heb mijn nieuwe i30 sedert 20 april in bezit en ben tot op heden zeer tevreden. De volautomatische airco is schitterend, de bochtverlichting fantastisch. De wagen heeft geen sportieve ambities maar dat is ook niet wat ik zoek want ik heb het meer voor comfort en dat heeft deze auto met bakken aan boord. Zeer mooi exterieur en interieur. Hij is erg comfortabel en afgeladen met snufjes en uitrusting (het betreft een Lounge-versie met optiepack Business Edition). Na 2600 km gereden te hebben in mijn Koreaanse vriend zou ik - mocht ik het moeten herdoen - opnieuw voor deze wagen kiezen.
        Wat de C-apostrophe-eed betreft: dat is het tweelingbroertje van de i30: zelfde chassis, zelfde motorblokken en technische componenten. Dat zal wellicht even goed rijden als de i30. Het is gewoon een kwestie van smaak en voorkeur. De zijkant doet me te veel aan Opel Astra denken en de lichtblokken vooraan vind ik persoonlijk te groot en te overdreven, het interieur te behoudend. Maar goed, voor elk wat wils zeker?

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

@ Jocar
            Ahum... idd. een 2012 Kia Sportage , die Hyundai i30 in bovenstaande foto. ;-)

Comment

@ Jocar
              Ahum... idd. een 2012 Kia Sportage , die Hyundai i30 in bovenstaande foto. ;-)
              Dat is mijn nieuw onderschrift hier en staat onder elke post die ik doe op het forum, misschien als nieuweling toch maar eens in de instellingen en reglementeringen grasduinen.

In ieder geval welkom op het forum en gefeliciteerd met jouw mooie i30

Comment

Ik heb mijn nieuwe i30 sedert 20 april in bezit en ben tot op heden zeer tevreden. De volautomatische airco is schitterend, de bochtverlichting fantastisch. De wagen heeft geen sportieve ambities maar dat is ook niet wat ik zoek want ik heb het meer voor comfort en dat heeft deze auto met bakken aan boord. Zeer mooi exterieur en interieur. Hij is erg comfortabel en afgeladen met snufjes en uitrusting (het betreft een Lounge-versie met optiepack Business Edition). Na 2600 km gereden te hebben in mijn Koreaanse vriend zou ik - mocht ik het moeten herdoen - opnieuw voor deze wagen kiezen.
                Wat de C-apostrophe-eed betreft: dat is het tweelingbroertje van de i30: zelfde chassis, zelfde motorblokken en technische componenten. Dat zal wellicht even goed rijden als de i30. Het is gewoon een kwestie van smaak en voorkeur. De zijkant doet me te veel aan Opel Astra denken en de lichtblokken vooraan vind ik persoonlijk te groot en te overdreven, het interieur te behoudend. Maar goed, voor elk wat wils zeker?
                Niets dan tevredenheid na de eerste dagen. Ik vond de C'eed ietsje sportiever qua look. En wàt een uitrusting voor dit geld. En ik vind hem degelijker qua afwerking dan de Peugeot 207 die ik eerst had

Comment

Aha, sorry, ik had het eerst niet door: 2012 Kia Sportage staat in jou voettekst onder elk bericht. Ik ben idd. nieuw hier.

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Dat is mijn nieuw onderschrift hier en staat onder elke post die ik doe op het forum, misschien als nieuweling toch maar eens in de instellingen en reglementeringen grasduinen.

In ieder geval welkom op het forum en gefeliciteerd met jouw mooie i30

Comment

Aha, sorry, ik had het eerst niet door: 2012 Kia Sportage staat in jou voettekst onder elk bericht. Ik ben idd. nieuw hier.
                    Geen probleem, dat is een link naar het topic over mijn auto. Jij mag daar bij 'Mijn Aziatische auto' ook altijd eentje over jouw i30 aanmaken hoor

Comment

Comment

Comment

Meer foto's: [www.auto.cz]

Comment

Najs !!

Comment

De koreanen ... zoveel mooier dan de Jappe! !
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                De koreanen ... zoveel mooier dan de Jappe! !
                                En zelfs mooier dan vele Europeërs (talrijke Koreaanse modellen worden wel in Europa ontwikkeld en gebouwd)

Comment

Rij nu 1 week rond met de nieuwe i30 en de wagen overstijgt mijn verwachtingen. Zowel qua design als kwaliteit, om nog maar te zwijgen van de uitrusting (Style uitvoering). Als je nu een Golf gaat configureren met dezelfde opties val je waarschijnlijk achterom van de prijs.

Het enige wat ik mis aan de wagen is een sportiever rijgedrag.

Comment

Heb er me ook één aangeschaft. Mag hem vrijdag gaan halen, kan al niet wachten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hv66 Bekijk Berichten
                                      Heb er me ook één aangeschaft. Mag hem vrijdag gaan halen, kan al niet wachten...
                                      Config??

Comment

Hyundai I30 1.4 Pure - 100 PK - Benzine - 6 versnellingen - Kleur Metallic blauw - Elektrische ruiten - 6 airbags - ABS - ESP - TCS - Airco - Centrale vergrendeling - Boordcomputer - Deelbare achterbank - Mistlampen vooraan - Achterruit wisser -Antidiefstalsysteem - Radio CD - Servostuur - Elektrische spiegels - Stuurwiel verstelbaar - USB/Aux aansluiting.
                                        Last edited by ; 24/07/2012, 21:09.

Comment

• Ik hoop maar voor u/jullie dat Hyundai het één en ander verbetert heeft aan hun gamma benzinemotoren.
                                          Ik heb het eerste model van de i30 met een 1.4 109 pk maar met slechts 5 versnellingen (nieuw gekocht 3 jaar terug). Op de autosnelweg zit je daarmee aan 4000 rpm bij 125 km/u wat enorm luidruchtig is. Blijkbaar maakt ie net voor de 4000 rpm nog een zware ondertoon (lage toon gezoem dus) bij hogere belasting (zoals bij dit weer met airco aan, want met airco voel ik ook duidelijk prestatieverlaging door belasting airco op motor). Bij hogere en lagere toerentallen heb je dat fenomeen minder, bij mindere belasting blijkbaar ook niet. Vreemd.

Het koppel is ook behoorlijk laag, daar Hyundai geen turbo's gebruikt op hun benzinemotoren (buiten nieuwe Veloster turbo ofzo).

Anyway, heb vorig jaar de Veloster met de 1.6 GDI 140 PK test gereden en alhoewel geluidsisolatie en 6 versnellingen pak beter was (rond de 3000 rpm aan 120 km/u), kon het povere koppel van de motor mij toch niet bepaald bekoren, zeker niet voor een caliber auto met deze uitstraling.
                                          Mijn Hyundai dealer heeft vroeger zelfs nog erkent dat de 1.4 benzine in feite te licht is voor deze auto (omvang/gewicht wagen).

één voordeel hebben hun bezines wel: ze zijn betrekkelijk zuinig als je er rustig mee omspringt.

Anyway, motorisch gewijs zou ik tegenwoordig waarschijnlijk niet voor minder dat dan de 1.6 diesel met 128 PK willen gaan.

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen (motorisaties + prestaties). Met geluidsisolatie en comfort zal het wel goed zitten, in elk geval beter dan mijn model.

Comment

Working...
                                          X