Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb momenteel de 1.6 diesel met 110pk, het blok heeft nog maar 900km en moet nog ingereden worden.
    Je kan er vlot mee rijden ivg met het overig verkeer, alleen merk ik een gebrek aan koppel in lage toeren wat bij de 1.7 toch wel beter was.

Is er een techinsch verschil tussen de 110pk en de 128pk uitvoering van de 1.6 diesel?

Comment

• Ik hoop maar voor u/jullie dat Hyundai het één en ander verbetert heeft aan hun gamma benzinemotoren.
      Ik heb het eerste model van de i30 met een 1.4 109 pk maar met slechts 5 versnellingen (nieuw gekocht 3 jaar terug). Op de autosnelweg zit je daarmee aan 4000 rpm bij 125 km/u wat enorm luidruchtig is. Blijkbaar maakt ie net voor de 4000 rpm nog een zware ondertoon (lage toon gezoem dus) bij hogere belasting (zoals bij dit weer met airco aan, want met airco voel ik ook duidelijk prestatieverlaging door belasting airco op motor). Bij hogere en lagere toerentallen heb je dat fenomeen minder, bij mindere belasting blijkbaar ook niet. Vreemd.

Het koppel is ook behoorlijk laag, daar Hyundai geen turbo's gebruikt op hun benzinemotoren (buiten nieuwe Veloster turbo ofzo).

Anyway, heb vorig jaar de Veloster met de 1.6 GDI 140 PK test gereden en alhoewel geluidsisolatie en 6 versnellingen pak beter was (rond de 3000 rpm aan 120 km/u), kon het povere koppel van de motor mij toch niet bepaald bekoren, zeker niet voor een caliber auto met deze uitstraling.
      Mijn Hyundai dealer heeft vroeger zelfs nog erkent dat de 1.4 benzine in feite te licht is voor deze auto (omvang/gewicht wagen).

één voordeel hebben hun bezines wel: ze zijn betrekkelijk zuinig als je er rustig mee omspringt.

Anyway, motorisch gewijs zou ik tegenwoordig waarschijnlijk niet voor minder dat dan de 1.6 diesel met 128 PK willen gaan.

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen (motorisaties + prestaties). Met geluidsisolatie en comfort zal het wel goed zitten, in elk geval beter dan mijn model.
      Ik heb de Hyundai i30 1.6 GDI vorige week kunnen testrijden en ook hier vind ik het motorblok toch wat tegenvallen. Zeker als krachtigste motor in het gamma. Ik vind deze motorisatie dus niet echt een meerwaarde hebben en zou zoals je zelf zegt voor niet minder gaan dan de 1.6 diesel.

Qua geluidsisolatie zit het inderdaad goed en qua comfort kan je naar mijn mening amper iets slecht zeggen over de nieuwe i30.

Overmorgen kan je de rijtest hiervan lezen op www.carblog.be .

Comment

• Gereden: Hyundai i30 Wagon

Hyundai beloofde dat de i30 Wagon heel snel na de ‘gewone’ hatchback zou komen. Hier is hij dan: ruimer dan de concurrentie, zuinig en warempel ook nog fraai. Wij hebben er net de eerste meters mee gemaakt.

Er zijn werkelijk lichtjaren verstreken ten opzichte van de Excel’s, Pony’s en Accent’s waarmee Hyundai ooit Europa belaagde. Dat merk je wel aan het rijden met de i30. Vering en demping zijn aan de licht sportieve kant, maar bulten en kuilen in de weg worden op comfortabele wijze verwerkt, waarbij blijkt dat de stijfheid van de Wagon niet voor die van de hatchback onderdoet. Trillingen en kreun- en steungeluiden blijven ook op slechte wegdekken achterwege, wat aan een positieve kwaliteitsindruk bijdraagt.
        De carrosseriebewegingen zijn ook keurig onder controle, geen overmatig hellen in de bochten of duiken bij het remmen, wat dat betreft weet Hyundai de Ford Focus en de VW Golf te benaderen. Remmen doet de i30 Wagon prima, de benodigde pedaaldruk is licht, de remmen ‘bijten’ goed als je hard trapt, maar ze laten zich ook fijntjes doseren bij licht vertragen. De besturing is van het Flex-Steer type, wat betekent dat je uit drie standen van de elektrische bekrachtiging kunt kiezen. In de stand ‘normal’ is hij al tamelijk licht, maar dat past wel bij het vrij lichtvoetige karakter van de i30 Wagon.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomG83 Bekijk Berichten

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen (motorisaties + prestaties). Met geluidsisolatie en comfort zal het wel goed zitten, in elk geval beter dan mijn model.
          Beste, ik heb zelf de nieuwe i30 en wat de geluidsisolatie betreft zou je eens zo'n nieuwe i30 moeten proberen; wellicht totaal niet meer te vergelijken met uw wagen. Ik heb zelf de 110 pk diesel en dat volstaat ruimschoots qua vermogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vince522 Bekijk Berichten
            Ik heb momenteel de 1.6 diesel met 110pk, het blok heeft nog maar 900km en moet nog ingereden worden.
            Je kan er vlot mee rijden ivg met het overig verkeer, alleen merk ik een gebrek aan koppel in lage toeren wat bij de 1.7 toch wel beter was.

Is er een techinsch verschil tussen de 110pk en de 128pk uitvoering van de 1.6 diesel?
            Ik heb hetzelfde blok als U in mijn i30. Mijn auto is een zogenaamde 'bluedrive' (bij U ook?), daardoor wordt je steeds automatisch naar ongeveer 1500 à 1600 toeren gestuurd omdat de motor dan het zuinigst is. Als je dan snel wilt accelereren (bijvoorbeeld een tractor voorbijsteken) dan merk je idd. inertie van de motor. Je kan dit simpelweg oplossen door een verzet of twee terug te schakelen. De motor schiet dan naar 2500 toeren en trekt dan als een beest... echt eens proberen! Door al die eco-driving en de lange spreiding van de versnellingsbakken wordt het rijplezier wat gefnuikt in verband met laag verbruik en CO2-uitstoot enz., maar dat kan je als chauffeur gemakkelijk verhelpen door een paar verzetten terug te schakelen.

Wat het verschil tussen de 110 en 128 pk betreft: het koppel is in beide gevallen 260 Nm. Bij een diesel is het koppel belangrijker dan het aantal pk. Dat verschil in Pk zorgt er enkel voor dat je een halve seconde sneller aan 100 km per uur zit, met een iets hoger verbruik. Voor mij biedt de 128 Pk dus geen meerwaarde en bovendien is deze enkel verkrijgbaar is in de duurste versie (versie Style, en die kost direct enkele duizenden euro's meer: zie configurator op Hyundai website). Zelf heb ik de Lounge-versie met optiepakket Business Edition.

Comment

• NU OOK ALS DRIEDEURS: Hyundai i30

De nieuwe Kia Pro_Cee’d toonden we enkele dagen geleden al, maar ook zustermerk Hyundai lanceert voor het eerst een driedeursversie van zijn compacte i30-middenklasser.
              Zonder aparte voornaam blijkbaar, het wordt gewoon i30-driedeurs. Het platform en de motoren en transmissies zijn dezelfde als in de vijfdeurs en de break en verschillen dus wellicht evenmin van wat onder het koetswerk van de Pro-Cee’d steekt.

Hyundai geeft echter nog geen details, voorlopig moeten we het met deze eerste foto’s doen. En de hoop dat, zoals de eerste geruchten al laten vermoeden, er ook een echt sportieve variant met dus wat meer vermogen volgt. De motor uit de strafste Veloster, waarom niet… De auto beleeft zijn grote wereldpremière op het Autosalon van Parijs, de Belgische lancering is gepland voor dat van Brussel in januari 2013.

Bron.:http://www.autowereld.be/2012/09/14/...i30-driedeurs/
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Zowel Kia als Hyundai zetten nu toch enorme stappen vooruit op het gebied van design, kwaliteit, techniek.... waar gaat dat eindigen? Straks bij de drie grootste fabrikanten ter wereld?

Comment

• 3-deurs live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Bron: [www.auto.cz]
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hyundai stand: [www.omniauto.it]

Comment

• Najs !!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik ben in het bezit van een i30 CW 1.6 (90 pk) diesel sinds september (toonzaalmodel ingeschreven in juli 2011) gekocht bij officiële Hyundai-garage. Het isg (start en go) systeem werkt echter niet. De uitleg in de garage is (na computertest) dat de batterij niet voor 80 % is opgeladen (dit nochtans na tweemaal een rit van 300 km te hebben gedaan in 4 dagen tijd). We hebben ondertussen ongeveer 2000 km gereden. Het lijkt ons zeer eigenaardig dat de batterij nog steeds niet voldoende is opgeladen, en tot op heden functioneert dit nog niet. We mogen van de garage de auto eens een nachtje daar laten opladen aan een batterij (kon tot op heden niet wegens voetoperatie), men ons toen wel dat dit systeem bij Hyundai nog niet volledig op punt zou staan (wat ons wel verbaasde).
                            Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem ?

Comment

• Ik rijd sedert een half jaar in een i30 nieuw model en bij mij werkt die ISG perfect. De garagist had me bij aankoop wel verteld dat na enkele jaren, wanneer de batterij versleten geraakt en niet meer voldoende kan opladen, het systeem niet meer werkt. Maar dan ben je sowieso meestal aan een nieuwe batterij toe.

Comment

• Na lang twijfelen tussen een Opel Astra st, Ford Focus clipper en deze Hyundai I30 Wagon hebben we de knoop doorgehakt: het is de Hyundai geworden!
                                Nu nog wachten tot midden maart, spannend!!! :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
                                  Na lang twijfelen tussen een Opel Astra st, Ford Focus clipper en deze Hyundai I30 Wagon hebben we de knoop doorgehakt: het is de Hyundai geworden!
                                  Proficiat, goeie keuze, prachtige auto

Comment

Comment

• Bron + rij-impressie 3-deurs: [www.autoexpress.co.uk]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
                                        Na lang twijfelen tussen een Opel Astra st, Ford Focus clipper en deze Hyundai I30 Wagon hebben we de knoop doorgehakt: het is de Hyundai geworden!
                                        Ik rijd zelf met de i30 5-deurs sedert 8 maanden en heb er inmiddels meer dan 10000 km opzitten. Kan niet anders zeggen dan dat ik er tot op heden zeer tevreden over ben. Wat een verschil met mijn voormalig Frans koekblik. De sprong voorwaarts die het merk met dit model zet en de algehele kwaliteitsindruk is enorm. Hopelijk is het voor U snel medio maart!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk Berichten
                                          Ik rijd zelf met de i30 5-deurs sedert 8 maanden en heb er inmiddels meer dan 10000 km opzitten. Kan niet anders zeggen dan dat ik er tot op heden zeer tevreden over ben. Wat een verschil met mijn voormalig Frans koekblik. De sprong voorwaarts die het merk met dit model zet en de algehele kwaliteitsindruk is enorm. Hopelijk is het voor U snel medio maart!
                                          De i30 geeft inderdaad een heel solide indruk.
                                          Wat zijn uw ervaringen met het "flex-steer"? Dat is zowat het eninge wat me deed twijfelen om voor de i30 te gaan.
                                          Tijdens de testrit vond ik de "comfort" stand veel te licht en gaf te weinig gevoel. Grootste deel van de rit heb ik toen in de "sport" stand gereden en die kon mij meer bekoren.
                                          Een echt direct stuurgevoel krijg je echter nooit. Dat is voor mij zowat het enige minpunt van de i30, ik kom nu wel van een Ford Focus wat toch wel de referentie is op dat vlak.
                                          Voor de rest echter niets dan lof!

Comment

Working...
                                          X